Incident Blue Air ,iulie 2018, tail-strike ,Birmingham

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

dxb777

Well-Known Member
Dec 2, 2013
1,040
789
113
Bucharest
Boeing-ul 737-800 Blue Air (YR-BMP) “Carol I” livery ar fi trebuit sa evolueze la BIAS 2018 (low pass) azi intre 18:30-19:00, insa a fost trimis la Luton in locul lui YR-BMF care a suferit un tailstrike la decolarea din Birmingham spre Bucuresti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
5752513-1024x768.jpg
 
  • 👍
Reactions: 1 user
unii tehnici de la BMS zic că ”nu e nicio problemă boss”, ”a fost doar un tail strike” ;) nu te mai agita degeaba, iar BMS tace și înghite, nu răspunde la mailuri...
 
Unii tehnici... si D-ii Racaru, Puiu si Rada cam ce parere au totusi? Da’ autoritatea stie oare?
Nu e ok sa presurizezi un avion de 20 de ani dupa tailstrike fara sa il verifici...
Post automatically merged:

Sau integritatea structurala nu e chiar o chestie esentiala :) o fi pe MEL 🤣🤣🤣
 
In situatiile de genul tail strike, este posibil sa iti dai seama abia dupa zbor, la o inspectie a aeronavei se observa pe tail skid faptul ca a avut loc un tail strike. Nu stiu cum a fost situatia de fata, de aceea nu ma pronunt, dar am zis asta doar pentru ca vad prea multa agitatie cu prea putine detalii in joc.
 
Pfiu,cat de jos a ajuns nivelul de safety la astia :((. Daca se intorcea ,nu era nici un fel de problema. Ignorand insa,cu buna stiinta ,qQRH ul ,dovedeste nivelul slab de pregatire al oamenilor si disperarea companiei de a angaja pe oricine se prezinta cu o licenta valida de zbor,indiferent de performante. Trist ca s a ajuns atat de jos. 3 pasi simpli de urmat in QRH ignorati = incalcare voita a procedurilor = pedeapsa mult mai mare :(. Au jucat la loterie vietile lor si ale pasagerilor :(
 
faza cu tail strike a venit intr-un moment inoportun, tocmai castigasera la capitolul imagine introducand chipul lui Caril I pe coada...una calda si una rece...
Pateu cu fainosag si biletele alea de avion, tot la OB sunt?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Din cate inteleg eu, probabil cockpitul nu a auzit si nu a simtit tailstrike-ul, cei din spate au anuntat dar nu i-a crezut nimeni, probabil cand au vazut ca nu a mai auzit nimeni au inceput sa aiba dubii si sa creada ca o fi pocnit vreo usa sau ceva (cum se mai intampla la varsta avionului) si nu au mai insistat.
Si uite asa a ajuns sa fi suspectat unii dintre ei un tailstrike. Dar, din nou, mi se pare lipsa de procedura ca atunci cand un membru de echipaj (sau 2) iti spun ca au auzit ceva si tu decizi sa continui fara sa analizezi... pana la urma si ei zboara foarte des si cunosc sunetele normale si fac diferenta fata de cele anormale, cunosc si ei si avioanele... vorbim de CRM, nu?
 
Pai ce sa ne intereseze de acolo? Ca se scarpina cu stanga in dreapta si asteapta sa vada ce fac cei din UK? Chiar daca s-a produs incidentul in UK, aeronava si compania sunt inregiatrate in RO, sigur puteau initia si ei o procedura dar sunt prea ocupati...
 
Nu e importanta in mod clar... ii crestea greutatea inutil si ardea gaz aiurea
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pfiu,cat de jos a ajuns nivelul de safety la astia :((.
Nu poti generaliza ,fara putina reavointa , o eroare umana cu politica unei companii .
E cum ai spune ca Germanwings erau o adunatura de sinucigași/criminali .
 
  • 👍
Reactions: 1 user