Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Eu as fi curios sa stiu doar cat au incasat din contractele de ACMI obtinute datorita opririi MAX-urilor la sol si cum ar fi aratat cifrele fara aceste contracte.
 
Eu as fi curios sa stiu doar cat au incasat din contractele de ACMI obtinute datorita opririi MAX-urilor la sol si cum ar fi aratat cifrele fara aceste contracte.
Ca sa nu mai vorbim de pretul petrolului care a fost cu cca 17% mai mic vara aceasta fata de anul trecut ( Probabil spre 10mln euro influenta pozitiva).
Oricum toata stima pentru rezultatele obtinute de Dna Oana Petrescu - era nevoie de un profesionist de talia sa in industrie.
 
As vrea sa ii reamintesc Doamnei faptul ca BMS a practicat, la BCM, tarife premium de long haul ani de zile, in conditiile in care, daca luai wizz de oriunde din tara tarifele erau la o fractiune din BMS. Deasemenea, subliniez faptul ca pe rutele de la BCM, si daca iti cumparai bilet premium (cu mancare inclusa) primeai maximul un sw sau un balerolls si o apa plata, mancarea calda a lipsit intotdeauna cu desavarsire, iar referitor la bagajele de mana, Pax sunt haituiti la sol de cel putin 1 an de zile.
Sa inteleg ca prin noul plan de haituire, taiere si economisire vor reduce tarifele? 🤣🤣🤣
Scopul unei companii aeriene e sa produca cit mai mult profit nu sa zboare orice lefter pe cit mai putini bani.
Faptul ca Ryanair haituieste 150 de milionae de pasageri anual poate spune ceva - pretentii exagerate? suntem pe vremea Crossair?
 
@oldblueeyes pe bune? Ma confunzi! Stiu ce este raportul cerere-oferta si cum se calculeaza pretul, sunt deacord cu toate principiile economice si stiu ca scopul primordial este de a inmulti capitalul investit, dar cand ajungi sa speculezi si sa pui in vanzare un loc pana la LTN cu 500€ sau pana la FCO cu 400€, ambele one way, e altceva!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
4-500 de euro sunt "de azi pe miine" un pret acceptabil in Europa. Depinde in ce context discutam, dar e ok in aviatie.
 
Citez din articolul de mai sus:
Blue Air nu se va mai implica în charterele agențiilor de turism decât punctual. Problema este că agențiile de turism au nevoie de avioane disponibile pentru charter fix în vârf de sezon, când și Blue are nevoie de capacitate pentru zboruri sezoniere. „Prefer să îmi transport pasagerii mei”, a spus doamna Petrescu.
Imi place cum gandeste dna Petrescu. Initial ,dupa venirea nemtilor,se vorbea despre o virare semnificativa spre ACMI si chartere pe modelul celorlate firme detinute de Zeitfracht.

Iar virarea spre low cost pur si eu cred ca este o decizie buna,cum spunea si dna Petrescu ,multe dintre companiile tip hibrid au cam dat coltul in ultimul timp.
 
Produsul nu a fost coerent. Unele rute cu mancare inclusa, altele fara, unele cu bagaj de cala inclus (internele), majoritatea fara. Si cred ca din ancillary nu au scos prea multi bani, oricum nu la maniera in care poate WZZ - e doar o ipoteza
In general se zbura cam putin, o combinatie de 4 sectoare cu 6 sectoare pe zi, dar cred ca media mai spre 4 decit spre 6.
Ca sa te bati cu (U)LCC gen WZZ iti trebuie structura de cost cat de cat apropiata. Pana la urma va trbui sa vedem in practica se semnifica aceste schimbari anuntate, in afara de faptul ca vom vedea nmai putine chartere si mai putine avo date la produs la altii.
Pe de alta parte si distinctia asta intre ULCC, LCC, hibrid, chiar si legacy cu abordari "LCC" e deseori destul de artificiala: nici WZZ nu mai zboara doar la Forli, Weeze, Girona, Hahn, si nici legacy in zona europana nu mai are produs de anii '80.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Si cred ca din ancillary nu au scos prea multi bani, oricum nu la maniera in care poate WZZ - e doar o ipoteza
"În acest moment, serviciile adiționale (acele ancillaries) reprezintă doar 8% din veniturile Blue Air. La nivel internațional, pentru companiile low-cost, ele reprezintă circa 20 – 25%." (din acelasi interviu)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Bine, treaba cu reducerea charterelor se aplica probabil din 2021 pentru ca pe 2020 au contractat în principiu identic (sau chiar mai mult) decât anul acesta.

Numai din CLJ au 4/7 AYT, adica mai mult decât în 2019
 
Iar virarea spre low cost pur si eu cred ca este o decizie buna,cum spunea si dna Petrescu ,multe dintre companiile tip hibrid au cam dat coltul in ultimul timp.
E singura decizie care se putea lua. Românurile vor cat mai ieftin si cat mai bun. Asta vor, asta dam. Cel putin in aparenta.
devilred.gif


"În acest moment, serviciile adiționale (acele ancillaries) reprezintă doar 8% din veniturile Blue Air. La nivel internațional, pentru companiile low-cost, ele reprezintă circa 20 – 25%." (din acelasi interviu)
E discutabil daca vor ajunge la 20%. Sigur ca low coştii au in medie 20-25% ancillaries, insa sigur nu in Romania, piata low si ultra low yield prin excelenta.
 
E discutabil daca vor ajunge la 20%. Sigur ca low coştii au in medie 20-25% ancillaries, insa sigur nu in Romania, piata low si ultra low yield prin excelenta.
Din experienta mea (am 82 de zboruri cu WZZ dintre care vreo 70 înspre/dinspre România) subiectiva ce-i drept, românii cumpara relativ mult în avion (parfumuri în special, dar si mâncare si bauturi).

La Blue Air în schimb, pe turul nostru fly-ra mai multi ar fi vrut sa-si cumpere machete de avioane, dar nu aveau ...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
@etravel, care-i treaba cu "românurile"? Eu m-am născut în Brașov, Ardeal (discutabil, mulți zic că e în Moldova) și nu am auzit nici măcar o singură dată acest termen.
 
Citat din interviul lui Cezar cu doamna CEO de la Blueair:

"ochii trebuie deschiși larg – în următorii 5 ani, e posibil să apară și o bază la Damasc sau la Londra, sau te miri unde… unde sunt promisiuni de dezvoltare strategică."

Damasc ??? :thumbup:
 
  • 🤣
Reactions: 1 users
Pare interesant împreună cu flex. Nu îmi dau seama dacă flex include și rambursarea biletului. Dacă da, aș cumpăra.