Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
E ciudat cum activele sunt aproape egale cu pierderea anuala. Sa nu fie ceva tehnici de "optimizare" fiscala la mijloc.

Avand in vedere conglomeratul de firme care insemnau atunci, si probabil si acum, BMS (rezervai online prin site-ul BMS, banii se duceau insa in contul altei firme, si asa mai departe) nu stii cum circula banii intre astea si ce inseamna de fapt pierderea respectiva. Si infloritorul RDS avea cifra de afaceri nu stiu cate miliarde de lei dar profit declarat infim ca sa evite plata impozitului pe profit.

Nu e nici o mare filozofie. Activele sunt avioane - care sunt in proportie de 80% (738) resepctiv 20% (classicele) in Leasing. Nu ai de ce sa te miri ca ajungi la o valoare contabila medie de 3 mil USD/avion propriu.
Optimizarea nu o faci cistiging bani undeva si pierzind la greu altundeva, cu atit mai mult cu cit intre companii poti aplica un arm length principle reciproc recunoscut ca intercompany Transfer pricing.
 
Recunosc că nu mai țin minte exact, dar oferta prin ING Bazar nu era de 5% reducere?

cb30f14a81d01b4563cce51655e43be6.jpg
 
Un mare fâs.
Încă o dovadă că nu sunt în stare să colaboreze pe partea de affiliate.
Sau poate nu vor și le place să stea locului, în timp ce majoritatea companiilor se dau peste cap cu bugetele pentru a fi cât mai vizibile.
 
În 2018, Blue Air a ajuns la afaceri de 460 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul precedent ♦ Numărul de pasageri transportaţi a ajuns la 5,2 milioane anul trecut.

Operatorul aerian Blue Air, cea mai mare companie aeriană cu acţionariat privat românesc şi al doilea transportator ca trafic din România, se aşteaptă la o stagnare a numărului de pasageri pe parcursul anului 2019, în condiţiile în care sunt încă semne de întrebare legate de Brexit, dar şi de avioanele de tip Boeing 737 Max, care ar urma să intre în flota companiei aeriene.
Mai mult, Blue Air întâmpină probleme în a-şi finanţa activitatea, ceea ce de asemenea ar putea influenţa evoluţia în acest an.

zf.ro
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Niste cuvinte alese cam prost in contextul in care jucatori mari din piata se retrag spunand ca nu au finantare...
 
E 3%. Așa apare în bazar. Cu card de credit e vorba de 6 rate fără dobândă. Cel puțin eu așa văd în aplicația ING.
 
Stie cineva daca BMS accepta boarding pass-ul pe mobil sau il vor neaparat tiparit?
 
La IAS, cel putin pe zborurile interne, accepta boarding pass pe telefon. 95%(ochiometric) au printat de acasa sau isi iau din aeroport. Dar ii primesc si pe cei cu el electronic...si dureaza mai mult.

De asemeni pe zborul intern tot nu sunt foarte stricti legat de dimensiunile si numarul bagajelor de cabina.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nu cred că BMS a implementat permisele de îmbarcare electronice. Cred că pasagerii respectivi doar arată PDF-ul la control. Asta deși standardul Passbook e free și disponibil pentru toată lumea. Există chiar module software care pot fi folosite pentru generare. Nici nu costă mult.
Dacă Tarom poate... care e companie de stat, nu înțeleg de ce BMS încă nu implementează sistemul. În schimb au ales să facă totul in-house. Câteodată paranoia nu e bună.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
La Tarom e implementat standardul Passbook doar pentru ca asa a venit la pachet DCS-ul de la SITA, Horizon. BMS nu mi se pare o companie cu viziune in ceea ce priveste online-ul, din niciun punct de vedere. Poate doar noul CCO sa dea o alta directie lucrurilor.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Da, respectivii arata pdf-ul. Eu am mers la ghiseu si am primit un boarding pass clasic, de carton. Cred ca sunt vreo 2 ani de cand nu am mai folosit asa ceva.

Oricum am apreciat ca nu comenteaza la cei care vin cu pdf-ul pe telefon, in conditiile in care tehnic nu prea sunt pregatiti, cititorul codului nu citeste de pe ecranul telefoanelor...si boarding-ul e facut manual.