• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,001
289
83
Chestiunea e ca la IAS au nevoie unii de altii. Mutarea rutelor e in mare parte o gluma. Unele se zboara deja de pe BCM si SCV, iar WZZ are posibilitatea oricand sa ocupe golul. Altele, gen IAS-OTP, nici macar nu pot fi mutate; e amuzant sa crezi ca iesenii s-ar duce la BCM sau SCV sa zboare spre OTP, mai ales cei care platesc un pret premium pt zbor. Ce-i cu yield bunicel oricand se va gasi cineva sa zboare, miza nu e 19.99 euro/sector. Pe de alta parte ,si IAS are nevoie de BMS ca ar ramane doar cu WZZ ,care stie cum sa mulga un aeroport cand ramane unicul stapan pe tarla. Plus ca aeroportul e condus de un politruc, iar la judet e la fel, si nu isi permit sa piarda rute cand se apropie alegerile locale.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
922
405
63
Bacau
Apai noi la BCM asteptam cu mare interes un eventual exit de pe IAS si primim cu caldura aeronavele si rutele BMS!
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Todd is Back

Well-Known Member
Feb 22, 2012
1,121
319
83
Langley Canada
Apai noi la BCM asteptam cu mare interes un eventual exit de pe IAS si primim cu caldura aeronavele si rutele BMS!
Da, in general publicul calator asteapta cit mai multe companii aeriene, bilete ieftine si cit mai multe destinatii de pe aeroporturile locale. Pe de alta parte aeroporturile locale au un buget de venituri si cheltuieli anuale in care trebuie sa se incadreze, avind in vedere costurile foarte mari de functionare, intretinere, mentenanta achizitii si dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. Daca aeroportul nu realizeaza indicatorul venituri nu v-a avea resurse sa acopere indicatorul cheltuieli iar diferenta in minus v-a trebui suportata din realocari de resurse financiare importante din bugetul judetean local (proprietarul aeroportului). Asta v-a conduce treptat la impunerea unor taxe majorate asupra populatiei locale, colectate in bugetul anual al CJ Bacau si care, printr-o rectificare ulterioara de buget, sa poata fie varsata in contul aeroportulului la capitolul venituri. Categorii ale populatiei locale, care posibil nici macar nu fac parte din categoria celor care utilizeaza aeroportul Bacau, vor platii taxe locale mai mari pentru a mentine viabilitatea aeroportului local. Din punct de vedere etic si moral, politicienii locali nu ar trebui sa se dedea la astfel de practici. Taxa de aeroport impusa si perceputa calatorilor care folosesc aeroportul, ar trebui sa fie sursa corecta de finantare ale indicatorului venituri, in bugetul aeroporturilor locale. In Canada taxa de utilizare aeroport, ajunge pina la $25/CALATOR/ONE WAY pentru curse externe. Cine vrea sa zboare comod, comfortabil, rapid, fara dureri de cap si legaturi pierdute si sa se intoarca bine mersi in orasul sau, trebuie sa plateasca. Daca nu-si permite, foarte frumos sa i-a autobuzul sau trenul spre un aeroport aflat in proprietatea Statului Roman: Otopeni, Baneasa, Timisoara, Constanta.

Sfatul meu pentru aeroporturile locale Romanesti, evitati rau platnicii cu orice risc !
 
  • 👍
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,001
289
83
Todd, in mare parte ai dreptate. In plus, judete precum iasi, bacau, cluj, bihor, arad etc etc inca au procente bune de drumuri judetene praf, canalizare deficitara in zona rurala si alte probleme mai stringente decit sa bage subventii peste subventii in "Bergamo de peste tot. SI ieftin"

CLJ si IAS au fost bine conduse, sunt singurele aeroporturi non-OTP fara transferuri de la stat in ceea ce priveste functionarea; reusesc sa-si acopere din venituri cheltuielile de functionare. Insa nici ele nu au bani pentru modernizari decit in mica masura - tot la stat si la UE stau cu mana intinsa.
 
Last edited:

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
221
355
63
35
Romania
Singurul aeroport non-OTP, care nu a beneficiat de nici 1 leu subventii de exploatare in perioada 2005-2019 este Aeroportul Timisoara.
Verificati la restul aeroporturilor, contul de profit si pierdere, la linia: ,, Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri'' si o sa vedeti faptul ca Aeroporturile Iasi si Cluj raporteaza cifre acolo.

Intr-adevar la Cluj, spre exemplu in perioada 2014-2018 sumele, cred ca reprezinta subventii primite de la CJ pt sustinerea deschiderii de noi rute cu ajutor de stat.
De asemenea observ faptul ca Aeroportul Cluj, a incheiat anii 2013 si 2014 cu rezultat, fix pe zero. Cu siguranta in acesti ani au beneficiat de tranferuri bugetare pt a se inchide perfect, total venituri=total cheltuieli
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,602
1,972
153
Constanta
Conform CEO Petrescu (despre care cred ca BMS a facut o foarte buna afacere aducand-o in staff) urma ca in noiembrie compania sa anunte 9-10 rute noi. Mai este putin si se cam termina luna . Aloooo !:sleeping:
 
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,380
1,082
113
FRA
Yep, nici eu nu înțeleg obsesia asta cu RON / RONI :)
Stii de unde vine? Publicul etnic este inca sett pe Lei->Milioane, "Roni" -> cifre mici. Chiar daca au trecut 15 ani de la cele 4 zerouri taiate.
In plus si narativul public a fost mereu de "roni" si nu de Lei. Si polonezii au taiat zerouri, si simboul lor de moneda a trecut de la PLZ la PLN dar toata lumea a discutat mereu de zloti.
 
  • 👍
Reactions: 1 user