LCC-ul Vietjet a semnat saptamina trecuta pentru 100*737MAX200 ... in prezenta presedintilor US & Vietnamez. Livrari intre '19-'23.
Este un punct psihologic bine marcat - caci cele 35 de aeronave pe care le are Vietjet in prezent sint A320 & 321... plus 140 in comanda...
Pina acum, Vietjet au avut o crestere faina - 20% pe an, in ultimii 3 ani. Dar e chestionabil daca aceasta crestere va putea suporta sustenabil o asemenea flota.
Piata sud-estului asiatic a fost foarte dinamica, si cele 23
LCC-uri au toate comenzi considerabile in carti - 1'100 aparate, and more to come... Flota totala a
LCC-urilor a crescut la peste 600 aparate, 30% dintre ele fiind adaugate in ultimii 3 ani.
Atita doar, ca piata
LCC a inceput sa se aplatizeze din '14 incoace - anul acesta preconizindu-se o marire a flotei overall identica cu cea a anului trecut: 80 aparate.
In acest context, ordinul plasat la Boeing, risca sa ramina un punct marcat doar psihologic, caci pina in '19 multe se pot intimpla... oricum - la cit backlog au, nu s-ar resimti dramatic. Sint 2'831MAX-uri in carti la ora actuala, iar productia va creste la 52aparate/luna abia din '18... Daca Vietjet stau la rind ca toata lumea sau daca nu avanseaza in rang datorita unor anulari - si daca primele livrari se vor face, precum preconizat in '17, atuncea pot avea on intirziere si de un an, in functie de cum e aranjat calendarul restului livrarilor...