Am ales noul zbor ROT de DUB pentru un city-break in Dublin, desi cel putin la intoarcere a fost cam "red-eye" din pricina orarului. In orice caz alegerea a fost destul de buna avand in vedere ca am aflat de la alti pasageri de pe avion ca zborurile concurente, adica JOR la OTP si RYR la BUD, sunt in general pline de compatrioti de-ai nostri mai "colorati". Mi s-a parut interesant cum genul de oameni care nu cred ca se incadreaza in Irlanda nici macar in lower middle-class, au dat fara prea mari retineri 50-100 EUR in plus pentru acest "moft".
Dar sa le luam pe rand:
12.07 RO652 CLJ-OTP cu AT5- YR-ATD - on time, LF 95% adica 3 locuri libere la business. Meniu sandwich-miniatura + briosa, nimic spetaculos dar acceptabil.
-aici trebuie mentionat ca aeronava este tare obosita, la decolare de pe CLJ unde si pista este deplorabila, scartaia si trosnea din toate incheieturile. Scaunele, panourile, podeaua, parca oriunde te uitai vedeai un aspect invechit, ce te duce cu gandul in mod clar la inceputul anilor 90. Dupa parerea mea, aeronavele AT5 sunt primele ce trebuie inlocuite, chiar in fata celor 4 733.
OTP in general mi s-a parut foarte placut si usor de tranzitat. Luand in calcul si noile extensii, este absolut decent si suficient de aerisit incat sa iti faca placere sa faci o escala de 5 ore in el. Puteti ajunge la o vedere panoramica (pour les connaisseurs) asupra APRON-ului urcand la etaj in capatul "vioarei", pe scarile din dreptul cafenelei Segafredo. Sunt doar 4 scaune puse acolo, dar oricum nu era nimeni, asa ca a fost o placere sa citesc acolo in timp ce avioanele roiau in jurul meu. Tot in acest loc am avut ocazia sa vad aeronava A330 a premierului francez la doar cativa metri de mine. Duty free-ul de asemenea foarte frumos organizat si cu o oferta destul de larga.
ATR-ul cu care am zburat CLJ-OTP:
YR-BGF, aeronava cu care urma sa zbor la Dublin:
Un A319 Lufthansa ce debarca pasageri de la Munchen.
BA venind de la LHR.
A330 apartinand Fortelor Aeriene Franceze, aeronava ce l-a adus la Bucuresti in vizita oficiala pe prim-ministrul francez, Jean-Marc Ayrault.
YR-BGE plecand spre Frankfurt:
12.07 RO397 OTP-DUB cu B737-700 YR-BGF - on time, LF 90%, vreo 2 locuri ocupate la business. Desi in orarul de zbor cursa figureaza cu o durata de 4 ore, am ajuns la Dublin in 3 ore si 30min. Echipaj de zbor dragut, ofereau fara strambaturi bauturi suplimentare pentru cine dorea (aici trebuie sa mentionez ca in continuare TAROM serveste vinuri de Budureasca, care dupa parerea mea sunt in top 5 remarcabili si reprezentativi producatori de vinuri romanesti). Mancarea, un pui si orez cu legume destul de gustos, chifla, unt, si o bomboana de ciocolata Milka pe post de desert.
Dublin, o capitala foarte cocheta si bine pusa la punct, mult mai aerisita decat stilul clasic al oraselor britanice. Am prins o vreme de invidiat, locuitorii fiind complet indignati de "valul de caldura" abatut asupra tarii, cu temperaturi de pana la 28-29 grade. Trebuie mentionat ca orasul poate fi vizitat fara probleme in 2 zile, centrul fiind destul de mic, este posibil astfel sa ajungi de la o atractie la alta mergand pe jos 10-15 minute. Bineinteles, principala atractie sunt pub-urile si implicit berea, dar nu trebuie sa ratati experientele/muzeele de la Guinness Storehouse si Old Jameson Distillery.
La Guinness la etajul 7 se afla un bar cu o panorama de 360 grade senzationala asupra orasului - loc in care ai un "pint" inclus in pretul biletului de intrare.
Nu sunt mare fotograf, dar din pozele de mai jos va puteti face o idee asupra orasului:
Bonus pentru ultima zi, litoralul irlandez:
15.07 RO398 DUB-OTP, B737-700 YR-BGH on time, LF ~92%, 4 PAX business. Meniu o omleta in forma de clatita cu cremwurst si ciuperci, plus desert un fel de iaurt cu dulceata - un mic dejun absolut decent servit la prima ora a diminetii (avionul decoleaza la 00:20). Curios este ca nu s-au impartit perne pe niciunul dintre zboruri. Probabil se ofera la cerere, dar am prins si cand se imparteau de catre stewardese. Ambele 73G-uri cu care am zburat se prezinta inca in forma decenta, curate si ingrijite, desi au si ele deja peste 10 ani.
15.07 RO641 OTP-CLJ, AT5 YR-ATD on time, LF 85%, 0 PAX business. Aceeasi coaja de avion ca la dus, acelasi meniu, echipaj amabil. Un banal OTP-CLJ cu ATR. Pista de la CLJ e dezastru si la aterizare.
In concluzie, un city-break la Dublin merita cu siguranta, dar recomand sa fie facut vara - vremea in rest poate fi absolut depresiva. 3 zile sunt suficiente pentru a acoperi toate atractiile fara a fi presat de timp. Guinness-ul este la el acasa si iti confera energie pe toata durata excursiei.
Dar sa le luam pe rand:
12.07 RO652 CLJ-OTP cu AT5- YR-ATD - on time, LF 95% adica 3 locuri libere la business. Meniu sandwich-miniatura + briosa, nimic spetaculos dar acceptabil.
-aici trebuie mentionat ca aeronava este tare obosita, la decolare de pe CLJ unde si pista este deplorabila, scartaia si trosnea din toate incheieturile. Scaunele, panourile, podeaua, parca oriunde te uitai vedeai un aspect invechit, ce te duce cu gandul in mod clar la inceputul anilor 90. Dupa parerea mea, aeronavele AT5 sunt primele ce trebuie inlocuite, chiar in fata celor 4 733.
OTP in general mi s-a parut foarte placut si usor de tranzitat. Luand in calcul si noile extensii, este absolut decent si suficient de aerisit incat sa iti faca placere sa faci o escala de 5 ore in el. Puteti ajunge la o vedere panoramica (pour les connaisseurs) asupra APRON-ului urcand la etaj in capatul "vioarei", pe scarile din dreptul cafenelei Segafredo. Sunt doar 4 scaune puse acolo, dar oricum nu era nimeni, asa ca a fost o placere sa citesc acolo in timp ce avioanele roiau in jurul meu. Tot in acest loc am avut ocazia sa vad aeronava A330 a premierului francez la doar cativa metri de mine. Duty free-ul de asemenea foarte frumos organizat si cu o oferta destul de larga.
ATR-ul cu care am zburat CLJ-OTP:

YR-BGF, aeronava cu care urma sa zbor la Dublin:

Un A319 Lufthansa ce debarca pasageri de la Munchen.

BA venind de la LHR.

A330 apartinand Fortelor Aeriene Franceze, aeronava ce l-a adus la Bucuresti in vizita oficiala pe prim-ministrul francez, Jean-Marc Ayrault.

YR-BGE plecand spre Frankfurt:

12.07 RO397 OTP-DUB cu B737-700 YR-BGF - on time, LF 90%, vreo 2 locuri ocupate la business. Desi in orarul de zbor cursa figureaza cu o durata de 4 ore, am ajuns la Dublin in 3 ore si 30min. Echipaj de zbor dragut, ofereau fara strambaturi bauturi suplimentare pentru cine dorea (aici trebuie sa mentionez ca in continuare TAROM serveste vinuri de Budureasca, care dupa parerea mea sunt in top 5 remarcabili si reprezentativi producatori de vinuri romanesti). Mancarea, un pui si orez cu legume destul de gustos, chifla, unt, si o bomboana de ciocolata Milka pe post de desert.
Dublin, o capitala foarte cocheta si bine pusa la punct, mult mai aerisita decat stilul clasic al oraselor britanice. Am prins o vreme de invidiat, locuitorii fiind complet indignati de "valul de caldura" abatut asupra tarii, cu temperaturi de pana la 28-29 grade. Trebuie mentionat ca orasul poate fi vizitat fara probleme in 2 zile, centrul fiind destul de mic, este posibil astfel sa ajungi de la o atractie la alta mergand pe jos 10-15 minute. Bineinteles, principala atractie sunt pub-urile si implicit berea, dar nu trebuie sa ratati experientele/muzeele de la Guinness Storehouse si Old Jameson Distillery.
Nu sunt mare fotograf, dar din pozele de mai jos va puteti face o idee asupra orasului:







Bonus pentru ultima zi, litoralul irlandez:

15.07 RO398 DUB-OTP, B737-700 YR-BGH on time, LF ~92%, 4 PAX business. Meniu o omleta in forma de clatita cu cremwurst si ciuperci, plus desert un fel de iaurt cu dulceata - un mic dejun absolut decent servit la prima ora a diminetii (avionul decoleaza la 00:20). Curios este ca nu s-au impartit perne pe niciunul dintre zboruri. Probabil se ofera la cerere, dar am prins si cand se imparteau de catre stewardese. Ambele 73G-uri cu care am zburat se prezinta inca in forma decenta, curate si ingrijite, desi au si ele deja peste 10 ani.
15.07 RO641 OTP-CLJ, AT5 YR-ATD on time, LF 85%, 0 PAX business. Aceeasi coaja de avion ca la dus, acelasi meniu, echipaj amabil. Un banal OTP-CLJ cu ATR. Pista de la CLJ e dezastru si la aterizare.
In concluzie, un city-break la Dublin merita cu siguranta, dar recomand sa fie facut vara - vremea in rest poate fi absolut depresiva. 3 zile sunt suficiente pentru a acoperi toate atractiile fara a fi presat de timp. Guinness-ul este la el acasa si iti confera energie pe toata durata excursiei.