Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
@Dorin , OTP-CLJ merge saptamanal cu overbooking facut si imi vorbesti ca merge la limita, o gluma foarte buna, dar nereusita.
Uite ca o sa reuseasca BMS sa preia din trafic rutier, feroviar la greu, exact cum erau discutiile acum ceva ani cand aparea concurenta pe intern la ROT.
O sa te inveti sa traiesti cu covid19, la fel cum si oamenii se vor relaxa si nu se vor mai panica. Reticenta de care vorbeste tu este probabil la 5% maxim din romani, iar restul sunt doar precauti si atat, nu panicati.
 
@Dorin : din punctul de vedere al unei agentii de turism orarul este foarte avantajos, nu vad unde ar fi problema, cel putin din punct de vedere leisure este extraordinar, pleci vineri fara zi libera de la birou, te cazezi in Baia Mare, sambata vizitezi orasul, apoi mergi spre Sapanta, Barsana, Ieud, duminica te dai o tura cu mocanita, luni seara te intorci acasa dupa ce poti merge lejer sa vizitezi la Borsa - Cascada Cailor, doar un exemplu sumar.
Ce zici tu acum sunt asa, vorbe. Agentiile de turism in Romania sunt si mai neadaptate vremurilor decat Tarom/Blue Air. Pana se trezesc ele sa faca pachetele de care spui tu trece sezonul. Si sa nu crezi ca daca ii vinzi cuiva avion pana in Baia Mare si o cazare persoana respectiva chiar poate face ce ai zis tu. Are nevoie ori de niste excursii organizate, ori de masina inchiriata. Si daca e cu masina probabil isi va face singur pachetul. Adica vorbim de niste firme, care in anul de gratie 2020 nu au flexibilitate in anulari. Vroiam sa iau un pachet in Grecia, dar s-a bagat faza cu testul, si am intrebat ce se intampla cu banii daca ori eu ori sotia iesim pozitiv, raspunsul...pierdem banii. Si lipsa asta de flexibilitate am vazut-o intr-o poza postata de cineva pe un alt forum dintr-o cursa AnimaWings...aproape private jet.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Sigur că sunt vorbe, @alexxy.
Și eu lucrez în turism de 12 ani, chiar în consultanță. Din păcate, agențiile de turism și pensiunile fac progrese foarte mici.
Vor volume acum, nicidecum strategii pe termen lung și colaborări cu terți pentru dezvoltare zonală.
Iar când riscă, cresc, iau credite aiurea și ajung cu datorii până în gât (vezi cazul Omnia). Ca să nu mai zic de sutele de agenții care au dat faliment în anii trecuți, pentru că nu voiau nici măcar să plătească consultanță de business, acest serviciu atât de ignorat de afacerile mici în România.

@cristi_avb, sper să ai dreptate, chiar dacă în momentul ăsta nu văd nici o luminiță.
Să ai dreptate, să explodeze turismul în zonă și BAY să aibă zboruri externe, să aducă turiști germani și englezi, această gură de aer care a propulsat puțin unele sate din sudul Ardealului.
Însă, trebuie mult mai mulți factori implicați pentru asta și îi știm.
Trebuie oameni ca în Oradea. Uite, primarul de acolo vrea să conducă județul acum, să-l aducă la același nivel.
Știu că ești optimist, însă propun să nu uităm că suntem în România și că nu există o strategie de turism la nivel național, iar regional doar punctual, abia sesizabilă. Fără strategii de promovare nu scoți capul.

Uite cum arată site-ul de prezentare al turismului din Maramureș, susținut de CJ: Maramures | Home
Uite cum arată pagina (că e una singură!) despre Maramureș pe jalnicul site național: MARAMURES, Romania - Travel and Tourism Information

Hai să comparăm cu Austria.
Visit Austria: https://www.austria.info/ro
Visit Salzburg (am fost acolo de curând și mi-am organizat excursia peste 50% de pe acest site): Travel Guide to Salzburg, City of Culture : salzburg.info

România nu are o strategie de turism pentru că trebuie efort în gândire, luat țara la picior dintr-un colț în altul.
În plus, uită-te la miniștrii turismului din ultimii ani și o să vezi numai capete răsărite: Elena Udrea, Maria Grapini, oameni fără studii în domeniu.
Nu mai zic de faptul că Ministerul Turismului nu mai există propriu-zis în guvernarea asta.

Aș putea să scriu romane despre neputința din turism, pe care o simt zi de zi în colaborările pe care le am cu instituții, agenții și cazări.
De-asta sunt cel mai pesimist când vine vorba de dezvoltare integrată la noi în domeniul ăsta.

P.S.: inițiative precum travlocals sunt excelente, care adună la un loc povești asemănătoare, în cazul ăsta cazări care sunt privite ca o experiență. Pentru că sunt oameni care au început să investească cu cap și care promovează România pe Instagram, probabil cel mai puternic spațiu de promovare din momentul ăsta pentru turismul punctual.
Însă cine să anticipeze și să integreze toate astea la nivel național/regional?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Majoritatea turistilor romani din Maramures sunt pe cont propriu (nu prin agentii). Sutele de pensiuni cu cate 2-3 camere sunt gandite fix pentru acest tip de turisti si nu pentru turismul organizat. Ce fac turistii cand ajung in aeroport in BAY, se baga la duzinile de firme de inchirieri de masini care nu exista in aeroportul din Baia Mare ? Sau prind un maxi taxi spre Sapanta sau Barsana ? Eventual o cursa de autobuz spre Viseu sa se dea cu Mocanita sau la Borsa sa vada Cascada Cailor. Sau cum vedeti voi practic desfasurandu-se o asemenea escapada ? Si sa nu uitam ca sezonul de concedii in tara se cam incheie in maxim o luna.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Dar de Iași, ce spuneti? Avand in vedere ca este singura baza in care nu a fost introdus nici un zbor pentru orarul de vară 2021 (alături de Larnaca, dar pentru care avem confirmarea că vor inchide) Nici macar pentru OTP-IAS nu se poate rezerva, par ca ar fi primit interzis acolo.
 
Cred că mai încăpeau încă trei-patru semne de exclamare.
Nu vreau să fiu răutăcios și să mut aici discuția de săptămâna cealaltă.

Însă biletele din zilele următoare sunt la preț de 35-50 de euro.
Mâine pot zbura cu preț aproape dublu față de tren.

Mi-e teamă că vor fi două scenarii posibile:
1. Vor opera ruta așa cum pare, neprofitabilă.
2. Vor trage de ea la infinit, spre entuziasmul (aproape) al tuturor, mai ales că vor fi subvenții la mijloc. Apoi o vor opri peste 1-2 ani, că oricum nu dădea bine pe termen lung. Asta dacă nu cumva îi va salva primarul orădean care va fi șef la CJ si va găsi el o soluție, numai ca să rămână Oradea în prim-plan, ceea ce nu e un lucru rău.

Însă, în statisticile companiei tot neprofitabilă rămâne.
Mai urmărim LF-ul prin octombrie, precum și prețurile.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Cred ca dacă vor umbla puțin și la orar astfel încât sa pună zboruri și de dimineața devreme, nu de la 11, cred ca vor fi alte prețuri și implicit și alt LF. Nici cu prețurile de pe CLJ nu îmi este rusine.
 
Eu personal cred ca toate rutele astea au fost introduse sa aiba ce taia in 6 luni pentru a fi in legalitate cu ce a cerut CE pentru fondul de garantare... daca misca ceva ramane, daca nu, da bine la cifre...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cred ca dacă vor umbla puțin și la orar astfel încât sa pună zboruri și de dimineața devreme, nu de la 11, cred ca vor fi alte prețuri și implicit și alt LF. Nici cu prețurile de pe CLJ nu îmi este rusine.

Intrebarea e daca nu e mai bine sa opereze si cateva overnight-uri. Da, ai niste costuri in plus, dar zbori la ora care trebuie.
O alta varianta e baza, cu zbor dus-intors dimineata spre OTP si apoi 2 rotatii externe, incepand cu LTN care a mers de oriunde s-a incercat.
Daca tot se fac experimente...
 
Last edited:
from 01OCT20 BLA will move some flights from IAS to BCM:
Iași - Koln - Koln (zboruri 0B6821 + 0B6822) / Monday;
Iași - Munchen - Iași (zboruri 0B6885 + 0B6886) / Tuesday;
Iași - Luton - Iași (zboruri 0B6831 + 0B6832) / Friday, Sunday;
Iași - Bruxelles - Iași (zboruri 0B6823 + 0B6824) / Saturday;
Iași - Torino - Iași (zboruri 0B6801 + 0B6802) / Wednesday.

A.net
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Si pe urma o sa se mire ca pierd si IAS-ul si BCM-ul in fata Wizz. Situatia nu e buna nici pentru IAS, dar nici Blue Air-ul nu are nicio logica.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Poti sa ai rute chiar si pe baze WZZ. Daca insa vrei sa-i concurezi, nu ajungi nicaieri. Experiementele de la CLJ si IAS sunt edificatoare. La BCM e cam acelasi lucru, cu mentiunea ca ceea ce nu au reusit la CLJ si IAS, cu atat mai putin o sa reuseasca la BCM. Nu as avea o problema daca nu ar fi, de data asta, si niste bani publici in joc... asta intr-o tara in care 30-40% din gospodarii nu au apa/canal. Parca prioritatile sunt altele decit sa facem zboruri de oriunde catre peste tot.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
IAS era pierdut deja, incearca si ei sa scape cum pot. Insa nu vor putea prea mult, Wizz vine si la Bacau.
Nu neaparat. In IAS (ca si in CLJ sau TSR) mai pot fi operate niste rute mai de nisa. De ex IAS - MUC. Din IAS de ex era folosit de angajatii de prin multinationale(de ex. Continental). Din BCM nu va fi, iar companiile din Iasi nu isi vor trimite angajatii cu maxi taxi in Bacau, ci vor reveni la Austrian sau Tarom. Sau Iasi - Bucuresti, anul trecut avioanele erau pline pe cand Bacau - Bucuresti din cate tin minte a avut o medie de ~20 pasageri pe zbor. Anul asta cu pandemia clar nu are cum sa mearga mai bine.
 
Blue Air renunta si la baza din Larnaca. Probabil ca un element care a contat a fost și deschiderea bazei Wizz pe Larnaca și alocarea a 3 avioane din aceasta vara.

După 15 septembrie Blue Air va mai ramane cu 4 baze: OTP, BCM, IAS și TRN.