Lucrarile pentru noua pista

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Raduq, te inseli. Pe pagina 7, tabelul de jos, scrie CAT II.
OOVNI, click pe linkul lui raduq.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
 
Scuze, n-am vazut ca e link, fiind tot cu negru; ar fi util daca ar aparea linkurile cu alta culoare...

LE: Deci deocamdata nu va fi decat un twy de legatura la capatul 07? Aterizarile pe 07 vor face ditamai backtrack?
 
Ditamai backtrack means happy spotting ;)

P.S. I'm back din quasi-concediu. Cu febra, fara voce, dar cateva cadre faine de pe LROD. Va urma...
 
"Ovidiu Veres" said:
Ditamai backtrack means happy spotting ;)

P.S. I'm back din quasi-concediu. Cu febra, fara voce, dar cateva cadre faine de pe LROD. Va urma...

Nop inseamna ditai linistea peste oras.... pentru ca toti vor prefera sa vina pe 25 si sa plece pe 07 (conditii meteo OK) ... Oricum sunt curios daca vor reusi sa termine lucrarile pana in 26... am dubii..... astazi se lucra la pista (marcaje, lumini..... mi-a fost lene sa merg mai apropae.....), gardul perimetral este sub forma de stalpi doar, gardul de santier este tot acolo si trebuie dat jos...... ILS-ul este calibrat pana la urma..... functioneaza sau..... din nou panta.....?
 
user are dreptate, multi vor dori sa vina pe 25 si sa plece pe 07, in conditiile astea, dar (si aci vine baiu) daca vrei trafic mare, nu iti poti permite asa ceva. In conditii de vant mai puternic, daca se vine/pleaca doar de pe 25, "aveoanele trebuie" sa astepte mult pana pleaca sau aterizeaza unul.
Sa nu uitam ca la CLJ au fost cazuri in care erau si 2 aeronave pe pista, unul facea backtrack dupa aterizare, iar al doilea pentru decolare.

Sunt curios ce fel de approach va fi pentru 07, ca VOR este exclus. Un VOR costa mult, iar mutarea actualului (batran cat istoria) nu cred ca poate fi luat in calcul. Inca un ILS, asa pt inceput, iar e scump. Cred ca amplasarea unui NDB (undeva dupa pista) ar fi cel mai ieftin, daca are ROMATSA teren pe undeva pe firul lui 25.
 
Si nu este nici macar proiect pentru cale de rulare in partea cealalta? Eu ramasesem cu impresia ca va fi la ceva timp dupa deschiderea pistei, dar ca e deja in constructie.

Zsolt, VOR-ul nu trebuie sa fie in ax pentru VOR approach. Vezi EBCI pista 07. Te aliniezi pe un anume radial care te duce pana in buza pistei (la minima) si ultimul viraj il faci vizual. Putin mai spectaculos ;)

LE: La o adica poate fi folosit si vechiul ILS pista 08, cu offset, doar ca minima va fi destul de sus...
 
OOVNI, ai dreptate, dar cum ziceai, creste minima.
 
Si nu se asfalteaza ? ca am citit in posturile anterioare ca se pregatesc de marcaje .Daca nu se asfalteaza e cam napa.Daca tot au facut ceva de la inceput trebuia sa-l faca pana la final , adica sa o si asfalteze ca da mai bine.
 
"Catalin81" said:
Si nu se asfalteaza ? ca am citit in posturile anterioare ca se pregatesc de marcaje .Daca nu se asfalteaza e cam napa.Daca tot au facut ceva de la inceput trebuia sa-l faca pana la final , adica sa o si asfalteze ca da mai bine.

Ii facuta pana la final, nu ai auzit de piste betonate? Oricum nu as garanta eu pentru ce tipuri de bitumuri se fac pe la noi prin tara..... Cred ca asta a si fost motivul pentru care au renuntat la asfalt.......
 
@Catalin81: Lucrurile nu trebuie facute pe principiul "...ca da mai bine.". Betonul nu necesita atat de multa intretinere precum asfaltul si nu se degradeaza atat de usor in timp. De asemenea betonul este mult mai rigid si sarcina este raspandita pe o suprafata mult mai mare, lucru care reduce presiunea asupa fundatiei.
Exista avantaje dar si dezavantaje privind asfaltul sau betonul, si probabil asta a fost solutia cea mai optima pentru cazul de fata.