Ca sa nu mai vorbim de pretul petrolului care a fost cu cca 17% mai mic vara aceasta fata de anul trecut ( Probabil spre 10mln euro influenta pozitiva).Eu as fi curios sa stiu doar cat au incasat din contractele de ACMI obtinute datorita opririi MAX-urilor la sol si cum ar fi aratat cifrele fara aceste contracte.
Scopul unei companii aeriene e sa produca cit mai mult profit nu sa zboare orice lefter pe cit mai putini bani.As vrea sa ii reamintesc Doamnei faptul ca BMS a practicat, la BCM, tarife premium de long haul ani de zile, in conditiile in care, daca luai wizz de oriunde din tara tarifele erau la o fractiune din BMS. Deasemenea, subliniez faptul ca pe rutele de la BCM, si daca iti cumparai bilet premium (cu mancare inclusa) primeai maximul un sw sau un balerolls si o apa plata, mancarea calda a lipsit intotdeauna cu desavarsire, iar referitor la bagajele de mana, Pax sunt haituiti la sol de cel putin 1 an de zile.
Sa inteleg ca prin noul plan de haituire, taiere si economisire vor reduce tarifele?
Imi place cum gandeste dna Petrescu. Initial ,dupa venirea nemtilor,se vorbea despre o virare semnificativa spre ACMI si chartere pe modelul celorlate firme detinute de Zeitfracht.Blue Air nu se va mai implica în charterele agențiilor de turism decât punctual. Problema este că agențiile de turism au nevoie de avioane disponibile pentru charter fix în vârf de sezon, când și Blue are nevoie de capacitate pentru zboruri sezoniere. „Prefer să îmi transport pasagerii mei”, a spus doamna Petrescu.
"În acest moment, serviciile adiționale (acele ancillaries) reprezintă doar 8% din veniturile Blue Air. La nivel internațional, pentru companiile low-cost, ele reprezintă circa 20 – 25%." (din acelasi interviu)Si cred ca din ancillary nu au scos prea multi bani, oricum nu la maniera in care poate WZZ - e doar o ipoteza
E singura decizie care se putea lua. Românurile vor cat mai ieftin si cat mai bun. Asta vor, asta dam. Cel putin in aparenta.Iar virarea spre low cost pur si eu cred ca este o decizie buna,cum spunea si dna Petrescu ,multe dintre companiile tip hibrid au cam dat coltul in ultimul timp.
E discutabil daca vor ajunge la 20%. Sigur ca low coştii au in medie 20-25% ancillaries, insa sigur nu in Romania, piata low si ultra low yield prin excelenta."În acest moment, serviciile adiționale (acele ancillaries) reprezintă doar 8% din veniturile Blue Air. La nivel internațional, pentru companiile low-cost, ele reprezintă circa 20 – 25%." (din acelasi interviu)
Din experienta mea (am 82 de zboruri cu WZZ dintre care vreo 70 înspre/dinspre România) subiectiva ce-i drept, românii cumpara relativ mult în avion (parfumuri în special, dar si mâncare si bauturi).E discutabil daca vor ajunge la 20%. Sigur ca low coştii au in medie 20-25% ancillaries, insa sigur nu in Romania, piata low si ultra low yield prin excelenta.