[CLJ] Lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, încep în martie.

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,287
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Raduq, te inseli. Pe pagina 7, tabelul de jos, scrie CAT II.
OOVNI, click pe linkul lui raduq.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,226
755
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Scuze, n-am vazut ca e link, fiind tot cu negru; ar fi util daca ar aparea linkurile cu alta culoare...

LE: Deci deocamdata nu va fi decat un twy de legatura la capatul 07? Aterizarile pe 07 vor face ditamai backtrack?
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
831
750
93
39
Cluj-Napoca
Ditamai backtrack means happy spotting ;)

P.S. I'm back din quasi-concediu. Cu febra, fara voce, dar cateva cadre faine de pe LROD. Va urma...
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
"Ovidiu Veres" said:
Ditamai backtrack means happy spotting ;)

P.S. I'm back din quasi-concediu. Cu febra, fara voce, dar cateva cadre faine de pe LROD. Va urma...
Nop inseamna ditai linistea peste oras.... pentru ca toti vor prefera sa vina pe 25 si sa plece pe 07 (conditii meteo OK) ... Oricum sunt curios daca vor reusi sa termine lucrarile pana in 26... am dubii..... astazi se lucra la pista (marcaje, lumini..... mi-a fost lene sa merg mai apropae.....), gardul perimetral este sub forma de stalpi doar, gardul de santier este tot acolo si trebuie dat jos...... ILS-ul este calibrat pana la urma..... functioneaza sau..... din nou panta.....?
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,287
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
user are dreptate, multi vor dori sa vina pe 25 si sa plece pe 07, in conditiile astea, dar (si aci vine baiu) daca vrei trafic mare, nu iti poti permite asa ceva. In conditii de vant mai puternic, daca se vine/pleaca doar de pe 25, "aveoanele trebuie" sa astepte mult pana pleaca sau aterizeaza unul.
Sa nu uitam ca la CLJ au fost cazuri in care erau si 2 aeronave pe pista, unul facea backtrack dupa aterizare, iar al doilea pentru decolare.

Sunt curios ce fel de approach va fi pentru 07, ca VOR este exclus. Un VOR costa mult, iar mutarea actualului (batran cat istoria) nu cred ca poate fi luat in calcul. Inca un ILS, asa pt inceput, iar e scump. Cred ca amplasarea unui NDB (undeva dupa pista) ar fi cel mai ieftin, daca are ROMATSA teren pe undeva pe firul lui 25.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,226
755
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Si nu este nici macar proiect pentru cale de rulare in partea cealalta? Eu ramasesem cu impresia ca va fi la ceva timp dupa deschiderea pistei, dar ca e deja in constructie.

Zsolt, VOR-ul nu trebuie sa fie in ax pentru VOR approach. Vezi EBCI pista 07. Te aliniezi pe un anume radial care te duce pana in buza pistei (la minima) si ultimul viraj il faci vizual. Putin mai spectaculos ;)

LE: La o adica poate fi folosit si vechiul ILS pista 08, cu offset, doar ca minima va fi destul de sus...
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,287
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
OOVNI, ai dreptate, dar cum ziceai, creste minima.
 

Catalin81

Banned
Jun 29, 2013
860
130
63
39
Craiova
Si nu se asfalteaza ? ca am citit in posturile anterioare ca se pregatesc de marcaje .Daca nu se asfalteaza e cam napa.Daca tot au facut ceva de la inceput trebuia sa-l faca pana la final , adica sa o si asfalteze ca da mai bine.
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
"Catalin81" said:
Si nu se asfalteaza ? ca am citit in posturile anterioare ca se pregatesc de marcaje .Daca nu se asfalteaza e cam napa.Daca tot au facut ceva de la inceput trebuia sa-l faca pana la final , adica sa o si asfalteze ca da mai bine.
Ii facuta pana la final, nu ai auzit de piste betonate? Oricum nu as garanta eu pentru ce tipuri de bitumuri se fac pe la noi prin tara..... Cred ca asta a si fost motivul pentru care au renuntat la asfalt.......
 

Raduq

Active Member
Feb 18, 2012
375
36
43
Cluj Napoca - LRCL
@Catalin81: Lucrurile nu trebuie facute pe principiul "...ca da mai bine.". Betonul nu necesita atat de multa intretinere precum asfaltul si nu se degradeaza atat de usor in timp. De asemenea betonul este mult mai rigid si sarcina este raspandita pe o suprafata mult mai mare, lucru care reduce presiunea asupa fundatiei.
Exista avantaje dar si dezavantaje privind asfaltul sau betonul, si probabil asta a fost solutia cea mai optima pentru cazul de fata.