• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,599
1,680
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#2
Si pentru 2017:

AYT, din 01.06-28.09 (Air Bucharest)
 

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,255
437
83
32
Iasi
#3
Ramane de vazut cine va mai merge in Turcia in aceste vremuri complicate.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,599
1,680
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#4
Kusadasi va relua si în sezonul de vara 2018 cursele charter SBZ-AYT.

Vor fi operate între 07.06-20.09 (ultima întoarcere) cu Air Bucharest
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,599
1,680
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#5
Ma mira un pic faptul ca în afara de "eterna" cursa charter BUR la AYT se pare ca turoperatorii nu cred ca SBZ ar duce si alte curse.

Adica SCV are 4/7 (2xAYT, ZTH, BJV), ARW 2/7 (2xAYT), OMR 2/7 (AYT, CHQ) ca sa dau exemple doar de aeroporturi cu mai putini pax decât SBZ si desigur cu o capacitate economica mult mai redusa decât are SBZ si care au totusi în relativa apropiere aeroporturi cu o oferta mai mare.

Chiar nu exista cerere la SBZ pentru curse charter? Adica discrepanta fata de CLJ (daca raportam si la puterea financiara) mi se pare mult prea mare.

Care este oare cauza?
 

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
61
Timisoara
#6
Te contrazic la puterea economica. Si Aradul si Oradea sunt peste Sibiu. Mult peste Sibiu. Si populatia este semnificativ mai mare si la Arad si la Oradea.
Sibiul are avantajul populatiei de etnie germana, mai exact a fostei populatii de etnie germana, care-nseamna investitii dinspre spatiul germanic. Dar astia nu iau chartere din Sibiu, pentru vacante.
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
787
665
93
#7
@Adrian Fuchs Cifre???
@Thomas Imi pare rau ca nu exista un buton de hopeless. Nu are cine sa schimbe perceptia factorilor de decizie. SBZ este vazut in general ca o destinatie inbound cu sanse mai mari de chartere dinspre TLV sau Nordul Europei. Totusi, catchment area (app. 3 mil loc) este cu mult peste ARW sau OMR. Loc de chartere catre Grecia sau Turcia ar mai fi, daca ... ar avea si cine sa convinga.
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
787
665
93
#9
Cifrele date de tine sunt absolut irelevante, reprezentand doar populatia oraselor nu si a judetului. In plus, catchment area este format si din judetele din imediata apropiere a aeroportului, mult peste ARW sau OMR. Cifre legate de puterea de cumparare??? .. la alea ma refeream ;)
 

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
61
Timisoara
#10
Hai sa sintetizam.
Sibiul, cu siguranta, poate si merita mai mult in ceea ce priveste charter-ele de vaxcanta.

Cat priveste bazinul, e discutabil, pentru ca-l imparte cu OTP, Tg. Mures, Cluj.

Iar puterea de cumparare este in stricta corelatie cu PIB-ul, unde vorbim de diferente de sute de milioane de euro anual (doar la jud. SB, ca daca raportezi la bazin, cifra-i de miliarde!) si asta orice economist prapadit, care nu-i specializat in macroeconomie poate sa-ti confirme.

Asa ca ce sa mai zic, sunt nevoit si n-am decat sa-ti dau dreptate in tot ceea ce spui. :) Multumit?
Pace tie.
 

AndreiX

Active Member
Nov 16, 2016
522
144
43
Bacau
#11
La Sibiu ar putea fi dezvoltate chiar si chartere de inbound, potential turistic neexploatat exista in zona...
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,599
1,680
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#12
Te contrazic la puterea economica. Si Aradul si Oradea sunt peste Sibiu. Mult peste Sibiu.
populatia_romaniei_pe_localitati_la_1ianuarie2016.pdf

SB 169k
AR 179k
OR 222k

PIB/judete
pib pe judete

AR: 15,570
BH: 15,352
SB: 14,795
PIB-ul ca valorare absoluta nu are aproape nici o relevanta în acest sens. Din cifrele astea rezulta ca PIB per capita este cel mai mare în SBZ, lucru dealtfel confirmat în statistici. Iar cifrele tale sunt un pic depasite, uite aici mai actuale:



Um alt indicator important în ceea ce priveste capacitatea de a cumpara vacante este salariul mediu net, vizibil mai mare la Sibiu decât la Oradea de exemplu. La cifrele din mai 2017 Sibiu are un salariu mediu net mai mare decât Timis, este pe locul 3 pe tara dupa Bucuresti si Cluj:



Chiar as fi curios sa vad o statistica a agentiilor de turism din Sibiu, banuiala mea este ca populatia de acolo faca alt fel de concedii sau merge la Viena sau la München pentru a zbura de acolo în tarile calde, dar nu am idee de unde vine aceasta discrepanta.
 

alexxy

Active Member
Dec 8, 2013
748
242
43
#13
Posibil sa fie si implicarea agentiilor locale. Vezi de ex IAS vs SCV. Venitul mediu in IAS e mai mare decat la SCV, judetul Iasi e cel mai populat dupa Bucuresti / Ilfov dar in ultimii 4 ani nu a aparut niciun charter nou din IAS. In acelasi timp in orasele ceva mai mari sunt si mai multi oameni care isi cumpara ei biletele de avion, cazarea, inchiriaza o masina etc si nu au nevoie de un charter.

+ pe langa statisticile oficiale nu vei vedea niciodata in statistici banii incasati de patroni de pensiuni din Suceava care nu dau bon/factura, nu vei vedea banii din trafic de tigari, taieri ilegale de lemn etc. Si cei care se ocupa cu asta sunt calatorii clasici de AYT care se duc sa bea si sa manance tot sejurul.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
871
208
63
#14
Nivelul de trai rezultat din statistici gen salariu mediu, nr salariati samd nu spune toata povestea de fapt. Asta pt ca multi oameni traiesc (si) din ceea ce primesc de la rudele din strainatate, iar economia nefiscalizata e semnificativa. Dincolo de aceste aspecte, OMR si SCV nu au avut chartere in trecut, asadar ai astazi ( pt cati ani?) o cantitate semnificativa de oameni care probabil nu plecasera nicaieri si azi functioneaza un efect de turma: tot blocul pleaca in Antalya - relevant e cazul BCM care a avut AYT si HER niste ani si apoi s-a cam terminat bazinul de calatori, iar charterele au fost sistate pt ca nu toata lumea merge in AYT an de an - e nevoie de pasageri noi.
Si nu in cele din urma - nu trebuie sa presupunem ca tur-operatorii ar fi entitati perfect rationale.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,599
1,680
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#15
Corendon va opera de la SBZ-AYT cursa prevazuta de la TGM pâna când (25.06?) vor fi terminate lucrarile acolo.