• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
438
706
93
36
Romania
In urmatoarele 2 luni se pare ca au fost anulate vreo 12 zboruri Turkish pe Cluj

Motivul:,,datorită restricțiilor de operare la nivel global cu aeronavele 737MAX''

 
  • 👍
  • ℹ
Reactions: 2 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,784
747
113
58
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
Ca nu am scris demult,o fac acum, pe doua subiecte:
1. Articolele din presa. Presa din Cluj (care de fapt sunt niste platforme online cu vizibilitate cat un bloc mai mare din Manastur) are un apetit de "can-can" apropo de subiect. In genera;l s-a pozitionat pro CJ, fara sa aduca vreun argument. Asa cum nu o face nici Tise. Pana una alta exista restrictia de 51 MTOW pe fosta pista (TWY D) si asta face cape ea sa poata rula doar ATR-urile Tarom si Dash-ul de la LOT. la limita, functie de aeronava,probabil si Embraerele Lufthansa. Atat. Mi-e greu sa cred ca Ciceo a "inventat" o problema pentru a forta constructia unui TWY nou. Daca sa o fi, la puscarie cu el! dar daca nu e asa, si chiar era nevoie de restrictie,proprietarul trebuie bagat belit. Despre PCN-ul pistei, io as fi fff rezervat. Vin si zic iara: daca AACR a publicat PCN=114 numai pe vorbele lui Ciceo si asta e un fals, la puscarie toti. Dar daca nu e asa, tare mi-e ca cineva o sa-si muste limba urat de tot. in fapt, tot "razboiul" asta e un nonsens. Incerc sa nu fiu partizan, dar vad ca traficul a ajuns la aproape 3 mil pax, vad ca parcarea e gestionata (ma iertati) precum curu', vad ca din obligatiile UTI de a construi parkingul s-a ales praful, etc.Asadar, prieteni, cand judecati articole din "presa clujeana" filtrati totul prin prisma intereselor. E un obicei urat la Cluj de a "rezolva" razboaie personale prin sagetile din "presa".
2. RYR la trei luni (aprilie - iunie inclusiv) are un LF mediu de 83,86%. Pe tot sezonul (incluzand bilete cumparate pana la sfarsitul lui octombrie), a depasit incasari de 1,15 mil euro, din care aproape 75,000 onboard sales. In toata aceasta perioada a avut 16 zboruri "sold out" dintr-un total de 78. Se studiaza foarte serios OTP-CLJ, din noiembrie, operat pe modelul TSR (de pe baza de la OTP).
 
  • 👍
  • ℹ
Reactions: 2 users

transporter

Well-Known Member
Mar 27, 2012
913
494
63
CLJ
Da, eu stiam foarte bine (cum am si scris) ca articolul era tendentios. CJ face jocurile lui Tise care in opinia mea e un zero barat, nu il suport pe om de cand i-am vazut fata pe afisul care era pe stadionul in constructie (acum 5+ ani), de parca ar fi scos el din buzunar banii pentru constructia stadionului.

Dar nu pot sa nu observ marile probleme de la aeroport care nu sunt rezolvate de cativa ani deja.

1) Terminalul. Este cat o autogara de provinicie, a fost dimensionat prost si lasat asa sa ne inghesuim acolo ca vitele chiar si in afara orelor de varf. Ce sa mai vorbesc de orele de dimineata cand tot timpul imi sufla cineva in ceafa si nu pot nici macar sa imi citesc un amarat de email fara sa am 4 ochi in telefon. Au facut acum la etaj o carpeala. Asa cum este de fapt tot aeroportul. Si cand il aud vorbind pe Ciceo de zboruri transatlantice ma apuca rasul. Ce sa mai vorbim despre servicii gen restaurant sau o cafenea cat de cat. Ce e acolo e fix ca in autogara din Buzau.

2) Pista si locurile de parcare pt aeronave. Pista a fost iarasi dimensionata prost. Trebuiau sa o faca sa poate deservi fara restricii un A321 si sa lase visele transatlantice pentru dupa 2030+. Au impartit proiectul in doua si au facut o pista prea scurta iar prelungirea pana la 3500 sau cat vor o sa se intample la anu si la multi ani. Locurile de parcare pt aeronave au fost limitate pana acum vreun an, cand au facut niste locuri tot asa la plezneala langa pista, pozitionate total aiurea. Va rog sa va uitati pe Google Earth la imagini satelitare ale unor aeroporturi din lume. Oriunde, chiar si Rusia sau alte locuri mai exotice. Unde veti vedea o dispunere a facilitatilor/locurilor de parcare ca si la Cluj ? Nicaieri. Se vede de la o posta ca e o carpeala de proportii.

3) Locurile de parcare din fata aeroportului. Parcarea e deja neincapatoare. Am mers odata sa astept pe cineva la aeroport si nici dupa cateva ture nu am gasit vreun loc de parcare. A trebuit sa blochez pe cineva temporar. Bine ca sunt locuri in partea dinspre oras ocupate de tot felul de masini (banuiesc ale angajatilor aeroportului) sau de microbuze. Si bine ca avem tot spre oras o gramada de teren nefolosit (chiar langa drum) pe care nu sunt in stare sa amenajeze o parcare de doamne ajuta.

4) Locurile de taxi. O bataie de joc. Pentru cei care nu stiu la Cluj este un culoar delimitat de stalpisori si nu pot sa iei decat prima masina din coloana aia. Restul nu pot iesi fizic de pe culoarul acela. Sa va povestesc ultima intamplare. Ajung cu avionul la Cluj dupa masa pe la 6 jumate, ies sa iau un taxi si la primele doua masini din coada nu era sofer (plecat dupa client ? la WC ? Habar nu am si nici nu ma intereseaza). Al treilea si al patrulea erau la firma aia mai scumpa (semirechini) si care nu imi place. Ma duc la a cincea masina. Omul imi zice ca ma ia cu cea mai mare bucurie dar trebuie sa asteptam pana putem iesi pentru ca nu poti sa iesi din coloana decat cand iti vine randul. Si il intreb cat va dura chestia asta ? "Pai sincer nu stiu" poate dura si 20 de minute. I-am multumit frumos pentru informatii si am iesit la bariera sa imi chem un taxi prin dispecerat. Am stat acolo in ploaie (nu era chiar periculoasa, dar puteam sa prind si o rupere de nori) vreo 5 minute pana mi-a venit taxiul. Ati fost cu totii prin aeroporturi pe afara. A fost si domnul Ciceo ca e prin nu stiu ce asociatie si se plimba des. Oare a mai vazut el undeva prin tarile civilizate asa ceva ?


Cam astea ar fi problemele din punctul meu de vedere. Si oricat ar fi de partizani cei din presa ceva adevar se afla in articolele alea.
 
  • 👍
Reactions: 3 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,784
747
113
58
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
De acord cu multe din cele spuse de tine. Am insa un amendament:
TOT ce spui tu acolo tine de proprietar. Iar proprietarul este CJ Cluj. Terminal nou inseamna investitie a aeroportului dar, cred ca imi dai dreptate, nu o poate face din profit. E nevoie de implicarea financiara a CJ Cluj. Parcarea este in gestiunea UTI. Toata. Iar UTI are contractul de concesiune nu cu aeroportul ci cu CJ. Parcarea este intr-adevar, mizerabila din toate punctele de vedere.
In ceea ce priveste pista si apropnul, da, ai dreptate. Sa nu uitam insa ca mai mult de 2,100 nu se putea face fizic. E acolo cotul ala al Somesului. Devierea pentru o pista de 2,500-3,000 (si nu 3,500 cat viseaza unii si altii) e treaba CJ. Si a Guvernului Romaniei prin Apele Romane.
Locurile de parcare aeronave da, sunt o carpeala, dar asta pt ca toate sunt facute din investitii proprii ale aeroiportului. Din milionul ala si ceva anual pe care il face. Cand astia-s banii, astea-s rezultatele.
La final, inca o data: nu-s de partea lui Ciceo (desi as putea fi, ca ne stim din scoala), are si el orgolii nemasurate probabil, dar cheia este la CJ. La Tise adica. Acelasi care ne abureste cu CMID-ul ala de 10 ani.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

Klausenburg

Well-Known Member
Nov 30, 2015
1,119
410
83
35
Cluj-Napoca
Doua chestii legate de managementul CLJ:

1) De ce nici pana in ziua de azi nu exista un loc DECENT unde sa mananci in terminalul plecari ?

2) De ce s-a opus ca statia troleibuzului 5 sa fie chiar in fata terminalelor, cum se propusese ?


Sa nu mai vorbim de nepotismul si sinecurile de la aeroport... Da, una dintre parti are mai multa dreptate decat cealalta. Dar si managementul aeroportului trebuie schimbat, daca se doreste un progres real ;).
 
  • 👍
Reactions: 3 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,493
1,203
153
FRA
Banii ii poate face si aeroportul, luind taxe decente. Insa se bazeaza pe Wizz care sunt mocaciunisti. Nu zic ca nu au dezvoltat tot ce inseamna aviatia la CLJ, dar nu e greu pentru cei care zboara sa suporte un 2 euro in plus.

Parcarea poate fi o sursa de bani inclusiv pt aeroport. Si infrastructura nu se face neaparat din profitul operational ci din investitii care pot fi finantate prin progame speciale - exista pt asa ceva o Banca Europeana de Dezvoltare, exista posibilitatea emiterii de obligatiuni etc. Ok, tb sa ai insa un finantist rutinat international, nu un nene din asta din provincie.

In rest, da - este ca o autogara. Diferente de gindire intre polonezi care si-au reconstruit aeroporturile dupa alt principiu. Dar ok, nati care totdeauna a fost mare fata de natiune care totdeauna a fost mica. Se vede.
 

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
438
706
93
36
Romania
AEROPORTUL INTERNAŢIONAL „AVRAM IANCU” CLUJ SĂRBĂTOREȘTE PASAGERUL CU NUMĂRUL 2 MILIOANE ÎN ANUL 2019

"Înregistrăm, miercuri, 2 milioane de pasageri pe AIAIC și suntem bucuroși că aniversăm mai repede acest eveniment. Anul trecut aniversarea a 2 milioane de pasageri a fost mai târziu, în septembrie, avem o creștere a numărului de pasageri cu 4%. Până la sfârșitul anului, estimăm că vom avea aproape 3 milioane de pasageri pe aeroportul clujean pe cele 45 de destinații", a declarat David Ciceo, directorul AIAIC.

Cu cresterea estimata de dl Ciceo de 4%, Clujul ar ajunge la 2,9 milioane de pax la finalul anului 2019, nominal ar fi undeva un plus de 111.000 de pax fata de anul trecut.

Pasagerul nr 2.000.000 a fost ales unul al companiei Blue Air, care de la 1 septembrie mai opereaza de pe Cluj doar 2 rute regulate, OTP -11 zboruri/sapt. si DUB-4 zb/sapt.

In anul 2017 Blue Air alocase a-2-a aeronava pe Cluj, si opera vreo 8 rute internaţionale (Liverpool, Dublin, Birmingham, Londra, Hamburg, Larnaca, Tel-Aviv, si Nisa-sezonier) şi 4 rute interne (Bucuresti, Iasi, Timisoara si Constanta-sezonier).

Din orarul de iarna, Blue Air se pare ca isi va retrage aeronava de pe Cluj pe Otopeni.


Directorul General al companiei aeriene Blue Air, doamna Oana Petrescu, a precizat cu această ocazie: „Suntem încântați să celebrăm acest eveniment alături de partenerii noștri de la Aeroportul Internațional Cluj. Evenimentul de astăzi este rezultatul pasiunii comune pentru zbor și călătorii. Până acum, peste 1 milion de pasageri Blue Air au fost întâmpinați de acest aeroport, iar numărul este în continuuă creștere. Compania noastră este în plin proces de îmbunătățire a serviciilor și comunicării cu pasagerii. Și ne bazăm pe buna colaborare cu reprezentanții Aeroportului din Cluj pentru a dezvolta și mai mult calitatea serviciilor”.

CEO-ului, Oana Petrescu ar trebui sa i se spună faptul că numărul pasagerilor BMS pe CLJ nu prea pot să fie în continuuă creștere, atăta timp cât, cu fiecare program de operare, zborurile BMS pe CLJ sunt în continuuă scădere.

 
Last edited:

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
438
706
93
36
Romania
În 2 aprilie 2020 compania aeriană revine în Transilvania și va zbura de trei ori pe săptămână zboruri între Stansted și Cluj Napoca. În această toamnă Ryanair va suspenda ruta Londra Southend – Cluj Napoca.

 
  • 👍
  • ❤
Reactions: 3 users

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,290
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Modificări zboruri regulate TAROM

DATANR. ZBORRUTA / ORARMODIFICĂRI


14.10.2019
RO 655/656OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
15:50 17:00/20:50 22:00


- Anulat
RO 745/746CLUJ – IASI – CLUJ
17:25 18:40/19:05 20:25
15.10.2019RO 641/642OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
06:50 08:00/08:25 09:35
-Modificare orar
-Modificare avo AT5 iso A318
18.10.2019RO 641/642OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
06:50 08:00/08:25 09:35
-Modificare orar
-Modificare avo AT7 iso B733


21.10.2019
RO 655/656OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
15:50 17:00/20:50 22:00


- Anulat
RO 745/746CLUJ – IASI – CLUJ
17:25 18:40/19:05 20:25


23.10.2019
RO 655/656OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
15:50 17:00/20:50 22:00


- Anulat
RO 745/746CLUJ – IASI – CLUJ
17:25 18:40/19:05 20:25
25.10.2019RO 641/642OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
06:50 08:00/08:25 09:35
-Modificare orar
-Modificare avo AT7 iso B733


25.10.2019
RO 655/656OTOPENI – CLUJ – OTOPENI
15:50 17:00/20:50 22:00


- Anulat
RO 745/746CLUJ – IASI – CLUJ
17:25 18:40/19:05 20:25

Sursa Modificări zboruri regulate TAROM
Long live google alerts ;)

Imi place expertul tabelar de la CLJ, odata in coloana e data, odata e nr cursa.
In coloana NR. ZBOR ba e ruta, ba e ora/data, ba e nr zbor. Experti, ce mai?
 
  • 🤣
Reactions: 1 user

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,242
2,530
303
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
ce penibil este sa pui pe fundal imagini care nu au nici o legatura cu CLJ

ziaristilor români (o fi si exceptii, dar ele confirma regula) le lipseste si cel mai elementar bun simt, deotologia profesionala etc.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,493
1,203
153
FRA
In primul rind majoritatii ii lipsesc bazele meseriei.
Cei mai multi din cei "batrini" sunt ziaristi "cu formare la locul de munca" dupa revolutie iar cei care au sub 35 de ani au intrat in industrie odata cu moartea printului foamea de click bait.
In plus, presa locala e mereu "in foame".
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,290
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Vorbind de clickbait, jurnalism si blogareala.
Ieri cursa de Wizzair BCN-CLJ a fost anulata din cauza unor probleme tehnice. Unii bloggeri/influenceri au sarit in ajutorul pasagerilor cu linkuri catre siteuri care te ajuta la recuperarea banilor+despagubiri.
Pana aici totul OK. Problema mea este ca unii pun affiliate links, adica sa primeasca si ei ceva din ciolan.
 
  • 🤣
  • 😲
Reactions: 2 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,493
1,203
153
FRA
Pai stii bancul ala...unul inreaba o tipa.. ce job ai? Ea raspunde ..sunt bloggarita si influencera...ah, raspunde el, nici eu nu am nici o calificare.

Blogareala e in 90% din cazuri o goana dupa monetizare.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Mircea Tamas

New Member
Mar 24, 2015
7
1
3
CLJ
Ar fi bine daca s-ar dirija mai multe decolari de dimineata spre est. Raportul asta ar fi trebuit sa vina si cu propuneri de solutii care functioneaza in alte parti.
 

Cumulus

Well-Known Member
Nov 21, 2017
620
718
93
ZZZZ
PIC isi alege pista pentru decolare. Sa zicem ca putea fi preintampinata problema aceasta daca se proiecta noua pista pe o cu totul alta directie. Cum realitatea este alta, tot asa se va decola si ateriza
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Cumulus

Well-Known Member
Nov 21, 2017
620
718
93
ZZZZ
Jos palaria pentru postarea lui @CalinCLJ pe facebook in legatura cu ceata care a afectat CLJ-ul zilele trecute, chiar a pus punctul pe i. Personalul de la SBZ a fost cu siguranta sufocat de trafic in acele zile .

"Acuma, ca se pare ca s-a terminat (deocamdata) telenovela "Soc si groaza, ceata pe aeroport", sa va zic numa' ceva:
Suntem in 2019, informatia circula, gasesti multe surse "live" despre asemenea situatii. Sigur ca e neplacut pentru pasageri, sigur ca se creaza o emotie si o empatie umana, numa' ca:
Am fost impresionat de toate eforturile facute de TOATE companiile aeriene care opereaza la Cluj in a gasi solutii. Ca, stiti, era asa de simplu sa... "Zborul e anulat, ne pare rau. Va rambursam banii, asta este, Merry Christmas". Cei care au urmarit cat de cat cele doua zile (bine, nu marii "ziaristi" care cauta numa' senzationalul) au putut vedea ca toate companiile au incercat solutii. Ca nu ne usor sa iti fie deviate 7-8 avioane seara la Sibiu cand tu a doua zi dimineata ai zboruri de pe Cluj care nu pot pleca pentru ca... nu ai cu ce. Lufthansa a trimis avion gol de la Munchen sa isi preia pasagerii ramasi in Cluj pentru ca avionul nu a putut ateriza , LOT a trimis un alt tip de aeronava (mai mare, pentru a putea aduce si pasagerii ramasi in Varsovia cu o zi inainte, si care are alte capabilitati de aterizare pe ceata), iar Blue Air a batut cred recordul: a stat "on hold" deasupra Clujului aproape 70 de minute (dublul timpului de zbor Bucuresti-Cluj), sperand intr-o "fereastra" in care sa poata ateriza. Tarom la fel. Si da, Wizz, aia blamata si blestemata, a mutat aeronavele ca pe sosete incercand toate solutiile: a adus aeronave goale de la Budapesta, de la Chisinau, de la Nis, a "plimbat" aeronavele intre Sibiu si Cluj, incercand toate solutiile pentru a nu lasa oamenii cu buza umflata. Cine a putut asculta discutiile "aeronava - approach - turn Cluj", indiferent de companie sau de ora din zi sau din noapte, ar fi aflat cate eforturi faceau toti oamenii aia ca sa poata "fenta" ceata si sa aterizeze. Cu o conditie: siguranta e mai presus decat orice.
Si da, asta ar trebui sa inteleaga multii injuratori si blestematori de dupa episodul asta: ca in aviatie nu se poate cu "hai sa incercam, poate ne iese". Aviatia e matematica si regula. Si, mai ales, conditii de siguranta. Ca nimeni nu isi permite nici cea mai mica abatere de la reguli. Iar cand ai (au fost destule momente) vizibilitate de 100-150 de metri, nici mama lu' Lufthansa sau Tarom sau LOT sau Wizz sau BlueAir nu isi permite sa incalce reguli stricte. Si nu o sa zboare o aeronava pe o cursa despre care nu stie daca poate sau nu sa ajunga in siguranta la destinatie. Orice Codrute sau alte somitati or fi la bord.
Astea fiind zise, astept cu inteteres "prieteni" care sa ma infiereze in cel mai "proletar" stil cu putinta.
PS: Am uitat de Turkish. La ei a fost mai simplu: si-au anulat cursele zilnice pana sambata, cand au avut conditii de aterizare in siguranta. Vedeti, tot despre siguranta vorbim..."
 
  • 👍
Reactions: 5 users