• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Tarom opereaza 5-6/7 pe BAY in octombrie.
Cum să aibă yield ruta asta pentru ambele companii?
Cum statul român o să le împace astfel încât să le și susțină în același timp?

Condițiile negociate nu par a fi clare. Altfel nu văd de ce se bagă unii peste alții fără nici un rost.

Pandemia asta va dura. Deja crește numărul de cazuri. Publicul care rezervă pe cont propriu se presupune că are o doagă întreagă și crede în covid, e mai reticent.
Cum de altfel nu rezervă nici spre Spania, Suedia, Portugalia și alte câteva țări care ne primesc.

Așa că nu văd cu ce se va umple un avion cu peste 100 de paxi de la Blue Air și altul de 60-70 de paxi de la Tarom.

CLJ merge bine, la limită. Atât, restul e tras de păr. S-a tot discutat aici în trecut și e evident: nu se fac bani din interne.
Nu vinzi nimic, bagajele sunt aproape moca. Te salvează ajutoarele și atât.
Adică nici o brânză pe termen lung.
Doar să dea bine la creditori și la guvern.
 

B738

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 10, 2012
1,117
1,726
153
27
Cluj Napoca-Someseni - LRCL
Flightdiary
My fr24 profile
CLJ merge bine, la limită. Atât, restul sunt trase de păr. S-a tot discutat aici în trecut și e evident: nu se fac bani din interne.
Nu vinzi nimic, bagajele sunt aproape moca. Te salvează ajutoarele și atât.
Adică nici o brânză pe termen lung.
Doar să dea bine la creditori și la guvern.
@Dorin , țin să te contrazic, CLJ nu o vad deloc la limită. Eventual OMR o mai vad sa meargă destul de bine.
Dacă pana acuma ceva timp, bagajele erau incluse si puteai sa ai si un bagaj de 10 kg de mana, acuma la cel mai ieftin pachet ai doar bagajul de 6kg. Crede-mă că se vand bine in aeroport priority-urile care te lasă să ai si un bagaj de 6 kg si unul de 10 kg de mana . Priority-ul in aeroport este 75 lei, nu e o sumă mare, dar cand isi achiziționează 6-7 oameni de exemplu pe cursă din ziua x, deja e ceva. Sa nu uitam nici de bagajele la cala, achitate în aeroport, care te costa 300 lei. Se pare ca au inceput să se axeze si pe vânzarea serviciilor respective.
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
2,030
1,936
153
34
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
@Dorin , OTP-CLJ merge saptamanal cu overbooking facut si imi vorbesti ca merge la limita, o gluma foarte buna, dar nereusita.
Uite ca o sa reuseasca BMS sa preia din trafic rutier, feroviar la greu, exact cum erau discutiile acum ceva ani cand aparea concurenta pe intern la ROT.
O sa te inveti sa traiesti cu covid19, la fel cum si oamenii se vor relaxa si nu se vor mai panica. Reticenta de care vorbeste tu este probabil la 5% maxim din romani, iar restul sunt doar precauti si atat, nu panicati.
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
@Dorin : din punctul de vedere al unei agentii de turism orarul este foarte avantajos, nu vad unde ar fi problema, cel putin din punct de vedere leisure este extraordinar, pleci vineri fara zi libera de la birou, te cazezi in Baia Mare, sambata vizitezi orasul, apoi mergi spre Sapanta, Barsana, Ieud, duminica te dai o tura cu mocanita, luni seara te intorci acasa dupa ce poti merge lejer sa vizitezi la Borsa - Cascada Cailor, doar un exemplu sumar.
Ce zici tu acum sunt asa, vorbe. Agentiile de turism in Romania sunt si mai neadaptate vremurilor decat Tarom/Blue Air. Pana se trezesc ele sa faca pachetele de care spui tu trece sezonul. Si sa nu crezi ca daca ii vinzi cuiva avion pana in Baia Mare si o cazare persoana respectiva chiar poate face ce ai zis tu. Are nevoie ori de niste excursii organizate, ori de masina inchiriata. Si daca e cu masina probabil isi va face singur pachetul. Adica vorbim de niste firme, care in anul de gratie 2020 nu au flexibilitate in anulari. Vroiam sa iau un pachet in Grecia, dar s-a bagat faza cu testul, si am intrebat ce se intampla cu banii daca ori eu ori sotia iesim pozitiv, raspunsul...pierdem banii. Si lipsa asta de flexibilitate am vazut-o intr-o poza postata de cineva pe un alt forum dintr-o cursa AnimaWings...aproape private jet.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Sigur că sunt vorbe, @alexxy.
Și eu lucrez în turism de 12 ani, chiar în consultanță. Din păcate, agențiile de turism și pensiunile fac progrese foarte mici.
Vor volume acum, nicidecum strategii pe termen lung și colaborări cu terți pentru dezvoltare zonală.
Iar când riscă, cresc, iau credite aiurea și ajung cu datorii până în gât (vezi cazul Omnia). Ca să nu mai zic de sutele de agenții care au dat faliment în anii trecuți, pentru că nu voiau nici măcar să plătească consultanță de business, acest serviciu atât de ignorat de afacerile mici în România.

@cristi_avb, sper să ai dreptate, chiar dacă în momentul ăsta nu văd nici o luminiță.
Să ai dreptate, să explodeze turismul în zonă și BAY să aibă zboruri externe, să aducă turiști germani și englezi, această gură de aer care a propulsat puțin unele sate din sudul Ardealului.
Însă, trebuie mult mai mulți factori implicați pentru asta și îi știm.
Trebuie oameni ca în Oradea. Uite, primarul de acolo vrea să conducă județul acum, să-l aducă la același nivel.
Știu că ești optimist, însă propun să nu uităm că suntem în România și că nu există o strategie de turism la nivel național, iar regional doar punctual, abia sesizabilă. Fără strategii de promovare nu scoți capul.

Uite cum arată site-ul de prezentare al turismului din Maramureș, susținut de CJ: Maramures | Home
Uite cum arată pagina (că e una singură!) despre Maramureș pe jalnicul site național: MARAMURES, Romania - Travel and Tourism Information

Hai să comparăm cu Austria.
Visit Austria: https://www.austria.info/ro
Visit Salzburg (am fost acolo de curând și mi-am organizat excursia peste 50% de pe acest site): Travel Guide to Salzburg, City of Culture : salzburg.info

România nu are o strategie de turism pentru că trebuie efort în gândire, luat țara la picior dintr-un colț în altul.
În plus, uită-te la miniștrii turismului din ultimii ani și o să vezi numai capete răsărite: Elena Udrea, Maria Grapini, oameni fără studii în domeniu.
Nu mai zic de faptul că Ministerul Turismului nu mai există propriu-zis în guvernarea asta.

Aș putea să scriu romane despre neputința din turism, pe care o simt zi de zi în colaborările pe care le am cu instituții, agenții și cazări.
De-asta sunt cel mai pesimist când vine vorba de dezvoltare integrată la noi în domeniul ăsta.

P.S.: inițiative precum travlocals sunt excelente, care adună la un loc povești asemănătoare, în cazul ăsta cazări care sunt privite ca o experiență. Pentru că sunt oameni care au început să investească cu cap și care promovează România pe Instagram, probabil cel mai puternic spațiu de promovare din momentul ăsta pentru turismul punctual.
Însă cine să anticipeze și să integreze toate astea la nivel național/regional?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

transporter

Well-Known Member
Mar 27, 2012
913
494
63
CLJ
Majoritatea turistilor romani din Maramures sunt pe cont propriu (nu prin agentii). Sutele de pensiuni cu cate 2-3 camere sunt gandite fix pentru acest tip de turisti si nu pentru turismul organizat. Ce fac turistii cand ajung in aeroport in BAY, se baga la duzinile de firme de inchirieri de masini care nu exista in aeroportul din Baia Mare ? Sau prind un maxi taxi spre Sapanta sau Barsana ? Eventual o cursa de autobuz spre Viseu sa se dea cu Mocanita sau la Borsa sa vada Cascada Cailor. Sau cum vedeti voi practic desfasurandu-se o asemenea escapada ? Si sa nu uitam ca sezonul de concedii in tara se cam incheie in maxim o luna.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

HunterXD

New Member
Aug 21, 2020
1
0
1
31
Iasi
Dar de Iași, ce spuneti? Avand in vedere ca este singura baza in care nu a fost introdus nici un zbor pentru orarul de vară 2021 (alături de Larnaca, dar pentru care avem confirmarea că vor inchide) Nici macar pentru OTP-IAS nu se poate rezerva, par ca ar fi primit interzis acolo.
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
626
516
93
35
Poienarii Burchii
Cred că mai încăpeau încă trei-patru semne de exclamare.
Nu vreau să fiu răutăcios și să mut aici discuția de săptămâna cealaltă.

Însă biletele din zilele următoare sunt la preț de 35-50 de euro.
Mâine pot zbura cu preț aproape dublu față de tren.

Mi-e teamă că vor fi două scenarii posibile:
1. Vor opera ruta așa cum pare, neprofitabilă.
2. Vor trage de ea la infinit, spre entuziasmul (aproape) al tuturor, mai ales că vor fi subvenții la mijloc. Apoi o vor opri peste 1-2 ani, că oricum nu dădea bine pe termen lung. Asta dacă nu cumva îi va salva primarul orădean care va fi șef la CJ si va găsi el o soluție, numai ca să rămână Oradea în prim-plan, ceea ce nu e un lucru rău.

Însă, în statisticile companiei tot neprofitabilă rămâne.
Mai urmărim LF-ul prin octombrie, precum și prețurile.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

Andrei M

Member
Nov 14, 2016
87
87
18
31
Oradea
Cred ca dacă vor umbla puțin și la orar astfel încât sa pună zboruri și de dimineața devreme, nu de la 11, cred ca vor fi alte prețuri și implicit și alt LF. Nici cu prețurile de pe CLJ nu îmi este rusine.
 

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
1,116
574
113
Bacau
Eu personal cred ca toate rutele astea au fost introduse sa aiba ce taia in 6 luni pentru a fi in legalitate cu ce a cerut CE pentru fondul de garantare... daca misca ceva ramane, daca nu, da bine la cifre...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,085
376
83
Cred ca dacă vor umbla puțin și la orar astfel încât sa pună zboruri și de dimineața devreme, nu de la 11, cred ca vor fi alte prețuri și implicit și alt LF. Nici cu prețurile de pe CLJ nu îmi este rusine.
Intrebarea e daca nu e mai bine sa opereze si cateva overnight-uri. Da, ai niste costuri in plus, dar zbori la ora care trebuie.
O alta varianta e baza, cu zbor dus-intors dimineata spre OTP si apoi 2 rotatii externe, incepand cu LTN care a mers de oriunde s-a incercat.
Daca tot se fac experimente...
 
Last edited:

EI-DAC

Well-Known Member
Jan 10, 2014
250
333
63
42
from 01OCT20 BLA will move some flights from IAS to BCM:
Iași - Koln - Koln (zboruri 0B6821 + 0B6822) / Monday;
Iași - Munchen - Iași (zboruri 0B6885 + 0B6886) / Tuesday;
Iași - Luton - Iași (zboruri 0B6831 + 0B6832) / Friday, Sunday;
Iași - Bruxelles - Iași (zboruri 0B6823 + 0B6824) / Saturday;
Iași - Torino - Iași (zboruri 0B6801 + 0B6802) / Wednesday.

A.net
 
  • ℹ
  • 👍
  • ❤
Reactions: 3 users

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Si pe urma o sa se mire ca pierd si IAS-ul si BCM-ul in fata Wizz. Situatia nu e buna nici pentru IAS, dar nici Blue Air-ul nu are nicio logica.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,085
376
83
Poti sa ai rute chiar si pe baze WZZ. Daca insa vrei sa-i concurezi, nu ajungi nicaieri. Experiementele de la CLJ si IAS sunt edificatoare. La BCM e cam acelasi lucru, cu mentiunea ca ceea ce nu au reusit la CLJ si IAS, cu atat mai putin o sa reuseasca la BCM. Nu as avea o problema daca nu ar fi, de data asta, si niste bani publici in joc... asta intr-o tara in care 30-40% din gospodarii nu au apa/canal. Parca prioritatile sunt altele decit sa facem zboruri de oriunde catre peste tot.
 
  • 👍
Reactions: 2 users