Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
O sa iti confirme @cristi_avb ca e o cursa la inceput si ca managementul BMS e multumit de rezultate :)
Pe de alta parte, zborurile externe se pare ca merg foarte bine si probabil compenseaza pierderile.
 
"15" este o cifra proasta indiferent cum ai privi-o :)
Totusi, din informatiile mele, media de la inceputul operarii fiind in jur de 50-55 pax/sens. Nici aceste cifre nu sunt wow, dar probabil pot fi imbunatatite
 
  • 👍
Reactions: 1 user
.. La 15 Pax, nu cred ca se poate mai prost, sincer!
E singura cursa care a avut un LF dezastru. LF mediu pe OTP-IAS~65%. De regula cursele dinspre IAS-OTP dimineata si intoarcerea seara din OTP merg foarte bine.
 
LF mediu 65%?? Asta ar insemna o medie de circa 95pax pe segment si mi se pare departe de realitate.

Din ce am vazut pana acum media este undeva la 50 maxim 60 pax, deci 40% LF.

Sent from my D5803 using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@eurocopter exast asta doream sa spun si eu.. Un LF mediu de 65% mi se pare foarte exagerat! Eu as deduce o medie de ~45-50 Pax la medie Per cursa, ceea ce Ar fi un LF mediu de ~35%..? Cu ce aeronava se operează de obicei cursele de OTP-IAS?
 
Probabil ca avem noi ghinionul sa vedem fix zborurile care au LF mic, insa le ratam pe alea cu LF mare :)
 
Cursa se opereaza de regula cu B734, B735. Eu am facut afirmatia overall de la inceputul operarii rutei. Spre exemplu cum acum 2 sapt cursa a fost aproape full-2pax lipsa. Si spre exemplu saptamana asta LF dimineata sar de 70%.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Corect. Pentru astazi, 17 Noiembrie, 15 la dus si cu 80 la intors fac 95 de pasageri, adica vreo 60% la o aeronava cu 160 de locuri. E vorba de perspectiva :D
 
  • 👍
Reactions: 1 user
cristi_avb, tu ai LF-urile pe majoritatea curselor sau tot disparat, unul de azi, unul de acum cateva zile samd ?
Pt ca din ce mai am si eu, dar nu posed nici 15% din curse, concluzia e ca sunt Lf-uri destul de extreme, adica IAS-OTP dimineata si OTP-IAS seara merg bine, OTP-IAS de dimineata depinde de zi, iar cel mai slab e IAS-OTP de seara.



 
Last edited:
cristi_avb, tu ai LF-urile pe majoritatea curselor sau tot disparat, unul de azi, unul de acum cateva zile samd ?
Pt ca din ce mai am si eu, dar nu posed nici 15% din curse, concluzia e ca sunt Lf-uri destul de extreme, adica IAS-OTP dimineata si OTP-IAS seara merg bine, OTP-IAS de dimineata depinde de zi, iar cel mai slab e IAS-OTP de seara.


Nu as fi dat un LF mediu din date auzite. Este vorba de la inceputul operatiunilor spre IAS. In plus de acest aspect, se discuta in cadrul companiei de a opera spre CND din CLJ, TSR estival. Asta in paralel cu negocierile care sunt purtate de ROT cu operatorii de a lansa rute interne spre CND.
 
Deci esti sigur ca azi dimineata a fost un lf peste 70% iar @eurocopter e sigur ca au 95 de pax in total. Hai sa vedem niste zboruri pline, ca pe siguranta mergem mai greu.

Sent from my D5503 using Tapatalk
 
Deci esti sigur ca azi dimineata a fost un lf peste 70% iar @eurocopter e sigur ca au 95 de pax in total. Hai sa vedem niste zboruri pline, ca pe siguranta mergem mai greu.

Sent from my D5503 using Tapatalk
Repet si sper sa ma fac inteles. Discutam global acum din surse concrete. Eu nu dau de inteles ca trebuie sa luati obligatoriu credibil LF-ul dat de mine. La randul meu primesc niste date, pe care le impartasesc cu voi spre analiza. Cum spuneau si altii mai sus sunt fluctuatii de pax in fiecare zi.
 
@cristi_avb nu zice nimeni ca nu au fluctuații cifrele, însă ideea este ca oricum, la cifrele pe care le-am vazut pana acuma pe Ruta OTP-IAS-OTP la BMS (niciuna foarte buna), pot ușor sa deduc ca cursa nu merge prea bine, mai ales luând in considerare prețul biletelor. Având in vedere ca cursele ROT de OTP-IAS-OTP au la medie 35-40 Pax, la prețuri aproape duble decât BMS, si cu mai multe curse săptămânale decât BMS, Tarom merge mult mai bine pe aceasta ruta, si va rămâne asa pentru încă ceva timp. Nu ma aștept ca BMS sa aibă LFs mai mari de 50% de la bun început pe aceasta ruta, dar totuși nu am vazut niciun fel de progres
 
Cred ca nimeni nu s-ar fi asteptat ca aceasta cursa a BMS sa mearga mai bine decat ROT dupa 3 saptamani fata de cei 50 de ani in care a fost operata exclusiv de ROT.

Tinand cont de asta si de faptul ca aceasta cursa. BMS este defapt un zbor de pozitionare, cred ca cifrele (LF mediu de 60%) sunt defapt extraordinar de bune.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@Nauznicov George primeste la randul lui informatii despre zborurile operate pe/de pe aeroportul Iasi. Cifrele pentru BMS arata cam asa pe Octombrie:
IAS - BVA - IAS - 127pax in medie - 82% - doar 4 zboruri, cele din prima saptamana de operare
IAS - FCO - IAS - 88pax in medie - 55% - doar 4 zboruri, cele din prima saptamana de operare
IAS - LTN - IAS - 151pax in medie - 90% - doar 3 zboruri, ca si mai sus de operare
IAS - OTP - IAS - 46pax in medie - 32% - 20 de zboruri in perioada 25 - 31 Octombrie

Datele sunt pentru Octombrie, cand BMS a inceput operarea.
 
Last edited:
Interesante cifre! La ROT, tot LTN merge cel mai bine de la IAS (mi se pare).. Va voi mai trimite niște LFs si de la WZZ la IAS ca sa comparam :).. Foarte interesant mai este faptul ca din cursele internaționale, deocamdată FCO nu merge chiar excelent, pe când la ROT merge chiar bine :)
 
Vad ca IAS-LTN e trecut la 5/7 pe orarul de vara. Ma gandesc ca si la BVA o sa vedem niste mariri de frecvente. Chiar si asa orarul e lejer, mai incap curse noi sau frecvente noi, ramane de vazut ce va face BMS. nu cred ca lasa pe programul de vara un orar unde nu sunt nici 2 rotatii pe zi