• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Hai să facem un calcul simplu.
100 paxi x 45 euro biletul mediu = un venit de 4500 euro/zbor

45 de euro prețul mediu e plauzibil, chiar dacă sunt șanse să fie mai mic, ținând cont că diferența dintre clasele tarifare e de numai 7 euro! Și mai ales când biletele încep cu 10 euro.

Deci începem să scădem de la 4-5000 de euro încasați pe o cursă cu 100 paxi.
Poate doar dacă are cineva niște cifre adunate pe termen lung, să putem compara cu altă rută internă.

Totuși, ce ne facem în lunile moarte? De unde se adună minimum 400 paxi pe săptămână în octombrie, noiembrie, februarie, martie etc.?

Îmi aduc aminte că am rezervat acum doi ani OTP-CLJ cu Wizz la 78 de lei return/pax pentru 18 paxi. Chiar am simțit un privilegiu că au operat cursa.

În concluzie, probabil subvențiile, promisiunile, guvernul fac să fie ruta sustenabilă.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,085
376
83
BAY-OTP e cu totul altceva decit aiureala BCM-OTP. In primul caz iti ia o vesnicie sa ajungi terestru la OTP. In al doilea caz ajungi in 4h cu masina
OTP-Bay cred ca e o ruta care tb incercata.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

B738

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 10, 2012
1,117
1,726
153
27
Cluj Napoca-Someseni - LRCL
Flightdiary
My fr24 profile
Totusi, sa nu uitam ca anul trecut pe un CLJ-OTP găseai bilete si la 1000-1500 lei, one way si se vindeau. Evident, cursele BCM-OTP si BCM-CLJ nu au deloc logică, dar in rest, OTP-BAY are logica, având în vedere că faci ani lumină cu masina sau trenul. OMR cu un LF de 80% având în vedere că reclama a fost aproape inexistenta, nu este o cifra deloc rea.
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Se compară Baia Mare cu Clujul?
Turismul e valabil vara și de sărbători, în rest liniște.

Să nu uităm că OMR a mai fost și au tras de ea la infinit, cu atâtea ajutoare.
Iar prețurile nu erau astea. Acum găsești cu 10-15 euro aproape tot timpul în septembrie-octombrie.
 

PopV

Member
Jun 17, 2020
35
33
18
49
US
Se compară Baia Mare cu Clujul?
Turismul e valabil vara și de sărbători, în rest liniște.

Să nu uităm că OMR a mai fost și au tras de ea la infinit, cu atâtea ajutoare.
Iar prețurile nu erau astea. Acum găsești cu 10-15 euro aproape tot timpul în septembrie-octombrie.
De aceea dadeam ex CLJ operat de W6 si abandonat. Un potential net mai mare decat BAY, but still.
Iar, OMR, iarasi ai dreptate, a fost anulat in procesul de restructutare al rutelor de anul trecut, iar 2019 a fost un an f bun, iar asta in termeni absoluti, pentru ca daca e sa comp 2019 cu 2020 ne luam cu mainile de cap.
In aviatie, ca in orice business, timing-ul este esential, poate ca intr-un an normal as fi fost mai optimist, dar acum...
Da, e adevarat, si W6 se extinde aceste zile, dar vb de 1,5 mld Eur in rezerve de cash, vs sute de mil in datorii. E limpede ca daca ai cu ce, acum sunt oportunitati de dezv (aeroporturi dispuse la discounturi f mari, de neimaginat anii trecuti), dar cheia reusitei este " sa ai cu ce", tradus sa investesti in rute, 1-2 ani
Pana la urma, ideea este ca a creat emulatie, cel putin pe forum :)

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,085
376
83
Baia Mare nu se compara cu Clujul, evident.
Problema e pandemia. Daca mai dureaza mult, majoritatea rutelor lansate de BLA vor fi inchise inainte de operare
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,030
1,936
153
34
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Iar voi confundati ceva esential, interesul real crescut pentru turismul intern in aceasta perioada. Lucrez in turism si iti pot spune ca majoritatea pensiunilor din Maramures au deja un grad de ocupare peste 85% pana la sfarsit de septembrie.
Nu odata am avut cazuri unde cerinta pentru zboruri mai accesibile spre Maramures a fost substantial semnificativa, daca ne raportam strict la aceasta destinatie. Interes cu siguranta exista, sa vedem cat de exploatat va fi. Turismul intern pentru fiecare tara acum este main focus, asa ca nu vad de ce ruta nu ar fi un real succes. Sa nu comparam BAY cu CLJ si sa nu ramanem ancorati in anii 2000 toamna, cand transportul rutier / feroviar reprezenta un punct inca viabil.
Toate rutele promovate si sustinute o perioada de 1-2 ani, pot deveni un pilon important al companiei.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

PopV

Member
Jun 17, 2020
35
33
18
49
US
Hai să facem un calcul simplu.
100 paxi x 45 euro biletul mediu = un venit de 4500 euro/zbor

45 de euro prețul mediu e plauzibil, chiar dacă sunt șanse să fie mai mic, ținând cont că diferența dintre clasele tarifare e de numai 7 euro! Și mai ales când biletele încep cu 10 euro.

Deci începem să scădem de la 4-5000 de euro încasați pe o cursă cu 100 paxi.
Poate doar dacă are cineva niște cifre adunate pe termen lung, să putem compara cu altă rută internă.

Totuși, ce ne facem în lunile moarte? De unde se adună minimum 400 paxi pe săptămână în octombrie, noiembrie, februarie, martie etc.?

Îmi aduc aminte că am rezervat acum doi ani OTP-CLJ cu Wizz la 78 de lei return/pax pentru 18 paxi. Chiar am simțit un privilegiu că au operat cursa.

În concluzie, probabil subvențiile, promisiunile, guvernul fac să fie ruta sustenabilă.
Dintr-o sursa pe care o consider sigura in proportie de 95%, in 2019, nici o ruta interna nu a depasit 25 Eur/pasager. Astfel incat, calculul devine si mai problematic

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,030
1,936
153
34
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
UE a aprobat ajutorul pentru Blue Air, deci isi pot permite sa experimenteze acum!!!
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,095
2,535
303
Constanta
Dintr-o sursa pe care o consider sigura in proportie de 95%, in 2019, nici o ruta interna nu a depasit 25 Eur/pasager. Astfel incat, calculul devine si mai problematic
Nu pare real ceea ce sustine sursa ta . Nu am date dar sunt sigur ca OTP-CLJ de exemplu are cu totul alte cifre. Nu uita,vorbim de 2019.
 

B738

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 10, 2012
1,117
1,726
153
27
Cluj Napoca-Someseni - LRCL
Flightdiary
My fr24 profile
Dintr-o sursa pe care o consider sigura in proportie de 95%, in 2019, nici o ruta interna nu a depasit 25 Eur/pasager. Astfel incat, calculul devine si mai problematic

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Imi pare rau sa iti zic, dar sursa ta greseste grav. Pe CLJ-OTP-CLJ in 2019 se vindeau bilete cu 700, 1000 chiar si 1800 Ron, asta one-way!
Post automatically merged:

Pentru luna aprilie 2019, pretul mediu pentru un bilet CLJ-OTP era undeva la 480 RON.
Post automatically merged:

Te asigur ca anul trecut pe CLJ-OTP-CLJ se faceau bani foarte frumosi, media era de peste 150 pap pe zboruri.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

PopV

Member
Jun 17, 2020
35
33
18
49
US
Da, 2019. Asta ar insemna un pret de vanzare de 40-45 Eur, ceea ce nu este departe de adevar. Recunosc, am o mica urma de reticenta privind sursa, dar din ce am analizat acum vreo 2 ani, erau chiar mai mici. O sa ma opresc totusi aici, neavand garantia 100%, indiferent ce consider eu, nu e lucrativ sa lansez cifre pentru care nu pot garanta fara urma fe indoiala

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,030
1,936
153
34
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Daca sursa ta este Bobon, te rugam sa faci abstractie de corectitudinea datelor!
 
  • 🤣
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
878
388
63
Bucharest
UE a aprobat ajutorul pentru Blue Air, deci isi pot permite sa experimenteze acum!!!
Dimpotriva, nu-si pot permite, pentru ca ajutorul nu a fost aprobat in termenii despre care s-a vorbit pana acum. Fiind companie in dificultate, nu se califica pentru ajutor de stat conform cadrului temporar elaborat de Comisia Europeana pentru criza COVID, asa ca ajutorul a fost aprobat in baza regulilor clasice privind ajutoarele de stat, deci in sase luni trebuie sa prezinte un plan de restructurare (aprobat de Comisia Europeana), sau urmeaza lichidarea.
Cine e interesat de subiect, sa citeasca cu mare atentie si complet decizia de azi a Comisiei Europene.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

PopV

Member
Jun 17, 2020
35
33
18
49
US
@AIR06, asta inseamna probabilitate < 100%, faptul ca exista o urma de indoiala.
Nu ar trebui sa ne simtim inconfortabili sa punem sub lupa deciziile operatorilor din spatiul danubiano-pontic.
Iar, ca cifra in sine, pare absolut reala. Exceptie facand zborurile de Vineri seara, OTP-CLJ (cu inertie in Sambata dim) si Duminica seara, CLJ-OTP (cu inertie Luni dim), si bineinteles cele 2 festivaluri din CLJ, preturile pe ac ruta nu depaseau in medie 40-50 Eur (pana la 4-5 zile before departure, preturile erau 20-50 eur). Cunoscand si date ref yild si LF de pe alte rute, atat 0B, cat si ROT, chiar nu cred ca ar fi altfel, decat acei 25 Eur.
Nu facem nimic rau vorbind aici, chiar din contra, am citit pe aici, de-a lungul timpului, idei si concepte car ar fi utile operatorilor, daca ar fi deschisi la minte

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Pandemia și voucherele de la PSD au fost un avantaj anul ăsta pentru turismul intern.
Însă, punctual trebuie lucrat altfel pentru a-i urca pe turiști în avion în perioada asta:

1. Orarul de zbor nu e avantajos.
Ajung vineri seara târziu, practic ar trebui să mă cazez prima noapte în Baia Mare.
Altfel, ar trebui să mă preia cineva de la aeroport direct spre cazarea de la țară.
Aș ajunge după miezul nopții.

2. Oare pensiunile sunt dispuse să ofere transfer de la aeroport?

3. Cum convingi publicul de city break european să urce până la Baia Mare în avion pentru un rural break?
Aceleași riscuri sunt și media oricum a făcut din zborul cu avionul un mare risc, care din punctul meu de vedere e mai redus decât cel cu trenul.

4. Paxii care urcă în avion se duc pe cont propriu? Câți dintre ei au alte servicii oferite de cazări, precum un transfer?
Câți paxi ar fi atrași de agenții de turism?
Cum ar vinde agențiile de turism circuite prin Maramureș în cazul ăsta?
Probabil agențiile din Baia Mare, cu preluare de la aeroport, transfer spre cazare etc.
Însă câte dintre aceste agenții vor coopera cu Consiliul Județean, pensiunile și cu Blue Air, astfel încât să fie un pachet integrat pentru bucureșteni?

5. Sunt foarte sceptic că se vor umple avioanele pe ruta asta de turiști care se duc spre Maramureș.
Mulți vor prefera un tur de 4-5 zile cu mașina mai în siguranță, decât să aterizeze vineri seara târziu cu frica în sân.

6. De fiecare dată când se lansează o rută, e mare entuziasm aici.
Au mai fost și rute spre litoral din zona aia și nu au produs nimic. Abia le-au susținut și țin minte că nu porneau biletele cu 10 euro.
Ce motive să avem că va fi un flux turistic în sens invers?!

7. Începe școala, începe vânzoleala bucureșteană de toamnă.
Oamenii se vor duce la Moeciu și cam atât.
Nu le mai arde de Maramureș prin octombrie.
Chiar sunt curios ce trafic amărât de business va fi? Nici dacă aduni de la Satu Mare și tot degeaba.

8. Pandemia lovește puternic. Să nu uităm că sunt companii care dau faliment, iar noi visăm la rute din astea de umplutură.
Clar că pentru noi, cei care stăm cu ochii pe bilete de 10 euro, e minunat.
 
  • 👍
Reactions: 4 users

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,030
1,936
153
34
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
@Dorin : din punctul de vedere al unei agentii de turism orarul este foarte avantajos, nu vad unde ar fi problema, cel putin din punct de vedere leisure este extraordinar, pleci vineri fara zi libera de la birou, te cazezi in Baia Mare, sambata vizitezi orasul, apoi mergi spre Sapanta, Barsana, Ieud, duminica te dai o tura cu mocanita, luni seara te intorci acasa dupa ce poti merge lejer sa vizitezi la Borsa - Cascada Cailor, doar un exemplu sumar.