Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Ma asteptam la cifre mai bune pe aeroporturile principale… pai cand incep si BAW sa opereze ce se intampla cu LHR-ul?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Totuși cifrele pentru rutele noi sunt foarte proaste.
La primele rotatii? Sa fim un pic mai optimisti...AMS a fost doar a doua rotatie, la PAR nici wizz nu rupe gura (la BVA), LHR poate ca era de asteptat altceva, dar... LTN, STN... exista concurenta.
Una peste alta, BLA sufera inca la ceea ce inseamna promovare. Cred ca doar ROT mai "poate" asa putin...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Luand in considerare circul britanic cu izolare si 3 teste PCR? Cine se baga la asa ceva? Si mai ales isi permite?
Am o colega al carei sot, cetatean britanic cu rezidenta in Romania, din doua saptamani in UK 10 zile a stat in izolare cu testele precizate de OOVNI.
Asa ca.... nu prea este de mers in UK, acum!
 
Bine, nu trebuie uitat ca este pandemie.
Dar dincolo de acest aspect, trebuie vazut ca WZZ reuseste cu zboruri zilnice pe CLJ-LTN si IAS-LTN sa bifeze niste lF-uri de 70-80%. Nu-i nici yieldul si LF-ul ca pe vremuri, dar nici nu zboara cu 30 de pasageri.
UK a fost trecut in lista rosie incepand cu 1 iunie; se va vedea in rezervari acest lucru.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Am zburat ieri LHR - OTP și LF a fost >90%. Câteva locuri libere...
 
OTP e altceva decit CLJ sau IAS, totusi. Daca nu ai putea sa iti umpli avioanele pe Bucuresti-Londra, mai bine te-ai apuca de altceva.


LE: vad ca pe site-ul British se pot achizitiona bilete LHR-CLJ/IAS/TSR/OMR cu stop la OTP (adica British+Tarom).
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 6 users
Totuși, BCN care e noutate pentru Blue Air de pe CLJ merge foarte bine, o supriza plăcută pentru mine( sâmbătă au avut mai mulți pasageri decât rozalii). Pe CDG chiar dacă sunt 70, 80 sau 90 de pasageri și pare puțin, “secretul” este altul… Aproape toți pasagerii își cumpără diverse servicii (PBRD, BAG, SBAG), și probabil din asta se fac mai fac bani. Probabil din Iunie-Iulie va creste CDG la numărul de pasageri. LHR-ul merge sub orice critica, dar cum zicea și @OOVNI . AMS este la doar a doua rotație, nu sunt cifre bune, dar nici cele mai rele. In luna Iunie începe LCA, cifre foarte bune pt prima cursa, și din ce știu și a doua cursa are peste 100 de pasageri.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
La primele rotatii? Sa fim un pic mai optimisti...AMS a fost doar a doua rotatie, la PAR nici wizz nu rupe gura (la BVA), LHR poate ca era de asteptat altceva, dar... LTN, STN... exista concurenta.
Una peste alta, BLA sufera inca la ceea ce inseamna promovare. Cred ca doar ROT mai "poate" asa putin...
Pai tocmai ca nu sunt primele rotatii ci acolo se regasesc în mod sigur si câtiva pax mutati de pe alte curse programate initial mai devreme.

Sigur, promovarea este o problema, dar alta este tocmai operarea (mai noua pentru BLA) pe aeroporturi principale unde de regula se încearca câstigarea unei clientele mai bune dar si mai putin sensibile la pret. Însa aceasta clientela are nevoie de siguranta în operare si aici nu ma refer la mutarea zborului cu 1-2 ore ci la operarea lui.

Eu deja am ajuns la concluzia sa nu mai iau bilete pe ruta FRA-OTP cu ei pentru ca nu-mi pot permite tot timpul schimbari de orar si anulari. În cazul acesta platesc mai mult si zbor cu DLH si gata. din 4 zboruri achizitionate ABSOLUT TOATE au fost mutate pe alte zile, de 2 ori am acceptat ca am reusit sa-mi schimb programul, de 2 ori a fost nevoie sa iau bilete la DLH.

Cum a spus si @lagrange legat de ruta OTP-TSR unde la fel clientela nu este preponderent de LCC dar în schimb are nevoie de predictibilitate, lucru mult mai important decât pretul.

Daca BLA doreste o operare cu succes pe acest segment de piata trebuie sa actioneze mai profesionist.

De exemplu am avut o rezervare pentru 20.06 OTP-FRA ... pentru ca stiu cu cine am de a face ma uit regulat în contul meu si astfel am constatat ca zborul de duminica a fost anulat si mutat pe luni dupamasa. Ca si la ultima asemenea mutare nu am primit pâna acum nici un mail de informare. Noroc ca eu sunt liber profesionist si nu este atât de problematic sa-mi schimb programul, dar pentru clientela "normala" ce zboara pe aceasta ruta ar fi foarte problematic.

Asa ca acum iau la ei tot felul de zboruri cu 9,99 gen CGN-BCM si vedem ce-o fi ... totusi, nu cred ca acesta ar fi fost scopul deschiderii acelor rute ...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Observatiile tale, @Thomas sunt, ca de obicei, pertinente.
Un pic i-a luat valul, si da, schimbarea asta spre destinatii "premium" trebuie tratata cu multa atentie. Cum spuneai, cum spunea si @B738 undeva, cu paxi mai putini dar cu preturi mai sus, plus servicii auxiliare, iti asiguri cursa la LF mai mic. Bineinteles, daca, pe termen mediu macar, serviciile tale sunt percepute ca atare.
 
Cei de la BlueAir s-au grabit. Nu era niciun motiv in a crede ca situatia pandemiei si restrictiile aferente se vor schimba in aprilie, mai sau chiar iunie. Cadenta livrarilor de vaccin era cunoscuta (si nici asta respectata) si mereu s-a vorbit ca de imunitatea de turma s-ar putea vorbi abia prin toamna (in Europa de vest, ca in RO s-a cam terminat campania de vaccinare cu rezultatul cunoscut)
Se poate intelege de ce s-au bagat repede pe LHR, LIN si AMS cand au fost sloturi, dar astea reprezinta (doar) niste situatii particulare. Programul de vara inseamna o tona de alte rute, unele cu frecvente "entuziaste" - a se vedea la BCM -, iar acum au dileme: fie nu zboara si isi fac o imagine proasta in randul celor pentru care predictibilitate e esentiala, fie zboara cu avioane goale sau cu yield de mizerie doar ca nu se stie cat cash pot toca pe astfel de abordari.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Se poate intelege de ce s-au bagat repede pe LHR, LIN si AMS
Situatia este una particulara. In mod normal nu prea ajungea sa "pupe" sloturi acolo si e de inteles ca au facut asta. De aici incolo tine de foarte multe variabile. Sunt calcule nu foarte complicate care arata ca un mix de rute noi cu unele "batatorite" se pot compensa reciproc. Pana la urma, e chestie de costuri in clipa asta. Banuiesc ca de aia au ales si MXA pentru IAS-LHR, costuri de fuel mai mic si, deloc de neglijat, pe LHR e taxa aia e zgomot, care nu e mica deloc.
In cee ce priveste CLJ (ca de aici am pornit discutia), au enorm de mult "de lucru" pentru a nu mai face ce au facut la incercarile anterioare. E drept ca oferta de acum este incomparabila cu incercarile de dublare pe destinatii Wizz din trecut, dar si contextul este altul.
 
Legat de ruta CLJ-LHR-CLJ, am simulat un bilet pe British Airways pe ruta CLJ-LHR-CLJ (plecare 2 iulie, intoarcere 4 iulie) si pretul este de 75,34 Euro,
-din care taxe aeroportuare legate de pasager sunt in total 62,34 euro: 16,2 euro pe CLJ si 46,14 euro pe LHR (inclusiv taxa noua pentru recuperarea pierderilor provocate de pandemie care este 10,35 euro).
- daca mai adaugam si taxele legate de aterizare, balizaj (daca e cazul), handling rampa, handling pasageri, taxele de ruta.....ne putem da seama ca preturile de la 126 lei (25,6 euro) un segment practicate de catre Blue Air nu sunt sustenabile pentru o companie care are probleme financiare serioase.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sunt calcule nu foarte complicate care arata ca un mix de rute noi cu unele "batatorite" se pot compensa reciproc.

Asta face toata lumea in perioade "normale"': rutele consolidate produc bani cu care se incearca rute noi ce vor fi, inevitabil, pe pierdere la inceput.
Problema e ca nu traim in vremuri "normale" si, mai ales, ca vorbim de un raport rute consolidate/rute noi destul de dezechilibrat. Ei au mai avut tentative din astea de crestere rapida si in ambele dati a urmat "cura" de slabire brutala pentru ajustarea la realitati. Cand Varadi spunea despre ei prin 2016 ca au o crestere nesustenabila, multi au zis ca e subiectiv si chiar gelos.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Probabil o mai fi găsit nereguli la avion, și la MXA au schimbat un spoiler sau ceva gen pentru că avea ceva probleme. Sau o fi ceva cu hârtiile și alte aprobări de la Autoritate.
 
Rezultate în ultimul exercițiu financiar:
- Pax: 1,8 mil. de la 4,1 mil. în 2019 (-56%)
- cifra de afaceri: - 65%
- pierdere 212 mil.lei

Rezultatele sunt bunicele, asta dacă ne uitam ca cele mai mari companii aerieni low-cost din Europa, Ryanair și EasyJet au raportat primele pierderi financiare din istoria lor, iar Tarom a înregistrat o pierdere de 431 mil. lei.

 
  • 👍
Reactions: 1 users