[CLJ] Lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, încep în martie.

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

petrudimoff

Well-Known Member
Feb 13, 2012
1,161
271
83
LRCL
www.flickr.com
Buna dimineata tuturor.

Am participat si eu la mitingul de inaugurare, impreuna cu Ovidiu si cu restul prietenilor spotteri si sunt in totalitate de acord cu cele spuse de el.
Eu nu o sa comentez partea politica a evenimetului.

In cateva cuvinte, conditiile meteo au fost foarte bune, multa lume, evolutii de exceptie ale Aeroclubului Romaniei, R.O.A.F., M.A.I. si prezenta celor 2 aeronave de la Scoala Superioara de Aviatie si cea de la Tarom.

Cele 2 locatii din care s-a pozat sau dovedit foarte potrivite si sunt multumit ca la sfarsit am reusit sa avem niste cadre superbe.
Doresc sa le multumesc prietenilor spotteri pentru colaborarea excelenta.

Am participat si eu la zborul inaugural cu aeronava Tarom , Airbus A318, YR-ASA si pot sa va spun ca noua pista este de calitate foarte buna.
Personalul Tarom la check in, prietenul Mengelaus si colegii lui, precum cei de la imbarcare si debarcare au dovedit ca sunt niste profesionisti.
Echipajul a fost foarte amabil si am obtinut cadre interesante la imbarcare, in timpul zborului si dupa aterizare.

Trebuie sa mentionez ca acest privilegiu de a fi printre primii care decoleaza si aterizeaza pe noua pista mi-a fost acordat de care conducerea Aeroportului International Avram Iancu pentru buna colaborare in proiectul de marketing precedent importantului eveniment.

Am realizat foarte multe cadre si dupa o selectie , voi reveni cu fotografiile cele mai deosebite.

Concluzia mea este ca evenimentul a fost un succes si personal ma bucur ca avem o pista noua la LRCL.
 

Dumitru Fabian

Active Member
Jan 4, 2013
119
45
28
23
Bucuresti
Intreb si eu de curiozitate cam ce manevre s-au realizat cu pasageri la bordul lui ASA ca zbor inaugural? Low pass-uri, touch and go ceva, sau doar decolare, urcare la altitudine, zbor la acea altitudine si revenire la CLJ cu full stop.
 

petrudimoff

Well-Known Member
Feb 13, 2012
1,161
271
83
LRCL
www.flickr.com
Sosirea s-a facut cu un low pass,dupa care aterizare.

Zborul la care am particpat eu a fost in felul urmator: decolare 07, viraj dreapta vizual catre abisu, zbor la 5000 picioare pana la verticala Huedin, dupa care ne am reintors peste Cluj la o altitudine mai mica, am survolat aeroportul, dupa pana la aprox verticala Tg Mures, dupa care aterizare pe pista 25.

Ceea ce am spus eu este aproximativ , din ce am observat eu pe ecranele din interior si scurta vizita pe care am facut-o in cabina.
 

Dumitru Fabian

Active Member
Jan 4, 2013
119
45
28
23
Bucuresti
Aha. Eram curios pentru ca ma intreb cam cat de legal a fost acest eveniment, pentru ca din cate stiu eu, legile internationale din aviatie nu permit zboruri de demostratie la mitinguri cu pasageri.
 

petrudimoff

Well-Known Member
Feb 13, 2012
1,161
271
83
LRCL
www.flickr.com
Nu s-a facut nimic spectaculos. Decolare normala, aterizare normala, zbor normal fara incidente. Cum sa faci touch and go cu pasageri cu Airbus A318 ? :) unora le era rau si asa in felul asta finut :)
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,095
2,535
303
Constanta
ROMATSA, Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian, organizează un concurs de soluţii arhitecturale pentru proiectarea unui nou turn de control nou pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.
Construcţia noului turn de control de pe aeroportul clujean va intra în atribuţia ROMATSA, care a primit în custodie de la Consiliul Judeţean un teren de peste 3000 de metri pătraţi în acest sens.
citynews

 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
831
750
93
40
Cluj-Napoca
La inceput de an am hotarat sa infiintez St. Maarten Beach Club Cluj. Cei interesati pot intra in club gratuit prin simpla prezenta la locatie, un aparat de fotografiat fiind insa o conditie obligatorie. Cine ma acompaniaza?
St. Maarten Beach Club se afla la capat de RWY07 LRCL, transportul se realizeaza cu minim o senileta.








 
  • 👍
Reactions: 3 users

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,290
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Lipseste surfboard de pe plaja, cel pe care sunt scrise sosirile :)
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,232
758
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Wow, pare excelent pentru aterizari, mai ales ca pragul nu e deplasat aproape deloc pe 25. Cred ca trec foarte jos deasupra raului. Ma amuza gardul de dupa rau - parca nu ar fi o bariera suficienta raul si taluzul.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,290
2,873
903
41
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Radu, asta nu e AMS sa fie iaz si lebede in jurul aeroportului :)
Lebedele le-au mancat sau au fugit in tari mai calde, cerand azil :)
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,232
758
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Peste canalul de la AMS inoti de 10 ori mai usor decat peste Somesul asta, mai ales ca n-are curent si nici pietre/crengi/balarii :cool: Dar te vad lebedele si declanseaza alarma.

BTW: daca trebuie lucrat la balizaj muncitorul coboara pe scarita aia ca in piscina.
 

claudiu

Active Member
Feb 9, 2013
102
22
28
Cluj Napoca
Am inteles ca lucrarile la regularizarea Somesului se termina in toamna. Se va elimina bucla Somesului de la capatul vechii piste prin aceste lucrari? sau nu inca? pe ce distanta se face lucrarea? are cineva mai multe informatii, pt ca din unele poze vazute de mine, din zona Emerson nu prea s-a indreptat cursul , ci doar s-a consolidat.
 

claudiu

Active Member
Feb 9, 2013
102
22
28
Cluj Napoca
Privind un video cu o decolare Tarom de la CLJ spre OTP


realizez ca o potentiala dezvoltare cat de cat normala si la standarde "normale" ar putea fi facuta in partea Sud-Est de la zona fostei vami pana la actuala centura. Dupa mutarea cursului Somesului acolo in colt se elibereaza o portiune mare de teren care nu cred ca va primi autorizatii pentru alte tipuri de constructie, fiind foarte aproape de piste.
O intrare directa de pe centura cu o arhitectura a terminalului gen BUD ar aduce probabil standardul aeroportului la actualele cerinte.
Am fost tot timpul partizanul unui nou terminal dincolo de Somes spre statia de epurare, dar cred ca in acest colt legatura cu actualele cladiri ar fi mult mai usoara si chiar e spatiu de dezvoltare.
Priviti videoul la min 5:46 si spuneti-mi ce parere aveti.
 

Marius Trandafir

Active Member
Aug 23, 2017
190
108
43
Cluj-Napoca
Flightdiary
My fr24 profile
Decât să tot cârpească ani de zile la piste, terminal și devieri de cursuri de apă, poate e mai ieftin/rapid/indicat pe termen lung ca să se limiteze accesul atât pe CLJ (unde noise exposure-ul este foarte enervant la 6-7 AM) cât și pe TGM și să construiască de la 0 ceva la standardele pe care le menționezi, pe undeva fix lângă autostradă și cale ferată - gen zona Turda - Câmpia Turzii - Mihai Viteazu, de unde poți deservi lejer (odată cu finalizarea autostrăzii) zona Cluj-Napoca, Tg. Mureș, Alba Iulia etc. Un fel de Basel-Mulhouse-Freiburg la scară un pic mai extinsă. Zic și eu...
 
  • 👍
Reactions: 1 user