Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
@Dorin , in ciuda unor eforturi, te pozitionezi partizan. Sa stii ca incercam (macar aici) sa nu prea luam in seama ce "se tot zvoneste". Mai ales ca vorbim e o perioada in care ce era normal candva acum nu mai e, si invers.
Eu unul o spun raspicat: acum nu e vreme de prea multa deontologie, acum e despre a fi sau a nu fi. Si nu cred, sincer, ca daca ai face o analiza obiectiva, ROT ar iesi mai bine. Desi nu o spui, asta sugerezi.
Cred ca subiectul trebuie cumva incheiat. Vom vedea ce va fi.
 
Am ai multe pareri si e greu sa le fac coerent si cursiv asa ca le voi enumera:

1. E greu de crezut ca cineva poate fi atacat si rugat sa paraseasca forumul pentru o parere exprimata decent. Si adus ca argument faptul ca "eu am fost primul aici" si apoi cerut din partea lui doar pareri avizate, profesioniste la obiect si fundamentate economic. Serios noh!
2. Eu sincer cred ca anuntarea curselor cu plecare de pe Cluj e doar un exercitiu de imagine. Sorry Felix :)
3. Ceea ce face statul roman e o mizerie fara margini, Romania este printre putinele tari din Europa care nu misca nimic pentru aviatia din tara ei. Groaznic, nu imi dau seama ca sanse de supravietuire are BLA in conditiile astea.
 
  • 👍
Reactions: 5 users
Sunt foarte multe sectoare de activitate afectate de aceasta pandemie, cum spuneai si tu HoReCa e pe butuci, aviatia e la pamant, nici butucii nu-i mai are, iar statul roman e primul la intins mana dupa taxe si impozite de pe toate sectoarele de activitate afectate sau neafectate. Interesele politice primeaza in continuare si nu vor sa inteleaga ca banii de la bugetul de stat vin din sectorul privat pentru ca cel public nu mai produce de ani buni de zile. La cum se comporta AJOFM-urile cu angajatorii in momentul de fata e clar ca se incearca din rasputeri sa faca “economii” din “ajutorul” pe care l-au trimis in directia noastra. Daca, peste noapte ar disparea un numar mare de privati care au cotizat luna de luna in mod corect se va creea un deficit bugetar foarte mare, deasemenea angajatii acelor firme vor trebui platiti cu bani pe care ei nu ii mai au. Ajutoarele trimise au fost si asa dezechilibrate si trimise fara nici o logica, s-au dat bani in asa fel incat in starea de urgenta un taximetrist castiga exact cat castiga un medic stomatolog sau un muzicant (daca era inregistrat), si anune cam de 3 ori mai mult decat a primit un bucatar/ospatar care avea un CIM pe care cotiza lunar sume mult mai mari decat cotizau ei pe PFA-uri anual. Nimic nu este logic si, in continuare lucrurile merg in aceeasi directie. Au cumparat corturi cu multi bani publici si le-au numit “spitale”, au cumparat o gramata de autoturisme noi fara a urma cursul normal in starea de urgenta, au organizat alegeri cu cabina de vot pentru oameni cu temperatura si mai pregatesc un rand de alegeri cu scolile in scenarii rosii si cu restaurantele inchise. Nu sunt in stare sa cumpere si sa distribuie o saracie de vaccin antgripal, nici nu vreau sa-mi imaginez ce o sa iasa cu un eventual vaccin pentru covid... nu mai am asteptari prea mari din pacate, cu siguranta si ce s-a intamplat cu BLA in senat e tot un joc politic ce se desfasoara in culise, sper doar ca vor ajunge la concluzia ca trebuie ajutati. Nu ar fi neconcurential ca ROT sa primeasca ajutor si BLA nu? Sa nu ne trezim in situatia in care a ajuns Malev...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
@cristi_avb mai usor cu pianul pe scari. Cum adica cineva sa isi revizuiasca parerile ????? Ce e aici ? Politia parerilor/gandurilor ? Nu am crezut ca o sa citesc asa ceva pe forumul acesta sau pe orice forum dintr-o tara civilizata. Daca cineva trebuie sa revizuiasca ceva atunci esti tu cu atitudinea asta.
Post automatically merged:

Si revenind la tema discutiei. Eu m-am saturat si de dublul standard de care dati dovada aici. Unii va tot vaitati ca vai doamne daca o sa crape Blue Air si Tarom o sa ramanem fara companie aeriana si raii de la Wizz nu platesc impozite in tara etc, etc. Put your money where your mouth is! Ia vindeti-va voi masinile straine si cumparati Logane si Dustere ca sa fiti siguri ca impozitele raman in Romania. Se baga cineva ? Nu. Deci despre ce vorbim ?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 3 users
Tu ,ca persoana fizica poti sa cumperi bunuri si servicii de unde vrei.
Dar ,ca guvern ai obligatia de a te asigura ca oferi locuri de munca ,de a te interesa unde se varsa impozitele etc.

Si se pare ca nici guvernele german,francez,olandez,norvegian ,estonian etc nu-ti impartasesc opinia.

@cristi_avb mai usor ...
Evident a fost o formulare nefericita. Dar sa inchidem aici subiectul,sa ramanem on topic va rog.
Post automatically merged:

A aparut si replica BLA la decizia senatorilor:
Dacă Blue Air ar disparea, piața lăsată liberă nu va fi ocupată de către TAROM, ea însăși în dificultate, ci de către principalul nostru competitor...

Ajutoarele de stat, prin definitie, au scopul de a remedia un esec de piata fara a duce la distorsiuni in functionarea acesteia.
De aceea, forma de proprietate asupra unei companii nu poate fi, in nici un caz, criteriu de acordare a unui asemenea ajutor...
 
Last edited:
Am ai multe pareri si e greu sa le fac coerent si cursiv asa ca le voi enumera:

1. E greu de crezut ca cineva poate fi atacat si rugat sa paraseasca forumul pentru o parere exprimata decent. Si adus ca argument faptul ca "eu am fost primul aici" si apoi cerut din partea lui doar pareri avizate, profesioniste la obiect si fundamentate economic. Serios noh!
2. Eu sincer cred ca anuntarea curselor cu plecare de pe Cluj e doar un exercitiu de imagine. Sorry Felix :)
3. Ceea ce face statul roman e o mizerie fara margini, Romania este printre putinele tari din Europa care nu misca nimic pentru aviatia din tara ei. Groaznic, nu imi dau seama ca sanse de supravietuire are BLA in conditiile astea.
@AM , la primul punct nu am ce sa zic, nu mă bag in mini cearta dintre Dorin și Cristi.
2. In perioada asta sa anunți atâtea curse, pare o decizie sinucigașă, dar, m-am uitat peste orarul zborurilor, ce avion unde și când merge. Totuși, sa zicem că e doar o "lovitură de imagine" sau "uite, Blue Air mai trăiește pe CLJ". Dar, există și un dar.. Nu cred că în perioada asta, când ei au trimis din fiecare departament oameni în șomaj și efectiv au rămas o mana de oameni, ar pune pe cineva să facă un orar pentru CLJ. Daca erau 3 curse, da, poate că puteam vorbi că doar vor să facă niște bani și după le anulează(Știu, vă gândiți, la BCM, dar acolo a fost problema de LF, nu altceva). Nu e nimeni în conducerea Blue Air așa nebuna sa gândească niste curse (unele din ele foarte bune), sa pună pe cineva să facă orarul pentru 2 avioane din iunie( astăzi sau mâine, o sa scriu rotația aeronavelor pentru fiecare zi), in ideea că, poate mai facem și noi un leu, mai rezistam un pic cu banii făcuți pe rutele "fictive" din Cluj. A venit cineva cu viziune la Blue Air ( Krassimir Tanev), care și-a dat seama, că la CLJ se poate mânca o pâine bună și va rog nu mă luați cu marea companie Wizz că au și ei unele curse etc. Sa nu uitam, că Blue Air a avut LTN acuma 3 ani, și mergea ft bine, chiar daca opera și Wizz pe LTN. Așa că, unele persoane probabil sunt sceptice de lansarea curselor, altele sunt sigure că nu e doar o încercare de a face niste bani de supraviețuire. @AM , te aștept pe un AMS sau CDG :))).
3. Statul român a fost mereu unul plin de idioți ajunși în funcții importante, fara nicio pregătire. In loc sa îți ajuți companiile românești, cu bune și cu rele sunt românești, tu, ca stat, ești absolut incompetent și ți se rupe ( că asta e cuvântul bun) de Tarom și Blue Air. Te vei trezi, că Tarom e praf și pulbere, Blue Air la fel și Wizz u Ryanair își fac de cap prin Romania, fara să plătească taxe prin RO și atunci tu ca stat, poți să îți dai singur un șut în c*r. Totusi, nu sunt puține persoanele care își pot pierde locul de munca pentru că avem un stat impotent.
 
  • 👍
Reactions: 5 users
Aviatia e la pamant si agricultura e in aer :)

Bine, la Cluj cumva revin, intram, iesim, intram, iesim.... suna pornografic
Dar structura rutelor ma pasioneaza:
1)revin pe niste rute la care au renuntat acum vreo 2 ani: LTN, LCA, HAM. Ce s-a intamplat de atunci pana acum se se "spera" ca vor merge? Si cu pandemia pe cap...
2)Roma, Madrid, Bergamo si Barcelona - e o piata acaparata de WZZ. Si WZZ nu renunta nici cand se bate cu RYR.
3)AMS si CDG foarte fain, dar cu frecvente de 2 lei. A mai incercat ROT o combinatie din asta 1/7 sau 2/7 pe CDG. Sa zicem ca doar la CDG orarul favorizeaza citi breicarii, dar stim ca astia nu sunt tocmai high-yield
4) STR si CGN(avand in vedere renuntarea la ruta a lui WZZ) cred ca au cel mai mult sens
5)DUB a fost permanent.

Poate mi se pare doar mie ca (re)actioneaza haotic.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
tu ca stat, poți să îți dai singur un șut în c*r.
Nu statul isi va da singur un sut in c*r. Dimpotriva, reprezentatii sai vor umbla de-a dreptul buimaciti de cat de buni se cred in a curata mediul economic de doua companii cu pierderi masive.
Vor actiona băsescian, marind taxe si impozite cel putin pe masura scaderii veniturilor la buget dar taind pensii si salarii, alterand pana la insuportabilitate mediul economic, gonind cetateni din tara.
Deci nu isi vor da un sut nicaieri, vor aplica multipli bocanci in dos societatii somata sa plateasca incompetenta si greselile de guvernare, precum si gestionarea multiplei crize declansate de virusul respectiv. Si sa suporte toate astea pe termen indefinit.
 
Last edited:
Aviatia e la pamant si agricultura e in aer :)

Bine, la Cluj cumva revin, intram, iesim, intram, iesim.... suna pornografic
Dar structura rutelor ma pasioneaza:
1)revin pe niste rute la care au renuntat acum vreo 2 ani: LTN, LCA, HAM. Ce s-a intamplat de atunci pana acum se se "spera" ca vor merge? Si cu pandemia pe cap...
2)Roma, Madrid, Bergamo si Barcelona - e o piata acaparata de WZZ. Si WZZ nu renunta nici cand se bate cu RYR.
3)AMS si CDG foarte fain, dar cu frecvente de 2 lei. A mai incercat ROT o combinatie din asta 1/7 sau 2/7 pe CDG. Sa zicem ca doar la CDG orarul favorizeaza citi breicarii, dar stim ca astia nu sunt tocmai high-yield
4) STR si CGN(avand in vedere renuntarea la ruta a lui WZZ) cred ca au cel mai mult sens
5)DUB a fost permanent.

Poate mi se pare doar mie ca (re)actioneaza haotic.
@colonelu81

1) LTN și LCA au mers bine, chiar dacă erau și rozalii pe acolo. LTN țin minte că era full de cele mai multe ori. HAM-ul nu a mers, este printre singure curse pe care nu o vad să meargă nici de data asta.
2)Chiar daca rozalii operează cursele astea, sincer, nu vad de ce nu ar merge. Sigur, nu renunță rozalii, dar asta nu înseamnă că Blue nu poate mânca o pâine bună și pe cursele astea.
3) AMS și CDG sunt cerute de mulți ani din CLJ. Poate că nu sunt frecvente multe, dar, orarul e ft bun și pot lua liniștit din pasagerii de BVA și EIN. Plus, orarul , părerea mea este super bun și pt conexiuni de acolo cu KLM și alții
4) un pic sunt sceptic și la cursele astea, dar au șanse mai mari de mers decât HAM.
 
Nu statul isi va da singur un sut in c*r. Dimpotriva, reprezentatii sai vor umbla de-a dreptul buimaciti de cat de buni se cred in a curata mediul economic de doua companii cu pierderi masive.
Vor actiona băsescian, marind taxe si impozite cel putin pe masura scaderii veniturilor la buget dar taind pensii si salarii, alterand pana la insuportabilitate mediul economic, gonind cetateni din tara.
Deci nu isi vor da un sut nicaieri, vor aplica multipli bocanci in dos societatii somata sa plateasca incompetenta si greselile de guvernare, precum si gestionarea multiplei crize declansate de virusul respectiv. Si sa suporte toate astea pe termen indefinit.
Sa clarificam ,guvernul vrea sa ajute companiile dar senatul cu voturile PSD se opune. Chiar titlul stirii spune asta.

 
Ia vindeti-va voi masinile straine si cumparati Logane si Dustere ca sa fiti siguri ca impozitele raman in Romania. Se baga cineva ? Nu. Deci despre ce vorbim ?
Ma bag eu :p

Eu, în afara de Oldtimer-ul meu din poza am doua masini (ce-i drept în Germania :p): un Logan si un Duster :cool:
 
  • 👍
Reactions: 3 users
nu poti ignora realitatea:
Sigur ca nu, uite ce spune colegul mai sus:
Si cu voturile PNL si ale tuturor din senat. Au fost doar doua voturi impotriva amendamentelor aduse acelei OUG.
Deci s-a votat in corpore, cu doar doua voturi contra. La fel au facut si la Florin Iordache, unde au votat toti, uniti in cuget si simtiri.
On topic: pana la urma initiativa legislativa a trecut au ba de Senat?
 
A trecut in forma revizuita de PSD, ca toate legile din ultimele doua luni.
Apropo de cursele de vara ale Blue Air, eu am cumparat de acum OTP-RHO si sper cu tarie sa se tina de treaba.
Vad ambitie la aceasta companie, sunt riscante rutele anuntate, insa ar fi util sa ne gandim si la retur ce romani avem in acele orase.
LTN - ft multi tineri angajati/studenti din Londra, Birmingham sau Coventry zboara de acolo.
In toate cred ca avem comunitati mari.
Le tin pumnii sa reuseasca si reintinerirea flotei.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Blue Air a primit vineri 30 din cele aproximativ 60 de milioane de euro de la Exim Bank cu ajutorul unei garanții de stat, a anunțat Oana Petrescu, CEO-ul companiei.
 
  • 👍
Reactions: 7 users
Hai sa discutam serios:
In clipa asta vorbim pe ce stim si pe speranta ca aceasta pandemie o sa "ne lase" pana in aprilie. Daca nu, tot ce vorbim/gandim/speram e degeaba.
Daca va INCEPE revenirea spre normalitate, eu vad lucrurile asa:
- Catchementul CLJ si istoria recenta dovedesc un "apetit" peste medie de a calatori. Alaturi, desigur, de nivelul de venituri care sa permita asta.
- AMS si CDG sunt, probabil, cele mai cerute/dorite/asteptate destinatii la CLJ de un deceniu, cred. In conditii normale, sunt 100% fezabile
- STR va merge pentru ca poate acoperi si Alsacia
- BRU nu vad de ce nu ar merge. Din experienta personala, CRL e o pacoste de care sincer, as vrea sa scap. Si ca mine foarte, foarte multi, va asigur
- CGN si HAM sunt cu semnul intrebarii
- LTN, MAD, BCN, BGY, FCO - da, zboara la concurenta cu WZZ. Si ce? Sunt comunitati importante care pot acoperi frecventele astea.
- LCA e o destinatie care a mers si va merge
- DUB e ca un fel de "must fly", deja e consolidata.
Acuma treaba e asa: daca vor avea rabdare suficienta, chiar daca, poate 2-3 rute nu vor merge, raman cu restul si cu 2 aeronave pe CLJ. Cel putin pe vara, daca v-ati uitat la orare, e loc berechet de chartere, si cred ca si pe asta mizeaza.
"Miscarea" lui WZZ de azi e una de tip RYR care asa va si ramane. E o reactie de "copil caruia ii iei jucaria". Nu stiu daca asta e chiar ce ar trebui sa faca. Sincer. Nici o problema, vpor renunta la fel de repede cum au anuntat azi.
Inainte de "critici", sa va reamintesc ca toate aceste idei se bazeaza pe ideea ca dispare (sau se diminueaza mult) pandemia. Daca nu, nici nu mai are rost discutia, BLA nu va mai prinde iunie 2021. tare mi-e ca nici ROT, iar WZZ se va "refugia" pe un minim de subzistenta. Ceea ce ar fi, sa recunoastem, dramatic.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
toate aceste idei se bazeaza pe ideea ca dispare (sau se diminueaza mult) pandemia. Daca nu, nici nu mai are rost discutia, BLA nu va mai prinde iunie 2021. tare mi-e ca nici ROT, iar WZZ se va "refugia" pe un minim de subzistenta. Ceea ce ar fi, sa recunoastem, dramatic.

Avand in vedere ceea ce stim astazi despre Sars-COV-2, scenariul acesta este cel mai probabil. De virusul asta nu scapam inainte de mijlocul anului viitor, astfel ca va fi o iarna crunta pentru aviatia din intreaga lume. O sa pice nume mult mai mari decat Blue sau Tarom. Cred ca lista va fi deschisa in curand de Norwegian.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Cu siguranță ca lista ar fi fost deschisa de Norvegian daca ar fi avut si aia nesansa unui parlament ca al nostru :
Dar...
Norwegian is reportedly discussing the possibility of nationalization with the government of Norway. Sources say that the Norwegian government will consider taking a stake in the carrier.
Earlier this year, Norwegian Air secured a state aid package equivalent to $330 million after it underwent debt restructuring.