[CLJ] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Salut Todd!
Sincer nu ma gandeam neaaparat la cei care vor sa vina cu escala, din ce imi dau seama asta e o piata aproape inexistenta sau foarte de nisa. Acestia pot folosi si LH linistit sau LOT sau chiar TK, nu ii forteaza nimeni pe CDG sau AMS.

Eu din ce am observat ( colaborari cu agentii mari gen Gate1, Viator, Trafalgar si companii care plimbau americanii de la aeroport la hotel) multi vin intr-o excursie cu cap de pod in Europa ( 80% din americani cred ca aleg direct Paris, e fobia lor nationala se poate vedea si in filme asta) si apoi de aici incep sa mai faca tot felul de tripuri prin Italia, Spania etc.
Ei la astia ma refer eu care pot sa dea o tura de 2-3 zile in Transilvania pe parcursul aventurii lor europene de 2 saptamani.

O sa subliniez importanta CDG prin dezvoltarea uimitoare a zborurilor spre state de aici, mai ales pe perioada verii.
In 2005 cand trebuia sa merg la Minneapolis nu era zbor direct de la CDG am fost prin ORD. Acum vara au "daily" daca nu chiar 2 pe zi si vin toate burdusite cu americanoci gata sa guste din orasul luminilor.
Este o situatie datorata si apropierii $ de €.
Ca si idee acum sunt zboruri "daily" si spre Salt lake City, de neimaginat acum 10-15 ani.
Intre pasagerii astia trebuie cautati si cei care vor o gura de sange prin Transilvania.

„Importanta“ e ca AF e participatie Delta si in LGW nu au loc pt Virgin.
 
O sa subliniez importanta CDG prin dezvoltarea uimitoare a zborurilor spre state de aici, mai ales pe perioada verii.

Ei, vara nu-i ca iarna si este de notorietate ca AF-KLM are o retea vasta de zboruri sezoniere si asta fiindca cererea segmentului turistic explodeaza in perioada mai-octombrie. La aceasta se mai adauga si cererea segmentul VFR. Deci vara se fac bani frumosi in Franta si chiar Olanda mai ales ca oferta sezoniera AF/KLM include optiunea unui mini circuit XXX - CDG/AMS - AMS/CDG - XXX. De foarte multe ori insa biletele pe aceste sezoniere frizeaza ridicolul comparativ cu oferta operatorilor Nord-Americani.

AF/KLM pentru destinatia CDG/AMS nu este un operator preferat in Statele Unite, mai degraba Delta care are o retea de zboruri constanta catre GDG si AMS year round. Din Canada, AirTransat, Air Canada / Rouge care mentin tot anul rute catre CDG din Toronto si Montreal

Eu din ce am observat ( colaborari cu agentii mari gen Gate1, Viator, Trafalgar si companii care plimbau americanii de la aeroport la hotel) multi vin intr-o excursie cu cap de pod in Europa ( 80% din americani cred ca aleg direct Paris, e fobia lor nationala se poate vedea si in filme asta) si apoi de aici incep sa mai faca tot felul de tripuri prin Italia, Spania etc.
Ei la astia ma refer eu care pot sa dea o tura de 2-3 zile in Transilvania pe parcursul aventurii lor europene de 2 saptamani.

Anul trecut am vizitat si eu Branul si ... am auzit in jurul meu o gramada de engleza si spaniola. Zeci de autocare fac zilnic (pe sistemul daytrip) Bucuresti-Bran-Sighisoara-Brasov-Bucuresti. Deci regimul 2-3 zile Transilvania via OTP pare ca zbirniie chiar si in Septembrie

Cred totusi ca segmentul "Transilvanean" foarte putin valorificat turistic ramine acela de pensiune 7-10 zile pe coridorul Bran-Rucar, care ar putea fi marketat atit vara cit si iarna. Si sint convins ca sint si alte zone in Retezat / Semenic via TSR sau altele similare via CLJ, IAS, SBZ
 
Oare de ce le ia asa de mult celor de la aeroport sa anunte traficul pe primul trimestru/primele luni? Suntem totusi in 22 aprilie deja ... sau sunt date in scadere si nu vor sa se "laude" cu ele?
 
În ce priveşte Antalya vom avea 12 zboruri pe săptămână.
...
Vor fi 10 zboruri pe săptămână, cu 3 mai mult decât în 2017, operate în zilele de luni, marţi, vineri, sâmbătă şi duminică din 12 mai până în 27 octombrie prin intermediul a şase operatori aerieni.

adevărul, ca de multe ori în viață ... e la mijloc :p
 
Situatia terminalului de la CLJ devine penibila. Poza de mai jos e de luni 11 iunie, dupa amiaza (orele 17-18). Nu era loc sa arunci un ac. Nu era loc sa stai in picioare! Plin de copii care urla, batrani, oameni de toate felurile, unii mai certati cu igiena, altii cu bunul simt. Ce sa mai zic, atmosfera de autogara de provinicie. Inainte sa viseze la zboruri transatlantice poate ar fi cazul sa faca ceva sa rezolve situatia asta. Degeaba avem coada sus si ne laudam toata ziua ca vezi doamne Clujul e noul El Dorado (asta e sportul preferat al clujenilor mai nou). Strainii care se confrunta cu asemenea experiente sigur nu vor merge acasa sa ne povesteasca de bine.

2zp06px.jpg
 
  • 👍
Reactions: 2 users
La fel si la Timisoara, daca nu mai rau decit la Cluj , transpiratie mare, miros puternic de spray-uri amestecat cu miasme din WC-urile neprimenite de doua trei zile. Efectul low-cost in aeroporturi regionale a caror terminale au fost renovate, peticite sau construite dupa mintea si posibilitatile financiare ale baronului local de-a lungul timpului. Asta imi aduce aminte de Gatwick, mult mai mare decit Cluj sau Timisoara luate la un loc, dar cu aceiasi atmosfera de neuitat.
 
Inainte sa viseze la zboruri transatlantice poate ar fi cazul sa faca ceva sa rezolve situatia asta.
Daca erai atent ai fi observat ca se face ceva ... scarile exterioare care vin de sus de la noua sala de asteptare/noile porti de imbarcare sunt gata. Probabil noua sala de asteptare/noile porti de imbarcare vor fi inaugurate anul asta.

Aeroportul nu a fost gandit pentru o crestere atat de rapida pana la 3 milioane de pasageri. Asta e efectul cresterii rapide si sunt inconvenientele temporare ale unei astfel de cresteri.

Sunt zeci de probleme de rezolvat la CLJ, asta e probabil cea mai importanta acum, dar spre deosebire de altele asta e in curs de rezolvare deja.
 
Inainte sa ma acuzi de neatentie poate ar trebui sa citesti cu cu o pagina in urma unde am intrebat (in martie) despre ce se construieste la Cluj. Deci stiu de chestia respectiva dar asta nu schimba situatia foarte mult. Au asteptat cu solutia respectiva pana le-a ajuns cutitul la os. Traficul a crescut la 3 milioane recent dar probleme erau inca de la 1 milion si ceva.

Nu de ieri se sta la coada la portile de imbarcare printre scaunele pe care stau alti calatori care asteapta poate alt avion. Situatie nemaintalnita de mine pe alte aeroporturi. Sala aia a fost prost dimensionata din start. Ar fi permis maxim o poarta, doua. Daca iesi putin si te uiti pe alte aeroporturi o sa vezi ca acolo o poarta are o suprafata alocata cam cat toata sala de plecari externe de la Cluj. Deci da, trebuiau sa ia masuri inca de acum 5-6 ani cand traficul a inceput sa creasca la modul serios. Dar tin minte clar ca acum cativa ani directorul era la emisiuni TV si abera despre zboruri transatlantice si despre pista de 3500 de m. Oare nu s-a gandit ca in prima faza ar fi bine sa aiba si spatiu si porti prin care sa ii imbarce pe pasagerii transatlantici in avioanele alea wide-body.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Au asteptat cu solutia respectiva pana le-a ajuns cutitul la os.
Ai foarte mare dreptate. situatia asta este de cand s-a atins pragul de 1 mil aprox si nu e problema doar la portile de imbarcare, e problema si la controlul de securitate.
L-a ce solutie s-a gandit aeroportul sa reduca cozile.. au introdus acele benzi sa fie cozile serpuite, asta si la checkin si la sosiri externe. Dupa parerea mea asta nu e solutie mai ales ca ajungi sa intri in aeroport si dai direct in benzile acelea.
 
da, am fost placut impresiionat ca au fost redeschise TWY D si F.

Total de acord, pe CLJ sunt probleme mari pe zona de capacitate terminal, zbor foarte des si haosul, mai ales la externe, e aproape continuu. Chiar sunt curios ce planuri are managemtnul sa rezolve problemele, cred ca si cele doua porti planificate sus vor rezolva pe termen foarte scurt problema. Ce ma ingrijoreaza cel mai tare este ca nu am vazut nici un plan pentru constructia unui terminal nou. E nevoie de un terminal civilizat pe CLJ, unul construit de la inceput pentru capacitate de minim 5 milioane pax. Iar un proiect de genul asta dureaza minim 3 ani, de la idee la proiect la realizare. Practic acum avem un aeroport gatuit, care nu mai are unde sa creasca. Si nici unde sa primeasca zecile de transatlantice care abia asteapta pista noua sa aterizeze cu o atentie si o maslina la Dl. Ciceo
 
Problema principala a aeroportului este ca nu este dimensionat corect. Adica fie au atras clienti pe care nu ii pot deservi fie au planficiat pentru tip de clienti pe care nu ii au.

Adica ori au visat sa aiba multe turbopropuri ori au gindit prost daca au mers pe large narrwbody jets.

Ori au fost si mai prosti, au calculat capacitatea matematica ignorind faptul ca aviatia se definste prin rotatii.

Problema principala e ca acum au construit doua magazii de tabla una Linga alta si nu au spatiu de deservire. Pentru ca daca ai baze la 3-4 playeri ai nevoie in perioada de Peak de 12 porti - civilizat 5-6 burdufuri si autobuze un nivel mai jos ar fi fost suficient.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pentru cei ce nu au timp pentru a viziona... aceleași povești de adormit copiii. 7 milioane pax / an, deviere Someș, pistă extinsă 3400m, terminal nou pasageri & cargo, legare de gara Someșeni, zbor direct Cluj-Napoca - New York.
 
Mda. Asa arata o emisiune de campanie electorala, cu un ziarist slab, nepregatit, habarnist in domeniu si al carui singur scop este sa ridice mingi la fileu pentru director. Nimic despre problemele de la aeroport.
 
Aeronava ATR 72-200 are capacitatea de a transporta până la 22 tone marfă în timp ce noua aeronavă alocată Boeing 737 – 400 are o capacitate de până la 68 tone marfă, triplându-se în acest fel capacitatea de transport a operatorului logistic.

Câââââââte tone de marfa??? o_O