Dan Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Nu sunt avocatul companiilor aeriene, dar din experienta unui verisor care are firma de topometrie, eu nu as gira pt cei de la AACR.
Nu cred ca e relevant exemplul asta. Avizele alea (unele fara noima) sunt departe de a putea fi comparate cu un certificat de navigabilitate. Crede cineva ca aeronavele alea (DN sau LIL) sunt altceva decat niste gioarse?
Despre "betele in roate" pe care le baga AACR companiilor romanesti, va amintesc ca Hisky a adus 2 x 321 neo si un 330. Au adus, au venit si in cateva zile au fost deja la zbor. De ce? Pentru ca aeronavele erau pregatite iar inspectia a fost o formalitate. O fi la fel situatia cu (cel putin) cele 4 x 319 pe care LIL le-a luat de la ITA si care erau pe platforma pentru a fi taiate?
Judecati singuri...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Totusi, nu cred ca e o strategie buna sa arunci vina pe autoritatea care reglementeaza siguranta zborului, e un subiect sensibil asta pentru calator. Ce impresie sa iti faca o companie care a incercat sa inmatriculeze un avion cu 61 de probleme ce tin de siguranta zborului. Te certi cu ROMATSA de la programul aeroportului e una, dar sa te certi ca nu ti-a inmatriculat avionul cu probleme, pe mine ca pasager ma face sa evit cumva.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Se pare ca zborul foarte scurt, care initial trebuia sa fie spre OTP, apoi TSR dar pâna la urma s-a întors dupa vreo 20 de minute la CRA nu a fost de succes pentru a înmatricula definitiv aeronava si obtine certificatul de airworthiness.
La DNA e altă problemă - documentație incompletă (zice AACR), nu că ar fi găsit AACR findings la avion, cum a fost în cazul LIL.
 
Ajustari la BCM:
-BRU redus la 2/7, inclusiv pe programul S25;
-BVA redus la 1/7 cu exceptia a 2-3 sapt de Craciun/An Nou cand va fi 2/7. Nu e introdus in S25;
-DTM idem cu BVA;
-DUB redus la 2/7, pe programul de vara revine la 3/7;
-BLQ - dispare in nov, dar revine dupa 14 dec cu 2/7;
-BGY - a disparut deja, dar revine dupa 14 dec cu 2/7;
-FCO - redus la 2/7, dispare oct-14 dec, revine cu 4/7 de sarbatori, apoi redus la 2/7 inclusiv pe programul de vara;
-TRN - singurul fara schimbari (2/7 iarna + 3 frecvente suplimentare de sarbatori si 3/7 vara)
-BCN -redus la 2/7, dispare nov-15 dec, revine cu 2/7 de sarbatori, se reduce apoi la 1/7 si din nou 2/7 abia dupa 31 martie.
-MAD - redus la 1/7, dispare nov-15 dec, revine cu 3/7 de sarbatori, apoi se reduce la 1/7 si din nou 2/7 abia dupa 31 martie.
-LPL - a disparut, reapare 2/7 de sarbatori, apoi 1/7 dupa 12 ian si nu mai apare pe programul de vara
-LTN - redus la 2/7, apar niste frecvente in plus de sarbatori. 2/7 si in S25.

My 2 cents: baza e functionala economic de fapt doar 1 iunie-15 sept si 2-3 sapt de Pasti si de Craciun/An Nou. In restul timpului...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 6 users