• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,139
1,663
113
Brasov
www.fotocity.ro
#1
Am zburat pentru prima oara cu acest aparat pe 2015-06-17, fiind de asemenea prima oara cu un turboprop. Vreau sa spun ca acest aparat m-a cucerit definitiv. Recunosc ca la inceput am fost putin ezitant, probabil intimidat si de dimensiunile reduse ale acestuia.
Imi place la nebunie sunetul produs de acest avion, este de o relaxare inimaginabila.
Acum sunt chiar curios cum este experienta si cu un ATR.
Aparate cu care am zburat: SX-OBC si SX-OBC.
 

raduvisitor

Active Member
Apr 4, 2015
349
119
43
Romania
#2
Sunt zvonuri ca Bombardier vinde si divizia Q400. Cumparatorul ar fi din China (unde deja se fabrica buna parte din fuselaj).
 

Boobba-One

Moderator
Staff member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
#4
...discutiile cu Textron dureaza de aproape doi ani.
Problema e ca Textron mai are in portofoliu si Cessna si Beechcraft - pe segmente de piata ce se suprapun. Learjet nu le prea aduce nimic. De aceea vor sa il preia pe foarte ieftin.
In afara faptului ca sint toti la Wichita, nu e vre-o sinergie intre cei trei - iar pina cind sa existe programe comune, cele trei branduri se vor canibaliza intre ele pe segmentul small-medium... doar daca Textron nu ar vrea sa cumpere Learjet doar pentru tot ce e licente / proprietate intelectuala - si sa vrea sa lase firma sa dispara de pe piata...
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
#5
Eu as vedea situatia si din alta perspectiva. Pina acum 10-15 ani clientii de business jets erau individuali - segmentul ramasese in mare parte manufacturier si cu putere de negociere redusa a cumparatorilor.

De atunci incoace au apart FlexJet si NetJets, care au o putere de negociere foarte mare.

Pentru Textron o achizitie ar avea sens in directia de a avea un squeeze mai mic la pret dupa principiul "dincolo era mai ieftin". Si evident pe termen lung o armonizare a familiiilor si o reducere a costului pe unitate.
 

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
777
294
63
Bucharest
#6

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
#7
Bombardier este la o schimbare intre generatii, un leader (Companie de Familie) nu foarte charismatic. Ies din aviatie asa cum au intrat pe vremea "lui tata".
 

KDEN

Active Member
May 13, 2017
277
57
28
Denver, CO, USA
#8
Din ceea ce am inteles eu, BBD vrea sa se concentreze pe corporate.
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
943
198
43
Langley Canada
#9