Dan Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Site-ul este funcțional și se pot face rezervări.

Parcă mă cam tentează...:rolleyes:
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Totusi, cum fac intregul orar cu o singura aeronava? Toate sunt in W OTP-XXX-BRV-XXX-OTP, multe, foarte multe ore de zbor zilnic... Parca prea multe...
Cineva stie ceva de YR-RAM? mai este a lor?
da, va fi înmatriculat în perioada următoare.
 
Dan Air sustine ca au vândut bilete de peste 700.000,-€ pentru zborurile din/spre Brasov ... declaratie data cu ocazia semnarii contractului cu aeroportul Brasov.

Hai sa vedem un pic ce ar însemna asta, presupunând ca ar fi adevarat. Au mai spus ca LGW, BCN, BUD si urmata de Germania ar merge cel mai bine si ca pentru LIN nu ar fi vândut nici un bilet. Ultima este aproape sigur o exagerare imposibil de crezut pentru mine, dar nu conteaza.

Media ponderata a preturilor minime este de aproximativ 72,-€ (daca scoatem LIN) iar daca punem preturile actuale disponibile pentru primele curse (fara LIN) iese în jur 76,-€.

Ei vând si business class cu 299,-€ pe toate rutele.

Cum la ei pretul este cu bagaj si loc, nu mai trebuie sa speculam referitor la ancillary revenues si presupun acum pentru calcul ca 2% din bilete ar fi vândute la BC.

Rezolvând acest sistem de ecuatii am ajunge la urmatoarele cifre de bilete vândute (cifre rotunjite):

- 8.550 bile la EC
- 171 bilete la BC

Fiind 19,5 saptamâni cu câte 7 curse (ar fi 8, dar au zis ca pe LIN nu ar fi vândut nimic, deci o scoatem, fiind nesemnificativa chiar daca zero absolut nu ar fi chiar adevarat) ies urmatoarele cifre de cursa în medie:

- cam 62,66 de bilete EC
- cam 1,25 de bilete BC

Rotunjim si spunem ca ar fi vândut aproximativ 32 de bilete pe fiecare cursa programata.

Cifrele sunt dupa mine absolut senzationale daca tinem cont ca datorita lipsei codului IATA nu se pot vinde bilete prin GDS sau diverse site-uri/softuri comparative ci EXCLUSIV pe site-ul companiei.

Ar fi un LF de 18% obtinut dupa doar 25 de zile si practic complet fara agenti online, iar dintre agentii fizici în birouri desigur ca eventual doar pe piata din România, ca nici un birou de ticketing din München sa zicem nu are cum sa ia bilete la Dan Air din moment ce nici pe site-ul lor oficial nu exista o versiune în limba engleza ... daca gândesti un pic si dai click pe "Rezerva zbor" atunci ajungi pe site-ul worldticket care are si versiune de limba engleza. Dar, sincer, nu cred ca exista nici în România prea multe agentii care s-ar încumeta sa vânda bilete fara a putea descarca de pe site informatiile legale, conditiile etc.

Va dati seama ce ar fi daca zborurile ar fi în GDS si ai putea sa iei un bilet JFK-MUC-XXX (adica Brasov) :)...

Concluzie: ori Dan Air respectiv Iuhas a avut o inspiratie si un curaj absolut incredibile si va tipari niste bani la Brasov (macar) anul acesta, ori cifrele anuntate nu au nici o treaba cu realitatea ...
 
  • 👍
Reactions: 4 users
din pacate nu pot edita, am vrut sa spun asftel:

Fiind 19,5 saptamâni cu câte 7 curse (ar fi 8, dar au zis ca pe LIN nu ar fi vândut nimic, deci o scoatem, fiind nesemnificativa chiar daca zero absolut nu ar fi chiar adevarat) ies urmatoarele cifre de rotatie în medie:​

- cam 62,66 de bilete EC​

- cam 1,25 de bilete BC​


mai jos am scris corect 32 bilete/cursa
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu din ce vad, toate lucurile BC sunt blocate. Altfel nu imi explic cum sa fie luate toate cele 12 indiferent de destinatie si de data.
Pana la urma cred ca-s umflate cifrele:
Exemplu: Cursa BRV-LGW , 20/27 iunie (asadar dus cu cea inaugurala): 15/32 seats luate. Sigur, exista si optiunea "nu vreau loc", dar atata timp cat sunt 0, nu vad cine si de ce ar folosi-o. Ultima rotatie (30/37/27.10) are logic, 0/0 seats. Si vorbim, probabil de destinatia cea mai ceruta. Media aia ce iese din calcul.... discutabila :)
 
Eu din ce vad, toate lucurile BC sunt blocate. Altfel nu imi explic cum sa fie luate toate cele 12 indiferent de destinatie si de data.
Pana la urma cred ca-s umflate cifrele:
Exemplu: Cursa BRV-LGW , 20/27 iunie (asadar dus cu cea inaugurala): 15/32 seats luate. Sigur, exista si optiunea "nu vreau loc", dar atata timp cat sunt 0, nu vad cine si de ce ar folosi-o. Ultima rotatie (30/37/27.10) are logic, 0/0 seats. Si vorbim, probabil de destinatia cea mai ceruta. Media aia ce iese din calcul.... discutabila :)
Locurile la BC sunt blocate pentru ca ai bifat bilet de Economy. Daca bifezi Business, iti apar cele de BC libere (probabil toate) si cele de EC blocate.
 
Nu au clase tarifare? Ex. LGW-BRV :
La ECO pana pe 14 iulie inclusiv e doar 89 euro/sens, urmatoarele 3 curse sunt trecute cu sold out si apoi din 11 august se revine la 89 euro/sens.
In aceeasi perioada (sf de iulie) WZZ rupe pe LTN-OTP cu minim 150 lire/sens biletul ala basic. Adica nici nu ar fi de mirare sa fie sold out cand esti la jumate de pretul WZZ de pe OTP si cu frecventa simbolica de 1/7.
 
Last edited:
De azi se pot face rezervări și pentru STR de la București și Brașov.

După orar, ar fi a doua aeronavă...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
La ora actuala nu se mai pot face rezervari pe urmatorele rute:

- OTP-BUD
- OTP-BER
- OTP-LIN
- OTP-MUC
- Brasov-BUD
- Brasov-LIN

Nu stiu daca este o problema temporara, daca se lucreaza la schimbari de orar sau daca aceste rute vor fi anulate complet. :rolleyes:
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Modifica orarul, luni ar trebui să fie gata - adaugă frecvențe pentru Brașov și AGP și MAD de la OTP.

Iar cele de la OTP vor fi inaugurate abia la jumătatea lunii iunie 2023, în loc de începutul lunii.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
YR-DSE se întoarce de la Jazeera în iunie.

YR-JUL și YR-URS zboară la ora actuală pentru Air Serbia, nu știu pentru cât timp și mai este YR-RAM parcat la Craiova, care după spusele lui @Disconnected ar trebui reactivat în scurt timp.

Deci în principiu aeronave ar fi, doar sper că nu se va întâmpla ca la KON...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pentru nici una din frecventele noi de pe Brasov (spre NUE si MUC) nu se pot face rezervari, desi le-au anuntat de câteva zile.

De asemenea modul de comunicare pe FB unde pe pagina lor oficiala anunta ca au deschis si AGP si MAD din Brasov nu pare foarte profesionist ...

danair-1.png
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Daca e vorba de lipsa sustenabilitatii ca si companie, io il cred.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
și eu am primit banii înapoi azi. când au anulat biletele au inițiat ei și rambursarea, eu nu am făcut nimic.