A220 / C series

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Bombardier’s all-new CS100 Aircraft Awarded Transport Canada Type Certification - Bombardier

Bombardier Commercial Aircraft announced ... that its all-new CS100 aircraft received its Transport Canada Type Certification following a comprehensive and rigorous testing program, which included more than 3,000 flight test hours, the validation of thousands of test results and the authentication of extensive design and performance data. Obtaining the Type Certificate for the CS100 aircraft paves the way for the delivery and entry into service of the CS100 aircraft with first operator SWISS in Q2 2016.
.....
 
Vezi mentiunea "At the right price"...pe articolele in engleza.

Cu alte cuvinte ..."misto ca sunteti in rahat, nu vreti sa vindeti in pierdere dar sa vindeti si voi ceva"?

Si evident, un pic de aratat pisica pentru E175 sau o fortare de buy back la CRJurile mici catre Bombardier.

Cit de logica ar fi achizitia de C-Series in contextul pretului actual al combustibilului, de catre compania care e recunoscuta ca are presiune pe capitalul utilizat si ca il tine jos prin ownership de flota veche?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Gulf Air vor avea nevoie de C-Series pentru ca strategia lor e regionala..nu vor sa forteze piata M3 ci vor sa aiba o reteaua in zona lor.

Aici Bombardier le-a lipsit un C500.
 
la consum, C-Series sint aproape pe picior de egalitate cu 320neo ... iar Gulf Air trebuiau sa primeasca primele aparate acu msi bine de doi ani.
s-ar putea ca Bombardier sa trebuiasca sa faca un gest financiar suplimentar pentru a-l indupleca pe Al-Moussalam, care vroia prestigiul de-a fi regional launch customer, pe vremea cind proiectul C-Series era ... prestigios...
multi clienti au utilizat C-Series ca sperietoare in negocierile pentru A320neo...
ansolut de-acord ca un C500 si-ar fi avut locul in piata ...
 
Daca C-100 ar fi zburat acum 3 ani erau over the top. Toata lumea era disperata de pretul petrolului si au comandat in disperare NEO si MAX care in afara de motoare noi sunt rahat facut bici.

Au ratat startul iar acum calculul economic este cu totul altul. E loc si de MDuri si de 737-300, cine a comandat NEO si MAX are costul capitalului ca streangul de git iar Anderson de la Delta isi ride in barba cu aproape tot stocul de 717 putin folosite si ieftine in curte.

Piata de Fokkere e dusa pentru ei : operatorii mari gen KLM, Austrian au luat Embraer, australienii vor tine Fokkerourile pina crapa iar in Iran and co Sokhoi e in pole position.

Sanse au insa daca sunt agresivi -LOT are nevoie de inlocuitor la 737-400 si C-300 ar merge, la pachet ar putea upgrada unele avioane de la E-195 la C300 si E170/75 la C100.

CSA sunt in downgrade , 320 a fost prea mare 319 sunt ramasite...la Lufthansa ar putea trage tare de ex pt ca Dolomiti tb sa upgradeze de la E195 unele rute si Brussels au si ei nevoie de schimbat AVROurile....

Nu in ultimul rind ar putea avea o miza mare la Hop!
 
Pentru spotteri.. pe 19.03 vin C-Series vopsit in culori Swiss la OTP...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
@oldblueeyes - cum vine Swiss cu C-series la OTP daca inca nu este preluat si din cate cunosc inca sunt zboruri test ?
 
C-Series s-a intors acasa, dar discutiile cu guvernul Canadian pe tema ajutorului financiar se cam eternizeaza, desi Bombardier zice ca un anunt e iminent...
...pe de alta parte, au anuntat un ordin ferm de 20*Challenger 350 pt un client undisclosed. anuntul fiind facut pe ... 01apl16... daca nu era pacaleala, atuncea le va adduce aproape 500mioUSD in visterie - discounturile pe bizjets fiind mult mai mici decit pe liner...
 
...nu cred ... de fapt MoU era pt exersarea optiunilor pe alte 20*350LXi - facind parte din comanda de 40 de aparate din 2013.
ar putea fi Vista - care au progresat cel mai fain anul trecut...
 
...ziceam acu' doua zile ca Bombardier anunta iminenta unui ... anunt. Referitor la banii pe care guvernul din Quebec trebuie sa ii bage in intreprindere.
Ei bine: au facut anunt. Azi. Au anuntat ca: NU au primit prima felie de 500mioUSD. Inca. Dar va veni ea...
Ca ia multa vreme perfectarea partenariatului. Pentru memorie: guvernul QC se asociaza cu BBD in cota-parte de 49.5% la programul C-Series, care (in mod logic) ar deveni o societate de sine statatoare. In asa fel s-ar diminua impactul negativ pe care il au datoriile (7bioUSD, daca imi aduc bine aminte) programului C-Series asupra bilantului grupului. Guvernul QC vine cu banii: 1bioUSD. BBD vine cu restul asseturilor (proprietate intelectuala, process tehnologic, fabrici si uzine). Vine si cu problemele.
Exista intreprinderi carora cu cit li se subtiaza mai mult firul vietii, cu atit se incapatineaza mai mult sa supravietuiasca. In feb16, au reusit sa convinga Air Canada (probabil si motivati de faptul ca guvernul QC s-a aratat dispus sa renunte la actiunea legala in cazul Aveos) sa comande 45 C-Series ferm + 30 optiuni (Air Canada care nu prea demult ziceau ca nu au vre-un chef de C-Series).
Prima transa de bani trebuia sa intre pe 01apl16. Nu era de pacaleala. Cert e ca guvernul QC nu prea vrea sa bage bani degeaba si cere si guvernului central sa se implice, contribuind la miliard. Plus ca guvernul QC ar vrea un al treilea partener - minoritar. Gen financiar.
Adica, se considera ca mai trebuie citeva sute de milioane pentru ca programul sa aiba o sansa de supravietuire.
Tinind cont de cele de mai sus - se pare ca sintem departe de un deznodamint.
Iar cu cit trece vremea, cu atit datoriile cresc. Cu cit cresc datoriile, cu atit diminueaza sansele de a vinde C-Series.
Caci nimeni nu vrea un aparat al carui viitor after-sales e incert...
Programul C-Series e extrem de toxic pentru bilantul BBD. Ar trebui complet desprins de grup. Datoriile parcate intr-o entitate separata. Tras steckerul din priza. Si valorificat ce mai ramine...
Intrebarea este: ce va prima pina la urma - bunul simt economic, sau mindria nationala?
 
Last edited:
Gauss declara acum citeva luni ca a fost optiunea ideala ca pret.

Asa ca cine vrea flota noua, sloturi disponibile, preturi bune va apela la ei.Pacat ca Taromul nu are resursa si viziunea pentru a aveam o flota C100/C300.