Dan Air sustine ca au vândut bilete de peste 700.000,-€ pentru zborurile din/spre Brasov ... declaratie data cu ocazia semnarii contractului cu aeroportul Brasov.
Hai sa vedem un pic ce ar însemna asta, presupunând ca ar fi adevarat. Au mai spus ca LGW,
BCN,
BUD si urmata de Germania ar merge cel mai bine si ca pentru LIN nu ar fi vândut nici un bilet. Ultima este aproape sigur o exagerare imposibil de crezut pentru mine, dar nu conteaza.
Media ponderata a preturilor minime este de aproximativ 72,-€ (daca scoatem LIN) iar daca punem preturile actuale disponibile pentru primele curse (fara LIN) iese în jur 76,-€.
Ei vând si business class cu 299,-€ pe toate rutele.
Cum la ei pretul este cu bagaj si loc, nu mai trebuie sa speculam referitor la ancillary revenues si presupun acum pentru calcul ca 2% din bilete ar fi vândute la BC.
Rezolvând acest sistem de ecuatii am ajunge la urmatoarele cifre de bilete vândute (cifre rotunjite):
- 8.550 bile la EC
- 171 bilete la BC
Fiind 19,5 saptamâni cu câte 7 curse (ar fi 8, dar au zis ca pe LIN nu ar fi vândut nimic, deci o scoatem, fiind nesemnificativa chiar daca zero absolut nu ar fi chiar adevarat) ies urmatoarele cifre de cursa în medie:
- cam 62,66 de bilete EC
- cam 1,25 de bilete BC
Rotunjim si spunem ca ar fi vândut aproximativ 32 de bilete pe fiecare cursa programata.
Cifrele sunt dupa mine absolut senzationale daca tinem cont ca datorita lipsei codului IATA nu se pot vinde bilete prin GDS sau diverse site-uri/softuri comparative ci EXCLUSIV pe site-ul companiei.
Ar fi un
LF de 18% obtinut dupa doar 25 de zile si practic complet fara agenti online, iar dintre agentii fizici în birouri desigur ca eventual doar pe piata din România, ca nici un birou de ticketing din München sa zicem nu are cum sa ia bilete la Dan Air din moment ce nici pe site-ul lor oficial nu exista o versiune în limba engleza ... daca gândesti un pic si dai click pe "Rezerva zbor" atunci ajungi pe site-ul worldticket care are si versiune de limba engleza. Dar, sincer, nu cred ca exista nici în România prea multe agentii care s-ar încumeta sa vânda bilete fara a putea descarca de pe site informatiile legale, conditiile etc.
Va dati seama ce ar fi daca zborurile ar fi în GDS si ai putea sa iei un bilet JFK-
MUC-XXX (adica Brasov)

...
Concluzie: ori Dan Air respectiv Iuhas a avut o inspiratie si un curaj absolut incredibile si va tipari niste bani la Brasov (macar) anul acesta, ori cifrele anuntate nu au nici o treaba cu realitatea ...