Re: Blue Air (0B/JOR)
"iulius" said:
Incerc sa gasesc un avantaj pe care EasyJet sau Norvegian l-ar avea prin achzitionarea Blueair si nu gasesc.
Aeroporturile de pe care opereaza (si ma gandesc la
OTP si
BCM) nu-s slot restricted, iar o "baza de clienti" nu cred ca exista.
Nu ar putea EasyJet/alt LCC umple eventual gol destul de usor si fara sa achizitioneze niste avioane vechi de la Blueair?
Avioanele lor vechi nu sunt asset. Sunt mai degraba o sansa pt ca majoritatea fiind in leasing, poti fi schimbate usor.
BCM nu intra in discutie, e ceva pt operatori de mini baze, gen Wizz. In schimb, 15% market share la
OTP sunt un asset pentru companii point to point care vor sa opereze pe 'attractive city pairs', asa cum se definesc in special Easy dar si Norvegian.
Sa dau un exemplu pt EasyJet, ca elemente de crestere:
- 15% JOR share la
OTP
- Easy este operatorul nr. 2 la CDG, Orly si
AMS si nr 1 la Malpensa
- compara asta cu fluxurile de pasageri de pe
OTP
Avantajele ar fi urmatoarele:
- ai o platforma ( altfel nimeni nu ar face achizitii) cu o pozitie buna si usor de consolidat
- Yield superior competitiei - il poti chiar mari integrind un soft calumea
- nu ai bani blocati in assets- parte de service, flota cumparata etc.
- iti acopera o piata pe care momentan nu operezi
- cum multa lume face in clipa de fata downshifting de capacitate, poate fi marginal mai ieftin sa integrezi o achizitie mica decit sa pierzi bani cu o parte din flota la sol
Tb sa vezi si costul la care poti obtine asta...JOR nu face in clipa de fata mai mult de citeva zeci de milioane de euro (ca si comparatie Niki a fost data la o evaluare de 80 mil Euro in conditiile in care a fost evaluata la 10*
profit operational), ceeace pentru un player mare poate fi un model de pay back in 2-3 ani la economiile de scala pe care le poate face.
De ce ar fi vrut Aegean sa preia JOR acum citiva ani, cind compania era oricum mult mai mica decit azi?