Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Am inteles ca au cateva aeronave carora le expira lease-ul si cum preturile au cam crescut cine stie daca isi permit sa le prelungeasca....
 
Blue Air se afla in proces de restructurare. Asa ca primul pas e intodeauna ajustarea ofertei si inchiderea rutelor fanteziste care nu produc bani sau nu au perspectiva sa aduca in curind.Piata generala e si ea in racire asa ca oportunitatile de plasat wetleasuri scad si ele. Plus ca vin in piata ofertanti gen Air Baltic cu "marfa noua" nu cu niste hirburi de 20 de ani fara investitii in cabina.
Nu se pregatea Blue Air pentru un IPO sa faca rost de bani?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
A rezervat cineva bilete la Blue Air prin Skyscanner? Nu reusesc sa schimb moneda pe site-ul lor (GBP -> EUR) iar Skyscanner imi converteste automat pretul in EUR, fiind (considerabil) mai ieftin fata de site-ul BMS.
 
Ai vreun avantaj fiscal sau de altă natură dacă rezervi prin intermediar?
Întreb pentru că e cel mai ok să rezervi direct la companie. Altfel se poate complica situația în caz de orice problemă ar fi pe parcurs.
Cât de ieftin e ca să merite riscul? M-aș mira să fie cu mult mai ieftin. Ai făcut o simulare până la final? Nu cumva se mai adaugă vreun cost?
 
Incerc de 2 ore sa cumpar niste bilete pe blueairweb.com, atat de pe mobil cat si de pe desktop. Nu afiseaza zborurile, stiti cam in cat timp isi revine?
 
Ai vreun avantaj fiscal sau de altă natură dacă rezervi prin intermediar?
Întreb pentru că e cel mai ok să rezervi direct la companie. Altfel se poate complica situația în caz de orice problemă ar fi pe parcurs.
Cât de ieftin e ca să merite riscul? M-aș mira să fie cu mult mai ieftin. Ai făcut o simulare până la final? Nu cumva se mai adaugă vreun cost?

Ei spun ca rezervi tot cu BMS:

 
Zborul 0B3102 CLJ-OTP din aceasta seara a deviat la SBZ din cauza unor probleme tehnice, stie cineva ce s-a intamplat mai exact?
 
cfa660dd8b7c5a4895588038e87462c9.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Sunt curios cate prind iarna, par lansate fara nicio noima.
Iasi - Verona, se vor lupta direct cu Wizz, pana acum nu au "castigat" niciodata. Plus au mai incercat acum 3 ani.
Din Bacau tin minte ca au mai incercat Stuttgart si nu a mers. Din Iasi a fost Salonic care a prins cateva saptamani, e drept sunt mai multi romani in zona Atenei... Birmingham probabil ca va merge. Copenhaga, aici iarasi e greu, majoritatea romanilor(si in special cei din zona moldovei) sunt prin Jutland, zona deservita de aeroportul Billund, unde sunt curse atat din Iasi cat si din Bucuresti. Plus au incercat cei de la Wizz cu Malmo (din Iasi) si a fost un chix. Larnaca, zboara Wizz din Iasi, vara merge foarte bine...iarna nu prea. Oslo habar nu am.

Ori incearca sa le arate "pisica" celor de la IAS, existand un conflict mocnit cu aeroportul, ori lansarea e sinucigasa.
 
  • 👍
Reactions: 4 users
In mod cert inseamna un avo in plus la BCM, desi nu prea vad rutele alea rezistand. La IAS aveau spatiu pt VRN de cand au renuntat la BGY, practic au inlocuit-o ca frecventa si orar.
Nici MUC-OTP 4/7 nu stiu daca va avea sanse. Concurenta e cu double daily. Ok, pooate te adresezi la rafieri, dar MUC e un aeroport scumpel, nu merge cu 39 euro/bilet ca abia daca acopera taxele
 
BCM-CPH – marti, sambata – 14:00-15:50 / 16:35-20:00 (0B2953/0B2954) din 16.06

BCM-OSL – luni, vineri – 07:55-09:55 / 10:40-14:40 (0B2983/0B2984) din 15.06

BCM-STR – joi, sambata – 07:30-08:55 / 09:30-12:45 (0B2929/0B2930) din 18.06

BCM-LCA – marti – 07:30-10:00 / 10:45-13:15 si / vineri – 15:30-18:00 / 18:45-21:15 (0B2937/0B2938) din 16.06

BCM-BHX – miercuri, duminica – 07:30-09:00 / 09:45-15:15 (0B2951/0B2952) din 17.06

BCM-ATH – joi– 13:30-15:15 / 16:00-17:45 si duminica – 16:00-17:45 / 18:30-20:15 (0B2961/0B2962) din 18.06

OTP-MUC – luni, miercuri– 07:30-08:30 / 09:15-12:15 si vineri, duminica – 18:50-19:50/ 20:35-23:35 (0B185/0B186) din 15.06

IAS-VRN – marti, joi, sambata – 07:15-08:30 / 09:35-12:50 (0B6897/0B6898) din 16.06
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Tot de la mijlocul lunii iunie pe langa rutele noi anuntate astazi sunt si multe cresteri de frecvente astfel:

De pe OTP: cresteri frecventa +23+4 MUC (ruta noua)=27 rotatii in plus din 15.06
+4>OTP-LTN de la 8 creste la 12
+3>OTP-PMI de la 0 creste la 3
+2>OTP-NCE de la 2 creste la 4
+2>OTP-VLC de la 4 creste la 6
+1>OTP-CTA de la 3 creste la 4
+1>OTP-LPL de la 3 creste la 4
+1>OTP-CGN de la 3 creste la 4
+1>OTP-LIS de la 3 creste la 4
+1>OTP-HEL de la 3 creste la 4
+1>OTP-OSL de la 2 creste la 3
+1>OTP-MAD de la 2 creste la 3
+1>OTP-BRU de la 6 creste la 7
+1>OTP-STR de la 5 creste la 6
+1>OTP-AGP de la 5 creste la 6
+1>OTP-FLR de la 5 creste la 6
+1>OTP-BHX de la 4 creste la 5


De pe BCM: cresteri frecventa: +5+12 frecvete rutele noi=17 rotatii in plus din 15.06
+2>BCM-DUB de la 3 creste la 5
+1>BCM-TRN de la 4 creste la 5
+2>BCM-MAD de la 0 creste la 2


De pe IAS: cresteri frecventa +2+3 VRN (ruta noua)=5 rotatii in plus din 15.06
+1>IAS-LTN de la 5 creste la 6
+1>IAS-BVA de la 2 creste la 3

DE PE TRN: 8 rotarii in plus din 15.06
+2>TRN-IBZ de la 0 creste la 2 (18.06-13.09)
+2>TRN-PMI de la 0 creste la 2 (16.06-12.09)
+2>TRN-REG de la 0 creste la 2 (18.06-27.09)
+2>TRN-TPS de la 0 creste la 2

DE PE CLJ: 2 rotatii in plus din 15.06
+2>CLJ-DUB de la 3 creste la 5

Total rotatii BMS in plus din 15.06.2019: 59 (deci vreo 3 avioane)

Mai sunt vreo 13 cresteri de frecvente si din 01.07.2019:
+2 OTP-BOD de la 0 la 2 (26.06-04.09)
+2 OTP-CDT de la 0 la 2 (02.07-13.09)
+1 OTP-NAP de la 3 la 4
+1 BCM-BRU de la 2 la 3
+2 IAS-TRN de la 0 la 2 (01.07-05.09)
+2 TRN-TPS de la 2 la 4
+3 TRN-SUF de la 6 la 9

Sunt curios la cate zboruri charter s-au antamat pentru la vara. Poate ne va spune @Thomas cate a gasit.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 5 users
Poazte ca actionarul minoritar bate altundeva.. deschide ruta de MUC si sprea sa prinda un code share de feeder pentru Hansa?
Austrian scoate Q400 din flota, ultimele 3 Embraeruri din MUC pleaca la Dolomiti si vor fi inlocuite la Cityline cu 319...CRJurile sunt muncite ca a picat si o parte din capacitatea Adria.... asa ca poate Hansa ar fi momita de un partener care sa ii ofere 40-50 de scaune fara investitie in material.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Sunt curios cate prind iarna, par lansate fara nicio noima.
Iasi - Verona, se vor lupta direct cu Wizz, pana acum nu au "castigat" niciodata. Plus au mai incercat acum 3 ani.
Din Bacau tin minte ca au mai incercat Stuttgart si nu a mers. Din Iasi a fost Salonic care a prins cateva saptamani, e drept sunt mai multi romani in zona Atenei... Birmingham probabil ca va merge. Copenhaga, aici iarasi e greu, majoritatea romanilor(si in special cei din zona moldovei) sunt prin Jutland, zona deservita de aeroportul Billund, unde sunt curse atat din Iasi cat si din Bucuresti. Plus au incercat cei de la Wizz cu Malmo (din Iasi) si a fost un chix. Larnaca, zboara Wizz din Iasi, vara merge foarte bine...iarna nu prea. Oslo habar nu am.

Ori incearca sa le arate "pisica" celor de la IAS, existand un conflict mocnit cu aeroportul, ori lansarea e sinucigasa.
În mare iti dau dreptate, unele miscari chiar ca nu le înteleg, ar avea poate sens dupa parerea mea, doar daca ar exista ceva contracte corporate foarte frumoase pentru ele.

Referitor la BCM-STR ... a fost în vara aceea acu câtiva ani, când s-au aruncat cu n-spe rute anuntate relativ din scurt (parca sub 2 luni în avans) dintre care pe unele le-au închis dupa 2-3 saptamâni, IAS-TXL cred ca doar 2 saptamâni a zburat si BCM-STR vreo 4 ... De aici chiar ca nu se pot trage concluzii daca ruta merge sau nu.

În rest, rute noi care mi se par cel putin "curajoase" dar poate au la baza niste fluxuri pe care noi nu le stim. Sunt destinatii operate de BMS din OTP s-ar putea sa fi constatat ca o mare parte din clientela ce zboara de la OTP pe aceste destinatii este din zona BCM/Moldova de sud ... dar pâna la urma si din secuime dar chiar si din Brasov la BCM sunt doar cu 29 dekm mai mult la BCM decât la OTP ... tinând cont de trafic s-ar putea sa fie cam tot aia. Bine, nu stiu în ce masura lumea gândeste asa, cred ca Brasovenii sunt foarte fixati pe OTP, toti se mira de ce eu prfer sa zbor la TGM în loc de OTP (daca se poate si se potriveste).

ATH (în special vara) si LCA sigur vor avea si multi turisti (bilete prin agentii, pachete cu hoteluri) pe ele ...

Totusi, si eu sunt curios câte dintre aceste rute macar vor exista si în vara 2021 (poate unele sunt gândite din start ca sezoniere de vara).
Post automatically merged:

...
Sunt curios la cate zboruri charter s-au antamat pentru la vara. Poate ne va spune @Thomas cate a gasit.

Au ramas foarte putine dupa ce initial erau toate ale Christian Tour care între timp au fost schimbate pe AWG: OTP, TSR-HER si IAS-AYT (Tez Tour) îmi vine în minte acum, nu cred ca mai este ceva.
 
Last edited:
Sunt curios cate prind iarna, par lansate fara nicio noima. ( .... )
Ori incearca sa le arate "pisica" celor de la IAS, existand un conflict mocnit cu aeroportul, ori lansarea e sinucigasa.
Exact asta a fost si convingerea mea cand am citit. Ciudata, foarte ciudata miscare.
 
OSL si CPH sunt vrajeli. Din OTP e chinuiala mare, cu frecvente minime. Iar ce a incercat WZZ cu IAS-MMX si KIV-CPH nu a mers. Deci, WZZ. Cu tot respectul, nu vad cum ar putea merge astea doua, OSL si CPH; mi se par din start cele mai aiurea.

ATH si LCA ok, e posibil ca vara sa mearga, dar sunt prea seasonal. WZZ se chinuieste iarna cu 1/7 pe IAS-LCA. Adica, de la un punct nu-ti permiti sa zbori doar 3-4 luni pe an pe prea multe rute. Plus ca baza BCM, in general, are aceasta problema de sezonalitate extrema - a se vedea frecventele: FCO de la 3/7 la 7/7 si inapoi, TRN 2/7 la 5/7 si inapoi, DUB la fel etc.

STR-BCM a fost lansata in toamna lui '15 pt vara lui '16, in lotul mare de vreo 15-18 curse, nici nu stiu cate au fost atunci. Cat a existat, ~ o luna, scoatea in jur de 80-90 pax / avo 189. Cam slab pt un LCC chiar si pt o ruta de inceput. Avand in vedere cresterea migratiei spre Germania din ultimii 3-4 ani, e posibil sa mearga de data asta

BHX iarasi e o ruta care ar putea merge, desi experienta non-OTP pt aceasta ruta nu e convingatoare. BMS s-a retras de pe CLJ-BHX, iar WZZ opereaza cu frecvente minime.

Si eu cred ca e un soi de aratat pisica la IAS cu care au conflicte de la bani, dar aceste rute, chiar incercate de la IAS, nu cred ca ar fi avut sanse cu mult mai mari. Adica OSL, c'mon.

IAS-VRN e vraja marii, se baga peste WZZ, care o opereaza, si e o problema doar de timp pana vor fi scosi; nu au invatat nimic din lectia BGY ( ruta cu mai multi paxi), asa ca vor sa o repete.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users