Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Si BLA a luat exemplu ROT si WZZ:
Compania Blue Air a „transformat” temporar două Boeinguri 737 în avioane cargo prin înlăturarea scanelor in interiorul lor și va opera mai multe zboruri din București spre China. Blue Air va efectua în perioada 6 – 15 aprilie opt zboruri cargo spre Shenzen, China, cu două avioane Boeing 737-800NG. Primul zbor exclusiv cargo operat de Blue Air cu un Boeing 737-800NG înmatriculat YR-BML în China va decola luni dimineață, 6 aprilie la 05:30, spre Shenzen. Al doilea avion care va opera zboruri spre China este înmatriculat YR-BML. Acesta va efectua primul zbor în 7 aprilie și va zbura tot spre Shenzen cu escală în Almaty.
boardingpass
 
  • 👍
Reactions: 3 users
In aceeasi ordine de idei, conform profilului de Linkedin respectiv, fosta sefa a departamentului de resurse umane a Blue Air a parasit functia respectiva si si s-a apucat de antreprenoriat. O fi avand date din interior ca se scufunda corabia sau oricum, a gasit jignitor sa stea acasa pe alocatia de somaj tehnic fara certitudinea unui viitor in locul respectiv.
Ma intreb cat de bine se simt ciotecii.
 
Last edited:
..intrebarea e daca vor supravietui crizei... publicul lor tinta e pe rute etnice, capitalizare e mica, market share acum nu pot sa vinda ca e un restart in piata
 
Au pus pe siteul lor un manifest: MANIFEST PENTRU SALVAREA AVIAȚIEI ROMÂNEȘTI ,din care citez :


În situația actuală, pentru a putea traversa cu bine această perioadă și pentru a continua să ne servim pasagerii și să plătim sume substanțiale la bugetul de stat, avem nevoie de sprijin temporar, sub forma unui credit, care să asigure Blue Air lichiditatea necesară menținerii capacității de zbor și a locurilor de muncă în această perioadă dificilă.
Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobandă preferențială acordat unei companii, într-o situație de criză majoră. Avem capacitatea de a rambursa acest credit și dobânzile aferente.
De aceea, luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală și suntem încrezători că orice analiză de risc și oportunitate va duce la o soluționare pozitivă a cererii noastre de finanțare.
În caz contrar, piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua decizii având în minte interesul românesc.
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 1 users
Sigur, numai ca sofistul care a scris treaba asta ignora intentionat, ca doar de aia e sofist, un lucru: Blue Air e o parte a aviatiei romanesti. Mai mica, mai mare, e de discutat. Dar o parte. Nicidecum aviatia romaneasca insasi. Nimeni nu e aviatia insasi, ci o parte a acesteia.
In aceeasi ordine de idei, transpare destula disperare intre randurile manifestului de pe site.
Intre timp, a mai aparut un articol pe tema Blue Air:
Blue Air solicită Guvernului un credit de salvare, sub forma unui împrumut cu dobândă preferenţială: ”Avem capacitatea de a rambursa acest credit şi dobânzile aferente”
 
Au pus pe siteul lor un manifest: MANIFEST PENTRU SALVAREA AVIAȚIEI ROMÂNEȘTI ,din care citez :

În caz contrar, piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua decizii având în minte interesul românesc.

"Interesul romanesc" e cam asa: aeroporturile subventioneaza la greu LCC-urile prin tot felul de scheme ca acestea sa zboare pampa, electoral, astfel incat politrucii se se laude la popor ca avem "Bergamo ieftin". Sigur, si romanii ( BMS) si strainii (WZZ) deservesc asemanator "interesul romanesc". Unde e ban public de halit...
Acum, o sa vina vremuri mai grele. Fara taxe locale si cu veniturile prabusite din cotele defalcate din TVA si impozitul pe venit, proprietarii judeteni de aeroporturi nu o sa mai aiba cascaval pt bagat fara discernamant.
De aici e disperarea. Astia nu zburau rute viabile economic, ci mereu subventionate ( taxe aeroport minuscule, "publicitate" etc). WZZ are ceva mai mult cash, da baga si ei repede placa ca zboara pt interesul national.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
De aici e disperarea. Astia nu zburau rute viabile economic, ci mereu subventionate ( taxe aeroport minuscule, "publicitate" etc)
Nu prea , de ceva ani au cam renuntat sa zboare pe aeeroporturi secundare .
Daca inca si acum WZZ si RYR mai aterizeaza pe pasuni ,BLA s-a orientat catre OSL, HEL ,ARN. Inclusiv CDG. Inclusiv in tara a renuntat la rutele care nu produceau. De cand a venit Oana Petrescu mi s-au parut mult mai pragmatici.

Iar referitor la disperare ,si LH cere ajutor,de ce nu ar cere 0B: A început: Lufthansa cere ajutor de stat de la mai multe guverne europene pentru a trece prin criza coronavirusului
 
si LH cere ajutor,de ce nu ar cere 0B
Evident ca e perfect legitim sa ceara ajutor. Problema e ca 0B nu cere de la guverne europene, ci de la Cîțu si prietenii. Prietenii bancilor si ai multinationalelor, desigur, adica exact nu ai antreprenorilor si firmelor cu capital romanesc. Aici e problema.
De cand a venit Oana Petrescu mi s-au parut mult mai pragmatici.
Sigur, numai ca pragmatismul nu a dus la imbunatatirea cash flow-ului si a situatiei financiare a companiei.
 
Interesant ar fi de stiut cate Aeroporturi locale au restante de incasat de la Blue...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Un nou concept introdus acum ,in criza:
...daca vom primi suficiente solicitari de calatorie, ne-am pregatit sa organizam in aceasta perioada Zboruri la Cerere, introducand zboruri speciale - deschise tuturor celor are au nevoie sa calatoreasca spre sau dinspre cele cateva destinatii unde zborurile sunt inca posibile.

La solicitarea dumneavoastra am introdus urmtoarele zboruri spre/dinspre Dublin:
Joi 9 Aprilie
Bucuresti - Dublin (14:00 - 16:00). Pentru rezervare apasa AICI.
Dublin - Cluj Napoca (16:45 - 22:50). Pentru rezervare apasa AICI.
Dublin - Bucuresti (16:45 - 23:40). Pentru rezervare apasa AICI.

Vineri 10 Aprilie

Iasi - Dublin (14:30 - 16:15) Pentru rezervare apasa AICI.
Dublin - Bacau (17:00 - 22:30). Pentru rezervare apasa AICI.
Dublin - Iasi (17:00 - 23:40). Pentru rezervare apasa AICI.

Exissta si un top al cererilor ,primele fiind:
DUBBCM189
DUBCLJ134
DUBOTP101
FCOOTP91
OTPFCO81
LHROTP64


 
  • 👍
Reactions: 1 user
Faza asta e cea mai tare:
Invitati-va si prietenii sau cunostintele sa zburati impreuna, trimitandu-le link-ul catre aceasta pagina..
 
Asta poate sa fie o idee buna. DUB e fost mereu o destinatie cu un yield relativ ridicat, plus ca nu e in zona rosie. Si nici varianta cu masina nu e tocmai usoara pr repatrieri@Co
Mi se pare insa cam din scurt
 
  • 👍
Reactions: 1 user
  • 👍
Reactions: 1 user
Voi posta in ambele threaduri aceasta informatie:
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a anunţat miercuri seara că au fost demarate discuţii cu Comisia Europeană pentru un ajutor dedicat compensării efectelor pandemiei asupra TAROM şi Blue Air, undeva la 130 de milioane de euro, scrie Agerpres.
economica.net
 
130 mil pt amandoua e maruntis in contextul actual; va fi nevoie de ani pt ca piata sa-si revina la valorile din 2019. Mai problematic pt Blue Air care se baza pe VRF si turism. Traficul in interes de servicu va reveni mai repede la valorile anterioare. De nevoie.
Plus ca va urma o restructurare inevitabila de rute si frecvente chiar si cand se vor redeschide d.p.d.v legal. Iar victimele aici vor fi in primul rand aeroporturile mici. LTN, BGY si DTM de pe orice aeroport vor fi istorie.
 
Last edited: