Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Fara suparare, dar este foarte ciudat cum pe de-o parte ceri bani de la stat pentru supravietuirea companiei tale private si pe cealalta parte te faci mare dezvoltator in imobiliare.
Mai bine nu ieseau cu stirea asta.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Știe cineva dacă zborurile spre Londra vor fi operate către LHR sau LTN după 28.03.2021? Pe site apar ambele aeroporturi, cu același orar de zbor, dar prețuri diferite o_O
 
În acest moment în sistemul de rezervări Blue Air, începând cu programul de vara nu mai exista nici ruta OTP-IAS.
Se pare ca Blue Air vrea sa închidă conturile cu Aeroportul Iași... Păcat pt ca ei și pt ieșeni... o sa rămână Wizz cu cvasimonopol pe internațional (ar mai fi AUA cu VIE și noua companie Hisky)
 
Imi permit un feedback în calitate de consumator.
Folosesc IAS-OTP săptămânal. Nu am mai ales BLA cu mult înainte de pandemie. Sincer frecvența, orar , servicii, predictibilitate preț net in favoarea lui ROT.
E chiar posibil să nu mai fie cerere pentru ei.



Trimis de pe al meu SM-A505FN folosind Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Blue Air a anuntat multe rute in ultimele luni. Unele au fost deja "suspedate" pe termen mai mult sau mai putin definit. Ramane totusi de vazut ce se va zbura efectiv atunci cand situatia epidemiologica o va permite. Nu mi se pare relevant ce e azi in sistem si ce nu e.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
O victorie de etapa pt Blue Air.
Ieri 05.01.2021 a obținut omologarea concordatului preventiv din partea judecătorului...asta înseamnă că în prealabil a obținut votul creditorilor care dețin minim 75% dintre creanțele acceptate și necontestate.

Pe perioada concordatului preventiv nici un creditor nu poate cere deschiderea procedurii de insolventa împotriva companiei Blue Air.

Bravo echipei Blue Air!

Greul însă de acum începe, implementarea planului care a fost prezentat creditorilor.
Cred ca politica comerciala/dezvoltarea/restrângerea rețelei de rute nu este cea mai buna.

Un exemplu, apărarea bazei din Bacău în fata Wizz-ului este rațională pana într-un punct....11-12 rotatii pe BCM-LTN și 0 rotatii pe IAS-LTN este o risipă de resurse, (corect ar fi sa spun ineptie) .

Pe Wizz Air a încercat sa ii scoată de pe piața și Ryanair la Timișoara... si știm cu toți deznodământul: Wizz a rămas pe poziții timp de 3 programe de operare și a plecat Ryanair.
Wizz nu va pleca de pe Bacău pt ca in acest moment și în viitorul apropiat vor avea exces de avioane, iar cererea de transport aerian de pe Bacau este una satisfăcătoare.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cred ca politica comerciala/dezvoltarea/restrângerea rețelei de rute nu este cea mai buna.

Nici nu pare sa existe politica de rute. Ar presupune o strategie. Comicariile Bacau-Oslo, Bacau-Copenhaga, Bacau-Cluj au disparut fara sa se zboare macar o data. Mai sunt si alte comicarii, probabil nu se va zbura niciodata sau cel mult cateva zboruri cu 30pax si se lamuresc. Intuiesc ca Bacau-Atena e urmatoarea. Sorry, dar e cam la oha ce se intampla pe acolo. Nu e nici macar trial and error ( nu au bani pt asa ceva)
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Convietuirea cu Wizz e singura solutie. Nu exista alta, pentru ca Wizz e prea puternic fata de orice competitor in Romania pe orice aeroport (aici includ si OTP). Pana la urma nu trebuie sa "te iei la tranta", pur si simplu trebuie sa ai "oo" si sa rezisti.
Nu vorbesc neaparat de BCM ci in general in Romania. Exista rute unde poti zbura chiar daca e Wizz, exista si rute pe care le poti castiga singur.
Pe de alta parte nu prea inteleg canibalizarea asta BCM-IAS la 120 de km. Nici la Wizz nu o inteleg, dar bine, sa spunem ca ei isi permit. E cumva similara cu CLJ-TGM sau TSR-ARW. E clar ca trebuie sa alegi. Stiu ca la BCM exista un istoric al BLA, nu imi dau seama, poate ca e mai rentabil acolo decat la IAS. Desi, asa, privit din avion, IAS pare mai atractiv macar prin prisma oportunitatilor de catchement. Dar, daca BLA a construit in timp un sistem de conexiuni umane la BCM care le permit (probabil) sa aiba facilitati pe care nu le au la IAS, fie...
Sunt curios cum va decurge inceputul la CLJ. Mai sunt mai putin de 2 luni. Este extrem de ofertant si indraznet, poate mai ofertant ca niciodata in istoria lor cu dus-intors cu Clujul. Daca reusesc o baza cu 2 aeronave la CLJ si pana in toamna stabilizeaza macar 7-8 din cele 11 rute noi este o mare victorie pentru ei. Si cred ca o pot face. fara sa pot pune argumente seci pe masa, simt ca se poate. Bine, trebuie rabdare. Iar daca asta inseamna ca pot intra in iarna 21/22 cu 3 baze interne "sigure", de acolo pot dezvolta.
 
Programul pe luna martie pentru baza CLJ, daca covidel nu isi mai face de cap.
Luni
CLJ-LHR-CLJ
17:00 18:05/18:55 23:55

OTP-CLJ-OTP
17:05 18:00/18:40 19:35
Marti
CLJ-DUB-CLJ-BCN-CLJ
08:25-10:00/10:45-16:05/17:00-19:05/19:55-23:55

OTP-CLJ-OTP
17:05 18:00/18:40 19:35
Miercuri
CLJ-AMS-CLJ-LHR-CLJ
08:45-10:15/11:20-14:50/17:00-18:05 18:55-23:55

OTP-CLJ-OTP
17:05 18:00/18:40 19:35
Joi
CLJ-DUB-CLJ
08:25 10:00/10:45 16:05

OTP-CLJ-OTP
10:45 11:40/12:20 13:15
Vineri
CLJ-LHR-CLJ
17:00 18:05/18:55 23:55

OTP-CLJ-OTP
07:30 08:25/09:05 10:00
Sambata
CLJ-DUB-CLJ-BCN-CLJ
08:25-10:00/10:45-16:05/17:00-19:05/19:55-23:55

OTP-CLJ-OTP
17:05 18:00/18:40 19:35
Duminica
CLJ-AMS-CLJ-LHR-CLJ
08:45-10:15/11:20-14:50/17:00-18:05 18:55-23:55

OTP-CLJ-OTP
17:05 18:00/18:40 19:35
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Doar 11 rotatii cu avionul bazat?
Din start CASK Blue Air este mult peste ce obtine Wizz Air.
În plus aeronavele B738 ale Blue Air sunt mai grele cu 9 tone (+12,85%), în timp ce nr de locuri este mai mare doar 9 (+5%) sau 3 (+1,6%), în funcție de configurația aeronavelor Blue Air/Wizz Air pe care le comparam. Dacă ar opera cu B737 ( YRBMR) ar avea tot 70 de tone ca și A320, dar ar dispune de doar 148 locuri fata de 180/186 cât dispune un A320 în configurația Wizz Air.

Blue Air va plăti taxele de aeroport mult mai mari pe Cluj fata de Wizz Air.
Cine bazeaza 2 avioane beneficiază de o extra reducere de 45% la tariful de îmbarcare care adunat cu discountul pe volum maxim de 55% pe care îl atinge doar Wizz, conduce la 0 Euro/Dpax la tariful de îmbarcare pt Wizz.
Si restul tarifelor (aterizare, balizaj, tarif dezvoltare) au grile de discount, grile în care Wizz se încadrează în treapta maxima de reducere de 50-60%, în timp ce Blue Air va atinge primele trepte de discount.
 
Last edited:
Judecata e corecta dar nu cred ca acolo e esenta. Programul ala e doar pana in 28MAR, cand sunt operate doar LHR, AMS si BCN. hai sa fim seriosi, si Wizz face acum una maxim doua rotatii pe zi cu o aeronava. Nici in martie nu va face mai multe.
Cat despre taxe, da, asa e. Dar nu cred ca sunt esentiale. Tariful intreg este de 426 euro/landing... BLA mai recupereaza ceva din faptul ca handlingul il face Uplift (al lor) fata de Menzies la Wizz. In fine, nu in taxe o sa fie problemele... :)
 
@lagrange Pentru (re)inceput este bine. Programul postat de mine este valabil pana la sfarsitul lui martie, din aprilie se mai schimba putin orarul si se adauga si CDG. O sa adaug in perioada urmatoare si programul avionului pentru luna aprilie. Din ce am auzit, cel mai bine se vand BCN si AMS.
 
  • 👍
Reactions: 3 users