Cristina Ianuszewicz, instructor si fondatoarea scolii de aviatie Aero Team

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

newsbot

Member
Aug 1, 2014
856
14
18
Iubeste aviatia si zborul (are brevet de pilot) si ii indruma cu pasiune pe altii sa-si urmeze visul: o cariera deasupra norilor ca insotitor de bord. Dupa aproape 3000 de elevi pregatiti pana acum, Cristina Ianuszewicz (fosta Burdusel) se identifica, din 2014, cu scoala Aero Team, furnizand instotitori de bord companiilor din Romania (TAROM, Blue Air, Air Bucharest), dar si celor din Orientul Mijlociu.

Cand a luat nastere Aero Team si de ce?

Infiintata in 2013 si autorizata AACR 2014, scoala Aero Team (www.aero-team.ro) este o continuitate a fostei firme cu care am avut o colaborare de aproape 7 ani. Imediat dupa autorizare am si inceput activitatea, demarand cursurile cu prima grupa pe care o aveam deja formata. De ce am infiintat Aero Team? Firma cu care am colaborat pana atunci era intr-un colaps si nu ne mai regaseam din punct de vedere al parteneriatului – pentru mine seriozitatea este foarte importanta, asa ca am decis sa pun bazele propriului business.

13393162_1325823047446155_1711024140_n.jpg


Cum au fost primele grupe, primii 2 ani de Aero Team?

Din punctul meu de vedere nu pot vorbi despre prima grupa / primele grupe sau primii 2 ani. Pentru mine a fost o continuitate a ceea ce faceam deja si lucrurile au decurs normal. Si la firma cu care am colaborat eu gestionam tot ce inseamna insotitorii de bord – de la plati pana la partea practica, pregatirea lor – astfel ca nu a fost neaparat ceva nou pentru mine. Mai mult, sediul Aero Team (bulevardul Ion Ionescu de la Brad nr. 61 – 63, sector 1, Bucuresti) este in aceeasi cladire cu fosta firma, asa ca nu am simtit nici o schimbare majora.

13731583_1243713345641410_1959294744682186563_n.jpg


Cateva cuvinte despre experienta ta in domeniu.

Ca toata lumea, am inceput ca insotitor de bord, activand in aviatia privata si in cea comerciala, dupa care am decis sa merg mai departe. In total am zburat ca insotitor de bord cam 8-9 ani de zile. Am o vasta experienta de pregatire a cursantilor pe partea teoretica, am pregatit pana acum 3000 de elevi. Am si brevet de pilot (CPL) si am mers si spre ATPL, unde am facut doar teoria. Candva sper sa finalizez si partea de calificare pe ATPL. Ma regasesc foarte bine in ceea ce fac acum, astfel ca n-am mai simtit nevoia sa merg la zbor. Dupa ce am fost insotitor de bord am inceput scoala de piloti aici, in Romania. Am zburat intensiv in primul an la Clinceni. Am continuat apoi cu partea de pregatire, ca instructor, a viitorilor insotitori de bord. Sunt absolut fascinata de zbor!

13414608_1325822797446180_1353268499_n.jpg


Care sunt atuurile Aero Team?

Cred ca Aero Team este cea mai buna scoala de pe piata in momentul de fata. Avem cei mai buni instructori acreditati de AACR, nu avem instructori ce nu detin un atestat care sa-i califice pe acest post. Ca pregatire teoretica, elevii fac foarte multe ore cu mine, sunt aici permanent si ii indrum pana la pasul de angajare. Nu suntem doar o scoala care face numai pregatire teoretica, suntem o scoala care trimite spre angajare insotitori de bord in urma cererilor primite de la diferite companii aeriene! Toata lumea stie ca m-am zbatut si ma zbat foarte mult pentru elevii mei. Ca sa-ti dau un exemplu: aproape toate echipajele de la Air Bucharest au fete pregatite de mine. Si cei de la Blue Air au angajat, in decembrie 2015 si ianuarie 2016, foarte multi insotitori de bord de la Aero Team, atat fete, cat si baieti. De asemenea, am cativa elevi care s-au angajat la operatori din Orientul Mijlociu si la companii private.

Un alt aspect ce trebuie mentionat: elevii pregatiti de Aero Team au luat, aproape intotdeauna, note de 10 la examenul de la Autoritate. Foarte rar se intampla ca un elev de-al nostru sa ia 9 sau 9,50 si asta pentru ca tintim mereu cat mai sus. Automat, si angajarile vin foarte repede pentru ca operatorii cer foile matricole ale elevilor si se uita la performantele lor. Pe langa operatorii amintiti mai sus si TAROM, am fost sunata si de Wizz Air pentru a le da referinte.

13775466_1243713925641352_630318580320867951_n.jpg


Alte servicii oferite de Aero Team

Pe langa pregatirea celor doresc sa devina insotitori de bord (initial training) si calificarea propriu-zisa – unde avem cele mai multe tipuri de aeronave, facem si recalificari pentru cei care au zburat la companii din afara si vor sa revina in Romania pentru a se angaja pe avioane monoculoar (Boeing 737, Airbus A318/A320/A321), respectiv cursuri de instructor. Cursurile teoretice se tin in Bucuresti (daca un operator nu solicita cursurile de initial in alt oras, unde ne putem acredita imediat), in timp ce simulatorul se face atat in Capitala, cat si la Tuzla, unde avem o colaborare cu Regional Air Services. Pe langa ditching, la Tuzla simulam si lupta cu fumul/focul. Ca facilitati, cei de la Tuzla sunt mai pregatiti decat noi. Practic, tot ce inseamna aviatie se regaseste la Aero Team!

13393004_1325832390778554_1366437317_n.jpg


Cat dureaza un curs?

Destul de putin. Pentru elevii care sunt hotarati, cursul teoretic intensiv dureaza doar 4 saptamani, de luni pana vineri. Programa se face in functie de lectori si de programul cursantilor, insa de obicei orele se tin dupa-amiaza pana seara. Daca elevii nu pot urma acest program intensiv din motive obiective, cursul dureaza 7 saptamani. Apoi mai urmeaza o zi sau doua la simulator, dupa care ajungem la Autoritate. Programam cursurile astfel incat imediat dupa terminarea lor sa prindem si sesiunea de la AACR, sa nu existe o pauza intre cele doua si interviurile in vederea angajarii.

13434122_1325822820779511_1583151540_n.jpg


Ce calitati trebuie sa aiba un viitor insotitor de bord?

Sa fie optimist, sa fie zambaret, sa iubeasca zborul – sa inteleaga ce inseamna o cursa, un pasager – si sa fie apropiat de oameni. Sa fie sociabil, sa aiba o puternica stapanire de sine – in meseria asta interactionezi cu tot felul de oameni si de caractere, dar si pentru situatiile-limita in care ar putea ajunge. In timpul pregatirii punem accent pe ce trebuie facut in momentele mai putin placute ale unui zbor, daca acestea apar, si pe procedurile de urgenta. Zborurile de pregatire se fac in Bucuresti. In acest sens, am avut si avem o colaborare foarte buna cu TAROM, multi elevi s-au angajat la ei.

Totodata, Aero Team face si cursuri de pregatire in vederea interviurilor pe care mari companii arabe – Emirates, Etihad, Qatar Airways – le sustin regulat in Romania, respectiv cursuri de pregatire in limba engleza. Exista un curs in care pregatim pentru aceste interviuri atat elevii nostri, cat si elevi ai altor scoli. Cursul este unul intensiv, dureaza 4-5 zile, si este susinut de instructori acreditati AACR. In opinia mea, este foarte important ca un viitor cursant sa se intereseze – inainte de a incepe pregatirea – de certificarile instructorilor, dar si de rezultatele pe care acestia (sau scoala pe care vor sa o urmeze) le-au avut. Totodata, facem si cursuri de prim-ajutor, pe care le consider foarte importante. Si nu doar pentru cei care vor sa devina insotitori de bord, dar si pentru viata de zi cu zi a fiecaruia dintre noi.

13708411_1243714942307917_5934475754928036587_o.jpg


In cateva cuvinte, cum ai defini Aero Team?

Calitate si angajarea cursantilor. Ma mandresc cu cei mai buni, cei mai frumosi si cei mai ambitiosi elevi. De asemenea, instructorii si pilotii-instructori sunt foarte bine pregatiti. De curand am inceput o colaborare si pe partea de zbor (cu avioane de mici dimensiuni) pentru ca elevii care incep acest curs sa simta “first hand” ce inseamna zborul. Merg la avion, inteleg cum functioneaza comenzile primare, ce inseamna un profundor, directia, flaps-urile, etc.

Spune-ne despre oportunitatile din aviatia privata.

Le recomand elevilor sa incerce si aceasta ramura a aviatiei, insa poate fi ciudat atunci cand esti singur / singura in avion. La privat nu mai poti zbura alaturi de alti colegi cabin crew, nu mai poti socializa dupa aterizare intr-un grup mai mare, nu puteti iesi impreuna, etc. De obicei sunt foarte multe curse din Romania spre Moscova, unde ai ramanere cateva zile. Ca program, in cele mai multe cazuri muncesti doua saptamani, dupa care stai acasa doua saptamani. Evident, salariile sunt mai mari ca in aviatia comerciala (echivalentul unei misii este de 500 EUR / zi). Nici numarul zborurilor pe luna nu este la fel de mare ca in aviatia comerciala.

13729015_1244474445565300_4717524732246186771_n.jpg


Ce face Cristina Ianuszewicz in timpul liber?

Destul de grea intrebarea
1f642.png
pentru ca job-ul imi ocupa foarte mult timp. Stau cu familia (sotul si baietelul Cezar), citesc, ma plimb, fac shopping. Merg la zbor cand timpul imi permite pentru a ma relaxa. Imi inchiriez un avion si il pilotez. Dupa ce ai inceput scoala de piloti nu poti sa ai pauze foarte mari. In functie de timpul liber si de partea financiara caut sa-mi aleg cat mai multe zboruri intr-un an, sa pot pilota un avion si sa raman aproape si de partea asta.

Destinatii favorite?

Pe primul loc este, fara indoiala, St. Maarten. Cea mai frumoasa apa – doar vorbim despre Caraibe – mancare buna, plaja, soare si, evident, avioane. Mi-a placut foarte mult aici, revin cu placere la SXM de fiecare data. Din Europa mi-au placut tarile nordice, dar si Spania, Grecia (unde am zburat foarte mult ca insotitor de bord).

Foto: Teodor Stefan / Aeronews; pagina de Facebook Aero Team.

13393267_1325832790778514_1421097582_n.jpg


Continue reading...