• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
23
3
49
US
Probabil, dar ideea ramane: rute domestice nesustenabile, exces de locuri in piata, ceea ce va conduce la o deteriorare accelerata a pretului mediu, care oricum este cum este iarna (si asa cum bine puncta @colonelu81, asta in vremuri normale).
Deci sa plecam de la aceasta ipoteza, a renuntarii la baza IAS, vor obtine:
- renuntarea la cel mai mare oras din Moldova, lasandu-l pe W6 singur-singurel
- concentrarea pe o baza (care e drept a fost pentru multi ani un veritabil cash cow, dar de la 01 Oct, cam gata), care a devenit focus pentru cel mai mare competitor al lor, si inceperea unui razboi pentru care nu sunt echipati sa-l poarte, nici macar un sezon.
Straniu, sa nu zic mai multe

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,759
723
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
Eu nu vad de ce spuneti ca nu se poate bate cu WZZ la BCM. Eu cred ca amandoua pot castiga bani acolo. Si apoi, sa nu ne grabim, WZZ a anuntat 2 avo parca, rute peste rute, dar nu e musai ca pana in octombrie nu se schimba. Functie de disponibilitate aeronave, de alte oportunitati.
Pe de alta parte BLA e acolo "acasa", ar fi cel mai prost semn (chiar daca economic ar avea sens) sa bata in retragere.
Eu in locul lor m-as uita mai atent la aeroporturile regionale. Si ce daca e WZZ? Exista nise, se poate opera...
 
  • 👍
Reactions: 2 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,067
348
83
A aparut BCM-OTP/CLJ
Preturi de la 0.21 RON/segment. :)

Segmentul CLJ-BCM de la 96 lei, iar OTP-BCM de la 48 lei.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,005
1,866
153
33
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
OTP-BCM-OTP (luni, miercuri, vineri, duminică)
0B2001 București 08:30 – 09:20 Bacău
0B2002 Bacău 07:00 – 07:50 București

BCM-CLJ-BCM (marți, joi, sâmbătă)
0B2003 Bacău 20:05 – 20:45 Cluj joi
0B2004 Cluj 21:30 – 22:10 Bacău joi

0B2003 Bacău 13:20 – 14:00 Cluj marți, sâmbătă
0B2004 Cluj 14:45 – 15:25 Bacău marți, sâmbătă
 
  • 👍
Reactions: 2 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,067
348
83
BVA-BCM e 1/7, MUC si CGN nu apar. Din ce se mai spunea, apar intr-adevar BCN si MAD, alaturi de interne.
DUB e red-eye si cu cele 7 frecvente interne scurte se poate organiza programul cu 2 aeronave ( total sunt 42 decolari pe sapt).
Ramane de vazut cat de "final" e acest program.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,067
348
83
In principiu eu sunt de acord cu bani publici pentru Tarom si Blue Air. E nevoie de aceste companii pe piata romaneasca, altfel vai si amar mai ales de aeroporturile non-OTP sa ramana doar pe mana Wizz.
Pe de alta parte, inteleg ca BLA vrea sa faca niste experimente comerciale cu rute cam exotice, sau cu frecvente "entuziaste". Cred ca si statul, cand e vorba de bani publici, sa puna niste conditii. In primul rand ca onor BLA trebuie sa plateasca pe unde opereaza, nu ca ne mutam la aeroportul cu 100 km mai la vale si ii lasam pe altii cu ochii in soare.
 
  • 👍
  • ✈
Reactions: 5 users

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,262
684
113
din octombrie:
BCM-LCA 2xw
BCM-ATH 2xw
Totusi nu inteleg logica lor, bine vor sa se lupte cu Wizz, dar chiar au atatia bani incat sa ii arda aiurea? Nu se erau suparati ca nu primesc banii de la guvern? Si in conditiile astea lanseaza rute pe care clar nu au cum sa faca profit? ATH/LCA sunt de lansat in mai, nu in octombrie. Daca nu merg vara, in restul anului nu faci nimic.
 

PopV

New Member
Jun 17, 2020
26
23
3
49
US
Mai lipseste Oslo!
Probabil mai lucrativa in sezonul de iarna, decat ATH. Birmingham, in schimb e surprinzator ca nu l-au relansat - fusese din grupul celor anuntate in Iarna, cu incepere in Jun 20. Dar, probabil este o alta poveste acolo, tinand cont ca l-au anulat si din OTP

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,067
348
83
Orice e mai lucrativ decit Atena si Larnaca iarna.
Ce se poate cu Larnaca din zona e cam asa: Wizzair s-a chinuit vreo 3 ani si iarna nu trecea de 1/7 pe LCA-IAS ( la yield de 2 lei). NB: cu destui pax din nordul RM
Ce se doreste acum:
LCA- SCV 2/7 ( WZZ)
LCA- BCM 4/7 ( WZZ+BLA)

Acum, adica si cu pandemie, ca mai dureaza...

Cu Atena situatia sta astfel pe aeroporturi nu de talia OTP, dar oricum cu potential mult mai mare decit BCM:
-WZZ a renuntat la ATH-CLJ
-WZZ zboara KIV-ATH, dar chinuit rau de tot pe sezonul de iarna, yield minuscul.

Nu cred ca "aruncam cu rute" poate sa ii "sperie" pe cei de la WZZ. Acestia ar pleaca doar daca costul de oportunitate le zice astfel. Putin probabil, ca miza nu e (doar) BCM, ci monopol in Moldova. Dupa, ii joaca pe toti cum vor... SCV, IAS, BCM
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 4 users