Apai noi la BCM asteptam cu mare interes un eventual exit de pe IAS si primim cu caldura aeronavele si rutele BMS!
Da, in general publicul calator asteapta cit mai multe companii aeriene, bilete ieftine si cit mai multe destinatii de pe aeroporturile locale. Pe de alta parte aeroporturile locale au un buget de venituri si cheltuieli anuale in care trebuie sa se incadreze, avind in vedere costurile foarte mari de functionare, intretinere, mentenanta achizitii si dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. Daca aeroportul nu realizeaza indicatorul venituri nu v-a avea resurse sa acopere indicatorul cheltuieli iar diferenta in minus v-a trebui suportata din realocari de resurse financiare importante din bugetul judetean local (proprietarul aeroportului). Asta v-a conduce treptat la impunerea unor taxe majorate asupra populatiei locale, colectate in bugetul anual al CJ Bacau si care, printr-o rectificare ulterioara de buget, sa poata fie varsata in contul aeroportulului la capitolul venituri. Categorii ale populatiei locale, care posibil nici macar nu fac parte din categoria celor care utilizeaza aeroportul Bacau, vor platii taxe locale mai mari pentru a mentine viabilitatea aeroportului local. Din punct de vedere etic si moral, politicienii locali nu ar trebui sa se dedea la astfel de practici. Taxa de aeroport impusa si perceputa calatorilor
care folosesc aeroportul, ar trebui sa fie sursa corecta de finantare ale indicatorului venituri, in bugetul aeroporturilor locale. In Canada taxa de utilizare aeroport, ajunge pina la $25/CALATOR/ONE WAY pentru curse externe. Cine vrea sa zboare comod, comfortabil, rapid, fara dureri de cap si legaturi pierdute si sa se intoarca bine mersi in orasul sau,
trebuie sa plateasca. Daca nu-si permite, foarte frumos sa i-a autobuzul sau trenul spre un aeroport aflat in proprietatea Statului Roman: Otopeni, Baneasa, Timisoara, Constanta.
Sfatul meu pentru aeroporturile locale Romanesti,
evitati rau platnicii cu orice risc !