[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
Am unificat cele doua threaduri legate de acest aeroport" "Deschidere..." si ""Discutii.." . Se posta pe ambele ,asa se poate urmari mai usor discutia.
Evident,sper in vara, va reaparea "Discutii...".
 
Bine, acolo scrie Bremerhaven deoarece acela este codul IATA BRV si probabil sistemul de rezervari transcrie automat ...
Nu e vorba de transcriere automata, ci de faptul ca acel cod triletric (IATA) e deja alocat aeroportului Bremerhaven. Deci nu poate fi alocat si altui aeroport.
Stiu ca pentru Brasov e de ani de zile in toate GDS-urile codul IATA XHV. Nu stiu de unde a aparut aici BRV, probabil ca o abreviere neinspirata a numelui orasului.
 
@etravel da sigur ca stiu, dar BRV a fost închis definitiv, deci acel cod IATA nu mai este activ din martie 2016. Nu cunosc reglematarile IATA în detaliu si nu le-am gasit concret. Pe diverse site-uri se gasesc informatii dar internetul spune multe ... deci nu m-am putut documenta daca este EXCLUS în Rezolutia 763 alocarea codului unui aeroport închis definitiv catre un aeroport nou.

Înclin sa cred însa ca ar fi posibil, ceea ce desigur ca nu înseamna ca acel cod BRV (folosit dealtfel si de catre flightradar24) este alocat, lucru de care ma îndoiesc.

IATA spune ca:

LOCATION CODES REQUIREMENTS​

According to the IATA Provisions of the Passenger Services Conference Resolution 763, in order to apply​

for a Location Code, the following must be provided:​

Requirements for Airports:​

1. Complete and submit the official online application form. (www.iata.org/cs)​

2. Visual proof (pictures) of the structure of the location and signage​

3. In the scenario that the airport is not yet open, letter from the CAA confirming the opening date of the​

location.​

4. Confirmation of the commercial scheduled operations that will be performed in the location.​


Personal nu cred ca cineva a facut acest demers din partea aeroportului Brasov (doar Anghel ar fi putut face asta, din moment ce este singurul angajat deocamdata). Exista si posibilitatea obtinerii a unui cod provizoriu pentru aeroporturile în constructie, dar si pentru asta este nevoie de o procedura chiar mai complicata un pic.

XHV este location identifier pentru transportul cu autocarul (ca cele mai multe asemenea coduri care încep cu X, Q sau Z) deci în mod sigur nu va fi folosit pentru aeroport.

@Disconnected poate faci în calitate de site de stiri de aviatie o cerere la IATA si poate si la ICAO si întrebi daca s-a depus o cerere, s-a facut o rezervare sau altceva pentru emiterea unui cod IATA sau ICAO, eventual provizoriu ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Codul ICAO pentru Brașov e LROV, însă nu au IATA încă.

BRV figurează pe siteul IATA ca fiind în continuare utilizat de aeroportul german de care ai amintit.
 
XHV este location identifier pentru transportul cu autocarul (ca cele mai multe asemenea coduri care încep cu X, Q sau Z) deci în mod sigur nu va fi folosit pentru aeroport.
Clar, scrie si pe pagina respectiva. BRV apare in GDS-uri ca fiind alocat vechiului aeroport.
Mai este insa o problema:
3. In the scenario that the airport is not yet open, letter from the CAA confirming the opening date of the location.
Inteleg ca inca nu stiu nici ei data deschiderii, asa ca foarte curand nu va fi niciun cod alocat.
 
Primul turn virtual de control al zborurilor din România, este funcțional!

A fost testat astăzi în cadrul întâlnirii Asociației Aeroporturilor din România (AAR) care se desfășoară în terminalul Aeroportului din Brașov.

Cadre din centrul ROMATSA Arad, pe pagina de FB UTI

 
  • 👍
Reactions: 3 users
  • 👍
Reactions: 1 user
Mai bine erau mai puține rute și aveau frecventa 2/w . Cu 1/w ,pe aceste rute,daca nu au o parte din locuri vândute către o agenție de turism pe încoming,nu ii vad bine.
Plus că mi se pare riscant sa lansezi curse într-o piață necunoscută în care ai semnale că playerii mari locali vor fi acolo. Nu ii vad bine într-o competiție cu compania roz,să zicem. Mai ok mi se părea pentru debut să caute o nișă într-o piață stabila,cu competitori cunoscuți.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Să vedem dacă informațiile lui Gabriel se vor confirma.
Sigur, și-a format relații și o rețea de informatori foarte bune, deci sunt convins că informația este dintr-o sursă sigură, dar nu ar fi prima oară ca realitatea să arate altfel până la urmă...
 
Chiar daca se vor confirme informatiile lui, ar trebui totusi privita prin prisma alegerilor ce urmeaza. Suna fix a teapa subventionata, asa cum a fost si Tender, Kontiki, FlyRomania. Cine o sa zboare in conditiile frecventelor de mai sus, unde corect a punctat @AIR06 .
 
No bine ... Kron-Tour, o agentie relativ mare din Brasov posteaza ca de mâine prin intermediul lor se vor putea achizitiona biletele ... sunt curios ce cod IATA va scrie pe ele ...:rolleyes:
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Acelasi boardingpass sustine ca vor lansa si din OTP 12 rute, in aceeasi maniera (1/7). Destinatiile comune ar fi in aceeasi zi, mai putin BUD care e in zile diferite ( OTP-BUD sambata, iar Brasov-BUD marti si duminica).

 
Tot ce s-a întâmplat/vehiculat în legatura cu aeroportul Brasov si cursele Dan Air este un exemplu edificator a situatiei din România din foarte multe puncte de vedere ... (mass-media, vulnerabilitatea maselor la mesaje gen "telefonul fara fir" pe social media, rolul politicianului etc.):

- Boardingpass anunta o informatie pe surse (NOI stim ca între timp sursele pe care le are Gabriel sunt de regula bune spre foarte bune, dar presa habar n-are)
- toata, absolut toata presa preia infomatia fara sa o verifice (majoritatea macar indica sursa, însa fara a o explica ... ce stie omul de rând cine sau ce este "boardingpass", probabil nici mare parte din presa nu stie)
- presa aplica titluri de tabloid "Primele zboruri de la Brasov anuntate oficial!" - pur si simplu un fals
- viteza raspândirii pe social media este ametitoare si informatia se deterioreaza într-un ritm ametitor ... de exemplu, varul meu, un om foarte serios si cu care m-am întâlnit în avion pe 18.03 de la FMM la TGM, m-a întrebat de ce nu zbor direct la Brasov, ca doar de câteva zile ar fi început operarea curselor directe München-Brasov, i-a spus sotia ca ar fi plin FB cu aceasta informatie
- informatia ajunge si la Vestea care, în loc sa se bucure si sa încurajeze demersul, este ofticat "ca nu a fost contactat el primul, ca trebuia sa se faca o conferinta de presa cu el", ca nu asa se face, ca trebuia sa-l întrebe pe el primul "sau macar directorul aeroportului" (sic!) si se arata public sceptic asupra seriozitatii companiei
- presa din nou sare si preia fara sa verifice, zice ca ar fi în coada de peste treaba, ca cine or fi si astia de la Dan Air
- publicul larg pe FB normal reactioneaza: "alta teapa", "ne meritam soarta" si toate alea
- macar acum, unul dintre site-uri (Bizbrasov) pune mâna pe telefon si încearca sa contacteze Dan Air, care explica foarte simplu si frumos situatia (în primul rând ca ei nu au anuntat nimic, ca se lucreaza la proiect si ca mai întâi a fost nevoie de un OK de la MUC, BCN etc. si apoi va fi informat Brasovul si ca acolo nu trebuie sa depuna o cerere de aprobare, sa ceara sloturi)
- întrebat în sfârsit de mass-media si directorul Anghel, acesta confirma ca treaba cu Dan Air este în lucru

Oare se mai face bine tara/societatea asta o data?
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 8 users
- informatia ajunge si la Vestea care, în loc sa se bucure si sa încurajeze demersul, este ofticat "ca nu a fost contactat el primul, ca trebuia sa se faca o conferinta de presa cu el", ca nu asa se face, ca trebuia sa-l întrebe pe el primul "sau macar directorul aeroportului" (sic!) si se arata public sceptic asupra seriozitatii companiei
Presedintele consiliului judetean ca prim-secretar de comitet judetean al PCR: nu misca si nu zboara nimic fara voie de la tov.
Prin institutiile statului bantuie un soi de viroza a autoritarismului care ii infecteaza usor pe cei care, totusi vremelnic in Romania anului 2023, ocupa diverse functii de conducere.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
eu îmi asum o parte din vină, publicasem informațiile respective deoarece știam de la Dan Air că în 15 martie ar fi urmat să le facă publice oricum pe site-ul propriu, iar din 23 urmau să vândă bilete.

Însă, acest lucru nu s-a mai întâmplat, cei de la Dan Air zic că au o întârziere cu site-ul și s-a ajuns aici.

Chiar și așa, într-adevăr ar fi fost aiurea să le facă publice pe site și abia apoi să organizeze conferințe de presă... sper că au învățat ceva din această greșeală.
 
... sper că au învățat ceva din această greșeală.
Inclin sa cred ca nu, nu au invatat nimic. Dovada este ca inca site-ul e la faza "We're launching soon".
Eu cred de asemenea in bunele intentii ale lui Iuhazs, nu am de ce ma indoi. Compania are deja ceva "vechime", dar are o flota neclara in momentul asta.
Despre planul de zbor s-a vorbit mult, 1/7 este "moartea pasiunii", chiar daca destinatiile sunt, oarecum, bine alese.
Despre capacitatea de a gestiona situatii ale CJ/Aeroport nu mai e de spus nimic. Decat ca, da, cum spune @Thomas , greu de crezut ca ne vom face vreodata bine!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@CalinCLJ @Disconnected nu stiu de ce ar trebui neaparat o conferinta de presa ...

Numai în România se practica acest tam-tam cu politicienii locali si ziaristii care oricum sunt chemati acolo doar ca un fel de portavoce.

Ok, la deschiderea unei baze se mai întâmpla si în Germania, dar în rest ... se anunta zborurile pe site, pe facebook si gata.

Pe mine m-ar interesa o onferinta de presa organizata la aeroport.

Anghel a anuntat chiar de mai multe ori, ca daca nu ar fi totul pus la punct (în ceea ce priveste AIP/AIRAC - Aeronautical Information Regulation and Control) pâna pe 8 martie, atunci nu se va putea începe operarea pe 15.06 ... asta în afara de licentierea operarii de catrea AACR. Eu din grafica de mai jos nu înteleg asta cu 08.03 pentru 15.06, dar ma rog ...

AIRAC.jpg


sursa: ICAO

Mi-ar placea sa tina Anghel o conferinta de presa cu noii directori de departamente recent angajati si sa ne spuna cum stam la punctele urmatoare:

- au fost publicate/transmise la timp toate informatiile catre ICAO si Eurocontol pentru ca în data de 15.06.23 sa se poata opera?
- daca nu s-a publicat la timp, atunci macar ne încadram la una dintre urmatoarele posibile date (13.07, 10.08, 07.09, 05.10 etc.)?
- care este stadiul procesului de certificare la AACR, este realista obtinerea certificarii pâna la data respectiva?
- a fost depusa o cerere la IATA în vederea alocarii unui cod de 3 litere pentru aeroport?
- daca da, care va fi codul, daca nu, când se va depune si ce cod se va cere?
- este în plan sa se desfarsoare teste cu statisti/voluntari înaintea deschiderii (stiu ca au avut loc mai multe asemenea teste în Germania înaintea deschiderii BER si KSF) pentru verificarea si testarea procedurilor si a workflow-ului?
- daca da, când vor avea loc si daca nu, de ce nu se considera necesare?

Sau doar pe mine ma intereseaza toate astea?
 
  • 👍
Reactions: 5 users