• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

todoran13

Member
Jul 11, 2016
27
37
13
31
Timisoara
Buna tuturor,

Numele meu este Cosmin si va scriu dupa o lunga perioada in care am urmarit acest forum.

Detin impreuna cu inca o persoana o firma in Timisoara, firma prin care am semnat un parteneriat cu un broker de zboruri private din SUA, dar cu activitate in toata lumea.

Zona pe care ne vom axa noi este Europa-Africa-Asia Centrala. Noi in principal cu asta ne ocupam, facem intermediere in vanzari, dar domeniul aviatic este destul de nou pentru noi.

Cu siguranta stiiti ca zborurile private nu au o piata reala in Romania, dar cred ca potential este.

Eu va scriu deoarece as vrea sa avem o discutie mai detaliata cu voi prin care sa vedem daca ati dori sa colaboram. As vrea sa utilizam cunostintele voastre din acest domeniu pentru o afacere din care sa castigam cu totii. Si cred ca am avantajul ca toti sunteti pasionati de asta :)

Astept parerile voastre.
 

todoran13

Member
Jul 11, 2016
27
37
13
31
Timisoara
Este normal sa fie privita cu scepticism aceasta postare, dar propunerea este serioasa si daca doresti pot sa iti dau mai multe detalii.

Desi putem activa pe zona Europa-Asia Centrala-Africa, noi am dori sa incepem sa dezvoltam si piata din Romania. In teorie ceea ce trebuie sa facem este simplu si anume sa vindem servicii de transport aerian privat. Sa identificam persoanele care isi permit si doresc un asemenea serviciu si sa il vindem lor.

Inainte de a va propune sa colaboram in orice fel, va propun sa avem o discutie aici. Sunt interesat sa vad cum vedeti voi aceasta piata a transporturilor aeriene private. Va spuneam si in prima postare ca e un domeniu nou pentru noi, dar consideram ca are potential de dezvoltare.

Urmaresc forum de ceva vreme si am observat ca faceti analize bune, de aceea ma gandeam ca incepand de aici putem construi o relatie nu numai de "colegialitate forumistica", ci chiar mai mult (totul oficial si legal), atat individual cu oricare dintre voi interesat, cat chiar si cu forumul ca entitate care isi poate aduce aportul.
 
Last edited:

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Cosmine - reflectia trebuie sa plece de la diferenta de perceptie a ceea ce inseamna "corporate and private aviation" in Europa fata de piata de baza a acestui segment: America de Nord.
In America de Nord, partea de corporate este preponderenta - multe companii utilizeaza jetul ca pe un utilaj. De la un nivel managerial in sus, toata lumea are dreptul sa ceara sa i se puna jetul la dispozitie pentru deplasari de serviciu. Justificarea voiajului se face in functie de distanta si accesibilitatea destinatiei prin curse regulate. De pilda: Peoria (IL) -> Bangor (MA) = 1700km (aprox) ... doua ore si ceva de zbor direct. De la 6h30-9h pe zboruri comerciale cu doua transferuri: Chicago & Detroit. Ceea ce va justifica cererea cadrului superior de la Caterpillar de-a dispune de corporate jet.
In Europa, domina partea de private. Jetul este vazut ca un sceptru, un simbol de statut social, de putere si de dominare. De aceea, ideea de corporate jet / corporate flying nu prea a prins.
Ca si co-brokeri pe piata asta, voi va trebui sa educati pe cei din corporate, care vor gasi costurile pe ora ale unui jet absolut scandaloase, (chiar si pentru light & mid-size) - ca timpul lor valoreaza intre 3-7000EUR/h ... si ca e mai bine sa zboare in grupuri, pentru a optimiza costul.
Pe partea de private, va trebui sa va faceti contacte solide si sa incercati sa va alegeti tintele ... nu sint sute de indivizi care sa poata suporta costurile de private - veti fi obligati sa faceti campanie individ-cu-individ...
Va trebui sa gasiti formule gen "la doua ore de la apel, veti putea urca la bord". Ceea ce nu va fi evident. Romania nu este o mare placa turnanta a aviatiei de afaceri si private. La Geneva, Londra, Paris sau Frankfurt nu ar fi nici o problema. Bucuresti ... mai greu: nu ai densitate de trafic, si Bucuresti (sau alte locatii din tara) nu e capat de ruta care sa iti puna la dispozitie aparate. Vei avea zboruri de pozitionare - ceea ce va umfla factura clientului. Va trebui sa va faceti temele si sa incercati sa aveti niscai intelegeri cu citeva firme mai mari care au jeturi sub gestiune.
 

todoran13

Member
Jul 11, 2016
27
37
13
31
Timisoara
@Boobba-One iti multumesc pentru opinie. Intr-adevar corporatiile din Romania sunt orientate pe cost, dar exista situații in care ar avea nevoie de un serviciu de acest gen pentru situatii ca in exemplul tau: o urgenta intr-o locatie gen Tanger (Dacia), unde poate ar dura prea mult sa ajunga 3 tehnicieni cu tot cu transfer, un zbor direct intr-un timp scurt putand rezolva problema (e doar un exemplu, firmele din automotive avand o retea destul de extinsa in nordul Africii, unde de multe ori tehnicieni romani merg sa le rezolve probleme). De asemenea daca au de ales intre low-cost si cursa de linie vor alege varianta a doua pentru confortul si statutul angajatului.

Iar legat de partea de private se constata o crestere in Romania, dar destul de mica. Painea de mancat in acest domeniu este Rusia.

Va dau cateva exemple de tarife la care am acces in acest moment pentru 4-6 persoane (99% zbor de pozitionare cum spuneai si tu) :

Bucuresti - Mikonos - Bucuresti - 13,000EUR - 15,500EUR, timp de zbor approx 1h25m

Bucuresti - Istanbul - Bucuresti - 12,000EUR - 13,000EUR, timp de zbor approx 1h.

Bucuresti - Dubai - Bucuresti - avion de tip Midsize ( Hawker 850XP, Gulfstream G150, Learjet 60 ), pret estimativ - 43,000EUR - 47,000EUR, timp de zbor approx 4h45

Daca sunteti interesati va pot oferi si alte exemple.


Principalele obstacole intalnite in Europa se refera la piste scurte, program redus si alte restrictii pe aeroporturi, sloturi si aprobari de aterizare/survol.

@Adrian Fuchs chiar avem intentii serioase si chiar sunteti multi aici foarte seriosi, citesc threadul de Tarom de multa vreme si am gasit niste opinii pertinente care ar putea fi preluate cu succes de catre cei de acolo. Asta incercam sa facem si noi, sa avem o discutie (doar de asta este forum) si sa si colaboram cu voi (doar daca se doreste si fara MLM, spirale sau cereale).
Sper sa nu gresesc, dar parca tu esti din zona de Vest., poate chiar Timișoara, daca da te invit sa discutam la o bere si sa ne cunoastem. Berea e din partea noastra.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
... adriane .. si lumina a fost! eram inaintea primei cafele...
nu mi se pare ca o gindire exprimata ar fi cine stie ce orz.
baietii par ca au o idee in care cred, si putina lume mai crede in ceva in ziua de azi.
este la indemina lor sa incerce. piata va valida sau nu ideea lor.
intre timp, daca vre-una din ideeile de pe forum le poate fi de folos: super!
[doublepost=1510138182,1510137644][/doublepost]Cosmine - partea estica a pietii este deja cristalizata.
Multi dintre oligarhii si mai putin oligarhii lor sau au jeturi, sau au brokeri atitrati, sau au direct participari in companii de aviatie privata.
In plus este o piata deosebit de grea ... uite ce s-a intimplat cu Ocean Sky acu 3-4 ani ... companie care era controlata de o familie ruseasca foarte instarita si bine conectata...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,326
1,036
113
FRA
Cred ca problema principala a acestei piete este tocmai zona de cost. La ora actuala piata este impartita in doua modele:

- Netjets and co - detinere fractionala a unui avion
- ownership si rental - cam toate corporatiile care au o flota de genul private jet folosesc o constructie proprie sau externa de aircraft management prin care timpii disponibili sa fie marketati in piata - vezi in regiune Lauda Motion a lui Niki Lauda sau DC Aviation care se ocupa de flotele Daimler Chrysler, Siemens etc.

Romania nu are o locatie centrala cum e Praga pentru Netjets, pe de alta parte nu stiu cit de eficient sunt administrate asseturile deja existente in Romania. Sunt sigur ca ar exista modele de eficientizare a detinerii Phenomului de la Dedeman, nu stiu ce s-a intimplat cu flota lui Patriciu (parca aveau in aircraft management un Cessna al lu Catarama etc)...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Pe partea de asset management nu poti fi competitiv atita vreme cit nu ai o flota sub gestiune. Unul sau doua aparate in management sint nimic. Nu o sa ai nici un avantaj competitiv in a negocia cu FBOuri si nici cu MROuri...
Ca si chartering broker este posibil sa poata fi ceva de facut - cu conditia sa ai rabdarea, timpul si spatele financiar pentru a intelege si educa clientela charter potentiala si pentru a construi o propunere de servicii calibrata pentru aceasta clientela.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
piata este impartita in doua modele:
De fapt trei.
In categoria a doua intra companii care au citeva aparate - dar care isi constituie grosul flotei prin gestiunea de jeturi.
Categoria a treia este VistaJet:
1) o flota proprie compacta: Bombardier - familia Global pt long-haul; Challengere pt short-haul,
2) o flota considerabila: 71 aparate - ceea ce da anumite garantii in ceea ce priveste disponibilitatea de aparate spot pt clientii ce au nevoie de asta ... anytime / anywhere,
3) servicii cu adevat premium: tacimuri Christofle, partenariate catering de top precum Nobu, uniforme desenate de Moncler, personal de bord diplomat de la British Butler Institute,
4) cabine segmentate in 3 zone uniformizate pe toata flota, in asa fel incit clientul sa aiba impresia ca zboara mereu cu acelasi aparat.
5) prezenta globala - prin cumpararea lui Bombardier SkyJet in 2008 si partenariatul cu Jet Aviation.
VistaJet are un model interesant, dar care nu cred ca este sustenabil pe termen foarte lung.
Ei reusesc sa tina costurile de mentenenta foarte jos prin faptul ca vind aparatele dupa 3-4 ani de operare. Pina acum nu au avut de vindut aparate la pachet prea mare. Dar in momentul in care vor fi de vindut Globaluri la semi-duzina si Challengere cu duzina - va fi jale daca piata nu va fi mai optimista decit este astazi.
Problema si mai mare cu VistaJet este lipsa de transparenta. Fiind companie privata, nu publica rezultate.
Singurele lucruri pe care le stim sint ca le creste numarul de pasageri, le creste venitul, flota, etc ... si ca au un cash-flow pozitiv.
Asta nu ne spune cit profit face firma. Daca... ;)
 
Last edited:

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
860
361
63
Bacau
Din cate stiu eu Eurojet e destul de bine infipt in piata din ro, la BCM au chiar si reprezentant local pe aeroport... part time cel mai probabil, dar au!
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
62
Timisoara
@todoran13

Multumesc, nu.
1. Detest berea.
2. Nu cred in afaceri (juvenile) fara capital.
3. Nu obisnuiesc sa car apa cu... strecuratoarea.

.........................................................
99. Prefer sa privesc pe fereastra-ntru contemplarea cerului, in rastimp.
 
Last edited:

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,001
2,471
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Scuze, am fost o perioada de timp paralel cu forumul.

o afacere din care sa castigam cu totii
Ca si admin vin cu intrebarea: noi (forumul) ce avem de castigat din asta?
 

todoran13

Member
Jul 11, 2016
27
37
13
31
Timisoara
@Adrian Fuchs invitatia era una amicala, nu are niciun substrat de sarcasm sau altceva, sper ca in timp sa reusesc sa iti schimb parerea despre aceasta propunere.

Toate afacerile au fost initial juvenile, daca era cum zici tu nu existau decât afaceri controlate de fonduri de investitii (care au capital). Prin munca, determinare si investitie orientata inteligent se pot face lucruri importante.

@Zsolt ti-am trimis un mesaj privat.

Pentru ca nu am intentia sa creez discutii in contradictoriu, sau sa par ca am anumite interese ascunse, ma voi consulta cu Zsolt cu privire la limitele in care e ok sa continui aici pe forum cu acest subiect, dupa care revin in discuție.