Concluziile Seminarului 'Zborul VFR in FIR Bucuresti'

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
In data de 16.02 a avut loc seminarul interactiv “Zborul VFR in FIR Bucuresti” in organizarea AOPA Romania in parteneriat cu RATCA – Asociatia Profesionala a Controlorilor de Trafic din Romania. Evenimentul face parte din suita de actiuni AOPA Romania "Educatie, nu legislatie".
Seminarul s-a desfasurat cu sprijinul Muzeului Aviatiei care a pus la dispozitie sala “Aurel Vlaicu”. Multumirile nostre pe aceasta cale domnului Comandor (av) Adrian Ilie pentru ajutorul constant oferit AOPA Romania.
Salutam prezenta Aeroclubului Romaniei prin domnul director George Rotaru precum si a unor reprezentanti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane carora le multumim pentru participare.

Seminarul in cifre:

⁃ 120 de minute pline de informatii;
⁃ 29 de membri AOPA Romania;
⁃ 27 de membri RATCA;
⁃ 28 de invitati piloti si proprietari de aeronave;
⁃ 3 reprezentanti din partea partenerilor comerciali AOPA Romania cu doua standuri;
⁃ 2 persoane din secretariatul AOPA Romania;
⁃ 60 de formulare de feedback completate .

Agenda evenimentului a fost:

⁃ Prezentarea activitate AOPA Romania de la infiintare in iunie 2006 pana astazi;
⁃ Prezentarea RATCA;
⁃ Prezentare tehnica RATCA despre spatiul aerian si zborul VFR;
⁃ Discutii constructive ( si animate) intre piloti si controlori.

Subiectele atinse in timpul discutiilor au fost:

⁃ Interactiunea dintre piloti si serviciul FIC (Bucuresti Informare);
⁃ Situatii aparute in practica de zbor, in mod special cererea FIC de a zbura mult mai jos pe sub TMA Bucuresti;
⁃ Zonele de restrictie (LRR), cele periculoase (LRD) si zonele de interdictie (LRP), situatii intalnite in zbor;
⁃ Zborul fara utilizarea transponderului, fara legatura radio, situatii intalnite in zbor si posibilele consecinte;
⁃ Obligativitatea inchiderii planului de zbor – aspecte practice.

Concluzile seminarului sunt:

⁃ Ambele Asociatii au ca scop fundamental cresterea sigurantei zborului;
⁃ In urma succesului seminarului cele doua Asociatii au convenit sa dezvolte aceste seminarii interactive, pe subiecte practice de interes comun, cu regularitate.
⁃ Referitor la inchiderea obligatorie a planului de zbor, se accepta ca fiind practica inchiderea din aer cu pista la vedere dar nu este recomandabil (exista posibilitatea producerii unui accident la aterizare care nu mai beneficiaza de serviciile de alertare si interventie).

Metoda corecta de inchidere a planului de zbor este apelul telefonic la numarul de telefon
FIC BUCURESTI— 0212083154


⁃ In mod fizic singura frecventa publica si publicata in AIP, 129,4 MHz nu ofera acoperire nationala din motive geografice. Sunt operationale in faza finala de testare urmatoarele frecvente secundare utilizabile in urmatoarele regiuni:

W— 136,575
E — 136,675
NW — 136,225
NE — 123,225

Acoperire-teoretica-FIC-Bucuresti-Feb-2015.jpg

Harta “Teoretica” a acoperiri FIC Bucuresti , iar frecventele de mai sus cat si cele afisate in aceasta harta sunt pur teoretice si inca in TESTE!!!!!!.

⁃ FIC Bucuresti (Bucuresti informare 129,4Mhz) asigura DOAR serviciul de informare aeriana. In mod practic pilotii NU trebuie sa solicite aprobari de schimbare de frecventa, de cap si de esalonare atat timp cat zboara in spatiul de clasa G. De asemenea FIC Bucuresti nu dispune de mijloace tehnice care sa permita vectorizarea in vedere evitarii coliziunilor aeriene in spatiul de clasa G.
⁃ Reprezentantii FIC Bucuresti au explicat de ce sunt situatii cand roaga pilotii VFR sa zboare cu 1000 picioare mai jos decat limita inferioara a TMA Bucuresti si anume pentru asigurarea unei separatii suficiente fata de aeronave care zboara IFR in vecinatatea altitudinii minime a TMA Bucuresti. Asupra acestui subiect vom reveni in seminariile urmatoare pentru a gasi o solutie optima si pentru pilotii VFR.
⁃ Transponderul este o inventie utila si se recomanda folosirea lui in modul C chiar daca se zboara in spatiul G unde nu este obligatorie utilizarea, acest lucru ajutand controlorii sa aiba o mai buna imagine asupra ocuparii spatiului aerian mai ales in zonele in care spatiul controlat este mai aproape de sol.
⁃ Este obligatorie obtinerea autorizarii unitatii ATS corespunzatoare pentru intrarea in spatiul aerian controlat;
⁃ Nerespectarea autorizarii in spatiul aerian controlat poate duce la declansarea unor actiuni de tip “RENEGADE”;
⁃ Depunerea unui plan de zbor faciliteaza furnizarea serviciilor de informare, alarmare, căutare şi salvare;


Tema si data la care se va desfasura urmatorul seminar vor fi anuntate in curand
Multumim tuturor participantilor si partenerilor prezenti la seminar si va asteptam la urmatoarele evenimente AOPA Romania.
Nu uitati: Educatie, nu legislatie.

Sursa - AOPA

Este interesanta vizionarea inregistrarii cap/coada. Sunt cateva discutii chiar interesante, mai ales pentru cei care zboara VFR.
 
  • 👍
Reactions: 1 users