Colecţie de cărţi poştale - ROMAERO 75 ani

  • This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • Forumul a fost upgradat la o versiune noua. Daca intapinati probleme va rog sa le raportati.
Jul 20, 2014
16
32
13
68
Bucharest
#5
Detalii:
Am lucrat, la Intreprinderea de Avioane Bucuresti in perioada 1980-1991, ca designer aeronautic, eu fiind arhitect. Am facut diverse proiecte: amenajari VIP ptr elicoptere si ROMBAC-111 - RSR, modificari in Boeing-urile 707 - RSR, scheme de vopsire, machete, prospecte, expozitii,... artist impresion,... multe,...
Nu aveam voie sa pozam in fabrica, asa ca desenam, pictam,... dar totusi am furat cateva imagini, destule, chiar daca era o problema si cu procurarea filmelor, diapozitivelor,... De clisee, uitam de cum le developam,... sunt la pastrare si acum, in plicuri din calc.
Pe furate, nu fara risc, am facut si pozele care apar in seria de vederi cu aniversarea Industriei Aeronautice Bucurestene, mai putin Yak-11, care este dupa un cliseu original de la Ovidiu Ionescu,... autorul cartii Constructii Aeronautice Romanesti si mare machetist la IMFCA,...
Am pus si Yak-11SC pentru ca a fost modificat in simpla comanda la ARMV-2 (Baaneasa) in 1951, in afara Yak-11 construit in 1954.
Deci 6 poze sunt facute pe Baneasa, inclusiv BN-2 in zbor,... cu prilejul fabricatiei avionului cu nr 450,... iar ROMBAC YR-BRA este la aterizarea dupa primul zbor al unui ROMBAC construit la ROMAERO.
Setul de vederi a facut parte dintr-o mapa aniversara, de protocol, care mai cuprindea o revista (Aripi nr special), Diploma, medalie, cuvantul conducerii,... Mapa si continutul le-am facut in particular, pe firma mea, dupa ce am plecat de la ROMAERO,... la Aeroclubul Romaniei, ca personal navigant.

Anexez un grafic cu Istoria ROMAERO, fiind legat de subiectul postarii,... daca incurca, puteti sterge.
Cat am fost prin fabrica am reconstituit si istoria ROMAERO - Baneasa,...
Intentionam actualizarea, pe sectiunile reparatii, fabricatie componente,... (constructii nu mai sunt),... dar nu am reusit culegerea de date,... si din cauza mea, ca am abandonat proiectul,...
Imaginea anexata este o prelucrare simplificata dupa o planse de 2 m, mult mai complexa,... lipsesc denumirile,... intentionam aducerea la zi,...

ARMV-2 ------ 1950-1957 - Atelierele de Reparat Material Volant nr.2
CTIA ---------- 1958-1961 - Centrul Tehnico-Industrial Aeronautic
ICRMA ------- 1962-xxxx - Intreprinderea de Constructii si Reparatii Material Aeronautic
IRMA --------- xxxx-1978 - Intreprinderea de Reparatii Material Aeronautic (nume scurtat, data incerta)
IAvB ---------- 1979-1990 - Intreprinderea de Avioane Bucuresti
ROMAERO -- 1991-2014 - (brend din anagramarea Aeronautica Romana - Romanian Aeronautics = RomAero),... speram multi ani inainte, ar fi pacat sa o distruga complet.



Imaginile:
1. BN-2 Islander: platforma Baneasa, cu inmatriculare provizorie G-BSAH, pentru transport in UK,... in Romania cn 450, vopsit la grund alb de aviatie (nu este vopsea,... erau doua feluri de grund pentru duraluminiu, unul galben-verzui si unul alb),... Foto Mihai ANDREI.

2. BN-2 Islander: zbor de casa pe Baneasa, G-BSAH, cn 450,... am reusit, in complicitate cu pilotul sef si reprezentantul englez, sa se zboare cu doua BN-2, si m-am suit si eu intr-unul,... pozele alb negru au iesit mai bine (in jurul anului 1986),... foto Mihai ANDREI.

3. ROMBAC 1-11: YR-BRA, la primul zbor, 20 septembrie 1982,... de fapt al doilea. Primul zbor, adevarat, a fost facut cu o zi inainte, pe seara,... stiu ca nu a fost planificat,... l-au facut cei trei membri ai echipajului de receptie, romani,... mai pe sest,.... ha ha ha, atunci se putea. A doua zi a fost facut primul zbor oficial,... Nu mai tin minte daca a fost inregistrat primul zbor real, sau a fost facut pe NV (ne vazute),... Atunci stiam, dar au trecut 30 de ani,... acest amanunt l-am pierdut si nu am cum cerceta,... dar primul zbor real a fost pe 19 septembrie 1982.
La zborul din imagine, nr. 2 real, la bord se afla si tovarasul Nicolae CEAUSESCU,... nu mai stiu daca si tovarasa Elena CEAUSECSCU, dar mai sigur NU. A fost o zi festiva, cu expozitie de aviatie, armament de aviatie si tehnica de aviatie, am muncit cateva luni la ea,... Decolarea a fost spectaculoasa, cu viraj pe stanga, la joasa inaltime si inclinare mare,... aterizarea cuminte. Foto Mihai ANDREI.

4. IAR-818; pe aerodromul Clinceni, in jur de 1980,.... avioanele nu mai zburau, asteptau casarea. Majoritatea au fost distruse la niste filmari ale regizorului Sergiu NICOLAESCU,... au fost aruncate in aer si incendiate pentru filmari. A fost avionul pe care am zburat prima data ca pilot in 1973, YR-AUR, cu instructorul Ioan TRUCMEL,... marele acrobat. Cel din imagine, YR-SCJ, este unul din cele multe distruse. Foto Mihai ANDREI.

5. IAR-93: Cu nr. 200, de la CIZ, Centrul de Incercari in Zbor (Craiova). Imagine de la Mitingul din 1990,... faceam poze impreuna cu fratele meu, Viorel, pe verso vedere, probabil am trecut numele lui,... eram in echipa,... nu mai stiu cine a apasat pe declansator,.... Foto Mihai & Viorel ANDREI.

6. Yak-11SC: nr.722, modificat din DC in SC la ARMV-2, special pentru Octavian BACANU, vopsit special pentru demonstratii aeriene,... zbura cu el numai Bacanu, pilot militar de incercare, mare acrobat, campion mondial de distanta cu IAR-814,... In prezent, avionul revopsit in culorile aviatiei militare, Yak-11SC se afla la Muzeul Militar National (Central) din Bucuresti. Imagine reprodusa dupa un cliseu original din anii '50-'60. Arhiva Mihai ANDREI.

7. IAR-827: YR-MGF, cu vopsirea facuta de subsemnatul, personal, cu echipa de la vopsitorie,... in urgenta, special pentru Le Bourget, cu sigla IAvBucuresti,... (mascata de aripa in imagine),... in jurul datei de 20 septembrie 1982,... pilot Constantin MANOLACHE, maestru al sportului, pilot de incercare ptr avioane IAR. Am lucrat la acest avion inca din anul 1974, cand eram student la Institutul de Arhitectura Ion MINCU,... solicitand in mod expres sa fac practica la un atelier de proiectare in aviatie. Am fost singurul student care a facut practica la proiectare in aviatie. Cei de la Aeronave, Politehnica Bucuresti, faceau practica in productie,.... la proiectare nu se admiteau studenti in practica,... doar arhitectii faceau ultimul an de practica in proiectare, dar la arhitectura,...
Directorii Moisei si Seghedi, de la IMFCA, Institutul de Mecanica Fluidelor si Constructii Aeronautice, nu prea intelegeau de ce vreau si de ce solicit practica la ei, ca ei nu primeau studenti in practica, de nicaieri, dar dupa o discutie aeronautica cu Seghedi, am fost acceptat, in mod exceptional, dupa ce au cerut aprobare de la ministerul economiei. M-au ajurtat in conversatie cunostintele de istorie a aviatiei si cele de pilotaj, ca eram si in cursul de instructori de planorism, dar nu m-am laudat, initial, cu asta,... le-am spus apoi. Foto Mihai ANDREI.

8. Boeing 727: pe platforma ROMAERO, 1990-1991. Dupa 1990 in ROMAERO au venit tot mai multe avioane pentru diverse lucrari. Astfel de lucrari au fost incepute inainte de 1990, in fabrica siind introduse Boein 707, Boeing 727,... pentru diverse lucrari, chiar modificari,... Imi aduc aminte de un 707 care a fost modificat in banc de testare in zbor pentru niste echipamente,... Foto Mihai ANDREI.

Pe verso vederi, la unele foto, posibil sa apara ROMAERO.
Inainte de 1990 nu am facut publica nici o poza, toate erau la secret, in arhiva personala. Tipaream doar desene si picturi, care au aparut in calendare, prospecte, vederi,...
Nici dupa 1990 nu am facut caz de drepturile de autor, le-am publicat cu sau fara semnatura, lucrarea integrala fiind sub semnatura mea: carti, reviste, articole, calendare, vederi, timbre, plicuri prima zi, plicuri aerofilatelice, medalii,... diplome,...

M-a impresionat placut tema postarii Ziggy,... care, ca si mine, face hobby din meserie si meserie din hobby,... am mers putin pe fir,...
Felicitari tuturor, administratorilor Fly-RA, Romanian Air Transport News si membrilor.

Sper ca nu v-am plictisit.
Cer senin si zbor inalt!
mandrei
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
770
1,086
93
37
Cluj-Napoca
#8
Domnule Andrei, multumesc mult in numele meu si al colegilor pentru incredibilele detalii pe care ni le-ati impartasit. Sunteti o adevarata comoara in acest domeniu, in aceasta comunitate.
Avem nevoie de valori ca dumneavoastra mereu, pentru ca doar prin prisma experientei dumneavoastra putem aprecia ceea ce avem astazi. Minunat!