• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Czech Airlines (OK/CSA)

transporter

Well-Known Member
Apropo de ce ziceam in threadul Tarom despre mancare la bord, bagaje de mana si sfarsitul companiilor legacy:

Czech Airlines introduce pachetul Value care este doar zbor de la A la B cu bagaj de mana. Fara mancare inclusa si fara bagaj de cala. Cine vrea extraoptiunile astea, le plateste.

22. 10. 2015 - CZECH AIRLINES LAUNCHES NEW VALUE PRODUCT PACKAGE, PAID REFRESHMENTS SERVICE AND PLANS TO INTRODUCE ROUTES TO ICELAND, MALTA, ZAGREB, SARAJEVO, SKOPJE, BIRMINGHAM, KAZAN, UFA, MINSK AND ODESSA ā€“ Press releases ā€“ Czech Airlines
 
  • šŸ‘
Reactions: 1 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Nu e sfirsitul lor, dar ca network carrier trebuie sa ai in vedere cu cine calatoresti. Austrain au introdus si ei pacht de genul asta si 40% din bilete de atunci le vind fara bagaj la cala.

Eu zbor cu LH si *Alliance spataminal si foarte rar am nevoie de bagaj la cala, care e inutil la calatorii de 1-3 zile.

Basca alte avantaje : predictibilitate mai mare la cit carburant bagi, ergo si de aici economii minimale dar care se cumuleaza samd.
 

etravel

Well-Known Member
Eu zbor cu LH si *Alliance spataminal si foarte rar am nevoie de bagaj la cala, care e inutil la calatorii de 1-3 zile.
E o optiune personala si nu se poate scoate o regula din chestia asta, subsemnatul de exemplu nu pleaca la o calatorie de 2 - 3 zile fara un bagaj de minimum 10 - 15 kg la el. Fiecare cu obiceiurile lui :)
Apropo de ce ziceam in threadul Tarom despre mancare la bord, bagaje de mana si sfarsitul companiilor legacy. Czech Airlines introduce pachetul Value care este doar zbor de la A la B cu bagaj de mana. Fara mancare inclusa si fara bagaj de cala. Cine vrea extraoptiunile astea, le plateste.
Nu exista un sfarsit previzibil al companiilor legacy, dupa cum nu exista un sfarsit previzibil al companiilor low cost. Dupa cum spuneam in alta parte, e doar un sfarsit al unui model de business anume, care nu mai corespunde timpurilor actuale. In mod sigur si companiile legacy si cele low cost vor lua ce e mai bun in ambele lumi pentru a construi un model hibrid al produsului oferit.
De exemplu, ma uitam adineaori pe site-ul WZZ pentru un zbor OW OTP-CRL pentru poimaine 02 decembrie. La 514 lei am biletul de calatorie OW inclus, check-in gratuit la aeroport, priority boarding, un bagaj mare de cabina, un bagaj de 23 kg de cala, selectare gratuita a unui loc in avion, tarif flexibil pentru care sunt acceptate schimbari ale datei de calatorie. E drept ca nu am nimic inclus din punct de vedere meniu si/sau bautura la bord, dar pretul e absolut decent pentru produsele pe care le ofera. Daca modelul asta cu mai totul inclus nu e luat din lumea legacy, atunci nu stiu de unde ar putea fi luat.

crl.jpg
 
Last edited:

transporter

Well-Known Member
Pai tocmai despre asta vorbim. O flexibilitate mai mare in alegerea optiunilor. Prin legacy ma refer la modelul "all inclusive" la pret mare, cu optiuni de care nu am nevoie si pe care mi le impun pe principiul "take it or leave it". Pana acum la putini legacy carriers puteai sa optezi pentru eliminarea anumitor servicii de care nu ai nevoie (gen bagaj de cala, mancare in avion pt un zbor de 2 ore). Iar exemplul tau cu Wizz arata ca low-cost carriers sunt mult mai flexibili si ofera optiuni mai multe astfel incat sa il multumeasca si pe fostul client al legacy-urilor care vrea un pic mai mult decat bare minimum.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Evident. Piata se segmenteaza si e din ce in ce mai greu sa justifici costuri aiurea., mai ales daca nu e nevoie de ele.
 

Klausenburg

Well-Known Member
Singura problemă a exemplului Wizz e aeroportul de destinaţie :)
Nu chiar. CRL e cam la aceeasi distanta de Bruxelles ca si Malpensa de Milano si există planuri de construire a unei legaturi feroviare si de atragere de curse long-haul.
 
Last edited:

Peter

Well-Known Member
3JUN OK803 OTP-PRG 140 Pax
Am postat un pic cam tĆ¢rziu :D dar m-a mirat numărul mare de Pax
 
  • šŸ‘
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
CSA a fost cumparata de Travel Service, care a preluat cota de actiuni Korean si pe cea a statului ceh. Travel Service la randul sau are aproape 50% actionariat chinez. Travel Service acquires majority in national airline CSA

Si uite asa, o companie nationala a devenit privata. Totusi, este de remarcat cum a reusit CSA sa se redreseze, desi la un moment dat chiar era pe drumul Malevului, cu care de altfel a impartasit la vremea lor acelasi model de business falimentar, cel al unui mini-hub pseudo-low-cost pe axa est-vest. Chiar daca pretul acestei redresari a fost un downsize radical, restructurarea CSA si abordarea sa comerciala ce a urmat acestei restructurari pot fi pe anumite componente un exemplu din care Taromul se poate inspira.
 
  • šŸ‘
Reactions: 1 users

Peter

Well-Known Member
Observ ca in ultumul timp, CSA opereaza cursele de OTP cu ATR, iar conform FR24, ieri OK803/4 de OTP a fost operat au ATR 42.. as fi curios sa aflu cati bani au pierdut pe cursa :D din cate vad, se pare ca Tarom are acum mult mai multi Pax pe OTP-PRG decat CSA
 

Cristisor

Well-Known Member
Si eu am fost surprins sa vad AT4 in timp ce ROT a avut aproximativ 100 pax dus-intors, si asta in luna Februarie.
De notat e si faptul ca foarte multi erau cehi, sau cel putin nu aratau si nu vorbeau romaneste.
 

Disconnected

Well-Known Member
am colegi care zboară la PRG și deseori aleg CSA pentru orarul mai convenabil... are ROT vreun codeshare cu Korean pe OTP-PRG sau cum de atrage atĆ¢t de mulți pax (Ć®n comparație cu CSA)?
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Observ ca in ultumul timp, CSA opereaza cursele de OTP cu ATR, iar conform FR24, ieri OK803/4 de OTP a fost operat au ATR 42.. as fi curios sa aflu cati bani au pierdut pe cursa :D din cate vad, se pare ca Tarom are acum mult mai multi Pax pe OTP-PRG decat CSA

De ce crezi ca ar pierde bani?

Sunt in aceeasi situatie ca si Tarom. Flota este limitata si o folosesc in cel mai eficient mod posibil in combinatie de paxi*yield.

Piata din Romania e low yield, asa ca mai bine "pierd" oportunitatea de a duce un pax de la OTP cu 70 de euro pe segment, daca in acelasi timp pot duce altul spre alta destinatie cu 110 euro.

Ca AT42 pe distante asa de lungi nu este eficient iarasi este corect - dar se alege raul cel mai mic ;)
 

Peter

Well-Known Member
@oldblueeyes La intrebarea 'de ce crezi ca ar pierde bani' ai raspuns chiar tu in ultima propozitie ;) un zbor PRG-OTP efectuat cu ATR72 nu cred ca ar fi eficient si nu imi inchipui ca ar aduce vreun profit, iar de ATR42 care are o capacitate si mai redusa nici nu mai vorbesc, pentru o distanta asa de lunga.
 
Top