• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,017
1,601
113
Brasov
www.fotocity.ro
#2
Aia cu cotiera nu o stiam. E pe bune?


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
1,949
1,747
113
32
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#6
O porcarie acel top, cel putin realizarea sa cu siguranta de catre o cunoscatoare in ale aviatiei!
PS : Va fi transmis personal acesteia felicitarile de rigoare :)
 
Last edited:

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
803
276
63
#8
Da, la fel cum zboara Iberia, dar nu direct ci "culmea" cu escala la Londra.
 

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
768
291
63
Bucharest
#9
Se pare ca francezii sunt tot mai deranjati de LCC-uri si au decis sa treaca la actiuni concrete impotriva lor.
La DGCCRF épingle les compagnies low cost dans un rapport

Pentru cine nu stie franceza, o sa prezint ideile principale.

Asadar, organismul de stat francez insarcinat cu supravegherea respectarii regulilor concurentei (DGCCRF) a facut pe parcursul anului trecut o investigatie pentru a verifica daca LCC-urile ofera clientilor informatii clare si detaliate asupra preturilor si conditiilor generale de vanzare pe parcursul intregului proces comercial, de la consultarea pe site si pana la incheierea tranzactiei. In fine, aceasta este o nemultumire mai veche fata de practica LCC-urilor in general.

In 70% din cazurile analizate, adica 9 operatori din 13, respectivul organism a constatat un comportament comercial neloial fata de client mai ales din cauza taxelor suplimentare sau a indisponibilitatii serviciului la pretul anuntat.

Iar pentru aceste nereguli a sanctionat sapte operatori, dintre care cinci doar cu avertisment, un altul a primit o ultima atentionare inaintea unei sanctiuni mai severe si unui alt operator i s-a intocmit proces verbal (presupun ca o amenda). In plus, s-a solicitat retelei de cooperare europene (inteleg ca este cea din domeniul concurentei) sa investigheze la randul ei un operator dintr-o "alta tara a Uniunii Europene", deci nu din Franta. Nu s-a dat numele niciunui operator.

De asemenea, DGCCRF se mai plange ca in cazul a 56% dintre LCC-uri diferenta intre pretul afisat initial si cel platit efectiv este mai mare de 10%, iar numarul de locuri disponibile pentru o clasa tarifara nu este niciodata mentionat. Acum nu stiu la ce se refera respectiva diferenta, dar daca este vorba de ancillary revenues, cum ar fi bagajul de cala platit, vedem tot mai multe legacy-uri care fac la fel pentru a putea concura mai bine cu LCC-urile. Iar numarul de locuri pentru o clasa tarifara eu nu il vad specificat nici la legacy-uri, poate dar atunci cand mai raman cateva locuri si asta e mai degraba o metoda de a te influenta sa cumperi mai repede.

Dar DGCCRF vrea sa arate ca ia treaba in serios si mentioneaza ca ia in calcul inclusiv actiuni in justitie impotriva LCC-urilor, avertizand totodata si site-urile care vand bilete de avion ca nu sunt la adapost. Iar articolul se incheie cu atentionarea ca anul acesta vor urma controale si mai severe.

Citind toate acestea, mi-am adus aminte de cazul primului zbor al JOR la BVA, cand francezii nu au permis decolarea pentru ca inspectorii locali au vazut nu stiu ce in neregula la scaunul stewardesei.

Pe de alta parte, dincolo de sicanele unor autoritati ale caror adevarate motivatii le putem ghici cu usurinta, totusi nu iese fum fara foc. De exemplu nici mie nu mi se pare normal sa vad o taxa de 10 euro pentru un checkin la aeroport, din moment ce respectivul operator nu are niciun cost in plus cu aceasta operatiune, pentru ca oricum trebuie sa aiba un agent la checkin.

Sigur ca obligatia clientului este sa se informeze asupra acestor conditii, la fel cum trebuie sa stie care sunt dimensiunile bagajului de mana, nu sa afle la aeroport in timp ce rupe rotile bagajului ca sa incapa in sizer. Dar acest lucru nu cred ca scuza acele practici prin care cred ca doar incearca sa se profite de pe urma nestiintei unor clienti.

Insa parerea mea este ca unele LCC-uri nu sunt de acuzat atat pentru un comportament neloial fata de client, ci mai degraba fata de concurenta. Iar preturile care nu acopera nici macar taxele de aeroport, sau le acopera dar marja care ramane nu permite acoperirea costurilor de operare, cred ca sunt cel mai bun exemplu. Evident ca aici in unele cazuri si aeroporturile joaca un rol, prin favorurile pe care le ofera unora, in detrimentul altora.

PS1: Cred ca n-am pus mesajul in topicul potrivit. Dar nu-mi dau seama unde ar merge. Daca nu e ok, rog administratorii sa-l mute unde i-ar fi locul :)
PS2: gata, l-am mutat eu. Sper sa fie bine acum... desi parca nici aici nu mi se pare ca ar fi chiar la locul potrivit :(
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,746
293
83
LRBS
#10
@sorin, ca de obicei autoritatile franceze au enorm de multa dreptate si demersul lor e unul salutar, daca nu chiar sanitar, de igienzare a pietei cu demersuri corecte, nu minciuni off- si online. Mi-as dori sa vad un astfel de demers si in alte tari europene, mai ales in unele din Est o_O