• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
761
286
63
Bucharest
#22
Da, merge un city-break de vineri pana luni :) Pentru un sejur mai lung, sigur ca ar fi fost bun un zbor in weekend, ca sa nu fie nevoie sa te intinzi cu concediul pe doua saptamani. Dar sa vedem si interesul comercial al companiei, pentru ca nicio companie nu poate trai doar din traficul leisure, care este cel mai low-yield. Asa ca au gasit cel mai bun compromis pentru ei si pentru pasageri, cu zboruri in zile care impaca si traficul leisure si cel business.
 

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Jun 10, 2014
676
376
63
38
#23
Eu cred că zborul va atrage suficienți pasageri, rămâne de văzut dacă yield-ul va fi unul suficient de bun pentru menținerea lui. Parcă în trecut ROT a operat la Split în sezonul de vară (nu numai charter).

Sper să urmeze și RIX, HEL, etc. pentru OTP :)
 

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,739
435
113
#24
Dubrovnik a operat ROT cu ATR, cu rezultate nenotabile. Ruta se preteaza charterelor cu echipament mare, nu 2h in ATR pt turisti in concediu cu ditamai bagaje. Zborul anuntat de croati mi se pare un test cu putine sanse de reusita. Conexiuni slabute spre litoral ca timpi si pret, vor renunta probabil in septembrie similar de rapid precum Air Balticul de Riga. Ar fi trebuit sa invete din greselile altora si anume ca nu prea poti face bani de pe turisti cu echipament mic turboprop pe zbor de peste 1h.
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
1,966
1,043
113
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
#25
Orele sunt perfecte pentru o conexiune către VIE dar nu pot cumpara OTP-VIE de pe site-ul OU :( iar pe Skyscanner, prețul dus-intors ar fi €1700 la Economy...
 

Gabriel B.

Well-Known Member
May 28, 2016
768
346
63
NA
#26
Orele sunt perfecte pentru o conexiune către VIE dar nu pot cumpara OTP-VIE de pe site-ul OU :( iar pe Skyscanner, prețul dus-intors ar fi €1700 la Economy...
Mai ai putina răbdare să se propage zborurile de otp în toate gds-urile
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
790
264
63
#27
Stie cineva intentiile Croatia Airlines in Romania? De ceva timp conducerea IAS tot zice de o posibila ruta spre Zagreb, care parea cel putin ciudata(in prima faza unii crezand chiar ca ar fi vorba de Belgrad).
 

Gabriel B.

Well-Known Member
May 28, 2016
768
346
63
NA
#28
@alexxy nicio șansă ca OU să opereze la IAS... Abia acum au introdus zborurile către OSL, ARN și HEL... și astea fiind sezonale.
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
1,966
1,043
113
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
#29
Da - de zis, zice, dar asa cum a spus si colegul @Gabriel B. sansele sunt minime. Au alte prioritati deocamdata. Parca un JU ar fi mai bun pe IAS, decat OU, deoarece Air Serbia au zboruri catre JFK si, din cate am auzit, cam 35% din fiecare zbor (la medie) la Austrian la IAS au Pax care connect dinspre/spre JFK. Deci, din acest punct de vedere, OU la IAS nu ar avea mult sens, deoarece ofera conexiuni limitate. Iar P2P pax nu imi imaginez ca ar fi multi pe IAS-ZAG. Intr-adevar, mai degraba BEG :)
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,025
810
113
cluj napoca
#30
Ar trebui sa vedem cu totii anumite realitati din piata.

Ca si companie, Croatia se afla intr-o tranzitie - focusul viitor al flotei fiind Embraer 190, familia Airbus devenind prea mare pentru ei in afara sezonului de vara.
Ca si rute, spre West au problema LCCurilor - dinspre Germania Eurowings iar outbound Wizz, mai nou bagindu-se si Austrian cu echipament mai mare vara incercind sa aduca tranzit prin VIE.

Oferta pt Romania este exact dimensionata pe realitati:
- Airbus prea mare, asadar conexiuni prin Zagreb
- coasta fara ghetorui all inclusive , ergo volume mici de paxi individuali-> turboprop spre destinatie

Marea problema este ca au incercat si altii zboruri cu turboprop (Eurolot) dar nu a mers. Croatia este o destinatie pentru turisti individuali.
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
1,966
1,043
113
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
#33
Azi, 61 Pax (LF80%) pe OTP-ZAG la Q400

Sursa: BoardingPass/Fb ;)

Chiar mi se pare ca au început destul de bine Croații la noi. De cand au început mi S-au comunicat, in general LFs bune.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,025
810
113
cluj napoca
#36
E relativ. Si stii de ce? Pentru ca volumele mari ale tursimului croat nu sunt calatori spre hoteluri mari care iau pachete pausale, ci turisti individuali care folosesc miile de case si apartamente de vacanta detinute de privati. LOT a incercat de exemplu zboruri spre Croatia dinspre Nordul Poloniei si nu le-a mers - de ce? Publicul care merge acolo sunt tocmai familii cu 2-3 copii care caute acomodare mai ieftina in case de vacanta si implicit calculeaza ca drumul e mai ieftin decit 5 bilete de avion. In plus, o mare parte a publicului slav merge acolo pentru ca se descurca cu limba - e ca aia care merg de 40 de ani la Venus si Eforie si nici in ruptul capului nu ar merge la bulgari pt ca le e frica ca nu inteleg nimic.

Dar doua baze mici la Dubrovnik si Split ar merge pentru publicul din Europa de Vest, care cauta altceva - yacht, insule samd.
 

Disconnected

Well-Known Member
May 21, 2017
1,005
430
83
LRCK
#37
@oldblueeyes, putem să spunem același lucru și despre multe insule din Grecia. Nu toți aleg Grecia pentru hotelurile luxoase, însă Aegean e principalul operator care transportă anual peste 11 milioane de pax către și dinspre Grecia în ciuda faptului că au concurență destul de serioasă de la Germania, TUI și alți operatori axați mainly pe destinații leisure.

Dar doua baze mici la Dubrovnik si Split ar merge pentru publicul din Europa de Vest, care cauta altceva - yacht, insule samd.
Au acele baze, operează din Dubrovnik și Split ceva zboruri spre Germania, UK și FR, parcă. Însă nu au avo necesare astfel încât să crească capacitatea. Conducerea OU încă afirmă că nu li se merită să cumpere avioane doar pentru sezonul de vară... așadar mai bine fac wetlease la prețuri exorbitante în sezon și tot nu reușesc să acopere cererea... anul trecut în sezon au raportat un LF de peste 95% din câte-mi amintesc.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,025
810
113
cluj napoca
#38
Problema lor mare este sezonalitatea... sunt practic stucked in the middle ... cu 319 e greu sa faci chartere ca te taie costurile, iarna pe rutele principale nu pot umple decit 100 de scaune - de aia strategia cu E-Jets si wet lease la flota Airbus in alte parti ale lumii.

Nu compar cu Aegean - aia au inceput ca si privati, pe cind astia sunt de stat si au si obligatiile unui legacy.

Ceea ce i-ar trebui Croatian acum este un umar mai puternic -din pnctul meu de vedere LOT ar fi un perfect fit ca flota si ar fi un partener suficient de mic ca sa aiba interesul sa ii dezvolte.