Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Blue Air pierderi de 145,6 milioane de lei in 2018, veniturile totale au crescut cu 11,9% ajungand la 2.345.567.419 lei (calculele celor de la zf dau o crestere de 21%!)

Rezultatul net cumulat înregistrat în ultimii 6 ani:- 468.391.410 lei
2013: -76.318.928 lei
2014: - 1.761.943
2015: +26.972.733
2016: -121.804.041
2017: -149.884.955
2018: -145.594.276

Se pare ca exista o concurenta strânsă intre Blue Air si TAROM în ceea ce priveste rezultatul net al activității desfășurate.

Rezultatul net TAROM cumulat înregistrat în ultimii 6 ani:- 669.857.411 lei

2013: -130.167.730 lei
2014: -110.161.004
2015: -27.426.980
2016: -46.966.754
2017: -172.335.725
2018: -182.779.218 (,,Profitul simbolic '' prognozat de Wolff prin iunie 2018)
 
Last edited:
Reactions: 1 user
In cazul BMS 2016 a fost anul acelei expansiuni care a dus flota de la 15 la 25 avo. Landand atatea curse, era oarecum normal sa intre pe pierdere. Problema e ca acele curse, intr-o proportie destul de mare, nu au performat ulterior in 2017 sau 2018, multe fiind scoase.
 
Poate ca expansiuneaa vizat tocmai un Exit - eu stiu Multi investitori Romani care gindau pe principiul "sa fie mireasa mare si frumoasa" si s-au anagajat in cresteri nesustenabile in speranta sa vinda o cota de piata mare si cumparatorul sa faca restul. Iar cind trategia asta nu gaseste doritori in General se ajunge spre zona de avarie.
 
Este o varianta extrem de plauzibila, insa e cert faptul ca nu le-a iesit combinatia pe niciuna din ipoteze.
 
Foarte multi piloti pleaca e la Blue air, spre surpinderea tuturor migratia are loc catre Tarom unde salariile sunt mai mari. Ramane de vazut ce surprize ne va aduce toamna..
 
Afacerea Air Moldova ,pe langa cei doi cetateni moldoveni de care stiam "contine" si doi evrei, plus Ilan Sor care este si patronul echipei Milsami Orhei,echipa cu care va juca FCSB. Despre Ilan Sor AICI.
Operatorul avia național, Air Moldova, a fost cumpărat de consorțiul „Civil Aviation Group", din care face parte compania românească „Blue Air” și doi cetățeni moldoveni, în octombrie 2018. La o săptămână după ce au fondat compania „Civil Aviation Group”, cei doi cetățeni ai R. Moldova din această afacere s-au asociat într-o altă companie înregistrată în R. Moldova cu un off-shore din Marea Britanie, gestionat de doi cetățeni ai Israelului, cu legături cu Ilan Șor.
 
Documentul care anunță colapsul la Aeroport

Documentul arată negru pe alb că situația financiară este dezastruoasă, în condițiile în care Blue Air nu a mai plătit taxele aeroportuare de 9 luni. Întrebat de gravitatea situației, președintele CA, Mitică Rebegea, admite că informația e reală și, la extreme, nu exclude rezolvarea printr-o măsură drastică: reținerea la sol a unui avion al companiei Blue Air.

Mitică Rebegea spune că Aeroportul a deschis patru procese procese la Tribunalul Iași pentru recuperarea celor 14 milioane de lei datorate de Blue Air. Șeful CA al RA Aeroportul susține că relația cu Blue Air este bună, dar există unele dificultăți cu redresarea companiei, aflată sub presiune în urma asocierii cu germanii de la Zeitfracht, care au cumpărat 10% din acțiuni.
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 1 users
Avem vreun blueair-ist cu acces la sistemul de rezervari? Am un bilet cumparat cu air italy operat de bms si nu pot sa imi cumpar loc pt ca nu am booking no de bms :(((
 
Suni la ei si-ti vor da un cod de rezervare de bms. Asa am patit si eu cand am fost Iasi-Roma cu.... Alitalia
 
Last edited by a moderator:
Ok, am venit dintr-o scurta vacanta in care am zburat cu bms (15.07-19.07)... politica de bagaje ramane foarte stricta in continuare, atat la otp cat si la lin. Pt loc cu extra legroom la otp a trebuit sa platesc 13 eur, la lin cand am cerut mi l-au dat gratuit. Foarte multi membri de echipaj pe ambele zboruri care se pozitionau pentru contract la muntenegru. La retur zborul a fost full, la dus aproape plin, ambele operate cu yr-amd. Noutati in service-ul la bord au bagat o chesie din pastrav afumat... sincer, arata fix ca o zacusca de peste si o promoveaza ca fiind mega fitza... oribil... au mai bagat si niste alune fff faine cu caramel sau sarate, insa nu le vand decat atunci cand ies cu caruciorul de duty free, ceea ce e absurd... eu, personal, niciodata nu am avut ce manca pe zborurile bms... sw-urile alea cu gelatina aia pe ele nici nu ma pot uita la ele, salata e ok, dar parca nu a mers pe niciunul din segmente si uite asa am ajuns sa mananc bake rolls si alune... ca o alta noutate la service (soc si groaza): se accepta plata cu cardul visa sau mastercard (am vazut pos de BT), insa revolut nu accepta... nu mi-e clar de ce... zborurile au fost on time, aeronava curata la dus si curatica la retur, checkin-ul mi-a dat cu virgula la otp unde aveau ghisee blueair toate zborurile, m-am dus acolo si m-au trimis pe alt rand unde era ghiseu de linate. Cand am cerut loc la otp m-a trimis sa il platesc la ticketing, nu era aglomerat, dar avand bilet air italy - fara numar de booking corespondent in sistemul bms (confirmat in 3 surse, una din ele fiind call center-ul bms care mi-a spus ca ma gasesc doar pe manifestul de zbor, insa nu si in sistem) nu ma putea gasi si a dat 2-3 telefoane dupa care mi-a luat banii de pe card si mi-a dat doar chitanta de pos. Cand m-am intors cu ea la checkin sa imi iau boarding pass-ul le-a dat cu virgula ca de ce am doar acea chitanta si de ce nu mi-au mai dat ceva... pana la urma au ridicat din umeri si m-au lasat in pace. Ma declar multumit si de chekin pentru ca, pana la urma, nu am stat la cozi, au vb frumos si au rezolvat problema locului in ambele parti. Echipajele de cabina au fost ok, sefele de cabina au fost extraordinar de profi si de dragute si compensau lipsa de experienta a colegilor. Echipajele in pozitionare au fost foarte galagioase si agitate pe zborul de retur, cel putin romanii (langa mine a stat un copilot spaniol care a stat cuminte tot zborul si nu a miscat din loc). Erau imbracati in pantaloni scurti si umblau prin cabina cu id-urile la gat (f urat), spaniolul era singurul care era in uniforma completa.
Scuzati incoerenta si greselile de ortografie, am avut o zi foarte lunga.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Pare Ok schimbarea de design de pe coada.

34deee81686e8542600a5542e3542028.jpg
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 5 users