Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
La fel și cu mult așteptata aplicație de la anu'. Oamenii apreciază experiențele și ușurința în utilizare destul de mult.
Decat sa iei o pocnitoare sinistra de aplicatie white label ca la Tarom, unde iti deseneaza la modul aproape inutilizabil site-ul de rezervari intr-un viewport si atat. fara alte enhancements, si pe care nu o poti integra cu ceremeu' sufletului sau cu alte baze de date, careia ii lipsesc functionalitati de baza (contul meu, de exemplu), care da timeouturi cand isi aduce aminte si asa mai departe, mai bine o varianta web only cinstita si gata.
Culmea este că tot companiile low cost au cele mai prietenoase aplicații.
Pentru ca managerii respectivi nu isi mananca de sub unghie, asa cum se intampla in anumite locuri. Investesc atat cat trebuie pentru a avea un produs complet, prietenos si asa mai departe. Win-win situation.
 
Last edited:
@Crosswind , daca dupa un an de nefolosire iti returneaza banii... cu tot cu bonusul care, practic se adauga odata cu alimentarea atunci de ce sa mai tina cineva bani la banca? Toti banii la BMS!!!
Dar... ce ne facem cu riscurile care sunt inzecit mai mari decat la o banca?
Mie toata situatia asta a lor incepe sa-mi puta... prima data nu vor sa recunoasca si sa faca publice procentele din actionariat, dupa aia fac restructurari, renunta la avioane, la oameni si brusc in acelasi timp anunta si ca-s pe profit... Imediat dupa vor bani in avans si promit bonusuri fabuloase... da, suna bine si m-as baga si sa dau 1000 de euro sa primesc 1300 pentru ca i-as folosi intr-un an intreg... dar nu stiu de ce am totusi o mica retinere...
Si inca mai astept imitatia de Privilege Pass!
 
Nu am aprofundat problema, creditul poate fi folosit doar de titular sau se poate și pentru terți fără ca titularul să rezerve zbor?
 
Decat sa iei o pocnitoare sinistra de aplicatie white label ca la Tarom, unde iti deseneaza la modul aproape inutilizabil site-ul de rezervari intr-un viewport si atat. fara alte enhancements, si pe care nu o poti integra cu ceremeu' sufletului sau cu alte baze de date, careia ii lipsesc functionalitati de baza (contul meu, de exemplu), care da timeouturi cand isi aduce aminte si asa mai departe, mai bine o varianta web only cinstita si gata.

Pentru ca managerii respectivi nu isi mananca de sub unghie, asa cum se intampla in anumite locuri. Investesc atat cat trebuie pentru a avea un produs complet, prietenos si asa mai departe. Win-win situation.


Nu e vorba de mincat de sub unghie. LCCul european a aparut din 1999 cind exista deja internetul si de la inceput au inteles ca acest canal direct e cel mai bun pentru ei.
La stat stii cum e, visul oricarei cariere la nivel 2-3 sunt "agenturili"....
Iar la Blu Air in primii ani au avut nevoie de agenti pentru ca primele generatii de capsunari nu auzisera de Internet decit vag daca le spuneau partenerele ceva gen "videochat"
 
Complicat. Intelegerea mea e ca BMS nu si-a platit datoriile ( dar au oferit o varianta de esalonare), in timp ce aeroportul considera ca discountul depinde de plata datoriilor in intregime. Important e daca exista si o prevedere contractuala in acest sens, de conditionare. Daca nu exista, atunci aeroportul ar trebui sa fie mai flexibil. Daca exista, atunci nu prea au ce face. Ca se trezesc dupa aia cu Curtea de Conturi pe cap.
Pe termen mediu BMS oricum va fi pe exit la IAS, ii inghesuie WZZ din ce in ce mai mult.
 
La adresa AIS ROMANIA > Publications > AIP >AIP > GEN 4.2 Air navigation services charges

La tarifele de aeroport practicate de catre Aeroportul Iasi, scrie foarte clar la punctul 8.9 (pag 32 din pdf cu toate taxele practicate de catre toate aeroporturile din Romania):
,,8.9 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de servicii pentru pasageri şi de dezvoltare, cuantificate pentru un an calendaristic, se vor aplica numai pentru acele companii aeriene care nu au debite restante către RA Aeroportul Iași la sfârşitul anului respectiv.''

Asadar, orice companie aeriana, pentru a benefia de discounturile in functie de volum pentru serviciile de pasageri si dezvoltare, trebuie sa nu inregistreze debite restante la sf. anului.


Din punctul: 8.7 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de aterizare, de servicii pentru pasageri și de dezvoltare se aplică tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Iași, în mod unitar și nediscriminatoriu.'' ar trebui sa intelegem ca in contractul dintre parti (aeroport-BMS) NU putea exista o clauza care sa-i exonereze pe cei de la Blue Air de obligativitatea indeplinirii pct 8.9.

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare, Blue air NU a respectat conditia 8.9, si trebuie sa plateasca tarifele intregi (fara discount) pentru serviciile pt pasageri si taxa de dezvoltare pt fiecare pasager imbarcat de pe Aeroportul Iasi.
 
Last edited:
La adresa AIS ROMANIA > Publications > AIP >AIP > GEN 4.2 Air navigation services charges

La tarifele de aeroport practicate de catre Aeroportul Iasi, scrie foarte clar la punctul 8.9 (pag 32 din pdf cu toate taxele practicate de catre toate aeroporturile din Romania):
,,8.9 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de servicii pentru pasageri şi de dezvoltare, cuantificate pentru un an calendaristic, se vor aplica numai pentru acele companii aeriene care nu au debite restante către RA Aeroportul Iași la sfârşitul anului respectiv.''

Asadar, orice companie aeriana, pentru a benefia de discounturile in functie de volum pentru serviciile de pasageri si dezvoltare, trebuie sa nu inregistreze debite restante la sf. anului.


Din punctul: 8.7 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de aterizare, de servicii pentru pasageri și de dezvoltare se aplică tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Iași, în mod unitar și nediscriminatoriu.'' ar trebui sa intelegem ca in contractul dintre parti (aeroport-BMS) NU putea exista o clauza care sa-i exonereze pe cei de la Blue Air de obligativitatea indeplinirii pct 8.9.

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare, Blue air NU a respectat conditia 8.9, si trebuie sa plateasca tarifele intregi (fara discount) pentru serviciile pt pasageri si taxa de dezvoltare pt fiecare pasager imbarcat de pe Aeroportul Iasi.

Acum depinde si daca au un contract si ce scrie in el.
Poti fi fara datorii pentru anul 2018 daca ai termen de plata 12 luni si platesti decembrie 2018 in decembrie 2019.
Poti fi exonerat de o clauza generala, cumeste cea de mai sus, agreeind un Discount direct.

Cita vreme nu cunoastem bucataria interna a partilor nu cred ca e cazul sa infiintam Tribunale populare.

Ca o parere prsonala, Blue Air va avea valoare adaugata pentru un Exit doar daca va vinde o pozitie puternica la OTP, ceva gen No2.

12-15 avioane la OTP, profitabilitate operationala insemna valoare. 6 rute de la IAS nu au valoare mare decit daca mai mai 10 baze similare si urmaresti o strategie total decentrala, cum face Volotea.
 
Chestiunea e ca la IAS au nevoie unii de altii. Mutarea rutelor e in mare parte o gluma. Unele se zboara deja de pe BCM si SCV, iar WZZ are posibilitatea oricand sa ocupe golul. Altele, gen IAS-OTP, nici macar nu pot fi mutate; e amuzant sa crezi ca iesenii s-ar duce la BCM sau SCV sa zboare spre OTP, mai ales cei care platesc un pret premium pt zbor. Ce-i cu yield bunicel oricand se va gasi cineva sa zboare, miza nu e 19.99 euro/sector. Pe de alta parte ,si IAS are nevoie de BMS ca ar ramane doar cu WZZ ,care stie cum sa mulga un aeroport cand ramane unicul stapan pe tarla. Plus ca aeroportul e condus de un politruc, iar la judet e la fel, si nu isi permit sa piarda rute cand se apropie alegerile locale.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Apai noi la BCM asteptam cu mare interes un eventual exit de pe IAS si primim cu caldura aeronavele si rutele BMS!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Și noi la Brașov. Așteptăm de ceva timp...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Ofertă OK pe eMag:

BAi0XEa.png


 
Apai noi la BCM asteptam cu mare interes un eventual exit de pe IAS si primim cu caldura aeronavele si rutele BMS!

Da, in general publicul calator asteapta cit mai multe companii aeriene, bilete ieftine si cit mai multe destinatii de pe aeroporturile locale. Pe de alta parte aeroporturile locale au un buget de venituri si cheltuieli anuale in care trebuie sa se incadreze, avind in vedere costurile foarte mari de functionare, intretinere, mentenanta achizitii si dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. Daca aeroportul nu realizeaza indicatorul venituri nu v-a avea resurse sa acopere indicatorul cheltuieli iar diferenta in minus v-a trebui suportata din realocari de resurse financiare importante din bugetul judetean local (proprietarul aeroportului). Asta v-a conduce treptat la impunerea unor taxe majorate asupra populatiei locale, colectate in bugetul anual al CJ Bacau si care, printr-o rectificare ulterioara de buget, sa poata fie varsata in contul aeroportulului la capitolul venituri. Categorii ale populatiei locale, care posibil nici macar nu fac parte din categoria celor care utilizeaza aeroportul Bacau, vor platii taxe locale mai mari pentru a mentine viabilitatea aeroportului local. Din punct de vedere etic si moral, politicienii locali nu ar trebui sa se dedea la astfel de practici. Taxa de aeroport impusa si perceputa calatorilor care folosesc aeroportul, ar trebui sa fie sursa corecta de finantare ale indicatorului venituri, in bugetul aeroporturilor locale. In Canada taxa de utilizare aeroport, ajunge pina la $25/CALATOR/ONE WAY pentru curse externe. Cine vrea sa zboare comod, comfortabil, rapid, fara dureri de cap si legaturi pierdute si sa se intoarca bine mersi in orasul sau, trebuie sa plateasca. Daca nu-si permite, foarte frumos sa i-a autobuzul sau trenul spre un aeroport aflat in proprietatea Statului Roman: Otopeni, Baneasa, Timisoara, Constanta.

Sfatul meu pentru aeroporturile locale Romanesti, evitati rau platnicii cu orice risc !
 
  • 👍
Reactions: 1 users