Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
 
Da, ei reusisera in 2019 printr-o restructurare a activitatii sa o aduca pe plutire dupa evervescenta din 2015-2018 cand crescusera entuziast operarea, doar ca crescuse mult si pierderea dupa lansari de rute la plesneala. I-a prins pandemia cum nu se poate mai prost: decapitalizati.
 
 
O instanță comercială din Marea Britanie a dat câștig de cauză Blue Air într-un proces cu compania senegaleză Transair, care a închiriat de la fostul operator român un motor fără a mai plăti chiria, pentru că atât timp cât Blue Air a fost funcțională nu a solicitat chiria lunară, egală cu circa 20.000 de euro. Blue Air, reprezentată din România de specialiștii de la Mușat și Asociații, are astfel de primit o sumă totală de aproximativ 2 milioane de dolari, pentru care va începe procedurile de executare în Senegal imediat ce hotărârea va rămâne definitivă. Transair va trebui să plătească Blue Air un milion de dolari, cu excepția situației în care returnează motorul în maximum 14 zile de la anunțarea deciziei. În același timp, senegalezii sunt buni de plată pnegtru 780.000 de euro, echivalentul chiriei pentru respectivul motor.

 
  • 👍
Reactions: 1 user
E foarte bine ca mai au ceva incoming, ca asa poate decid sa mai plateasca din salariile ramase restante dupa evenimentul din 2022. Din cele pe care fondul de garantare nu le poate acoperi.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Două avioane Boeing 737-530, care erau deținute de Blue Air la momentul declanșării insolvenței, înmatriculate YR-AMA și YR-AME, sunt pe punctul de a fi vândute. Licitația pentru cele două avioane s-a încheiat luni, 2 iunie. Tot atunci, creditorii companiei au aprobat intrarea în faliment a Blue Air.
Cumpărătorii care au licitat cele mai mari sume, 1,84 de milioane de euro, respectiv 1,66 de milioane de euro, trebuie să depună un avans de 10%. Termenul expiră la miezul nopții, potrivit surselor Economica.net.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Acum, avioanele incomplete, fără motoare, au fost scoase la vânzare, iar prețurile pornesc de la 10.000 de euro. Aceste avioane nu sunt operaționale pentru zbor. Licitațiile, publicate pe platforma azitis, vor începe peste 11 zile.

  • Boeing 737-530 din 1991, cu 120 locuri, nenavigabil, în conservare din noiembrie 2019. PREȚ: 10.750 de euro;
  • Boeing 737-5L9 din 1990 cu 110 locuri, nenavigabil, în conservare din iunie 2021. PREȚ: 10.750 de euro;
  • Boeing 737-530 din 1991 cu 120 locuri, nenavigabil, în conservare din martie 2020. PREȚ:10.750 de euro;
  • Boeing 737-3Y0 din 1991 cu 118 locuri, nenavigabil, în conservare din martie 2021. PREȚ:11.000 de euro;
  • Boeing 737-322 din 1989 cu 120 locuri, nenavigabil, în conservare din noiembrie 2019. PREȚ: 11.250 de euro.