[CRA] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
In urma cu 2 minute am vazut ,de la mare distanta, un avion , cred ca era militar, care efectua procedurile de aterizare pe CRA. O fi cu specialisti!
Se pare ca afost un avion SPARTAN care a transportat la Bucuresti cel de-al doilea pilot!
 
Istoric C.C.I.Z. Craiova:

CENTRUL DE CERCETĂRI ŞI ÎNCERCĂRI ÎN ZBOR
Agenţia de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare
01 aprilie 1974 - Prin HCM nr. 356 se înfiinţează CENTRUL DE ÎNCERCĂRI ÎN ZBOR în scopul testării la sol şi în zbor a produselor industriei aeronautice româneşti militare şi civile.

22 martie 1991 - CENTRUL DE ÎNCERCĂRI ÎN ZBOR – CRAIOVA devine Societate Comercială "CIZ S.A." menţinându-şi domeniul de activitate.

18 mai 1994 - se înfiinţează "CENTRUL DE CERCETĂRI ŞI ÎNCERCĂRI ÎN ZBOR", prin reorganizarea CÎZ-SA, ca unitate militară de cercetare ştiinţifică şi testare-evaluare în domeniul aeronautic, integrată în structura Departamentului Înzestrării Armatei. Unitatea se modernizează iar domeniul de activitate se extinde şi asupra testării tehnicii militare importate.

07 ianuarie 1998 - unitatea este inclusă în structura Agenţiei de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare.


Printre activitatile ce le/le-a desfasoara/desfasurat:
AERONAVE SUBSONICE
Testarea si evaluarea in scopul omologarii avionului IAR-93 in toate variantele de echipare;
Testarea si evaluarea in scopul omologarii avionului IAR-93 in variantele de echipare cu motoare cu postcombustie
Testare şi evaluare în vederea certificarii / omologarii avionului IAR - 99
Testare şi evaluare în vederea certificarii / omologarii avionului IAR - 99 ŞOIM
Testare şi evaluare în scopul certificării configuraţiei de echipare a avionului IAR-99 ŞOIM cu un sistem de derive ventrale
Testarea in zbor a sistemului de antrenament avansat pentru avionul IAR 99 SOIM
Teste in zbor pentru certificarea avionului IAR-99 ŞOIM pentru tragerea A/A cu tunul de bord
Teste in zbor pentru certificarea avionului IAR-99 ŞOIM la tragerea cu proiectile reactive nedirijate in modul MAN
Integrare Simulator de zbor avion IAR 99 in reteaua ATN prin statia sol ACTS
Model virtual avion IAR-99 ŞOIM utilizabil în studii aeromecanice
Sistem integrat pentru vizualizarea traiectoriei avionului IAR-99 ŞOIM, utilizând înregistrările din sistemul SAIMS
Calibrarea sistemelor de măsurare a vitezei avionului ROMBAC-1-11
Omologarea avionului IAR-827;
Omologarea avionului IAR AG-6

Mai multe detalii pe adresa :"http://www.acttm.ro/ro/cciz/rezultate.html"
 
Buna ziua
Revin cu noutati din presa lucala Craioveana de astazi.
Gazeta de sud:

Un avion IAR 99 Şoim s-a prăbuşit ieri-dimineaţă lângă Craiova, accidentul aviatic soldându-se cu un mort şi un rănit, din rândul echipajului aeronavei

O aeronavă militară cu dublă comandă, de tip IAR 99 Şoim, s-a prăbuşit ieri-dimineaţă, la ora 10.36, nu departe de Aeroportul din Craiova. Pilotul a decedat la impactul cu solul, iar copilotul a fost rănit, dar a reuşit să scape cu viaţă.

Ambii piloţi s-au catapultat

Aeronava aparţinea Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova şi efectuase în dimineaţa de ieri alte două zboruri de antrenament. La al treilea zbor, locul din faţă în cockpit era ocupat de comandorul Aurelian Cojocaru, de 48 de ani. Căsătorit cu Andrada Cojocaru (redactor la Radio Oltenia Craiova), cu care avea şi un copil, comandorul Cojocaru era cunoscut drept unul dintre cei mai buni piloţi de vânătoare craioveni. De fapt, era şeful Secţiei Piloţi de Încercare, Navigaţie şi Meteorologie, având circa 900 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă.
Pe locul din spate din cabină a urcat locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana. La rândul său căsătorit şi cu un copil, Ioana nu era un novice. În ciuda celor 35 de ani ai săi, a ajuns instructor şi pilot de încercare, având peste 700 de ore de zbor pe acest tip de aparat.
Avionul IAR 99 Şoim, care efectua un zbor de antrenament, abia a apucat să decoleze. La nici 500 de metri de pista aeroportului, pe o mirişte dintre aeroport şi comuna Gherceşti, aeronava s-a prăbuşit într-o mare de flăcări, din cauza cherosenului care s-a aprins.
Ambii piloţi au acţionat maneta de catapultare, încercând să-şi salveze viaţa. Locotenent-comandorul Ioana a fost mai rapid, poate doar cu câteva zecimi de secundă. Scaunul său a apucat să se ridice, însă nu foarte mult, şi nici paraşuta nu a reuşit să atenueze impactul cu solul. Copilotul a căzut direct pe câmpul în flăcări, alegându-se cu arsuri şi fracturi la nivelul membrelor.
Comandorul Cojocaru se pare că s-a ejectat prea târziu. Anchetatorii bănuiesc că el a încercat mai întâi să pună avionul pe o traiectorie sigură, care să-l depărteze de casele din apropiere, apoi a tras de maneta de ejectare. Paraşuta a apucat doar să iasă din locaş, dar nu şi să se deschidă şi nici scaunul să se depărteze de aeronavă. Pilotul a decedat la impactul cu solul, în scaunul care ar fi trebuit să-i salveze viaţa.

Toate avioanele similare, consemnate la sol

Trei maşini de intervenţie ale pompierilor de la ISU Dolj, plus încă una a Aeroportului din Craiova s-au deplasat la faţa locului pentru a stinge incendiul izbucnit în urma prăbuşirii avionului. Focul acoperea iniţial câteva sute de metri pătraţi, cam aceeaşi suprafaţă în care se puteau vedea şi rămăşiţele avionului, dar flăcările s-au extins, cuprinzând aproape un hectar de vegetaţie uscată. Pompierii au reuşit însă să-l stingă fără mari probleme.
În acelaşi timp, două ambulanţe SMURD au venit să acorde îngrijiri medicale victimelor. Doar unul dintre piloţi, însă, - Mihail-Relu Ioana - scăpase cu viaţă, fiind preluat de un echipaj medical şi transportat pentru îngrijiri de specialitate la Spitalul de Urgenţă Craiova. Pentru colegul său - Aurelian Cojocaru - nu s-a mai putut face nimic. Corpul lui neînsufleţit a fost dus la morgă în vederea efectuării necropsiei.
Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a trimis la faţa locului o comisie care să cerceteze împrejurările producerii accidentului. Totodată, MApN a dispus oprirea de la zbor a tuturor avioanelor de acest tip „până la obţinerea unor date preliminare care să elucideze cauzele producerii accidentului“, informează un comunicat al ministerului.
Zona în care s-au răspândit rămăşiţele avionului a fost împrejmuită de subofiţeri ai Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Dolj, pentru a asigura conservarea probelor. Jandarmii vor rămâne acolo până la finalizarea anchetei.

Ipoteza: incendiu în aer

Cercetările sunt, însă, conduse de un colectiv de procurori ai Parchetului Militar Timişoara - locaţia Craiova, care au investigat cu mare atenţie, ieri, zona în care s-a prăbuşit avionul. După consultarea cu criminaliştii poliţiei doljene, care le asigură sprijinul tehnic de specialitate, anchetatorii au emis ipoteza că aeronava a luat foc în aer, înainte de impactul cu solul. În acest sens, ei se bazează pe faptul că zona incendiată de cherosenul în flăcări începe cu mult înainte de locul impactului, ceea ce ar putea însemna că acest combustibil s-a scurs din aeronavă înainte ca aceasta să se zdrobească de sol. Procurorii vor avea însă o primă imagine a acestui accident abia după ce îl vor audia pe pilotul supravieţuitor, iar asta o vor face doar în momentul în care starea de sănătate îi va permite acestuia să dea o declaraţie despre cele întâmplate. Varianta unui incendiu urmat chiar de o explozie în aer li se pare şi altora aproape de adevăr.
Pentru elucidarea cauzelor prăbuşirii avionului sunt esenţiale şi datele conţinute de cutia neagră a aparatului, care a fost recuperată de la locul accidentului.
„Avionul este prototipul Şoimului. Primul zbor l-a efectuat pe 20 mai 1997. Aparatul nu avea nici o problemă. Nu au fost probleme de motor. Tocmai ce fusese raportat că era OK. Decolase, se escamotase şi trenul de aterizare. Era un avion bine dotat şi întreţinut. Piloţii făceau antrenamente de acrobaţie pentru că se pregăteau pentru un spectacol demonstrativ la Belgrad, în perioada 2-6 septembrie, unde fuseseră invitaţi de Forţele Armate. Avionul nu a căzut, probabil a explodat“, este de părere Victor Peţa, liderul sindicatului Avioane Craiova.

Prognostic favorabil în cazul supravieţuitorului

Pilotul care a supravieţuit accidentului aviatic de la marginea Craiovei a fost transportat cu o ambulanţă SMURD la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) din Bănie. Mihail Relu Ioana a ajuns la spital în jurul orei 11.00 şi a fost luat în primire de medicii din Unitatea de Primiri Urgenţe. Pilotul prezenta arsuri, traumatisme şi fracturi multiple, iar investigaţiile la care a fost supus au durat aproape trei ore, timp în care bărbatul a primit îngrijirile medicale de rigoare.
Doctorii susţin că Relu Ioana a fost conştient în momentul în care a fost adus la spital, iar evoluţia stării sale este favorabilă, în ciuda numeroaselor traumatisme şi fracturi suferite. „Pacientul de 35 de ani a fost catapultat din avion, iar din această proiectare a suferit un politraumatism, traumatism cranio-facial de intensitate medie, multiple fracturi la nivelul membrelor inferioare, cu sângerare semnificativă şi un traumatism toracic cu două fracturi costale. El prezintă şi arsuri de gradele II şi III, A şi B, pe aproximativ 18 la sută din suprafaţa corporală, pe membrul superior şi pe flancul drept. În momentul prezentării, pacientul era conştient, stabil hemodinamic, cu evoluţie favorabilă“, a precizat dr. Liliana Dăbuleanu, în calitate de reprezentant al SCJU Craiova.
Aceasta a mai menţionat că investigaţiile medicale complexe la care a fost supus pilotul au relevat fracturile şi traumatismele enumerate, dar că prognosticul medicilor în cazul său este favorabil. „S-au făcut investigaţiile computer tomograf şi radiologice şi s-au consemnat fracturile care sunt predominante. Prognosticul este însă favorabil, dar recuperarea probabil va dura, din cauza focarelor multiple de fractură“, a precizat dr. Liliana Dăbuleanu, care a adăugat că eventuala decizie privind transportarea pilotului la un spital din Bucureşti aparţine Ministerului de Interne.
 
Cinstirea unui EROU!

"Pilotul mort în accidentul aviatic a fost propus pentru titlul de cetăţean de onoare al oraşului

Un avion militar românesc IAR 99 „Şoim" s-a prăbuşit pe data de 22 august la Craiova, la scurt timp de la decolare. În urma accidentului a decedat pilotul Aurelian Cojocaru, 49 de ani, iar colegul său, Relu Ioana, 35 de ani, a ajuns la spital în stare gravă. Piloţii nu se aflau în misiune, ci participau la un exerciţiu.

Pilotul Cojocaru s-a născut la 20 decembrie 1963 în Craiova. A absolvit şcoala militară de ofiţeri de aviaţie în anul 1986 şi Facultatea de Electrotehnică, specializarea echipamente şi instalaţii de bord. Din anul 2007 a fost şeful Şecţiei de Piloţi Încercare, Navigaţie şi Metorologie al Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor.

Comandorul a primit semnul onorific „În Serviciul Patriei“ pentru 25 de activitate. În cei 26 de ani de activitate a primit doar calificativul excepţional.
Avionul IAR 99 „Şoim" este folosit în special pentru instrucţie şi este primul avion cu reacţie proiectat şi construit în întregime în România, intrând în producţie în 1987. Comandorul Aurelian Cojocaru era căsătorit şi avea un copil.
Comandorul Aurelian Cojocaru va primi titlul de cetăţean de onoare de Zilele Craiovei."

sursa"adevarul de seara/craiova"
 
Buna ziua
Cu regret va anunt ca incepand cu data de 10.09.2012 au incetat zborurile Charter ale companiei "Germania" pentru Ford Romania.
Vineri 07 septembrie 2012 a fost ultimul zbor!
Nevazand astazi zborul GMI 2032 pe radar, am intrebat la CRA si mi s-a raspuns ce am prezentat anterior!
Am ramas cu KRP si ceva chartere ocazionale!
 
Mie imi spuneti1
Daca stiam ca este ultimul zbor, ma invoiam de la servici si imi faceam o programare pe CRA! Asa, raman cu cele doua foto de la mare distanta ,pe care le-am facut din birou(puse vineri)!!! PACAT! :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Pe siteul oficial , al CRA, este anuntata ziua de 01.10.2012 ca se incheie zborurile.
 
Informatia cu incetarea zborurilor Germania o am primita prin e-mail . Pagina despre care ati vorbit si dvs. etse cea cu zboruri http://www.aeroportcraiova.ro/Zboruri_s11.html.
Este cam neactualizat pe acolo, dar postarea cu mai-octombrie este facuta din luna mai a.c. De aceea nu am stiut nimic pana astazi cand am intrebat si mi s-a spus ca au incetat zborurile!
 
Am inteles. Mersi de info.
 
O stire care imi face o placere deosebita!
Sper sa se si concratizeze>
Din ziare craiova
Dedalus Tech şi-a adjudecat licitaţia organizată de CJ Dolj pentru o parcelă de 6 hectare din terenul deţinut de administraţia judeţeană în apropierea Aeroprotului Internaţional Craiova.

“În momentul de faţă putem spune că avem deja prima concesiune, iar săptămânile următoare o să vă invităm la semmnarea acestui contract cu firma Dedalus Tech. Este o firmă care are toate licenţele pentru repararea avioanelor mari pe zona Balcanilor, în special Airbus şi Boeing, şi care va realiza lângă pista aeroportului din Craiova o investiţie de 6 milioane de euro. Cred că această investiţie va ajuta şi fabricii de avioane şi, mai ales, muncitorilor care au lucrat acolo şi acum stau acasă. În prima fază, este vorba de crearea a 50 de locuri de muncă”, a declarat preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa.

Şeful administraţiei judeţene spune că terenul de la aeroport, pentru concesionarea căruia s-au bătut cinci firme, va fi pus la dispoziţia investitorilor pentru o perioadă de 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 25 de ani, tranzacţia urmând să aducă în bugetul judeţean aproximativ 100.000 de euro pe an.

“Suma care va reveni CJ Dolj este de 8.500 de euro pe lună pe toată perioada contractului. Noi am pus şi nişte clauze speciale, ca să ne asigurăm că se şi face investiţia promisă. Termenul de începere a construcţiilor este de un an, iar termenul de finalizare a investiţiei este de trei ani, în caz contrar, terenul urmând să se întoarcă la CJ Dolj”, a mai spus Prioteasa.
 
Buna seara
Rasfoind programul 'ZILELE CRAIOVEI", am gasit,placut surprins, ca va avea loc in data de 27 octombrie 2012 urmatorul eveniment:
"10.30-14.30 Aeroportul Craiova

Miting aviatic

Expoziţie aviatică

„Ziua porţilor deschise”

Organizatori: Primăria Municipiului Craiova şi Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii, Filiala Craiova"
Am sa incerc sa aflu mai multe informatii!
 
Buna ziua
Am o stire f.f. buna pentru CRA aparuta in "gazeta de sud" de astazi:
"Elicopter pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, la Craiova

Preşedintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a anunţat că Ministerul Sănătății a decis aducerea unui elicopter pentru intervenții în situații de urgență la Craiova, prin deschiderea unui nou punct de operare aeromedicală SMURD pe Aeroportul din Craiova. Aeronava va acţiona în întreaga zonă a Olteniei, iar Prioteasa a precizat că urmează să discute cu primarii din localităţile mari în vederea amenajării unor zone de heliport, pentru ca elicopterul să aibă unde să aterizeze în situaţiile de urgenţă. „Suntem foarte mulțumiți că acest elicopter va ajunge la noi, pentru că au fost mai multe localități la fel de importante care s-au «bătut» pentru această aeronavă SMURD“, a precizat Ion Prioteasa."

Deci a castiagat Craiova! Cred ca va fi un lucru f.f. bun pentru salvarea de vieti omenesti!

Si din "Cuvintul libertatii"
"Punct de operare aeromedicală SMURD la Craiova
22 octombrie 2012
Autor Marin Turcitu
Ministerul Sănătăţii a decis ca un elicopter pentru intervenţii în situaţii de urgenţă să fie adus la Craiova, prin deschiderea unui nou punct de operare aeromedicală SMURD pe Aeroport. Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, salută sprijinul pe care prim-ministrul Victor Ponta l-a oferit pentru ca elicopterul să ajungă aici, apreciind că este un semnal important prin care actualul Guvern al României demonstrează că susţine Doljul şi regiunea Oltenia.

Elicopterul SMURD care va ajunge la Craiova a fost dorit de mai multe localităţi. În cele din urmă, acesta va deservi întreaga zonă a Olteniei. În perioada următoare, primarii vor trebui să îşi amenajeze o zonă de heliport, pentru ca elicopterul să poată ateriza atunci când trebuie să preia o urgenţă.

«Suntem foarte mulţumiţi că acest elicopter va ajunge la noi, pentru că au fost mai multe localităţi la fel de importante care s-au „bătut” pentru această aeronavă SMURD. Alegerea Aeroportului din Craiova pentru a fi deschis acest punct de operare aeromedicală este, dacă vreţi, şi o recunoaştere a eforturilor pe care Consiliul Judeţean Dolj le-a făcut în ultimii ani pentru a moderniza şi dezvolta aeroportul, fără de care nu cred că am fi primit elicopterul. Aeronava va opera pe întreaga zonă a regiunii Oltenia. Vom discuta cu primarii de mari localităţi să-şi amenajeze undeva o zonă de heliport pentru ca acest elicopter, atunci când vine să preia câte o urgenţă dintr-o anumită zonă, să poată ateriza. Am profitat de vizita de lucru pe care am făcut-o vineri seara la Aeroportul din Craiova pentru a trece în revistă şi locul pe care urmează să amplasăm hangarul care va deservi elicopterul SMURD. Deja ne-a sosit platforma mobilă cu ajutorul căreia va fi introdus în hangar aeronava. Trebuie precizat că vor fi amenajate şi camere pentru piloţii şi personalul medical care vor deservi acest elicopter. Este un lucru deosebit care se întâmplă la Craiova şi în toată regiunea Oltenia, deoarece cu ajutorul acestui elicopter vor fi salvate vieţi ale unor oameni aflaţi în dificultate, care necesită o intervenţie medicală de urgenţă. Toate cazurile grave vor fi beneficia de servicii medicale de urgenţă în timp real, indiferent de locul în care se află. Acest elicopter pentru situaţii de urgenţă ajunge la noi cu sprijinul prim-ministrului Victor Ponta, căruia îi mulţumim pentru că face un gest pentru întreaga regiune a Olteniei de care se simte foarte apropiat. Sunt convins că va mai ajuta, atât cât poate, această regiune de care se simte foarte legat. Practic, este unul dintre cele mai importante gesturi pe care un Guvern al României îl face în ultimii mulţi ani pentru această regiune uitată pe nedrept de cei care ne-au condus de la Bucureşti. După şapte ani de opoziţie, acum că am intrat la guvernare, sunt convins că multe dintre lucrurile pe care ni le-am fi dorit să le facem în toţi aceşti ani vor fi duse la bun sfârşit cu sprijinul celor apropiaţi de noi din Guvernul României şi în primul rând de premierul Victor Ponta», a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

Elicopterul va deservi zona de sud-vest a ţării

Într-o adresă a subsecretarului de stat în Ministerul Sănătăţii, dr. Raed Arafat, transmisă Consiliului Judeţean Dolj şi Aeroportului din Craiova, se arată: „Având în vedere acordul-cadru de achiziţie a 6 elicoptere echipate medical semnat între Ministerul Sănătăţii şi Eurocopter România şi derularea contractului subsecvent privind furnizarea a două din cele şase aeronave în anul 2012, intenţionam deschiderea unui nou punct de operare aeromedicală SMURD în Craiova. Prin dispunerea acestui punct de operare se urmăreşte acoperirea necesităţilor de intervenţie în misiuni aeromedicale primare şi secundare pentru zona de sud-vest a ţării. În urma evaluării specialiştilor din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi Internelor, în calitate de operator aerian SMURD, a posibilelor locuri de amplasare a viitorului punct de operare aeromedicală de la Craiova, cea mai bună variantă este dispunerea acestuia pe Aeroportul Craiova. (…) Pe această cale doresc să vă mulţumesc pentru tot sprijinul acordat pentru executarea misiunilor aeromedicale SMURD cu preluare a pacienţilor de pe Aeroportul Craiova”.
 
Buna ziua

Se pare ca s-a perfectat un contract cu compania Wizzair pentru operare de la CRA.
Ieri, intr-o conferinta de presa, Presedintele CJ Dolj a facut referire la acest lucru!
Cititi mai multe pe :http://www.gds.ro/Subiectul%20Zilei/2012-10-23/Oltenii+zboara+cu+Wizz+Air+de+la+Craiova
De cand asteptam acest lucru! Sa fie intr-un ceas bun!
 
Sa vedem orarul si destinatiile! Sper sa fie curse si spre Germania! Astept de o vesnicie un lcc la CRA!
 
Si eu!!
Era pacat ca noi sa fim in coada de tot!
Sa vedem ce anunt face Wizz!
 
Buna informatie. Acum intelegem de ce se construieste la CRA :)
Asteptam si anunturile oficiale.
 
Da, felicitari CRA ... stiu ca se lucreaza de mult le treaba asta si acuma pare sa se fi spart gheata.

Si articolul este bine documentat, s-a mai luat legatura si cu Wizz încercând o confirmare din alta parte. Ar fi ceva nemaipomenit, daca acesta ar fi un standard pentru presa româneasca.