• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

dani_99

New Member
Dec 25, 2018
25
14
3
33
Arad
Lot in Ungaria e un exemplu.

ideea este daca folosind cei 130ml euro nu s-ar putea face o noua companie solida care pe viitor sa se poata autosustine si dezvolta din surse proprii. Altfel acesti bani vor fi folositi pentru plata datoriilor si nu vor ajuta de niciun fel dezvoltarea industriei. A se vedea si modul in care ajutorul de stat din februarie a fost folosit de Tarom.
Dale numa idei. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ai da pe mana unui politruc acuma 130 mil euro, in cat timp ii topeste 3-6-12 luni? Nu sunt atat de sigur ca e o idee tocmai buna asta chiar daca are logica, da intr-o tara normala la cap ar fi plauzibil, nu e cazul nostru totusi.
 

transporter

Well-Known Member
Mar 27, 2012
904
461
63
CLJ
Cel putin, eu nu cunosc nici un caz.
Din ciclul daca eu nu am vazut ursi in padure, inseamna ca nu exista. Opereaza LOT zboruri chiar si lung-curier din BUD. Prin baltice parca mai avem situatia asta si in Scandinavia. Dar odata ce va trece pandemia si industria se va consolida o sa vedem tot mai des acest scenariu. Nu exista restrictii in EU pt companii din EU. Daca cei de la ROT ar si gandi ar fi putut chiar ei sa profite de aceasta prevedere si sa opereze zboruri in alte tari care stau mai prost la acest capitol (Ungaria, Bulgaria, Croatia etc). Dar e mai usor sa stam la birou si sa asteptam sa vina leafa. Iar pe urma ne plangem ca nu mai avem resurse, ca altii vin si ne iau rutele sa vina repede statul sa ne scoata din rahat. Pe urma reluam ciclul si in cativa ani suntem in aceeasi situatie.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,023
2,447
303
Constanta
Altfel acesti bani vor fi folositi pentru plata datoriilor si nu vor ajuta de niciun fel dezvoltarea industriei.
O,ba da ,vor ajuta ! Majoritatea datoriilor sunt tot in industrie ,catre aeroporturi ,catering ,firme de leasing ,pasageri ,angajati.
Iar restul datoriilor sa nu fie achitate ? Intai nu ar fi moral si,apoi ar scadea increderea in companiile aeriene din partea partenerilor.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,023
2,447
303
Constanta
Cel mai frică ne este să nu ne pierdem pieţele, pentru că am investit în perioada 2015 – 2018 în crearea unor rute“.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,023
2,447
303
Constanta
Ce am retinut din interviu:

  • in vara viitoare se spera revenirea la 20 avo ,pana atunci se vor exploata 8-10 avo
  • 60% dintre clienti sunt VFR
  • in prezent ai posibilitatea ,pentru mai mult confort,sa-ti cumperi si locul de langa tine
  • sunt discutii cu SBZ si OMR pentru testarea unor zboruri in aceasta perioada
  • in 2019 pretul mediu de baza /bilet 50-60 euro ,ajungand cu auxiliare la 80 euro
  • piata libera a fost deja afectata ,primele ajutoare de stat in Europa au fost date fara conditii de respectare a concurentei (ex : cu banii din ajutoare ai fi putut sa cumperi o alta companie in dificultate sau sa ataci piete)
 
Last edited:
  • ℹ
Reactions: 1 user

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,788
530
113
Adevarul este undeva la mijloc. Pe de-o parte nu este in regula sa pompezi bani aiurea in afaceri nesustenabile, chiar daca sunt locale sau nationale. Pe de alta parte, poti fii protectionist si sa iti sustii companiile locale ce la randul lor duc o concurenta neloiala cu granzii din domeniu ce isi pot permite sa practice preturi de dumping pana scot actorii mici de pe piata.

De asemenea trebuie mentionat faptul ca BLA si ROT platesc absolut toate taxele in RO, de la CAS pana la TVA catre o gama larga de furnizori locali, in timp ce ”granzii ”in general platesc aici doar taxe de aeroport si cumpara ceva combustibil. Se cunoaste faptul ca la WZZ de exemplu contractele de munca ale echipajelor erau inregistrate in Elvetia, nu stiu daca s-a mai schimbat ceva recent. ROT mai este si o oportunitate buna de lansare pentru tinerii piloti iesiti din SSAvC.

Este o ecuatie cu un cumul de factori, iar daca ma intrebati pe mine, e mai benefic pentru o tara ca Romania sa aiba companii aeriene locala, daca si numai daca se reuseste o eficientizare a afacerii, chiar si cu o eventuala pierdere directa. Indirect este un castig cu siguranta. Pot sa bag 10mil. euro anual in ele daca mi se intorc la bugetul de stat taxe de 100mil. euro.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
24
3
49
US
BMS va relansa TSR si OMR din Aug 2020
Sursa: BoardingPass

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,023
2,447
303
Constanta
Pai ,da ,spunea Oana Petrescu acum cateva zile ca sunt discutii cu SBZ si OMR pentru testarea unor zboruri in aceasta perioada .
 

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
24
3
49
US
Mu asi pune mare pret pe acel interviu, e clar ca face unele confuzii: la intrebarea, ce zboruri interne opereaza BMS, ea vorbea de IAS, CLJ si BCM. E limpede confuzia intre zb interne si baze RO, astfel incat, ar fi bine sa trecem la "si altele" acel interviu. Ma ondoiesc ca ai avut vreodata intentia de a opera OTP-SBZ, ci mai degraba ceva zboruri externe din SBZ. My 2 cents

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

c-tyn

Active Member
Sep 23, 2016
201
156
43
35
București
Rutele sunt de Biz , in interviu declara ca acest segment nu este prioritatea lor .

Sent from my J9210 using Tapatalk
 

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
24
3
49
US
Exactly my point. Nu trebuie folosit acel interviu ca indicator al strategiei BMS

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Jun 10, 2014
910
508
93
40
Probabil profită de faptul că Ryanair nu operează pe OTP - TSR până în octombrie.
 

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
24
3
49
US
Da, Marti si Joi, cu un orar nu foarte fericit, dar cine stie?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,005
1,867
153
33
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Ruta București – Oradea va fi operată cu o frecvență de patru zboruri pe săptămână, în zilele de luni, miercuri, vineri și duminică.
Orarul zborurilor: București (OTP) 10:45 – 11:40 Oradea (OMR); Oradea (OMR) 12:25 – 13:20 București (OTP).
Orarul zborurilor: București (OTP) 07:30 – 08:25 Timișoara (TSR) / luni – vineri; Timișoara (TSR) 09:05 – 10:00 București (OTP) / luni – vineri; București (OTP) 17:35 – 18:30 Timișoara (TSR) / zilnic, excepție sâmbătă; Timișoara (OTP) 19:15 – 20:30 București (OTP) / zilnic, excepție sâmbătă.
 
  • 👍
  • ❤
Reactions: 1 users