Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Eu am o problema cu status quo actual, rezumat in aceasta fraza:
În prezent, acționariatul Blue Air a acceptat absolut toate condițiile impuse de investitori și ne aflăm în așteptarea răspunsului final al autorităților române. Ulterior, noii acționari vor putea comunica modalitatea în care va fi reluată activitatea Blue Air și când va fi reluată”, se mai arată în răspunsul Blue Air pentru FANATIK.
Nu stiu cine sunt investitorii (daca sunt) dar trebuie sa iasa cineva responsabil de la guvern cu un raspuns, favorabil sau nu, care sa deblocheze situatia. Dar mi-e teama ca nimeni nu se ocupa sau nu-si asuma raspunderea.
 
Într-adevar ca nu rezulta din context, dar tocmai faptul ca nu scrie nimic ma face pe mine sa trag concluzia ca ar fi vorba la renuntarea din partea statului la diverse datorii pe care la are Blue Air
 
In toate declaratiile din ultimele luni dupa intelegerea cu investitorii ,reprezentantii BLA au declarat ca asteapta raspunsul final al autoritatilor, fara sa mentioneze propunerile facute. Probabil una dintre ele ar fi intrarea statului in actionariatul companiei in schimbul unei parti a datoriei rezultate din imprumutul de 300 milioane..
Nu zic ca raspunsul ar trebui sa fie da sau nu dar ,sa existe un raspuns.

 
Creditorul care se transforma in actionar in conditiile in care creditorul e statul roman prin ANAF inseamna ajutor de stat. Nu e ilegal, doar ca sunt niste reguli cu privire la acordarea acestuia.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Asta este caz de DIICOT. Blue Air nu mai detine nimic : avioane, sedii, mare parte din angajati sunt deja transferati la HelloJets. Ar fi o mare idiotenie ca sa se intampla asa ceva.
 
E doar executia garantiei pentru creditul guvernamental delincvent. A se vedea ca preluarea are loc de AAAS, fostul AVAS, fostul AVAPS/AVAB - organizatia constituita special pentru privatizarea si/sau lichidarea participatiilor excedentare ale statului. Alternativa practic nu exista : creditul nu are cum sa fie rambursat, o salvare privata este imposibila, si un nou ajutor de stat la actionariatul existent este imposibil.

Dat fiind cum si de cine se face preluarea, scopul este lichidarea - probabil, ca vorbim de AAAS, dupa ce se va incerca actionarea pentru recuperarea creantelor de la firmele suveica, gen Hello Jets, pe sistemul de "asanare" folosit in anii 2000. Nu de alta, dar nu au cum sa faca compania functionala, pe "testul investitorului privat" etc. cerut de UE.

@colonelu81 - inteleg ca ce vedem acum este efectul ajutorului de stat din 2020-2021, nu un nou ajutor de stat.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Statul putea sa o faca selectiv ,sa execute dintre garantii doar terenul si aeronavele (stiu! aproape fier vechi) nu si actiunile firmei.
Poate,dupa oficializare,aflam si numele celor doi investitori.
 
Garantia se executa pana la indestulare (ceea ce nu are cum sa se intample in acest caz), asadar sunt nevoiti sa execute tot. Inclusiv parti sociale daca fac parte din garantie.
Dar... depinde ce se intampla mai departe, ca fac rost de o companie insolvabila. Daca o trateaza ca atare, e ok (bagata in procedura de faliment). Daca vor sa pompeze bani, sa o resusciteze, atunci e ajutor de stat.
Ma intreb daca astia (mai) au niste sloturi, ca operau pe aeroporturi bune. E cam singurul activ potential mai serios.
 
Cred că nu au sloturi proprii, alocate lor. Ceea ce aveau pe CDG și AMS probabil erau primite pe baza faptului că nu erau utilizate.

Acum au cerut pentru S23 sloturi la LHR dar nu au primit, au fost 14 sloturi/săpt dar acelea sunt închiriate de la Air Canada (tranzacție din martie 2022).

Și probabil AC le va lua înapoi, iar BLA (sau Statul) nu vor putea să le valorifice.
 
Din comunicatul BLA:

În cursul zilei de astăzi, 18 noiembrie 2022, acționarii societății au fost contactați telefonic de reprezentanții A.A.A.S. prin care s-a solicitat o întâlnire în vederea stabilirii detaliilor tehnice în care această predare să aibă loc. Imediat ce va fi finalizat acest proces juridic, Societatea va comunica public noua structură a actionariatului. Evident, ulterior acționarul majoritar al Societății va decide modalitatea de comunicare publică a situației Blue Air”, a transmis compania.
 


Emisiune difuzata azi 18.11. de catre postul B1 TV.
Continutul despre BLA este de la minutul 3:53 +/- cateva secunde.
 
Am avut câteva bilete anulate de către această "companie", care au fost plătite cu card de credit prin mai / iunie.
Contestat tranzacțiile în Octombrie, cu rezultat favorabil de la bancă pentru absolut TOATE. Situația e mai aiurea pentru cei care au achitat cu carduri de debit.