• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,033
2,150
203
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Bine ... daca era fotograf adevarat îl punea sa faca o jumatate de pas mai încolo sa nu fie jumatate în umbra ;D

Mâine prima cursa comerciala TSR-BGY, decolare prevazuta la 09.50, revenire la 14.15.

Sâmbata între orele 8-14 sunt prevazute zboruri scoala.
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,671
165
83
FL390
nu a observat nimeni cu ce se incarca catering-ul la 737 (usa din spate - 3R?)

e ceva de genul asta:



halal poza de facebook :) atentie la detalii = 0
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,040
2,522
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Buna observarie. Poate descarca gumele de iarna, care erau incluse in pret.
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,671
165
83
FL390
"Zsolt" said:
Buna observarie. Poate descarca gumele de iarna, care erau incluse in pret.
alea ar fi in cala si nu in cabina...

tot de pe pagina lor de fb:


 

blaky

New Member
May 27, 2012
13
0
1
cluj
"TotalGruv" said:
nu a observat nimeni cu ce se incarca catering-ul la 737 (usa din spate - 3R?)

e ceva de genul asta:



halal poza de facebook :) atentie la detalii = 0
e un manitou intradevar, doar ca nu avea treaba cu cateringul ci era echipa tehnica care punea inmatricularea YR-ADB pe avion dupa aterizare. Avionul a venit de la PRG cu inregistrarea veche. Daca te uiti mai bine usa de serviciu e inchisa, iar trakul de catering e pe partea opusa in asteptare.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,040
2,522
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Discuta pe tema cateringului, rotilor de iarna, etc au fost la misto.
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,642
824
113
54
CRAIOVA
Re: Aeroportul International Craiova (CRA/LRCV)

Buna ziua
Dupa o perioada de absenta( am avut un deces in familie) revin cu un articol din presa locala.Sper sa va captez atentia!
Daca mai stie cineva de incidente similare , sunt amator.
Articolul este din "Craiova.ziare.com.

"Avioanele cu elice SAAB - 2000 ale companiei Carpatair, singurul operator aerian al Aeroportului International Craiova, au fost implicate in sapte incidente in ultimii sapte ani. Unul dintre incidente a avut loc in februarie 2012, pe Aeroportul din Banie. Ancheta treneaza, iar aeronava este abandonata in incinta Avioane SA. Intre timp, alt aparat SAAB - 2000 a avut probleme: patru persoane au fost ranite.

Pe 14 februarie 2012, o aeronava SAAB 2000 a companiei Carpatair, cu 48 de pasageri la bord, a iesit de pe pista Aeroportului International Craiova si s-a infipt in zapada. Doua persoane au fost ranite si au avut nevoie de ingrijiri medicale. In urma impactului, ambele elice ale aeronavei s-au rupt. Avionul a fost tractat in curtea Avioane Craiova SA, unde ar fi trebuit sa fie reparat. Cazul a fost preluat de Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) si de procurori. La patru luni de la acest incident, organele implicate in ancheta nu ne ofera raspunsuri. Avionul a ramas abandonat in curtea fabricii de avioane.

"Nu-l iau de aici, dar nici nu-l repara. Din contra, au inceput sa demonteze piese de pe el. Probabil au ajuns la concluzia ca nu mai poate fi reparat si atunci recupereaza ce se poate", ne-a dezvaluit o sursa din cadrul Avioane SA. Oficial, compania Carpatair sustine ca ancheta este inca in desfasurare si de aceea nu s-a luat nici o decizie in privinta avionului.

"Cazul inca nu este inchis, iar proprietarul aeronavei nu a luat nici o decizie. Aparatul face parte din flota noastra de avioane, pentru care avem un leasing operational prelungit pana in 2014", a spus Paula Ardelean, PR la Carpatair. Reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) inca intarzie cu un raspuns in acest caz.

Sapte incidente in sapte ani

Potrivit site-ului companiei Carpatair, flota actuala cuprinde o aeronava Boeing - 737, cate trei aparate Fokker -100 si Fokker -70, precum si sase SAAB - 2000. Modelul produs de constructorul suedez SAAB a devenit operational in 1994, insa vanzarile au fost limitate si productia a fost stopata in 1999. Au fost construite doar 64 de avioane, iar in anul 2000 numai 54 de aparate se mai aflau in serviciu. Compania Carpatair avea la un moment dat 14 aparate SAAB - 2000. Aeronava de productie suedeza este considerata cel mai rapid avion de pasageri cu elice, are o capacitate de 50 de locuri si un consum de combustibil redus. Presa noteaza mai multe incidente aviatice in care au fost implicate aeronavele SAAB - 2000 ale Carpatair. GdS a numarat sapte incidente in perioada 2005 - 2012. Unul dintre cele periculoase a avut loc in 2009, cand un avion de linie a survolat timp de 90 de minute Aeroportul International Timisoara. Din cauza unei defectiuni la trenul de aterizare, avionul a aterizat pe burta. Alt incident s-a produs acum o luna, pe 28 mai 2012. Un avion SAAB - 2000, care circula pe ruta Florenta - Timisoara cu 45 de pasageri la bord, a fost evacuat pe aeroportul italian din cauza unei alerte de incendiu la unul dintre motoare. Potrivit presei italiene, patru persoane au fost ranite. Conform TGCom.it, trei pasageri s-au ales cu fracturi la membrele inferioare, iar al patrulea acuza dureri la coloana vertebrala. Autoritatile italiene au deschis o ancheta in acest caz. Asteptam cu interes rezultatele anchetei in cazul incidentului de la Craiova, mai ales ca operatorul aerian Carpatair este in prezent singurul care deserveste Aeroportul din Banie."
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,040
2,522
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
alex, am mutat mesajul aici, fiind vorba de Carpatair, in general si nu despre Craiova si multimedia/poze.
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,642
824
113
54
CRAIOVA
OK
Pe viitor, voi citi cu atentie unde trebuie sa postez. Eventual , pot sa va intreb prin mail?
Va multumesc frumos!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,040
2,522
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Nu este niciun bai, puteti sa ma contactati oricand aveti nelamuriri.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

AM

Well-Known Member
Feb 13, 2012
586
258
63
37
Cluj Napoca
Incepand cu 1 oct 2012 toate aeronavele V3 vor fi pozitionate in Germania(DUS, STR, MUC) si in Italia(FCO, BGY, BLQ, FLR, AOI, VRN, BRI) dupa o anumita logica pe care n-am fost foarte curios sa o aflu :). Sambata vor fi pozitionate in RO, MD si UA. Sincer nu cred ca are vreo legatura cu aeroportul din TSR, probabil e doar o incercare de eficientizare a zborurilor.
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,671
165
83
FL390
"Mengelaus" said:
Incepand cu 1 oct 2012 toate aeronavele V3 vor fi pozitionate in Germania(DUS, STR, MUC) si in Italia(FCO, BGY, BLQ, FLR, AOI, VRN, BRI) dupa o anumita logica pe care n-am fost foarte curios sa o aflu :). Sambata vor fi pozitionate in RO, MD si UA. Sincer nu cred ca are vreo legatura cu aeroportul din TSR, probabil e doar o incercare de eficientizare a zborurilor.
Eficientizare? Mie, daca am inteles cum trebuie, nu-mi prea suna a asa ceva.

Eu inteleg ca avioanele vor ramane overnight pe externa, ceea ce inseamna diurna pentru fiecare membru de echipaj (4 la SB20, 5 la F70 si 6 la F100 daca au ramas cu 105 locuri daca nu atunci tot 5) plus camera de hotel la fiecare.

Sa zicem ca hotelul il rezolva la 50 de Euro de camera... mai adauga, sa zicem, 50 diurna, ar iesi la 100 de Euro de membru de echipaj costuri in plus pe zi. (pe interna inclusiv MD si UA diurnele sunt mult mai mici).... plus taxele aeroportuare de overnight care, cu siguranta sunt mai mari decat pe aeroporturile unde face momentan V3 overnight...

Repet, poate nu am inteles eu bine, dar lucruri mult mai ciudate s-au intamplat la V3 de-a timpul anilor. De multe ori, (serios vorbind) trebuie sa ai o mentalitate comunista pentru a intelege ce face managementul V3. Cei ce-l cunosc cat de cat pe Petrov, stiu la ce ma refer.

On a side note, poate are legatura (sau nu): V3 are mai multe procese cu Aeroportul Timisoara pe motiv de taxe aeroportuare la care W6 e intervenient pt aeroport.
sursa: http://portal.just.ro/InstantaDosar.aspx?idInstitutie=30&d=MzAwMDAwMDAwMDA2ODY5Mg**

Cine doreste sa vada in cate procese este implicata V3 (ca si parat dar si reclamant), in stanga, la dosare dati click si la "Parte" dati search Carpatair.
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,642
824
113
54
CRAIOVA
Este buna socoteala dvs.
Mai exista o varianta si anume ca V3 sa angajeze echipaje care au domiciliul in tarile respective (Italia, Germania) .
In aceste conditii nu mai platesc acesti bani. Sa nu uitam ca in incidentul aviatic de la Craiova , din februaire 2012 , a fost implicat echipaj cu capitan spaniol. Asa ca , ma gandesc, vor angaja straini!
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,671
165
83
FL390
"alex" said:
Este buna socoteala dvs.
Mai exista o varianta si anume ca V3 sa angajeze echipaje care au domiciliul in tarile respective (Italia, Germania) .
In aceste conditii nu mai platesc acesti bani. Sa nu uitam ca in incidentul aviatic de la Craiova , din februaire 2012 , a fost implicat echipaj cu capitan spaniol. Asa ca , ma gandesc, vor angaja straini!
Sunt multi straini la KRP, si aceasti au si ei baza pe undeva unde opereaza KRP overnight, cu alte cuvinte daca fac overnight acolo unde au baza nu le platesc diurna si hotel. Dar angajarea pilotilor cu domiciliul in tarile respective ar insemna incetarea contractelor actuale, care nu ar fi deloc economic pt KRP din punct de vedere al despagubirilor

Am mai auzit ca atunci, cand vor veni ATR-urile, se vor deschide baze pe Ancona si Pisa pentru operarea in wetlease pt Alitalia, iar echipajele vor primi un bonus de 800 de euro lunar sa-i ajute cu casa si masa (salariile la KRP fiind f. mici in comparatie cu alte companii)
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,642
824
113
54
CRAIOVA
Cine stie ce strategie mai este si aceasta a KRP!?
Toamna, in general pe aeroporturile din RO, este ceata dimineata si mai mereu le intirzie zborurile. Se poate sa ia in calcul si aceasta variabila??!Daca pleaca dimineata, din Italia, nu mai sunt afectate zborurile de ceata. Dar cum o fi pe aeroporturile germane? Ei sunt mult in nord!!!
Momentan doua F70 zboara pentru Alitalia in penisula Italica si cred ca ATR-urile vor inlocui aceste aeronave. Se poate sa consume mai putin cherosen si atunci este mai rentabil.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,618
466
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
Dupa parerea mea, ce spune Mengelaus e semnul ca aeronavele vor fi folosite in restul timpului in wet de catre Alitalia. Asa ca scot bani cu care acopera acele cheltuieli mentionate si raman cu profit frumusel. E interesant de vazut acum si programul, sa vedem cum pot face feederele de pe intern in rotatia inversa. Asta ar insemna feedere in jurul amiezii ceea ce ar reduce posibilitatea de conexiuni de la destinatiile externe KRP (plecare devreme de pe extern spre RO, sosire tarizu inapoi in extern.
Tot mai mult se indreapta KRP spre o companie de wetlease.