[CRA] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Buna seara

Am fost,ieri, sa vad prima editie a tirgului de turism al Olteniei.
Aeroportul International Craiova a avut propriul stand:



Surpiza mare. se promoveaza Air Serbia:



Plianta de prezentare a AICv:






TUI a fost la inaltime :



O imagine de sus a tirgului:

 
  • 👍
Reactions: 5 users
^ da, era de asteptat, dat fiind faptul ca s-au operat mai putine curse si de faptul ca zilnic aeronava opereaza în W si spre alte destinatii
 
Speram ca aprilie sa fie mai bun!!
5/7 - LTN
2/7 - BCN

Apropos!

Acel Domn, Owain Jhons, a venit ieri sa "sarbatoreasca" 3 ani de operare, la Craiova, cu anunturi de genul: 5/7 LTN( care sunt deja operate din 27.03.2016); vor imbunatati operarea de la CRA; CRA este o baza importanta, bla. bla, dar nu preconizam zboruri noi din Craiova ??!!.
Mai mult a facut lobby ptr. OTP, cu A3, si baza de la SBZ :)

340.000 de pasageri au zburat cu Wizz Air de pe Aeroportul din Craiova
 
Buna seara
De cca o 5 zilea apar, pe site-ul ROMATSA la NOTAM, urmatoarele mesaje:

E) GP 27 330.500MHZ U/S)
si
E) LOC 27 ICV 108.700 U/S)

Nu am mai vazut mesajel "E) TWY B CLSD);E) RWY 09/27 CLSD DUE TO MAINTENANCE WORK)"

Rog frumos un coleg sa ne spuna daca s-au incheiat lucrarile la instalatia de balizaj.
Multumesc pentru intelegere!!
 
GP glide path, LOC localizer. Dupa ambele apare frecventa, iar U/S este unserviceable.
GP este panta, iar LOC este axul pistei, cele doua formeaza ILSul.

In concluzie ILSul nu este functional.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu s-au terminat lucrarile la balizaj. ILS-ul nu se upgradeaza, ci are probleme. Se va schimba cu unul de cat II, dar spre sfarsitul verii.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Am vazut ca, astazi , au disparut cele 2 NOTAM !! Sper ca s-a rezolvat problema de care spunea Andrei!
 
Buna sera
Am rugamintea de a fi ajutat sa inteleg cat de performant este un balizaj CAT II/III, adica in caz ca exista ceata densa pana la ce distanta . orizontal/vertical, se poate opera cu o astfel de instalatie??
Doresc sa se faca abstractie de ILS.

Va multumesc, anticipat!
 
Nu inteleg, vrei CAT dar nu vrei ILS? Vrei masina insa nu vrei caroserie?

Wikipedia, mura`n gura:

Categorii de performanță ale ILS
În funcție de performațele lor, sistemele ILS se clasifică în categorii. Până în anul 2009 clasificarea ICAO era:

  • Categoria I, asigura ghidarea până la înălțimea de decizie de 61 m (200 ft). Continuarea procedurii de aterizare sub această înălțime se putea face pentru o vizibilitate orizontală de cel puțin 800 m și a pistei de cel puțin 550 m.
  • Categoria II, asigura ghidarea până la înălțimea de decizie de 30 m (100 ft), cu continuarea procedurii de aterizare pentru o vizibilitate a pistei de cel puțin 300 m.
  • Categoria III, în care continuarea procedurii de aterizare se putea face fără a vedea pista. Aceasta avea subcategoriile:
    • Categoria IIIa asigura ghidarea până la înălțimea de decizie de 15–30 m (50–100 ft).
    • Categoria IIIb asigura ghidarea până la înălțimea de decizie de 0–15 m (0–50 ft).
    • Categoria IIIc asigura ghidarea fără înălțime de decizie, inclusiv pe pistă.
Acest sistem de clasificare este considerat prea complicat și se discută alte clasificări.[4] Aceste discuții nu sunt recente, reclasificarea era avută în vedere și anterior, în România fiind legiferată în 2010 o variantă care diferă foarte puțin de cele prezentate la workshopul susmenționat. În România, în funcție de performațele lor, sistemele ILS se clasifică în următoarele categorii.[3]

  • ILS categoria I de performanță, care furnizează informații până la înălțimea de 60 m deasupra pragului pistei.
  • ILS categoria II de performanță, care furnizează informații până la înălțimea de 15 m deasupra pragului pistei sau chiar mai puțin. Aceasta corespunde vechii clasificări IIIa–IIIb.
  • ILS categoria III de performanță, care furnizează informații până la și de-a lungul suprafeței pistei. Aceasta corespunde vechii clasificări IIIc și este categoria necesară pentru a se putea ateriza cu pilotul automat.

Instalatia opereaza si pe vizibilitate 0/0, pana nu e "scoasa din priza". Aeronava/echipajul trebuie sa fie certificat pentru categoria respectiva.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pai, ILS ramane, momentan, CAT I pe 27. Balizajul va fi CAT II, pe 09, si CAT III pe 27.
De aceea am intrebat. Thaks!
 
ILS-ul si balizajul merg mana in mana. Trebuie sa fie de acelasi nivel. In caz contrar, se acorda categoria celui inferior. De exemplu un ILS de cat I impreuna cu balizaj cat II creeaza minime de cat I; ILS de cat II impreuna cu balizaj de cat I creeaza minime tot de cat I.
Cat despre echiparea de la CRA, nu se va monta ILS pe 09. ILS-ul actual de cat I de pe 27 va fi inlocuit cu unul de cat II, nu de cat III.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Air Wings este foarte aproape de a obtine terenul pentru hangar:

tumblr_o61kvnojeC1rm375oo1_1280.png


+ Dedalus Tech are site nou. De hangarul lor nu se mai aude nimic, din pacate.
Dedalus
 
  • 👍
Reactions: 1 user