Budapest Ferenc Liszt (BUD/LHBP)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
A

Anonymous

Guest
Dupa insolventa MAH, retagerea KRP si MLD, a urmat anuntul celor de la AAL si DAL. Acum cateva zile cei doi au anuntat nereluarea zborurilor catre BUD.
Delta propune zborul cu ajutorul partenerilor sai Air France-KLM.
Singura companie de zboruri long haul, de pe BUD, Hainan nu si-a prezentat inca planul dupa insolventa MAH. Pentru ei pasagerii de conexiune contau foarte mult. Nu este exclus ca si ei sa plece de pe BUD pe un alt aeroport din EU.

Update:
HA-LQB si HA-LQD vor pleca in data de 10 februarie 2012 la ora 9, respectiv la 9 si 10 minute. Destinatia Torp (ENTO), Norvegia.
 
Hainan isi suspenda zborurile catre BUD. Zborul din data de 2 martie va fi ultimul zbor, dupa asta toate cursele vor fi suspendata.
Zborul HU481/2 va fi efectuat pe data de 17, 20 februarie si 2 martie. Conform site-ului compatniei, nu se mai pot efectua rezervari dupa data de 2 martie.
 
Nu atat long-haul-urile sunt baiul. Chit ca sunt spectaculoase AA sau DL sau HU . Sigur ca toate astea au cazut din lipsa pax-ilor de conexiune adusi/dusi de Malev. Conexiunile MAH in Europa sunt cele care lipsesc. Inafara de long-haul vor cadea poate si alte zboruri partenere care se bazau pe paxii din c/s cu Malev.
Ce ofera ca alternativa RYR sau WZZ pe mine nu ma incalzeste deloc. Poate cifrele de trafic vor fi cumva "restaurate" dar destinatiile cam greu.
 
Azi BUD a anuntat ca vor incepe disponibilizarile, din cauza situatiei create de disparitia MAH.
BUD a pierdut 1.5 milioana de pasageri de tranzit din totalul de 3.2 milioane, numarul de pasageri miscati de MAH prin BUD anul trecut. Pana in momentul acesta, companiile care ofera servicii pe BUD, au oferit servicii pentru aproximativ 1 milion de pasageri, dar aceste companii sunt in general companii low cost.

Pentru aeroport, pe langa pierdera pasagerilor, o alta pierdere mare vine si din birourile, incaperile, parcarile si baza tehnica MAH care raman goale dupa plecarea MAH. In situatia actuala BUD airport a decis sa introduca un numar de masauri care sa duca la reducerea pierderilor si reducerea costurilor (ex. sistarea investitiilor de peste 60 mil EUR care aveau ca scop dezvoltarea aeroportului) si disponibilizari. Cei aproximativ 20%-25% din totalul angajatilor, care vor bi disponibilizati, vor lua parte intrun program de plasarea cat mai rapida a fortei de munca, un asa numit program „outplacement”.

sursa: airportal.hu
 
Sunt curios ce se va intampla cu simulatorul de 737 pe care MAH il avea (are?) la BUD?
 
probabil va fi vandut de cei care se ocupa de insolventa. Eventual licitatie.
 
Din iunie Volotea Airlines vine pe BUD.
Cei de la Volotea vor opera 3/7 pe ruta Budapesta - Venetia, a anuntat marti la Budapesta Alfons Claver - director de comunicare la Volotea Airlines.
In acesata vara vor lansa 24 curse din Venetia.
Momentan compania foloseste trei aeronave B717, fiecare a 125 de locuri si inca una pe care o tine de rezerva. Configuratia cabinei este 3+2.
Conform Claver, compania va folosi T2 la BUD, pe perioada verii asteptarile sunt de ocupare 100% a locurilor, iar extrasezon 75-80%.

Sursa: airporta si MTI

Eu cred ca va mai trebui sa inchirieze cateva aeronave. Numai cu 3+1 nu cred ca vor face fata.
 
Conform origo.hu, T1 de pe BUD se va inchide.
Dupa disparitia MAH, T2 poate face fata intregului trafic de pasageri de pe BUD, astfel T1 se va inchide.
Conform unora, este vorba doar de o inchedere temporara, pentru modernizari.
 
Azi maine BUD sta in cap pentru RYR

Nu este o gluma, este adevarat, cei de la BUD au trebuit sa construiasca din balustrade metalice, pe care le vedeti la manifestatii, meciuri de fotbal, etc, un coridor special pentru pasagerii curselor RYR.

Cei de la Budapest Airport si-au dat sema, dupa inchiderea terminalului 1, ca vor avea probleme in sezonul de vara, la terminalul 2, in urma cresterii numarului de pasageri.
Dupa cum stiti, cei de la RYR nu folosesc nici burdufe si nici scarile aeroporturilor, nici macar autobuzele, astfel obligand pasagerii lor se plimble pe platforma.
Problema cea mai mare este posibilitatea de amestecare a pasagerilor Schengen cu cei non-Schengen.
Expertii de la BUD au venit cu o idee geniala si au asezat acele balustrade, le-au ancorat cu saci de nisip, si au creat un coridor care merge zig-zag de pe apron pana la terminal, lung de cateva sute de metri.

Coridoarele incep la burduful 46 si ajung pana la pozitiile 74, 75, 76 si 77. Se pare ca poarta de imbarcare nr 46 va fi desfiintata pe termen nelimitat.
In urma acestor masuri, pozitiile dintre 73 - 78 vor fi incurcate, astfel de pe pozitiile 74-77 se va putea iesi doar in urma unui pushback, nu ca si pana acum prin rulaj inainte.
Pasagerii care vin sau pleaca de pe BUD au de parcurs intre 300-400 de metri, pe jos, pentru a strabate distanta dintre terminal si avionul parcat pe platforma.

Cei de la BUD spera sa fie doar o farsa de 1 aprilie, dar le este frica ca este real si va ramane asa chiar si dupa 1 aprilie.

img8805e.jpg


img8815nt.jpg


img8807xz.jpg


img8813ph.jpg


img88101.jpg


Sursa:airportal
 
Zsolt , asta e platforma laterala? Aia unde statea KRP ? Nu stiu cum se numeste sau cum e numerotata , in dreapta 2A . Oricum arata GROAZNIC , sa inteleg ca toate zborurile vor fi efectuate numai de pe pozitiile alea 73-77 ?
 
Nu am raspuns la intrebare, pentru ca eu nu am fost la BUD de minim 6 ani, iar ultima data ii vazusem pe la 60-69.
 
Da , multam oricum, aia e zona. Lateral fata de 2A . Oricum solutia o fi functionala dar estetic si pentru pasageri este ingrozitoare. Acolo , pe pozitiile alea unde vad in poze un AirDolomiti si un Dniproavia parca , stateau KRP, Dash-urile de la Malev si alte turboprop sau aeronave de capacitate mica.
 
Iti dai seama, totul va fi reorganizat dupa miscarea asta. Sunt curios ce zic pasagerii. Pe airportal.hu au facut astia si un banner cu ocazia asta + este un poll care intreaba:
Ai de gand sa zbori pe noile rute Ryanair?
variante:
- Cu si guranta, abia astept 35 voturi - 10%
- Numai daca este foarte ieftin 123 voturi - 35%
- Pentru nimic in lume 124voturi - 36%
- WTF!? Ma bucur ca am bani pe mancare 62 voturi - 18%
 
Cam asa arata plimbarea pe apron.

img9108q.jpg


img9115w.jpg


img9102g.jpg


poze: airportal.hu
 
BUD este inchis de pe la 12 pana maine la 10 din cauza unei tevi care s-a spart in turnul de control si a inundat sistemele electronice de control.

Cam nasol ca au avut si sistemele de rezerva in acelasi loc dar se intampla si la case mari.

A2412/12 NOTAMR A2411/12
Q) LHCC/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4726N01916E005
A) LHBP B) 1212071327 C) 1212080700 EST
E) AERODROME CLOSED DUE TO TECHNICAL REASON.
CREATED: 07 Dec 2012 13:28:00
SOURCE: EUECYIYN
 
Si tot de la Cluj o stire de stire:

A luat foc turnul de control de la Aeroportul din Budapesta. Avioanele ar putea fi direcționate și la Cluj

Turnul de control de la Aeroportul din Budapesta a luat foc, iar reprezentanții Aeroportului Internațional Cluj sunt în așteptare, în cazul în care li se va cere ajutorul.

”Am fost anunțați că turnul de control de la Aeroportul din Budapesta a luat foc, iar zborurile sunt anulate până la ora 17.00. Așteptăm să vedem dacă unele curse vor fi direcționate spre Aeroportul Internațional Cluj-Napoca”, a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj.

Vom reveni cu amănunte...

si au revenit.
Sursa: http://www.stiridecluj.ro

Chestia cu focul a fost cea mai raspandita. Ieri ma intreba cineva care lucreaza pe OTP, daca e adevarat. Au auzit de la colegii colegilor de la BUD.