Klausenburg, tu te referi la fapte sau fabulezi si tu be baza a ceea ce fabuleaza niste bloggeri belgieni?
Sursele tale tin de niste entuziasti ai aviatiei dar asta nu inseamna ca acestia sunt si competenti sa citeasca niste bilanturi.
Faptul ca Brussels a facut anul trecut 50 de mil profit operational nu inseamna ca si are 50 de milioane in casierie.
Hai sa vedem realitatea:
1. Profitul net nu a fost 5o de milioane ci 41.3, dupa cum chiar ei o spun (dar blogaricii cauta intotdeauna doar ce le spune prima pagina de google)
https://www.brusselsairlines.com/es-es/corporate/press-room/detail.aspx?PRID=tcm:333-37051-16
2. Care sunt pierderile acumulate in timp ?
2014 - 4.2 mil EUR
2013 - 22 mil EUR
2012 - 59.9 mil EUR
si putem continua
O companie cu cifre din astea e greu de crezut ca nu are alte prioritati de platit inainte.Cel putin mie Bloomberg nu imi arata ca ar avea alte surse de finantare, nu au nici un bond in piata.
3. Banii sunt ieftini si disponibili in piata.
De ce ai da bani inapoi, daca nu ai alta sursa de finantare? Si chiar daca o ai, in clipa de fata banii sunt ieftini si permit dezvoltarea.
A existat un singur idiot in istorie care nu a vrut sa foloseasca banii altora si ala se numea Nicolae Ceausescu. Prostia sa financiara e inca vazuta azi ca o virtute de oameni care nu intele principiul pirghiei in finante.
4. Stim cu totii ca Lufthansa are niste PUT rights pe o gramada de actiuni - stim sigur ca nu are si voting rights pe perioada asta? Una e sa vezi ce scrie pe actiuni din afara, alta e sa vezi ce scrie in diverese hotariri.
Cert e ca Chairmaneul Lufthansa este Chairman si la Brussels iar Lufthansa face mere un spagat prezentind Belgia ca si Home market dar nu in bilanturi - asa ca cel mai probabil orice om care "miroase" un pic lumea finantelor isi da seama ca intrarea Lufthansa si optiunea put vin cu un gaj (termenul in finante e pledge) pe drepturile de vot - e o chestie care se face atunci cind anumite depturi nu trebuie sa apara in registrul actionarilor
CEO la Brussels e o marioneta locala, managementul operativ a fost mereu asigurat de nemti de la Lufthansa - pozitia de CCO spre exemplu. Iti spune multe despre imagine-paravan si realitate.
5. Deciziile de flota ale Brussels au fost mereu luate de Lufthansa - optiunile ramase de C100/300 erau targetate pentru ei, decizia pentru 319 vine odata cu decizia strategica de a merge spre premium LCC.Eurowings era o chestiune hotarita deja acum un an, chiar daca nu a fost publica.
Sursele tale tin de niste entuziasti ai aviatiei dar asta nu inseamna ca acestia sunt si competenti sa citeasca niste bilanturi.
Faptul ca Brussels a facut anul trecut 50 de mil profit operational nu inseamna ca si are 50 de milioane in casierie.
Hai sa vedem realitatea:
1. Profitul net nu a fost 5o de milioane ci 41.3, dupa cum chiar ei o spun (dar blogaricii cauta intotdeauna doar ce le spune prima pagina de google)
https://www.brusselsairlines.com/es-es/corporate/press-room/detail.aspx?PRID=tcm:333-37051-16
2. Care sunt pierderile acumulate in timp ?
2014 - 4.2 mil EUR
2013 - 22 mil EUR
2012 - 59.9 mil EUR
si putem continua
O companie cu cifre din astea e greu de crezut ca nu are alte prioritati de platit inainte.Cel putin mie Bloomberg nu imi arata ca ar avea alte surse de finantare, nu au nici un bond in piata.
3. Banii sunt ieftini si disponibili in piata.
De ce ai da bani inapoi, daca nu ai alta sursa de finantare? Si chiar daca o ai, in clipa de fata banii sunt ieftini si permit dezvoltarea.
A existat un singur idiot in istorie care nu a vrut sa foloseasca banii altora si ala se numea Nicolae Ceausescu. Prostia sa financiara e inca vazuta azi ca o virtute de oameni care nu intele principiul pirghiei in finante.
4. Stim cu totii ca Lufthansa are niste PUT rights pe o gramada de actiuni - stim sigur ca nu are si voting rights pe perioada asta? Una e sa vezi ce scrie pe actiuni din afara, alta e sa vezi ce scrie in diverese hotariri.
Cert e ca Chairmaneul Lufthansa este Chairman si la Brussels iar Lufthansa face mere un spagat prezentind Belgia ca si Home market dar nu in bilanturi - asa ca cel mai probabil orice om care "miroase" un pic lumea finantelor isi da seama ca intrarea Lufthansa si optiunea put vin cu un gaj (termenul in finante e pledge) pe drepturile de vot - e o chestie care se face atunci cind anumite depturi nu trebuie sa apara in registrul actionarilor
CEO la Brussels e o marioneta locala, managementul operativ a fost mereu asigurat de nemti de la Lufthansa - pozitia de CCO spre exemplu. Iti spune multe despre imagine-paravan si realitate.
5. Deciziile de flota ale Brussels au fost mereu luate de Lufthansa - optiunile ramase de C100/300 erau targetate pentru ei, decizia pentru 319 vine odata cu decizia strategica de a merge spre premium LCC.Eurowings era o chestiune hotarita deja acum un an, chiar daca nu a fost publica.
Last edited: