• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Dorin

Active Member
Feb 26, 2016
427
246
43
33
Poienarii Burchii
Cum poți să-ți bați joc de lansarea unei companii.
Azi nici nu le mai funționează cum trebuie sistemul. Doar de pe mobil mai poți selecta OTP-SCV. Atât. Iar cu 80 de euro pe sens nu o să aibă nici 20% LF.
E incredibil de prost gândit totul pentru secolul ăsta.

Nu știu de ce, dar cred că dl. Apăvăloaie are intenții bune, însă acei câțiva oameni puși în funcții sunt total pe lângă. Cum e Petru Ștefan Runcan, director comercial, cu o istorie îndelungată pe la aeroporturi, dar în nici un caz la o companie.
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
856
158
43
Langley Canada
Este extrem de dificil sa lansezi o companie aeriana privata, si inca si mai dificil sa sa faci profit in urmatorii 5 ani de la lansare, mai ales cind incepi cu una sau cel mult doua aeronave. In plus trebuie sa ai oameni cunoscatori al fenomenului si cind spun cunoscatori ma gindesc la cunoscatori avansati cu experienta semnificativa in acest domeniu. De obicei un astfel de business suna foarte "macho" celor care detin un oarecare capital initial, insa foarte curind dupa lansare vor intelege cu adevarat ce eforturi intelectuale si materiale implica o astfel de aventura antreprenoriala. Nu este pentru oricine care are la CEC 5 mil de euro, doar daca ... esti un high roller gambler.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,558
1,639
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Chiar nu văd cum ar putea umple avionul pe rutele acestea cu prețurile astea și mai sunt doar 6 săptămâni până la start. De anunțata bază de la PEG nici nu mai vorbesc
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,558
1,639
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Am stat si m-am gândit un pic ... poate nu preturile sunt aiurea ci sistemul ;)

deci m-am uitat la conditiile biletului, iar în acest caz nu mai este chiar asa de scump ... si dupa mintea mea nu are cum sa fie cea mai ieftina clasa de bilete:

VOID is not allowed. Name Change: free of charge (up to 2 days before departure). Rebook penatly: no penalties (possible up to 3 days). Refund: 50% of the fare, no penaties (possible up to 14 days before departure). Discounts: CHD - 50%, INF-100%. Baggage allowance: 1 PC 20 kg ADT/CHD, 1PC 10 kg INF.
cu aceste conditii, pretul în special pentru SCV-MAD mi se pare chiar interesant pentru cei ce au nevoie de asa ceva.

Sigur însa acet tip de bilet nu este un "produs de masa" cu care se umple avionul.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
842
180
63
Pai tipul de bilet nu e adaptat pietii. Aia vor ceva ieftin si nu le pasa de flexibilitatea biletului ori cel putin nu sunt dispusi sa plateasca pentru asa ceva. Bagaj de mana mare si cam atat. MAD ala s-ar putea sa-l umple cat de cat daca nu sar peste 200 euro/segment. Dupa luna sept insa va fi jale
 
Last edited:

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
856
158
43
Langley Canada
Cobrex se vrea smart flying si nu low-cost, cel putin asa au declarat cind au stabilit baza de pret pe fiecare destinatie de la Suceava. Bucuresti de la 40 euro, Verona 110 euro, Madrid 140, doar dus, nu si intors.

Sigur preturile de mai sus reflecta corect zborul si serviciile incluse in contractul de transport. Aceste rute vor fi operate doar de doua ori pe saptamina si ramine de vazut daca de pe Suceava, se va atinge LF-ul de 80%, media zborurilor internationale in Europa pentru 2018.

Ramin totusi la parerea ca in faza initiala de operare compania ar fi trebuit sa imprastie putin riscul, adica sa nu-si fi pus toate ouale (pardon rutele) in coshul Suceava. O ruta internationala pe saptamina de pe Suceava, o alta de pe Arad, o alta de pe Craiova, o alta de pe Satu Mare etc

Unde mai pui ca Arad-Bucuresti zilnic ar bate Suceava-Bucuresti zilnic la yields.
 

alexxy

Active Member
Dec 8, 2013
680
195
43
Ok, biletele ofera flexibilitate mare, dar nu sunt bilete pe care sa ti le cumpere o agentie de turism ca sa trimita turisti cu un pachet avion - hotel - transfer sau pentru pasageri business. E preponderent trafic etnic.
 

Dorin

Active Member
Feb 26, 2016
427
246
43
33
Poienarii Burchii
Întrebarea e de unde iau paxii ăștia?
În primele cinci pagini de Google apar doar două articole în ziare importante, în afară de bloguri de aviație.
Atât și nimic mai mult.
Nu Facebook, nu Instagram, nimic plătit nicăieri.
Agențiile din Suceava nu au putere să vândă multe bilete, ca să nu mai vorbim de București sau Madrid.
Nu le dau nici o șansă până la toamnă dacă nu vor lua urgent măsuri.
Nici măcar nu au început și ei cu un preț promo pentru bilete ca să-l preia site-urile de știri.
Iar treaba asta cu smart flying e răsuflată. Nici Blue Air nu înțelege exact și nu definește în vreun fel. Ei zic că 'mult primești, puțin plătești'. Pe naiba.

Mă tot gândesc de unde își cumpără dl. Apăvăloaie biletele de avion. Oare o fi accesat vreodată site-ul vreunei companii aeriene? Posibil să se plimbe cu elicopterul când are nevoie sau să îi rezerve altcineva.
Dar nu se face companie în stilul ăsta. Nici măcar Tender nu era așa pe lângă.

Dacă ne-ar da nouă pe mână partea asta de promovare și tot am scoate ceva din pagina de FB, un info trip simpatic și alte chestiuni cu care ar putea crea povești de pus pe net la vânzare.
Până atunci, să vedem câte zboruri vor anula peste 2-3 săptămâni. Pare un deja vu.
 
Last edited:

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,558
1,639
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,558
1,639
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Deci noile rute PEG-OTP si PEG-BCN sunt în vânzare cu câte 1/7 la prețuri de 260,-€ respectiv 330,-€ return.

Dacă ne uităm la tot ... prețuri, orar, site, comunicare ...

Îmi pare tare rău dar în cei peste doi ani de când și-au anunțat intenția de operare si aproape 2 de când au avionul și operează cu el, eu am crezut că se lucrează serios la proiectul acesta de a pune bazele pentru niște zboruri regulate de linie. Chiar am admirat această abordare un pic, crezând că se opereaza ad-hoc pentru a câștiga niște bani și în același timp de a acumula ceva experiență și de a pune la punct totul în liniște si așezat pentru startul operării de curse regulate.

Ce a ieșit este din păcate o decepție pentru mine.

Sigur, eu și decepțiile sau așteptările mele nu sunt relevante până la urmă, dar este păcat pentru că foarte probabil se vor arde niște bani degeaba, se vor acumula niște frustrări la personal și mai ales clienți, se va vorbi de țepe și de hoți și asta va dăuna întregii branșe.

LE: zborurile SCV-OTP si SCV-MAD sunt în vânzare si în GDS (W2, FlexFlight) asa cum am anuntat si înainte
 
Last edited:

AIR06

Moderator
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
2,642
1,156
113
Constanta
Da ,cele din PEG cel putin le-au pus sa nu zica nimeni ca nu au pus ceva. Mult sub angajamentele luate fata de aeroport.
In Italia erau niste companii malteze care s-au facut de rahat gen Fly Hermes...etc
Sper ca noile companii aparute ,gen CBX, sa nu strice tot ce a facut bun BMS in Italia ca exemplu de seriozitate a unei companii ramanesti.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,558
1,639
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Si-au dat seama probabil ca nu tine cu acele preturi, deci preturile noi (promo, OW):

- OTP-SCV 45,-€
- SCV-MAD 100,-€
 

dc9northwest

Active Member
Apr 16, 2012
105
49
28
SEA
Ar fi tentant la 45 de Euro. Daca as avea nitica incredere in ei, as incerca... Din pacate, pare sa fie doar pt anumite zboruri, totusi. Sau, nu stiu, bait and switch??

 

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,225
421
83
32
Iasi
SCV - OTP la 45€ ow nu va avea succes. Vor continua sa fie comparati cu WZZ, care ofera bilete spre Italia la 50€.