[CLJ] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Domnilor, S-Bahn o fi "fezabila" dar: infrastructura este, va reamintesc a CFR Infrastructura. In momentul asta terasamentul si echipamentele sut PRAF. Linia aia despre care vorbiti este de aprox 50 de km. Un km de infrastructura reabilitata complet costa intre 10-15 milioane de euro. Calculati. Va reamintesc ca de minim 6-7 ani, CFR Infrastructura se chinuie sa reabiliteze linia Sighisoara - Simeria, cu tone de bani UE si se pare ca in 2020 vor termina sectorul asta. Nu mai vorbesc despre faptul ca nu exista deloc interes din partea CFR. Despre internodal la aeroport este o gluma. Mai degraba vad fezabila linia de tramvai cu prelungire de la depou pana la aeroport (vreo 2-3 km) si ar rezolva, cu adevarat o conexiune decenta cu orasul. Dar vad ca proiectul asta nu il baga nimeni in seama. Deh, e prea "marunt" pentru "maretia Clujului" :)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Știm cu toții că singurul aeroport cu potențial "pe bune" să fie legat de calea ferată este... Brașov. ;)
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Inceperea operarii se poate face si pe liniile in starea actuala.

Dar oricum, la CFR Infrastructura studiul de fezabilitate (cu consultanta Jaspers) pentru portiunea M300 Cluj - Nadaselu (Parte a refacerii tronsonului Cluj - Episcopia Bihor) este in curs si va fi gata in Decembrie 2019. Avizul de mediu este asteptat sa fie gata in Decembrie 2020. Si dupa aceea se va licita proiectul tehnic si executia, pe fonduri UE. Deci pe latura Vestica lucrurile deja sunt in miscare pentru modernizare liniei, S-Bahn sau nu... Pe tronsonul Cluj - Apahida, s-au efectuat lucrarile necesare de reparatii iar viteza maxima posibila este de 120 km/h (cu exceptia unei restrictii de viteza la un pod). Pe tronsonul Apahida - Bontida, s-au inceput lucrari de reparatie in 2018, pentru a se putea reveni la viteza de 100 km/h. Deci zic eu ca situatia nu e chiar catastrofala. Ar mai fi constructia statiilor, etc, dar la inceput nu e nevoie sa se faca nimic spectaculos si scump.

Repet, la aeroport, doua peroane acoperite si amenjarea in mod decent a caii de acces de la str. Train Vuia ar fi suficiente pentru inceput.

Daca, cum si cand se vor intampla S-Bahn Cluj cu statie la aeroport, vom vedea. IMO cineva tot il va face, nu stiu in care cincinal...
Post automatically merged:

Știm cu toții că singurul aeroport cu potențial "pe bune" să fie legat de calea ferată este... Brașov.

Sa ne tii la curent ;). Vrem poze ;).
 
Trenul metropolitan se poate face dar nu cu CFR ca partener. Trebuie gasit un operator privat care are toate autorizatiile etc,etc. Orice operator privat poate folosi infrastructura de cale ferata daca are autorizatiile si plateste taxe pt folosirea infrastructurii. Acest proiect nu are de a face cu terminalul intermodal de la aeroport. Ar fi o simpla statie acolo iar un pasaj subteran sau suprateran de la statie pana in aeroport se poate face. Exista numeroase exemple in acest sens in toata lumea. Va dura e drept dar tocmai de aia trebuie sa incepem sa ne gandim de acum la asa ceva ca sa fie gata cam in 5-10 ani :)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Domnilor, S-Bahn o fi "fezabila" dar: infrastructura este, va reamintesc a CFR Infrastructura. In momentul asta terasamentul si echipamentele sut PRAF. Linia aia despre care vorbiti este de aprox 50 de km. Un km de infrastructura reabilitata complet costa intre 10-15 milioane de euro.
CFR lucreaza deja la reabilitarea liniilor intre Cluj si Dej (deja s-au facut imbunatatiri), iar intre Cluj si Oradea exista deja proiecte oficiale de reabilitare/modernizare. Deci la un moment dat (nu stim cand), reabilitarea se va face oricum, nu are asta nici o legatura cu trenul metropolitan ci cu proiectele CFR Infrastructura. Intre timp e foarte bine ca deja se discuta despre trenul metropolitan.

Metroul e o poveste mai lunga (20 de ani), dar nu imposibila ... daca zona metropolitana Cluj continua sa creasca in ritmul curent (vreo 5-6.000 de locuinte noi/10.000 de oameni pe an), asta inseamna ca in 20 de ani vom mai avea inca aprox 200.000 de oameni in zona, pe langa cei 500-600.000 care sunt acum in zona metropolitana (incluzand studentii). Adica zona se va duce spre 700-800.000 prin 2030. O dimensiune la care un metrou devine nu doar fezabil, dar chiar recomandabil. De unde se vor face rost de bani pentru metrou, asta e o alta discutie, dar exista destule tipuri de fonduri de unde se poate atrage o buna parte din suma. Iar orasul devine din ce in ce mai bogat, veniturile oamenilor dar si cele de la buget cresc, iar 200.000 de oameni extra inseamna, evident, surse semnificative extra de venit in viitor. Pana in 2025 bugetul orasului va fi aproximativ dublu fata de cat era in 2015 de exemplu (adica va ajunge pe la 2 mld) ... in 2030 deja metroul nu va mai parea nici macar din punct de vedere financiar ceva greu realizabil (daca aloci 60 de milioane de euro/an, deja in 15 ani ai banii pentru el fara sa apelezi la fonduri europene sau altceva ... dar daca ai si finatare din alte parti si trebuie sa aloci doar jumate de exemplu, 30 de milioane de euro/an chiar nu ar fi o problema pentru Cluj la modul in care creste acum). Iar in 15 ani si o calatorie simpla cu autobuzul/troleul/tramvaiul prin oras se va duce spre 1 euro/calatorie (salariile vor continua sa creasca si 1 euro/calatorie nu va fi ceva prohibitiv), asa ca si costul de intretinere a unui metrou va fi mai usor de acoperit. In ritmul actual, inainte de 2030 salariul mediu in Cluj va trece fara probleme de 1.000 de euro.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
LRCL​
(A1345/19 NOTAMN
Q) LRBB/QMXLC/IV/M /A /000/999/4647N02342E005
A) LRCL B) 1904161100 C) 1905061100EST
E) TWY D CLSD BTN TWY A AND TWY F DUE TO WIP.
RELATED STANDARD TAXI ROUTES ARE SUSPENDED.
CLSD AREA IS MARKED AND LIGHTED ACCORDINGLY.)​
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Speram sa fie gata pana la data estimata. Anul trecut au fost intarzieri serioase... din anumite motive....
Nu inteleg de ce nu se reconstruieste tot taxiwayul vechi si asta-basta. Sa fie largit sa fie de calitate si sa poata fi folosit si de heavy.
Schimbam fiecare jumatate de an cate o dala...
Jur ca e deja e de ras aeroportul asta. Daca nu se investeste serios, in viitor nu va fi nici o crestere. Ceea ce avem acum e deja sub nivel, din pacate. Interese...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
e de ras cand citesti despre el, dar cand tot zbori de pe el e de plans. Clujului ii lipseste un aeroport decent, iar ce avem deja ne face de rusine. si mai trist e ca nu exista nici un proiect. daaa, din cand in cand se mai arunca un comunicat de presa cu "vom face, vom drege", dar cam atat.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Din razboiul dintre conducerea Aeroportului Cluj si cei de la CJ Cluj mai aflam si noi lucruri interesante: ,,investiții de peste 100 milioane euro din banii contribuabililor din județul Cluj CJ Cluj: "Conducerea Aeroportului Internațional din Cluj continua sa minta in cel mai josnic mod cu putința"

Din decizia CE privind ajutorul de stat SA.30931 pus în aplicare de România pentru aeroporturile regionale românești (pag.2) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017D1149&from=FR , cunosteam faptul ca in Aeroportul Cluj se investeau cei mai multi bani publici,....dar peste 100 de milioane de euro!!!!.....si cand te gandesti ca Aeroportul Cluj a depus plângere la CE impotriva Aeroportului Targu Mures pentru finantarea publica primită de la CJ Mures....Ambele aeroporturi au deschise in acest moment investigatii la CE.

La 31 iulie 2015, Comisia a inițiat două proceduri oficiale de investigare privind măsurile de finanțare publică: pentru Aeroportul din Cluj-Napoca-finanțările publice din perioada 2010-2014 (http://www.renascc.eu/documente/N_SA_1255ro.32963_RO.pdf), iar pentru Aeroportul din Târgu Mureș pentru finanțări publice acordate în perioada 2011-2014 (http://www.renascc.eu/documente/N_SA_33769_RO_1257ro.pdf).
 
Last edited:
@lagrange , la Cluj este un razboi intre presedintele Consiliului Judetean si directorul aeroportului. Articolul postat de tine, incepe cu: "Consiliul Județean Cluj a trimis pe adresa redacției următorul comunicat de presă:" .


MINȚIȚI atunci când vorbiți despre dezvoltarea aeroportului. Cu bună știință și contrar interesului economic al Regiei, introduceți în bugetul de venituri și cheltuieli, prin fals, credite în valoare de 290 milioane lei, sume care să fie garantate de către Consiliul Județean - adică din bani publici, sumă care nu va putea fi achitată de către aeroport nici în următorii 20 de ani. Astfel de măsuri sunt o bătaie de joc la adresa investițiilor făcute de Consiliul Județean, investiții de peste 100 milioane euro din banii contribuabililor din județul Cluj
 
Last edited:
Cale de rulare noua paralela cu pista---Val estimată a contractului este de 50.314.384 lei fără TVA.
Data limita: 27.06.2019 15:00
SEAP

Chair asa de rea este vechea pista incat nu mai este buna nici pentru cale de rulare?
 
probabil se doreste o cale noua de rulare care sa meagra pe toata lungimea pistei noi, ar elimina necesitatea rularii partiale pe pista si intoarcere pentru decolare pe 25.

Dar mi se pare cel putin ciudat ca primul obiectiv major de investitii pe care-l liciteaza e asta, si nu ceva legat de terminal, mi se pare mult mai urgent
 
Incepand de astazi :
A2002/19 - DUE TO TWYS D AND A PAVEMENT STRENGTH LIMITATION, ACFT WITH
MTOW GREATER THAN 51 TONS MUST ENTER AND EXIT RWY 07/25
ONLY VIA TWY G.
ABOVE SPECIFIED ACFT SHALL BE PARKED AT APRON 2, STANDS
10-11, 13-18. 04 JUN 08:00 2019 UNTIL 03 SEP 08:00 2019 ESTIMATED. CREATED:
03 JUN 16:14 2019
 
  • 👍
  • 😲
Reactions: 1 users

"Pista construită și gestionată de Aeroport are (conform unei expertize) doar capacitatea portantă de 66 PCN! Capacitatea portantă insuficientă a rezultat ca urmare a lucrărilor frauduloase făcute la aeroport și acoperite de Aeroport. Asta însemnă că și în situația prelungirii pistei la 3500 m, pe acest aeroport nu va putea ateriza niciodată un avion transcontinental din lipsa capacității portante necesare. Aeroportul Cluj a plătit din buzunarul clujenilor o pistă de 114 PCN și, de fapt, s-a construit o pistă de 66 PCN "

Asa este?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Este absolut normal ce se întâmplă. Normal într-o țară bolnavă bineînțeles.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Asa este?
Tot ce se poate. Daca au semnat receptia ca primarul, fara sa verifice si mai ales sa testeze (imi inchipui ca exista metode de test care nu implica sa aterizezi cu magaoaia long range sa vezi daca tine pista), se prea poate.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cifrele aferente lunii aprilie pt cele 2 rute noi spre Londra:

Wizz: CLJ-LGW-CLJ: 8270 pax/(mvt 60 X 180)=76,6% LF

Ryanair: CLJ-SEN-CLJ: 3900 pax/(mvt 26 X 189)=79,4% LF

Wizz: CLJ-LTN-CLJ APRILIE 2019 22844 pax (nu stiu exact nr de mvt fiind luna cu sarbatorile pascale programul de zbor a fost mai variat)
Wizz: CLJ-LTN-CLJ APRILIE 2018 30659 pax
Asadar minus 7815 pax pe LTN

De mentionat faptul ca anul trecut nu era operationala ruta TGM-LTN, care în luna aprilie 2019 a adunat si ea 3906 pax


 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 6 users
Cifre luna MAI 2019 pt cele 2 rute noi spre Londra:

Wizz: CLJ-LGW-CLJ: 9967 pax/(mvt 62 X 180)=89,3% LF

Ryanair: CLJ-SEN-CLJ: 4116 pax/(mvt 26 X 189)=83,8% LF
 
  • 👍
Reactions: 7 users