• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Moderator
Staff member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
#1
Rusia & China vor semna in oct14 un memorandum pentru dezvoltarea in comun a unui long-hauler.
Rusia & Iran sint in discutii avansate pentru instalarea in Iran a unei linii de productie de TU204 (nu stiu cum o sa faca, deoarece P&W detin parte din proprietatea intelectuala a motoarelor...).
Rusia va lansa in 2016 medium-haulerul MC21/Yak242 - la care are deja 150 comenzi.
Rusia va ajunge sa produca 50 SSJ pe an din 2015 incolo.
Rusii detin si o cheie importanta a asamblajului de aparate occidentale: au o imensa capacitate de productie a pieselor din titan - la preturi competitive. in medie, 40% din titanul unui Boeing & 60% din titanul unui Airbus (la Embraer este 100%) vin din ... Rusia...
Dinamizarea industriei aeronautice locale poate sa vada pretul acestui material crescind - pentru clientii occidentali (ceea ce le va penaliza eficienta productiva)...
Productia de aparate rusesti risca sa erodeze cota de piata ale lui Airbus & Boeing pe piata locala si in tarile in curs de dezvoltare...
Avem uneori tendinta sa minimizam concurenta ruseasca, pe baze emotionale - dar au capacitatea tehnica sa scoata produse care sa constituie o amenintare pentru A & B.
Marile necunoscute sint:
- resursele financiare, pe termen lung, necesare dezvoltarii programelor;
- type-certification EASA / FAA;
- sustenabilitatea efortului de marketing;
- capacitatea de-a oferi programe after-sales competitive ...
Sa nu uitam ca rusii au o optica de jucator de sah - deci stiu sa dezvolte strategii..,
Timpul ne va spune!
 
Last edited by a moderator:

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,761
460
113
#2
Cu mici mentiuni la SSJ:

-tot ce tine de tehnologie inalta (de la cablaje, la trenuri de aterizare, piese de precizie, avionice, sisteme electrice si hidraulice, comenzi de zbor), sunt produse in afara Rusiei adica in mare parte in Occident. Deci la urmatoarele sanctiuni serioase, productia SSJ cade in cap dupa ce se termina stocurile.
-programul SSJ a avut anul trecut mari probleme de finantare si profitabilitate, din cauza primelor 11 bucati care au necesitat upgrade masiv (Aeroflot se plangea intens de lipsa lor initiala de fiabilitate)
-in niciun caz nu mi se pare realista schema de productie a 50 de aparate pe an din 2015. Din 2011 pana acum s-au livrat 45 de aparate, dintre care 16 anul acesta. In cel mai bun caz se va atinge cifra de 25 de aparate anul asta. Slabe sanse ca la anul sa se dubleze efectiv productia.
-modelul nici nu a intrat bine in full-production ca deja incepe sa fie depasit dpdv al eficientei. Problema e ca fara aport de la tatuca Putin si implicit bugetul de stat, compania nu poate sustine financiar investitii in proiectarea unui nou model.
 

Boobba-One

Moderator
Staff member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
#3
Deci la urmatoarele sanctiuni serioase, productia SSJ cade in cap dupa ce se termina stocurile.
...cred ca singurul motiv pentru care industria aeronautica ruseasca nu a fost prea afectata de sanctiuni este unul din lucrurile pe care le-am mentionat deja in viteza: titaniul!
toate intreprinderile holdingului rostec au fost foarte dur sanctionate (pe hirtie - caci in realitate sanctiunile sint simbolice).
in afara de: vsmpo/avisma. care produce atit pentru civil cit si pentru militar...
interesele sint perfect balansate: noi nu atingem programele voastre civile - iar voi continuati a livra titaniul.


Sent from my Blackphone using Tapatalk
 
Last edited by a moderator: