• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
285
469
63
35
Romania
Tot de la mijlocul lunii iunie pe langa rutele noi anuntate astazi sunt si multe cresteri de frecvente astfel:

De pe OTP: cresteri frecventa +23+4 MUC (ruta noua)=27 rotatii in plus din 15.06
+4>OTP-LTN de la 8 creste la 12
+3>OTP-PMI de la 0 creste la 3
+2>OTP-NCE de la 2 creste la 4
+2>OTP-VLC de la 4 creste la 6
+1>OTP-CTA de la 3 creste la 4
+1>OTP-LPL de la 3 creste la 4
+1>OTP-CGN de la 3 creste la 4
+1>OTP-LIS de la 3 creste la 4
+1>OTP-HEL de la 3 creste la 4
+1>OTP-OSL de la 2 creste la 3
+1>OTP-MAD de la 2 creste la 3
+1>OTP-BRU de la 6 creste la 7
+1>OTP-STR de la 5 creste la 6
+1>OTP-AGP de la 5 creste la 6
+1>OTP-FLR de la 5 creste la 6
+1>OTP-BHX de la 4 creste la 5


De pe BCM: cresteri frecventa: +5+12 frecvete rutele noi=17 rotatii in plus din 15.06
+2>BCM-DUB de la 3 creste la 5
+1>BCM-TRN de la 4 creste la 5
+2>BCM-MAD de la 0 creste la 2


De pe IAS: cresteri frecventa +2+3 VRN (ruta noua)=5 rotatii in plus din 15.06
+1>IAS-LTN de la 5 creste la 6
+1>IAS-BVA de la 2 creste la 3

DE PE TRN: 8 rotarii in plus din 15.06
+2>TRN-IBZ de la 0 creste la 2 (18.06-13.09)
+2>TRN-PMI de la 0 creste la 2 (16.06-12.09)
+2>TRN-REG de la 0 creste la 2 (18.06-27.09)
+2>TRN-TPS de la 0 creste la 2

DE PE CLJ: 2 rotatii in plus din 15.06
+2>CLJ-DUB de la 3 creste la 5

Total rotatii BMS in plus din 15.06.2019: 59 (deci vreo 3 avioane)

Mai sunt vreo 13 cresteri de frecvente si din 01.07.2019:
+2 OTP-BOD de la 0 la 2 (26.06-04.09)
+2 OTP-CDT de la 0 la 2 (02.07-13.09)
+1 OTP-NAP de la 3 la 4
+1 BCM-BRU de la 2 la 3
+2 IAS-TRN de la 0 la 2 (01.07-05.09)
+2 TRN-TPS de la 2 la 4
+3 TRN-SUF de la 6 la 9

Sunt curios la cate zboruri charter s-au antamat pentru la vara. Poate ne va spune @Thomas cate a gasit.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 5 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,422
1,130
153
FRA
Poazte ca actionarul minoritar bate altundeva.. deschide ruta de MUC si sprea sa prinda un code share de feeder pentru Hansa?
Austrian scoate Q400 din flota, ultimele 3 Embraeruri din MUC pleaca la Dolomiti si vor fi inlocuite la Cityline cu 319...CRJurile sunt muncite ca a picat si o parte din capacitatea Adria.... asa ca poate Hansa ar fi momita de un partener care sa ii ofere 40-50 de scaune fara investitie in material.
 
  • 👍
  • ✈
Reactions: 1 users

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,117
2,292
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Sunt curios cate prind iarna, par lansate fara nicio noima.
Iasi - Verona, se vor lupta direct cu Wizz, pana acum nu au "castigat" niciodata. Plus au mai incercat acum 3 ani.
Din Bacau tin minte ca au mai incercat Stuttgart si nu a mers. Din Iasi a fost Salonic care a prins cateva saptamani, e drept sunt mai multi romani in zona Atenei... Birmingham probabil ca va merge. Copenhaga, aici iarasi e greu, majoritatea romanilor(si in special cei din zona moldovei) sunt prin Jutland, zona deservita de aeroportul Billund, unde sunt curse atat din Iasi cat si din Bucuresti. Plus au incercat cei de la Wizz cu Malmo (din Iasi) si a fost un chix. Larnaca, zboara Wizz din Iasi, vara merge foarte bine...iarna nu prea. Oslo habar nu am.

Ori incearca sa le arate "pisica" celor de la IAS, existand un conflict mocnit cu aeroportul, ori lansarea e sinucigasa.
În mare iti dau dreptate, unele miscari chiar ca nu le înteleg, ar avea poate sens dupa parerea mea, doar daca ar exista ceva contracte corporate foarte frumoase pentru ele.

Referitor la BCM-STR ... a fost în vara aceea acu câtiva ani, când s-au aruncat cu n-spe rute anuntate relativ din scurt (parca sub 2 luni în avans) dintre care pe unele le-au închis dupa 2-3 saptamâni, IAS-TXL cred ca doar 2 saptamâni a zburat si BCM-STR vreo 4 ... De aici chiar ca nu se pot trage concluzii daca ruta merge sau nu.

În rest, rute noi care mi se par cel putin "curajoase" dar poate au la baza niste fluxuri pe care noi nu le stim. Sunt destinatii operate de BMS din OTP s-ar putea sa fi constatat ca o mare parte din clientela ce zboara de la OTP pe aceste destinatii este din zona BCM/Moldova de sud ... dar pâna la urma si din secuime dar chiar si din Brasov la BCM sunt doar cu 29 dekm mai mult la BCM decât la OTP ... tinând cont de trafic s-ar putea sa fie cam tot aia. Bine, nu stiu în ce masura lumea gândeste asa, cred ca Brasovenii sunt foarte fixati pe OTP, toti se mira de ce eu prfer sa zbor la TGM în loc de OTP (daca se poate si se potriveste).

ATH (în special vara) si LCA sigur vor avea si multi turisti (bilete prin agentii, pachete cu hoteluri) pe ele ...

Totusi, si eu sunt curios câte dintre aceste rute macar vor exista si în vara 2021 (poate unele sunt gândite din start ca sezoniere de vara).
Post automatically merged:

...
Sunt curios la cate zboruri charter s-au antamat pentru la vara. Poate ne va spune @Thomas cate a gasit.
Au ramas foarte putine dupa ce initial erau toate ale Christian Tour care între timp au fost schimbate pe AWG: OTP, TSR-HER si IAS-AYT (Tez Tour) îmi vine în minte acum, nu cred ca mai este ceva.
 
Last edited:

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,175
495
83
LRBS
Sunt curios cate prind iarna, par lansate fara nicio noima. ( .... )
Ori incearca sa le arate "pisica" celor de la IAS, existand un conflict mocnit cu aeroportul, ori lansarea e sinucigasa.
Exact asta a fost si convingerea mea cand am citit. Ciudata, foarte ciudata miscare.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,028
310
83
OSL si CPH sunt vrajeli. Din OTP e chinuiala mare, cu frecvente minime. Iar ce a incercat WZZ cu IAS-MMX si KIV-CPH nu a mers. Deci, WZZ. Cu tot respectul, nu vad cum ar putea merge astea doua, OSL si CPH; mi se par din start cele mai aiurea.

ATH si LCA ok, e posibil ca vara sa mearga, dar sunt prea seasonal. WZZ se chinuieste iarna cu 1/7 pe IAS-LCA. Adica, de la un punct nu-ti permiti sa zbori doar 3-4 luni pe an pe prea multe rute. Plus ca baza BCM, in general, are aceasta problema de sezonalitate extrema - a se vedea frecventele: FCO de la 3/7 la 7/7 si inapoi, TRN 2/7 la 5/7 si inapoi, DUB la fel etc.

STR-BCM a fost lansata in toamna lui '15 pt vara lui '16, in lotul mare de vreo 15-18 curse, nici nu stiu cate au fost atunci. Cat a existat, ~ o luna, scoatea in jur de 80-90 pax / avo 189. Cam slab pt un LCC chiar si pt o ruta de inceput. Avand in vedere cresterea migratiei spre Germania din ultimii 3-4 ani, e posibil sa mearga de data asta

BHX iarasi e o ruta care ar putea merge, desi experienta non-OTP pt aceasta ruta nu e convingatoare. BMS s-a retras de pe CLJ-BHX, iar WZZ opereaza cu frecvente minime.

Si eu cred ca e un soi de aratat pisica la IAS cu care au conflicte de la bani, dar aceste rute, chiar incercate de la IAS, nu cred ca ar fi avut sanse cu mult mai mari. Adica OSL, c'mon.

IAS-VRN e vraja marii, se baga peste WZZ, care o opereaza, si e o problema doar de timp pana vor fi scosi; nu au invatat nimic din lectia BGY ( ruta cu mai multi paxi), asa ca vor sa o repete.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,175
495
83
LRBS
Si eu cred ca e un soi de aratat pisica la IAS cu care au conflicte de la bani, dar aceste rute, chiar incercate de la IAS, nu cred ca ar fi avut sanse cu mult mai mari.
Sau un fel de ultima incercare, mai bine decat nimic, tot nu mai avem unde ne extinde. Hai sa vedem daca merge. Poate merge. Dar sigur o sa coste mult, daca asta a fost prezumptia cu care au lansat cursele respective.
IAS-VRN e vraja marii,
In podul garii.
 
Last edited:

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,647
502
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
M-am uitat putin pe orarul S20. Daca nu am calculat gresit, au nevoie de 18 aeronave (fara vreun charter luat in calcul). Ar cam trebui:
OTP-8
BCM-3
IAS-2
TRN-3
LCA-1
CLJ-1
Acum au 17 in flota. Deci?
 
Last edited:

EI-DAC

Well-Known Member
Jan 10, 2014
226
276
63
41
M-am uitat putin pe orarul S20. Daca nu am calculat gresit, au nevoie de 18 aeronave (fara vreun charter luat in calcul). Ar cam trebui:
OTP-8
BCM-3
IAS-2
TRN-3
LCA-1
CLJ-1
Acum au 17 in flota. Deci?
TRN 2...
 

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
285
469
63
35
Romania
M-am uitat putin pe orarul S20. Daca nu am calculat gresit, au nevoie de 18 aeronave (fara vreun charter luat in calcul). Ar cam trebui:
OTP-8
BCM-3
IAS-2
TRN-3
LCA-1
CLJ-1
Acum au 17 in flota. Deci?
18 avioane mi-a ieșit și mie ca ar avea nevoie (fara chartere), cu precizarea ca acum mai detin în flota doar 16 avioane operationale, iar zborurile pe Cluj se opereaza cu aeronava de pe OTP începând cu sf lui lunii Oct 2019. Observ ca au operat de curand si cu 2 avioane: YR-AMB și YR-AMA (o singura rotatie), pe care credeam ca le vor retrage.
 
Last edited:

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,028
310
83
Sau un fel de ultima incercare, mai bine decat nimic, tot nu mai avem unde ne extinde. Hai sa vedem daca merge. Poate merge.
Trial and error. Ok, ce nu percuteaza imediat, dispare in sept-oct. F. probabil, ca au mai mers pe aceasta cale si in anii precedenti, desi cam multe cazuri de "error", cu niste costuri chiar si asa. Oricum nu au bani sa construiasca rute alde OSL-BCM; mi se pare cea mai exotica cursa lansata in RO in ultimii ani.
 
Last edited:
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 1 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,677
2,077
203
Constanta
Or fi multi moldoveni la munca in Oslo.
S-or fi bazat pe vreo statistica.
Cu siguranta nu s-au gandit la city break.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,028
310
83
OSL e chinuiala mare din OTP, la cu totul alta arie de captare, profil de pax mai divers etc.
Din BCM ar fi fost mult mai safe sa mearga pe Italia pe zone neacoperite - PSA, NAP, chiar TSF sau VCE. Plus mariri la LTN
 
  • 👍
Reactions: 1 users

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
1,979
1,821
153
33
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Sunt foarte multe companii scandinave in zona, asta fiind unul dintre motivele lansarii CPH si OSL.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user

danezul

New Member
Jan 15, 2020
3
0
1
40
RO
Incepe sa se lamureasca si de unde apar A/C pt noile rute: charterele anulate de CT si mutate pe AWG