[CND] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Încercăm să ne pregătim pentru sezonul viitor, avem o altă strategie cu un operator local, o să vedem ce putem face ca să facem destinațiile cele mai bune de pe Constanța.
Deci inca nu a renuntat la proiectul "Air Constanta".
Articolul de mai jos este de anul trecut:
 
Pacat ca nu avem un emoticon care isi face cruce! De pe ce planeta a cazut omul acesta?
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Din acelasi document postat de @OCT BAR :
‚‚Avem încă tratative cu Tarom-ul pentru a introduce Timișoara, Oradea, Baia Mare pentru anul acesta, deoacere Blu Air-ul a scos baza de pe Constanța.
Vedeti ,unii nu m-au crezut cand am anuntat asta aici,in premiera mondiala,de 1 aprilie :number_one: :
... Blue Air ,dupa infuzia de capital nemteasca, a achizitionat subsidiara de charter a Bulgaria Air ,Bul Air (LB /BVL).
Profitand ca ambele opereaza 737 ,cele doua companii, BLUE AIR si BUL AIR ,vor fi unificate sub denumirea de BLU AIR .
Sediul companiei va ramane la Bucuresti ,insa aeronavele foste YR vor fi reinmatriculate pe LZ ,inmatricularea pe Bulgaria fiind mai ieftina.
ch aviation :Bul Air bought by a Romanian company
 
  • 🤣
Reactions: 1 users
Din lista cu dorinte prezentata de CND la 4 - 7 iunie 2019 Connect Route Development Forum Cagliari - Sardinia (Italia):
În cadrul întâlnirilor, delegația aeroportului a dus discuțiile la o finalitate relevantă pentru deschiderea / redeschiderea unor rute în perioada 2019 – 2020.
Mentionam, dintre acestea, discutiile cu reprezentanții Aeroportului Bergamo referitoare la reintroducerea cursei Milano – Constanţa, având în vedere cererile pasagerilor pentru acestă destinație și pe cele cu reprezentanții Aeroportului Memmingen, referitoare la cursa Munchen – Constanța. Discuții avansate s-au purtat cu două companii aeriene importante care și-au manifestat interesul pentru deschiderea de noi rute în anul 2020.

CND FB

"finalitate relevantă" . Ce-o fi insemnand asta ?!
 
Si Aeroportul Constanta va primi bani nerambursabili prin POIM 2014-2020.

Denumire poriect,,Creșterea securității și siguranței traficului de pasageri pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu - Constanța” si prevede umatoarele achiziții/lucrări:
1.Echipamente de control de securitate
2.Autospecială PSI
3.Ambulanță
4. Amenjare Spațiu carantină

Valoarea totală a investiției este de 75 milioane lei, inclusiv TVA.

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Bugetul pe anul 2020 in dezbatre publică până pe 25.02.2020

Cei de la minister asteaptă: propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

In acest an vor primi subventii de exploatare in valoare de 18.411.000 lei (cu 10% mai putin decat in anul 2020).

Pe anvelopa salariala sunt prevazute cheltuieli in suma de 20.083.400 lei (undeva la 64% din cheltuielile totale prognozate ale aeroportului)

Scăderea veniturilor totale este cauzată de alocarea subvenției pe anul 2020 cu 10% mai mică, conform prevederilor art.21 alin.(5) din Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, iar cheltuielile au fost programate având în vedere planul de reparații, planul de achiziții și cheltuielile de natură salarială care asigură doar majorarea salariul minim pe economie.
În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o scădere, față de realizările anului precedent, cu 1,61%, a cheltuielilor totale cu o scădere cu 7,25%, societatea programând încheierea exercițiului financiar echilibrat.


Eu as dori ca acest aeroport sa fie concesionat asemenea celor din Burgas și Varna unui administrator serios (Fraport, VINCI), și in locul injectilor de banii publici care se fac in fiecare an in acest aeroport, statul roman sa incaseze bani din concesionarea acestuia.

Pasageri (inclusiv tranzit direct) 2019
Aeroportul Burgas: 2.885.776
Aeroportul Varna: 2.084.319
Total Bulgaria: 4.970.095 pax

Aeroportul Constanta: 132.013 pax (inclusiv tranzit direct)
Aeroportul Tulcea: 99 pax
Total RO: 132.112 pax

 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Se anunta multe curse noi din tara spre Constanta: ,,În contextul în care se discută tot mai mult despre încurajarea turismului intern, Tarom vrea să introducă mai multe curse noi, între oraşele mari. 'Sunt iniţiative să se lege litoralul cu alte oraşe mari”, a spus pentru TVR George Costin Barbu '

Tarom va pune umărul la salvarea turismului romanesc, ca sa nu mai spunem unii dintre noi pe aici ca aceasta companie nu ofera servicii de interes public pt cetateni, cetateni care au contribuit/ si vor contribui cu bani din buzunarul lor (viitoarele ajutoare de stat negociate cu CE) la salvarea companiei.

 
  • 👍
Reactions: 1 users
Toti se leaga acum de “salvarea turismului romanesc” prin interzicerea iesirii din tara / carantinare / autoizolare la intoarcere. Turismul romanesc o sa se salveze cand o sa inteleaga patronii / autoritatile locale ca trebuie sa oferi servicii decente. Lumea a mai iesit din tara si nu mai accepta chiar orice. Pe litoral singurele investitii s-au facut in cluburile din Mamaia. Cine cauta altceva parca se intoarce la inceputul anilor 2000. Am ajuns anul trecut in Venus, era fix ca acum 10 ani, cu exceptia unor hoteluri renovate. Preturi de Ibiza, servicii ca in anii 2000.

Eu personal daca nu voi putea merge la mare in afara tarii o sa zic pas anul asta, pun banii deoparte si merg anul viitor mai mult.

In zona montana in schimb sunt destule variante cel putin decente. Dar guvernantii tot insista pe acest litoral.
 
  • 👍
Reactions: 7 users
Se anunta multe curse noi din tara spre Constanta: ,,În contextul în care se discută tot mai mult despre încurajarea turismului intern, Tarom vrea să introducă mai multe curse noi, între oraşele mari. 'Sunt iniţiative să se lege litoralul cu alte oraşe mari”,

Barbu si CA-ul au realizat cu surprindere ca Tarom are surplus de ATR-uri in flota in perioada asta de pandemie iar leasurile aferente contractului de reinoire a acestora a inceput sa curga, cei drept din bani Europeni.

La aceasta ora, zborurile interne de pe Otopeni spre orasele "Majore Interne" de abia daca umplu un amarit de AT42 (50% LF) ... cu costurile aferente celor trei decolari si trei aterizari zilnice gen OTP-XXX-XXX-OTP, populate in majoritate cu senatori si deputati din parlamentul Romaniei. Nah, nimic nou, aceashi traditie stramosheasca a furatului de caciula la Romani.

Si atunci s-au strins ei, cei de la MT si Tarom la un brain storming, cu un singur punct pe ordinea de zi, ce sa faca cu ATR-urile, unde sa le zboare? Cum sa le parchezi, pe bani Europeni? A-ti inebunit ne iau astia (nr. EU) banii inapoi.

A venit unul mai istetz si a zis ... se apropie sezonul pe Litoralului Romanesc, hai sa nu parcam ATR-urile ci sa le zburam din toate "Orasele Majore" catre Constanta ... si impachetam intreaga oferta intr-o lozinca de patriotism national, "Facem totul pentru Salvarea Turismului intern Romanesc". Au omis totusi sa mentioneze ca totul se desfasoara prin Tarom Tours propria agentie de turism. Nici vorba de sustinere al ANAT-ului.

Compania mizeaza probabil pe frica Romanilor si complicatiile impuse de COV19 pe zborurile de vacanta in Europa sau aiurea.

Au ales Ruleta Ruseasca, fiindca momentan Litoralul Romanesc e in paragina de foarte multi ani, asa dupa cum ne spun Romanii nostrii,

Aceiasi umflare a notelor de plata, servicii sub standardele vecinilor de la sud, preturi sezoniere umflate, hoteluri mizerabile, restaurante focare de toxiinfectii alimentare, (deh, tipica muncii sezonire maritime, trei luni jaf greu - ca la mina de carbuni), apoi un an intreg de trai in lux nenica pina la la sezonul "de munca" urmator.

Dar realistic vorbind. ce optiune are Tarom acum dupa ce citiva "neinspirati" la MT si Tarom au semnat contractul pentru reinoirea ATR-urilor parlamentare?
 
A venit unul mai istetz si a zis ... se apropie sezonul pe Litoralul Romanesc, hai sa nu parcam ATR-urile ci sa le zburam din toate "Orasele Majore" catre Constanta ... si impachetam intreaga oferta intr-o lozinca de patriotism national, "Facem totul pentru Salvarea Turismului intern Romanesc".
Am scris acum aproape doi ani de ce o astfel de initiativa nu e fezabila. Probabil ca solutia propusa de dl Barbu e efectiv in lipsa de ceva mai bun. All in all, pana la sfarsitul sezonului vor fi doar niste bani arsi in plus si degeaba, asta daca nu se va inceta operarea rutelor din 15 august din lipsa de load factor decent.
 
Si eu ma gandesc cu scarba la plajele din Mamaia pe care altadata le iubeam. Nearate ,necernute,pline de chistoace si capace de bere, umplute cu sezlonguri cu saltele slinoase. Arata ca un depozit de mobila de plastic ,fara nici o legatura cu natura.

Profita de fudulia romanului care asa a fost educat la TV ca este ok ,neaparat cu sezlong. Parca fraierii aia britanici,elvetieni sau nemti care stau direct pe prosop pe nisip in Spania sau alte locuri nu-si permit un sezlong.

Si neaparat vor veni stirile in care-l arata pe romanas pe sezlong in timp ce se lauda cat a cheltuit in club in noaptea precedenta.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
din bani Europeni

Ajutorul de stat este platit din bani de la bugetul statului roman. Din fonduri europene nu se platesc niciodata ajutoare de stat. Comisia Europeana doar le aproba.

In rest, masurile de distantare fizica ma tem ca vor duce peste tot la cresteri de preturi. Iar pe litoralul romanesc supraaglomerat daca se va respecta distanta de 2 metri intre sezlonguri imi imaginez ce circ o sa fie cand o sa avem hoteluri pline si lucuri prea putine pe plajele unde si inainte in weekend era foarte greu de gasit un loc.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Si eu ma gandesc cu scarba la plajele din Mamaia pe care altadata le iubeam. Nearate ,necernute,pline de chistoace si capace de bere, umplute cu sezlonguri cu saltele slinoase. Arata ca un depozit de mobila de plastic ,fara nici o legatura cu natura.
Litoralul romanesc nu e complet nefrecventabil, cu conditia să stii unde mergi. Mai sunt si plaje fara zeci de kg de chistoace pe kilometrul pătrat, fără capace de bere si altele la fel. Dar repet, dacă te duci cu lectia nefacută ti-o iei grav. Maxim.
Ajutorul de stat este platit din bani de la bugetul statului roman.
Ajutor de stat ca să ... ? Ca să ce?